Ciupercile – pastile pentru sănătate

ÎNLOCUIȚI CARNEA CU CIUPERCILE
.
Trei-patru porții de ciuperci pe săptămână, sursă perfectă de proteine. Nu mai avem nevoie de carne, nu mai simțim oboseala și spunem adio durerilor de stomac. „Mănăstirea într-un picior” nu este doar subiect de ghiciotoare, ci și un tratament naturist.
.
* Tot mai multe studii arată că ciupercile ar putea intra în categoria super-alimentelor, alături de broccoli și afine. Iată care sunt principalele beneficii aduse organismului:
.
– SURSĂ DE FIBRE, VITAMINE ȘI MINERALE. Ciupercile sunt într-adevăr un aliment-minune. Asta pentru că nu conțin grăsimi, zahăr ori sare și sunt o sursă valoroasă de fibre și vitamine din grupul B. Ciupercile conțin și minerale esențiale, dintre care potasiu, cupru, fier și fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se găsește în prea multe fructe sau legume.
– SCAD APETITUL. Cu mai mult de 90% apă, ciupercile te fac să te simți sătul fără să crești conținutul caloric.
– AJUTĂ LA DIETE. Ciupercile au foarte puține calorii. O cană de ciuperci asigură organismului 50 de calorii din care acesta își poate extrage energia necesară. Această calitate le transformă într-un aliment de bază în curele de slăbire.
– BOGATE ÎN PROTEINE. Dintre toate legumele, ciupercile sunt considerate cel mai bun substitut pentru carne. Mai mult, spre deosebire de carne, ciupercile sunt mult mai ușor de digerat, procesul de digestie necesitând un consum mai mic de energie din partea organismului.
– LEAC ÎMPOTRIVA CANCERULUI DE SÂN. Cancerul de sân poate fi prevenit prin consumul zilnic de ciuperci, spun cercetătorii. Astfel, femeile care introduc în alimentația zilnică ciupercile prezintă un risc mai redus de a se îmbolnăvi de cancer mamar. Specialiștii susțin că șansele de a dezvolta tumori mamare sunt cu atât mai mici, cu cât consumul de ciuperci este asociat cu cel de ceai verde.
– ÎNLĂTURĂ OBOSEALA ȘI ANXIETATEA. Anxietatea, oboseala și stresul se pot trata și preveni cu ajutorul ciupercilor, datorită conținutului mare de zinc și vitamine din grupul B. Consumul a trei ciuperci zilnic reduce considerabil senzația de epuizare fizică și intelectuală, dar și sentimentul neplăcut de iritare și anxietate.
– CIUPERCILE DE CULTURĂ, BOGATE ÎN ANTIOXIDANȚI. Ciupercile Champignon conțin mai mulți antioxidanți decât germenii de grâu sau ficatul de pui. În consecință, au capacitatea de a întări sistemul imunitar.
– Extractele din ciuperci Pleurotus (burete sau păstrăv de fag) au fost încorporate în tincturi, ceaiuri sau pilule și au multe efecte benefice: antibacterian, antiviral, reduc tensiunea, protector cardio-vascular și tonic pentru sistemul nervos.

9 thoughts on “Ciupercile – pastile pentru sănătate

  1. După ploaia din ultimele zile, aştept să iasă ciupercile şi…. fuga la pădure! Adevărul este că sunt tare bune. Mie îmi plac mult de tot.

    O zi frumoasă! 🙂

    1. Și eu le ador, iar mirosul lor mă îmbată precum parfumul unei flori. Doar că trebuie să fiu atent, fiindcă nu le cunosc atât de bine. De altfel, am văzut „specialiști” care au fost otrăviți din propria lor recoltă. Probabil nu le-au fiert…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.