DIETA VIEŢII (XIX)

 CAPITOLUL IX

REGULI IMPORTANTE DE ALIMENTAŢIE

(rezumat)

1. Teoria caloriilor este  greşită.
2. Aportul alimentar trebuie realizat pe parcursul mai multor mese.
3. Trebuie mărit consumul de fibre alimentare. Fibrele alimentare înlătură din intestine substanţele toxice şi cancerigene, contribuie la tranzitul rapid al alimentelor prin intestine, scurtând timpul în care produsele dăunătoare, rezultate din descompunerea alimentelor, se găsesc în contact cu pereţii intestinelor.
4. Trebuie acceptate glucidele “benefice”, eliminând glucidele “malefice”.
5. Lipidele “benefice” trebuie preferate pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.
6. Fructele se consumă numai pe stomacul gol.
7. Micul dejun trebuie să fie alcătuit numai din fructe, sucuri de fructe sau fructe vegetale (castraveţi, ardei, roşii).
8. La masa de prânz (ora 12), consumaţi numai salate şi suc de fructe.
9. După ora 16, până la ora 2o, se poate mânca şi mai greu, dar la masă se consumă un singur fel de mâncare concentrată (tot ceea ce nu este crud, este concentrat).
10. Zilnic, se consumă cantitativ: 70% crudităţi şi 30% mâncăruri concentrate.
11. Combinarea corectă a alimentelor este:

* Salate  + proteine (carne, peşte, ouă, brânzeturi, lactate). Acestea din urmă trebuie însoţite întotdeauna de dovlecei, varză, conopidă, gulii, fasole verde, morcovi, ceapă, usturoi, pătrunjel, ţelină, vinete în amestec (salată) sau  individual.
* Legumele gătite se pot combina între ele, dar numai cu legume crude sau cu salate de legume crude.
* Salate + amidonoase (cartof, grâu, pâine, mălai – mămăligă, orez, mazăre, fasole verde. Acestea din urmă se pot combina cu legume gătite, dar neapărat cu salată de legume crude).
* Se pot combina amidonoasele între ele.

12. După ora 20 nu se mai poate mânca  nimic.
13. Nu se bea apă în timpul mesei şi nici timp de 1-2 ore după masa.
14. Vinul îngreunează mult digestia. El se va bea numai pe stomacul gol.
15. Nu mâncaţi niciodată repede.
16. Mâncaţi legume şi fructe crude în tot cursul anului. Pe parcursul unui regim foarte sever, beţi în fiecare zi o lingură sau două de ulei de măsline de bună calitate. Acest aliment stimulează capacitatea de apărare a organismului.
17. Mâncaţi produse din cereale fără să le distrugeţi principiile nutritive prin modul de preparare.
18. Mâncaţi mai multe alimente bogate în vitamina A. Acestea sunt: morcovul, roşiile, spanacul, salata, pătrunjelul verde, ceapa verde, mărarul, adică legumele galben-portocalii şi verde închis.
19. Mâncaţi mai multe produse care conţin vitamina C. Bogate în această vitamină sunt legumele şi fructele, în special citricele, ardeiul gras şi măceşul.

CAPITOLUL X

REŢETE SPECIALE

1. Înlocuitor de zahăr

Din frunzele tinere de patlagină se poate prepara în trei moduri un sirop care poate fi folosit în vederea reglării metabolismului şi curăţirii sângelui pe tot parcursul anului.

REŢETA 1

* Se culeg în jur de 5-6 mâini de  plantă.
* Se spală bine şi se trec frunzele prin maşina de tocat.
* Se adaugă puţină apă, 300 g de miere şi 200 g de zahăr.
* Compoziţia obţinută se aşază la foc mic, amestecându-se continuu, până la fierbere.
* Când toate elementele de mai sus s-au transformat într-o pastă mai vâscoasă se toarnă în borcane, se astupă şi se depozitează în frigider.

REŢETA 2

* Se ia un vas de lut sau de sticlă în care se pun prin alternanţă un rând de frunze de plantă (bine spălate) şi un rând de zahăr, până la umplerea  acestuia.
* Se aşteaptă până ce frunzele din vas s-au tasat, completându-se în continuare cu frunze şi cu zahăr.
* Când vasul este plin, se ermetizează cu folie de plastic şi se îngroapă în pământ timp de 8 săptămâni.
* După această perioadă, conţinutul vasului se va fierbe la foc mic amestecându-se continuu.
* Se depozitează în sticle care vor fi păstrate la frigider.

REŢETA 3

* Se amestecă 1 kg de zahăr cu 450 g de apă şi sucul de la o lămâie mai  mare.
* Compoziţia se fierbe timp de 10 minute.
* Spuma care apare în timpul fierberii se colectează în permanenţă, cu o lingură de lemn. Produsul rezultat este format din glucoză şi fructoză, având puterea de îndulcire dublă faţă de cea a zahărului.

2. Apa tonică

Zarzavat, frunze fragede de varză, coji de ou spălate bine, sfeclă roşie, ţelină, morcovi, mere, urzici, trifoi, păpădie, tot felul de plante medicinale tăiate mărunt, se pun împreună cu zece linguri de tărâţe de grâu într-un vas cu apă. Toate sărurile solubile şi vitaminele trec în apă. Se poate consuma lichidul rezultat începând de a doua zi. Băut zilnic, ajută la refacerea metabolismului, la vindecarea bolilor de inimă şi de stomac, cu condiţia ca durata unei cure să fie de 3-4 săptămâni. Se păstrează la frigider sau în locuri răcoroase. Se completează cu apă, până când socotim că puterea ingredientelor s-a epuizat.

3. Apa minune

10-15 linguri de tărâţe de grâu se pun la înmuiat peste noapte într-un litru de apă. A doua zi se strecoară printr-un tifon sau se presară cu mâna. Cine doreşte să valorifice la maximum tărâţele poate turna încă o dată apă peste ele. Apa de tărâţe este recomandată pentru prevenirea şi tratarea majorităţii bolilor. Totodată, apa de tărâţe se poate folosi şi contra setei, dacă îi adăugăm puţin suc natural de fructe.

4. Băutură întăritoare

250 ml suc de portocale sau de sfeclă se amestecă cu 2 gălbenuşuri. Amestecul obţinut este foarte hrănitor şi poate înlocui chiar şi o masă.

5. Suc vindecător

Suc de varză, ţelină, morcovi şi cartofi se amestecă cu puţină apă. Băutura astfel obţinută, băută zilnic, timp de o lună, ajută la vindecarea bolilor de inimă şi de stomac.

după Daniel Menrath

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.