Lista lui Muri

Cei mai mulți îi spuneau Muri-Nebunu’, de la numele de Mureșan și comportamentul lui nonconformist. Nevasta îl alinta Nelu sau Neluțu, în funcție de toane, iar prietenii îi spuneau simplu, Muri. Era un bărbat înalt și chipeș, fapt care îl făcea un mare cuceritor printre fete, ținând cont de faptul că era șofer pe un  TIR roșu ce-i sporea farmecul de mascul irezistibil. Dar mai ales când era la volan și trimitea ocheade viitoarelor victime. Eu eram cel mai bun prieten al lui și i-am ținut de urât în câteva curse, mai ales că lucram la același trust de construcții. În perioada despre care vorbesc a fost trimis să lucreze pentru un an în Israel, iar nevasta, împreună cu cei trei copii, a rămas în țară. Avea două fete de 12 și 14 ani, precum și un țânc de doi anișori. Din aceste motive, Angela, nevasta lui Muri, a rămas în concediu fără salariu și trăia din banii pe care bărbatul îi trimitea din străinătate.

TIR

La fel ca el, Angela era o creatură foarte frumoasă și nici n-ai fi zis că a născut de trei ori. Părul șaten și lung, ochii albaștri și galeși, precum ale unui înger, sânii proeminenți și provocatori, dar și caracterul ei libertin, atrăgeau mulți bărbați în preajmă-i. Hormonii clocoteau în ea și nu era obișnuită să-i țină în frâu atâta vreme, astfel că se lăsa adesea cu chefuri, până târziu în noapte. Prietenii lui Muri erau dispuși să o ajute pe biata femeie în aceste momente greu de suportat. Mai precis eram patru la număr, iar într-una din seri am participat și eu la o orgie. Scaunele s-au golit rând pe rând spre noapte și mi-am dat seama că am rămas numai noi doi. Copiii erau culcați, dar parcă mi se părea că niște ochi iscoditori se ițeau uneori din camera lor. Știam că șperla cea mică de fată nu mă agrea pe lângă mămica ei și de aceea m-am pregătit de plecare. Dar n-a fost chip să scap de Angela, care m-a rugat să rămân peste noapte fiindcă se simte mai bine cu un bărbat în casă, iar în plus am băut și venisem cu mașina. Am cedat când mi-a desfăcut canapeaua și m-a asigurat că o să dorm singur și liniștit.

Astfel m-am prăbușit într-un somn adânc și fără vise, doar că, la un moment dat, când am vrut să-mi schimb poziția, am simțit că nu mai eram singur. Un trup gol și fierbinte era lipit de mine, iar respirația sacadată îmi dădea de înțeles că nu era în stare de somn. Dimpotrivă, brațele șerpuinde ale ispitei mă înlănțuiau fără speranță și îmi dădeau fiori și dorințe pe care încercam zadarnic să le controlez. Chiar am scos câteva sunete ce s-ar fi vrut a se opune, dar o mână fermă m-a înăbușit și am auzit o șoaptă: „pssssst, să nu trezim copiii!” Efectul vinului nu trecuse și voința mea era slăbită, așa că lupta mi se părea oricum pierdută. Am cedat ușor, dar nu cred că alt bărbat, în situația mea, ar fi rezistat până la capăt. Amorul a fost dulce-acrișor, precum niște vișine coapte, și căutam să mă amăgesc gândind că nu nevasta prietenului meu e cea care mă ridică pe culmi de plăcere. Dimineață nu am avut curajul să mă uit în ochii Angelei, dar am simțit din nou o pereche de ochi ce mă pândea din camera copiilor.

Au trecut câteva luni, și Muri a revenit în țară și cu această ocazie ne-a chemat pe toți prietenii la o petrecere de reîntâlnire. Ne-am cinstit, felicitat, îmbrățișat și am petrecut momente minunate, până când Nebunu’ a luat cuvântul:

– Dragii mei, mă bucur că ați venit în număr atât de mare, pentru că vreau să vă transmit ceva. După cum știți am lipsit aproape un an, iar nevasta mea a fost singură în tot acest timp. Să nu vă închipuiți, însă, că nu știu ce s-a întâmplat în lipsa mea. Am aici, în buzunarul de la piept, o listă cu 14 bărbați care s-au culcat cu Angela. Mulți dintre ei sunt prezenți la acest chef și țin să-i asigur că nu-mi place să mi se pună coarne. Fi-ți siguri că o să mă răzbun, dar nu o să încalc legea, fiindcă mi-e dragă libertatea. Așa că, cei care se simt cu musca pe căciulă, să nu creadă că vor scăpa nepedepsiți.

Ne uitam unul la altul și încercam să ghicim cine mai face parte dintre vinovați. Dar Muri a venit printre noi și ne-a îndemnat la distracție ca și cum nu el ne-ar fi amenințat mai devreme. Din acea zi a început, însă, calvarul. Ne sunam unul pe altul și aflam vești îngrozitoare. Vali a surprins-o pe nevastă-sa cu Nebunu’, într-o zi când a primit un telefon anonim. Se pare că Muri voia să se afle de răzbunarea lui, fiindcă tot printr-un telefon a aflat și George de relația dintre acesta și tânăra lui soție. Ștefan nu mai era căsătorit și poate a crezut că scapă, dar avea o fiică de 19 ani, care a căzut în plasa șoferului seducător, și a plătit pentru tatăl lui. Probabil că la fel s-a întâmplat cu toți ceilalți păcătoși de pe listă, dar eu mă întrebam cum o să fiu pedepsit eu. Eram văduv și locuiam singur. Tresăream, totuși, de fiecare dată când suna cineva la ușă sau auzeam telefonul.

Pentru că nu mai puteam să trăiesc sub o astfel de tensiune, am decis să-mi înfrunt temerile și l-am sunat pe Muri, fixând o întâlnire la o bere. Era destins și m-a întâmpinat cu un zâmbet care mi-a dat fiori reci. Ne-am așezat la o masă din grădina de vară și am comandat două halbe. Priveam reciproc unul către celălalt și așteptam parcă un semn. Eu am cedat și am atacat direct subiectul:

– Măi, Muri, am auzit că te-ai cam dat la nevestele altora…

– Aha! Deci de-aia m-ai chemat. Și eu care credeam că vrei să ne amintim de vremurile bune!

– Păi, vorbim și despre alea și altele, dar mi-e că tu nu mă mai crezi prieten și bănuiești că m-am culcat cu Angela…

– Nu bănuiesc!

Am răsuflat ușurat preț de o clipă.

– Sunt sigur că ai făcut-o!

Fiorii au revenit.

– Chiar dacă ar fi adevărat, ce ai avea de gând să-mi faci?, am întrebat eu temător.

Muri mi-a pus mâna puternică pe umăr, m-a privit fix în ochi și mi-a spus răspicat:

– Nimic!

– Cum așa? Ai promis că o să-i pedepsești pe toți vinovații, indiferent cât de buni prieteni ți-s.

– Păi, am făcut-o deja.

– Cum, că eu nu am nevastă, nici fiică…

– Dar ai avut acum patru ani!, mi-a zis el râzând.

Atunci mi-a picat fisa. Înainte de a rămâne văduv, eu și cu nevasta eram prieteni buni de familie cu Muri și Angela. Ne vizitam des unii pe alții și am întins multe mese. Se pare că Muri a profitat de ocazie și mi-a tras primul plasa. Acum era prea târziu să-i reproșez. Eram chit.

27 thoughts on “Lista lui Muri

  1. O pilda buna de luat in seama, cu toata…curvasaria de rigoare. 🙂 Doar ca nu intotdeauna se intampla asa si in viata reala, caci sunt pacate care raman, nepedepsite, cel putin aici, pe pamant…Oricum, povestirea mi-a starnit multe zambete. 😉 Iti multumesc!

    1. Din păcate povestirea e reală, iar mie îmi provoacă sentimente contradictorii. Oricum, e o experiență de viață. Îți mulțumesc, la rândul meu, pentru apreciere, Ileana! 🙂

  2. Dând cu ochii de titlu şi citind “Muri” , mă gândii ce listă oi fi făcut, doar mă cheamă Mureşan :)) apoi îmi fugi gândul la un fost profesor de-al meu din liceu căruia-i spuneam aşa… dar am avut şi un coleg pe vremuri pe care-l chema chiar Nelu Mureşan şi-i spuneam cu toţii Nelu sau Muri,şi care era cam donjuan.
    Pffffffffffff… măiculiţă mamă ce curvăsăreală, Petre…nu că n-ar putea fi reală povestea… vai de steaua ei femeie, dar nici cu bărbat-su nu mi-e ruşine. Sacu şi peticul!
    M-am amuzat teribil citind… sper că nu-i o confesiune, gentlemene 😛 sau mai bine spus, păcătosule :))))))))

    1. Apăi nu cred că-s chiar așa păcătos ca popa nost’, și nici pe departe ca șoferii ca Muri! Pe acest Mureșan îl chema Ion și era născut în Șomcuta Mare. Ca el sunt mulți, doar că pe el l-am cunoscut mai bine și i-am apreciat spiritul de aventură. Până la un moment dat!
      De fapt, multe din povestirile mele conțin și câteva confesiuni. Că la biserică nu mă duc…

  3. O poveste de viata care te lasa fara cuvinte. Nu o data am auzit in jurul meu spunandu-se ca “in viata totul se plateste”. Si-apoi, cine nu greseste? Si vedem pe pielea noastra ca platim pentru fiecare “alunecare”, cu voie sau fara de voie, intr-un fel sau altul.
    In orice caz, Muri a procedat cu mult mai bine decat altii care au ajuns la nenorociri cumplite. S-a razbunat… in felul sau. Un fel de “ochi pentru ochi”.
    Numai bine, draga Petru! Ne oferi niste “lectii de viata” teribile, dar tare pilduitoare.
    O seara frumoasa! 🙂

    1. Sunt bucuros că ai văzut partea frumoasă și moralizatoare a acestei întâmplări din care am tras și eu unele învățăminte. E adevărat că în astfel de cazuri mulți își pierd luciditatea și acționează agresiv. Muri, chiar dacă avea porecla de Nebunul, a găsit o cale prin care să nu încalce legea, ci numai morala societății. Pentru el și familia lui a fost mai convenabil, dar unele familii s-au destrămat. De vină n-a fost numai el!
      O zi bună, Alex! 🙂

  4. Salut Petru !
    Frumoasa poveste, n-am ce zice
    Dar mai bune-s epigramele !!!
    La ele, nu te pot contrazice
    Ca nu ma tin ” balamalele ” !!!

    O zi minunata !
    Aliosa.

    1. Mulțumesc pentru apreciere, dragă prietene! Fiecare formă de exprimare își are rostul ei. Prin proză mă simt mai liber și pot să mă descarc în totalitate. Epigrama are, totuși, niște limite.
      O zi frumoasă și o seară de Sf. Nicolae plină de surprize minunate! 🙂

    1. E adevărat că diseară o să încerc din nou să mă simt copil pentru câteva momente și-ți mulțumesc, dragă Gabi, pentru frumoasele urări!
      Să ai și tu parte de cele mai frumoase surprize! 🙂

Leave a Reply

