DIETA VIEȚII (XX) – Sfaturi finale

6. Germeni

REȚETA 1

Se pun semințele (grâu, orz, porumb, fasole, lucernă, muștar, mazăre etc.) într-o farfurie, în apă, să se umfle și, dacă se poate, să fie unele lângă altele. Pentru ca apa să nu se evapore este bine să se așeze deasupra o altă farfurie de același  format.
Se scurge de apă pentru că semințele nu trebuie să plutească. Ele se dezvoltă repede și, în câteva zile, în funcție de temperatură, plăntuțele au deja câțiva centimetri. Se așază la geam, ca să înverzească și să se îmbogățească în vitamine. Unii embrioni se recoltează când ating lungimea de 1 cm și se valorifică impreună cu semințele. De obicei, se prepară împreună cu alte salate. Pot fi pregătite și cu mixerul.

REȚETA 2

Se împrăștie semințele pe o pânză groasă,umedă, întinsă pe o planșetă. Pânza trebuie menținută umedă tot timpul și la început, în funcție de caz, să fie acoperită cu altă  planșetă.
Această metodă este extrem de cunoscută în Extremul Orient, chinezii cultivând astfel fasolea verde care încolțește în câteva ore.
Se recomandă ca procesul de germinare a boabelor să se desfășoare la temperatura camerei (aproximativ 18 grade C).
Prin germinare, boabele se înmoaie încât pot fi strivite între degete, se mestecă ușor și sunt plăcute la gust. Dacă au un gust acru, nu se mai consumă.

*
Valoarea semințelor, indiferent de felul lor, poate fi testată prin puterea de  germinare.
Când doriți să consumați grâu sau ovăz trebuie să aveți grijă să nu le cumpărați dacă au fost uscate cu aer fierbinte. Meiul nu trebuie să fie decorticat. Învelișul său este atât de moale încât atunci când îl zdrobim cu mixerul se transformă în pulbere. Pe lângă siliciu, meiul mai conține și mult magneziu și potasiu, elemente bazice de o foarte mare importanță. Este indicat ca, măcar de câteva ori pe zi, să se consume 2-3 linguri de mei.
Nu cumpărați orez glasat, deoarece acesta nu poate încolți, fiind devitalizat. În Orient, din momentul trecerii la folosirea orezului glasat, s-a răspândit boala Beri-Beri (avitaminoza B).
Semințele de floarea-soarelui și de susan constituie hrana preferată a naturiștilor, iar cele de dovleac sunt foarte bune la gust și sănătoase.
7. Suc de dovleac
Se obține din 500 g miez de dovleac ajuns la maturitate, care se curăță de semințe și de coajă, se taie felii, se trece prin mașina de tocat și apoi se stoarce. Sucul se consumă imediat sau se păstrează la frigider 12 ore. Se bea în două reprize, dimineața și seara. Se recomandă în boli cardiace.
8. Hrana de uruială
Uruiala este obținută prin măcinarea mare a boabelor de grâu, porumb, secară, in, mei, orez, semințe oleaginoase, hrișcă, ovăz, susan etc. Acestora li se adaugă: ulei, lapte, drojdie de bere, mirodenii, puțină ceapă tocată, sare de mare. Dacă vrem ca preparatul să fie dulce se pot adăuga o linguriță de miere, lactoză, foarte puțină drojdie de bere, cubulețe de mere și stafide. Semințele transformate în uruială pot primi un adaos de nuci, hrișcă și semințe de floarea-soarelui. Se adaugă germeni de grâu, tărâțe și foarte puțină apă. Preparatul este o hrană vie, dar pentru cei neobișnuiți cu așa ceva poate părea o aiureală, deși are o mare putere nutritivă și, în același timp, ajută să nu se mai formeze în organism depozitele de reziduuri toxice, care stau la baza atâtor maladii.
9. Ulei cu valoare nutritivă integrală
Pentru ca un ulei să fie considerat bun, acesta trebuie să fie neapărat obținut prin presare la rece și lăsat așa, în stare naturală, fără să mai fie supus unui alt proces  imdustrial.
Cel mai bun ulei este considerat cel de măsline, obținut din fructe bine coapte. Sărăcia uleiului de măsline în acizi grași polinesaturați pare să explice (ca uleiul de arahide) slaba lui implicare în cazurile de creștere a colesterolului.
Uleiul de măsline este un excelent produs natural cu efecte antioxidante. El este recomandat în prevenirea arteriosclerozei, trombozelor și infarctelor miocardice.
Datorită faptului că grăsimile vegetale și margarinele sunt obținute prin încălzire la temperaturi înalte, aceste produse sunt considerate total neindicate consumului.
Lămâia și oțetul natural, dacă sunt folosite cu măsură, sunt asemenea mierii: un adevărat medicament! Utilizarea însă cu regularitate și în cantități mari provoacă hiperaciditate.
10. Oțet de mere 
(metoda Vermont- Menrath)
* Se rad  merele.
* Se toarnă apă călduță, care în prealabil a fost fiartă, în proporție de 1 litru apă la 0,8 kg terci de mere rase.
* La 1 litru de apă se adaugă: 100 g miere de albine, 10 g drojdie de bere proaspătă, 20 g pâine neagră uscată.
* După această perioadă, conținutul vasului se deșartă intr-un săculeț de pânză care se presează pentru extragerea sucului.
* Sucul rezultat se strecoară din nou printr-un tifon, iar lichidul rezultat se depozitează într-un vas cu gura largă
Facultativ: La fiecare litru de suc rezultat, se mai adaugă câte 50-100 g miere.
* Se leagă vasul la gură cu un tifon și se așază lângă o sursă de căldură sau la soare, pentru o perioadă de 40-60 de zile.
* După această perioadă, se trage oțetul rezultat în sticle, care se astupă foarte bine (eventual se ceruiesc), depozitându-se la răcoare.
11. Înlocuitor de cafea
Se rumenesc pe rând într-un vas de tablă neagră: Două linguri de grâu, două linguri de fasole uscată, o lingură de cicoare, trei linguri de  orez.
Se amestecă și se prăjesc foarte ușor în foarte puțin ulei de floarea-soarelui. Se lasă la răcit, după care se râșnesc.
Pentru preparare se folosesc o lingură cu vârf din produsul obținut la 400 ml de apă, lăsâmdu-se la fiert timp de 10 minute.
Nu se servește foarte fierbinte!
Pentru a fi apărată și păstrată sănătatea, luați în considerare următoarele recomandări:
* Consumați cât mai multe crucifere: varză, conopidă, lucernă, traista ciobanului.* Introduceți mai multe fibre în dieta dumneavoastră: fructe, vegetale, tărâțe, pâine neagră, pâine graham.
* Consumați alimente bogate în vitaminele A și C. Vitaminele sintetice, cumpărate de la farmacie, nu își îndeplinesc rolul, neavând decât 1/3 din valoarea celor naturale, pe lângă alte efecte secundare.
* Evitați obezitatea și sedentarismul.
* Formați-vă o dietă săracă în grăsimi și mai ales în cele de origine animală.
* Reduceți din alimentație produsele sărate, afumate, conservate.
* Încetați fumatul și, dacă vă este foarte greu, utilizați pipa.
* Evitați razele solare în special între orele 11-15, cât și cremele speciale cu rol de ecran protector.
* Reduceți consumul excesiv de alcool.
* Evitați stresul social, familial, sexual, creându-vă un program optim de lucru și o viață familială ordonată; evitați excesul sexual, cât și partenerii multipli; utilizați prezervativul.
.
după Daniel Menrath

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.