DIETA VIEŢII (XI)

Procentele ideale ale celor 5 nutrienţi esenţiali de care are nevoie organismul nostru sunt următoarele:

* Glucoză: 90%

* Aminoacizi: 4-5%

* Minerale: 3-4%

* Acizi graşi: 1%

* Vitamine: sub 1%

Fructele sunt singura mâncare cu această compoziţie perfectă de nutrienţi. Trebuie însă făcute două remarci importante referitoare la consumul fructelor:

1. Fructele sau sucul lor se pot consuma numai proaspete. Fructele fierte sau coapte nu mai furnizează nici substanţe nutritive, nici apa necesară curăţării, ele sunt acide şi forţează corpul să le anuleze aciditatea cu cheltuială de energie. Gătitul distruge valoarea potenţială a fructelor. Trebuie să ne amintim mereu să mestecăm bine fructele, să le îmbibăm bine cu salivă, şi să nu le înfulecăm cu lăcomie.

2. Cât timp trebuie să treacă de la consumarea altor alimente până la mâncarea fructelor? Atâta timp cât stomacul este gol, puteţi consuma când şi câte fructe doriţi, lăsând să se scurgă 20-30 de minute înainte de a mânca alte feluri de mâncare. După ce aţi mâncat orice altceva în afară de fructe, trebuie să aveţi în vedere timpul de digestie, astfel:

Alimentul ………………………………..Timpul de digestie

Salată sau vegetale crude ………………………..2  ore
Mâncăruri corect combinate fără carne…….3 ore
Mâncăruri corect combinate cu carne ………4 ore
Orice mâncare incorect combinată …………..8 ore

Dacă ne întreabă cineva:

* Care credeţi că este cea mai periculoasă masă din zi? Veţi putea răspunde precis: Înainte de  culcare!   

* Dar a doua masă ca pericol? Vă răspund eu: Micul dejun copios! De ce?

Amintiţi-vă:

* Energia este baza vieţii. Când vă sculaţi dimineaţa sunteţi odihnit şi în cea mai bună formă energetică pe care v-o pot furniza sistemul şi
somnul.
* Pe ce veţi cheltui (risipi) această energie? Pe un mic dejun copios? Digerarea (mare consumatoare de energie) acestui “mic dejun” vă va uza energia şi nu vă va aduce un surplus de energetic.

Mai ales “micile dejunuri tradiţionale”: ouă, brânză, şuncă, pâine, roşii, ceai, lapte, dulceaţă, conserve, prost combinate, consumă o mare cantitate de energie. Energia nu poate fi furnizată decât după ce mâncarea este absorbită de intestine. Dacă vom înlocui acest amalgam de alimente cu fructe, energia ne va ajunge în corp instantaneu – în loc să aşteptăm ore, iar starea de somnolenţă ce urmează micului dejun bogat tradiţional dispare.

Deci, ca regulă: Mâncaţi la micul dejun numai fructe: mâncaţi fructe dimineaţa, ori de câte ori vă este foame.

Mâncatul fructelor pe stomacul gol accelerează pierderea greutăţii inutile. Caloriile de înaltă calitate care se găsesc în fructe nu vor crea probleme de greutate corpului dumneavoastră. Raţiunea pentru care vă recomand consumul fructelor dimineaţa este legată de cele trei cicluri ale organismului nostru:

I. Eliminarea (între orele 4 – 12). Mâncând fructe şi căpătând energie se favorizează eliminarea toxinelor. Consumarea altor alimente frânează eliminarea. (Dacă veţi continua să beţi cafea, beţi-o după ora  12).
II. Consumul alimentelor (între 12 – 20). Mâncaţi, dar atenţie: digestia consumă energie. Începeţi cu salate şi, pe măsură ce vă apropiaţi de ora 20, puteţi consuma proteine, dar corect combinate.
III. Asimilarea (între orele 20 – 4). Acum corpul dumneavoastră îşi extrage substanţele nutritive şi le utilizează. Dacă aţi combinat corect mâncărurile, în 3 – 4 ore ele ajung în intestin, unde începe absorbţia lor de către corp.

4. Principiul gestionării depozitelor de grăsime

Asociaţia lipide – glucide, în cadrul unei funcţionări pancreatice defectuoase, poate determina kilogramele excedentare şi starea sănătăţii.

* Principiul de bază al noului mod de alimentare se bazează, în parte, pe faptul că, în majoritatea cazurilor, se evită amestecarea lipidelor cu glucidele “malefice”, având grijă să preferăm lipidele “benefice”, în scopul prevenirii bolilor  cardiovasculare.
* Lipidele vor fi însoţite de diferite legume, în special de fibre alimentare.

Exemple de meniuri în care glucidele “malefice” nu figurează:

1. Sardelele (lipide “benefice” +  proteine)
Omleta cu ciuperci (lipide + fibre)
Salata verde (fibre)
Brânza (lipide + proteine)

2. Crudităţi  (fibre)
Pulpa de viţel cu fasole verde (lipide + proteine)
Salata verde (fibre)
Zmeura (glucide “benefice” + fibre)

3. Salata de roşii  (fibre)
Cod cu vinete (lipide “benefice” + proteine + fibre)
Salata verde (fibre)
Brânza (lipide + proteine)

La cele trei meniuri enunţate cel mai important lucru este acela că toate se vor consuma FĂRĂ  PÂINE.
* Brânzeturile de vacă conţin 5 g de glucide la 100 g.

ATENŢIE! Brânzeturile nu trebuie mâncate la sfârşitul unei mese care conţine lipide.

* Dacă alimentaţia ar fi lipsită de glucide, pancreasul nu ar secreta insulină şi deci nu s-ar constitui grăsimi de  rezervă.
* Organismul are nevoie de energie pentru menţinerea echilibrului vital, astfel încât el va recurge la grăsimile de rezervă pentru a obţine energia care îi este necesară.
* Alimentându-se normal (vitamine, săruri minerale etc.), organismul îşi va reduce de la sine grăsimile de rezervă, care constituie excesul de greutate, va arde cu prioritate stocurile de grăsime acumulate în prealabil.
* Totuşi, glucidele “malefice” (cartofi prăjiţi, dulciuri, prăjituri) vor putea face parte din alimentaţie, cu condiţia de a nu le ingera decât în mod excepţional şi întotdeauna separat de lipide.
* Suntem victimele deplorabilelor obişnuinţe alimentare proprii civilizaţiei noastre:
* În copilărie, pireuri, prăjituri, bomboane, acadele – apoi paste făinoase şi orez, felii groase de pâine cu unt, cornuri, dulceaţă şi turtă dulce.
* Mai târziu, cartofi, macaroane, multă pâine, orez şi zahăr.
* În studenţie “glojdeala” de la cantine sau gustările rapide şi sandviciurile uriaşe.
* Fiind matur deja, obişnuinţele căpătate până în acest moment sunt greu de înlăturat şi, bineînţeles, adaosurile cu care mai vine şi partenerul de viaţă (eventual un sos alb cu făină).
* Aceste faimoase obişnuinţe alimentare dăunătoare, care vi s-au imprimat sau pe care le-aţi adoptat din comoditate, au drept consecinţă: creşterea greutăţii peste cea normală şi, chiar dacă aceasta nu se instalează, în mod sigur va avea ca efect dezechilibrarea metabolismului şi un mare număr de afecţiuni.

REGULI DE AUR PENTRU A REDUCE STRESUL!

* Nu faceţi nimic din ceea ce mai târziu v-ar putea determina să spuneţi o  minciună!
* Evitaţi amânările. Nu lăsaţi pe mâine ce puteţi face astăzi. Ce puteţi face astăzi, faceţi acum!
* Nu fiţi extrem de exigent cu dumneavoastră!
* Refuzaţi orice proiect, orice activitate sau chiar o simplă invitaţie la film dacă nu aveţi energia şi dispoziţia pentru aceasta, spunând întotdeauna NU!
* Descărcaţi-vă sufletul! Discutaţi problemele dumneavoastră cu un prieten de încredere; vă poate ajuta să ieşiţi din confuzie şi să vă rezolvaţi mai uşor problemele.
* Rezervaţi-vă timp în fiecare zi pentru propria dumneavoastră intimitate, linişte şi meditaţie!
* Uitaţi şi iertaţi evenimentele neplăcute sau oamenii care v-au făcut rău. Acceptaţi faptul că lumea în care trăim este o lume imperfectă!
* Puneţi mai multă dragoste în tot ceea ce faceţi!
* Nu neglijaţi masa de “prânz”. Îndepărtaţi-vă cu mintea şi cu trupul de biroul dumneavoastră sau de locul de muncă, chiar dacă o faceţi doar pentru 15 minute.

după Daniel Menrath

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s