De ce se îngrașă femeile după căsătorie

Femeile se îngrașă în primul an după căsătorie. În medie, ele iau în greutate 2 kg în primele 6 luni de la nuntă, dar unele se pot îngrășa mult mai mult, chiar 9 kg.

mireasa

Cercetătorii de la Universitatea Flinders din Adelaide, Australia, au verificat greutatea mai multor femei, înainte și după căsătorie. La studiu au participat 350 de mirese, care au fost recrutate pentru cercetare la un târg de nunți.

După șase luni de la nuntă, femeile se îngrășaseră în medie cu 2 kg, dar cele care se străduiseră să slăbească înainte de fericitul eveniment luaseră mult mai mult în greutate, chiar și 9 kg. Interesant este că una dintre mirese a recunoscut că o rudă sau chiar iubitul o sfătuise să slăbească înainte de nuntă.

Cele care au încercat, dar nu au reușit acest lucru, s-au îngrășat cel mai mult – aproximativ 9 kg. Cele care totuși au slăbit, special ca să arate bine în rochia de mireasă, s-au îngrășat ulterior cu 4,5 kg.

Cercetătorii cred că acest fenomen apare din cauza unei diete mult prea relaxate și a lipsei de motivație, femeile știind că nu mai trebuie să mai fie pregătite pentru vreo ședință foto importantă.

Sursa: Daily Mail

39 thoughts on “De ce se îngrașă femeile după căsătorie

    1. E valabil pentru cei care n-au amante. De aceea e recomandabil fiecărui bărbat să aibă și o iubită.😉 Așadar, se poate deduce că doar o femeie sau un bărbat care nu au o relație extraconjugală se îngrașă.

  1. 1. Barbatul mananca bine pentru ca sotia ii face pe placul lui si in plus, mananca pentru a demonstra ca ii place!
    2. Eu m-am ingrasat 9 kg timp de 9 luni dupa casatorie, dupa care am nascut! :)) Iar pe urma am slabit in mod constant ani de zile pana a murit soacra-mea. Nu mi-au priit socrii, dar si soacra-mea slabise in acest timp. Eu am fost plecata din locurile natale si n-am avut pe nimeni apropiat in acest timp. Pe sot nu-l pun la socoteala.😉
    3. Sotul nu s-a ingrasat si nu a slabit. Tine foarte mult la aspectul lui si nu mananca nimic in plus chiar daca ii place, dar asta mai mult pentru ca e pretentios. De mic o fi fost obisnuit cu portii mici. Ceea ce nu s-a intamplat cu fiica mea, pe care soacra-mea aproape ca o obliga sa manance tot din farfurie.

    1. 1. Mai rar o soție care gătește pe placul soțului ei, mai ales după ce a fost obișnuit cu mâncarea făcută de mama lui.🙂
      2. Deduc că și soacra poate fi benefică, măcar prin faptul că-ți taie pofta de mâncare.😉
      3. Știm cu toții (sper) că nu-i bine să forțezi copiii la mâncare. E o greșeală care poate avea consecințe foarte grave.😦

  2. Si in cazul barbatilor si al femeilor apare relaxarea.
    Dispare frica, nu mai alearga , nu se mai prostesc ( asa de mult) si in plus, le prieste imbucatura – adica sint impreuna tot timpul, nu pe apucate, nu pe ascuns.
    Te miri ca nu se ciumurlesc de atita bine.

    1. Asta e partea cea mai optimistă și ideală a unei căsnicii. Și eu mănânc mai bine când sunt fericit și liniștit, dar mă abțin de la hrană după o decepție.
      Însă, sunt mulți alți semeni de-ai noștri care la supărare mânăncă (mai ales femeile) și beau (îndeosebi bărbații) mai mult și doar astfel își găsesc consolarea.

    1. Păi ia să lăsăm mâncărurile sofisticate și consistente, și să trecem la salate și alte vegetale sănătoase, fără carne sau mâncare gătită! Dar nici extrema asta nu e bună! Calea de mijloc e greu de găsit, dar e cea mai sănătoasă!😉
      Urările tale-mi sunt mereu benefice și sper să-ți prindă bine și gândurile mele cele mai bune către tine, dragă Gabi!🙂

  3. Nah, ce ți-e și cu cercetătorii ăștia, Petru? De-aș pune temei pe studiul ăsta al lor, mai că mi-aș călca pe suflet și m-aș lega de bunăvoie cu gând la ale 2 kile în plus… măcar 2, că la 4,5 nici măcar nu-ndrăznesc să visez…😐
    Mdea… mai bine stau cumințică în banca-mi că mi-am amintit răspunsul înțelept al băbuței din bancul în care moșul, pe patul de moarte, își îndemna consoarta să-și descarce sufletul și să-i zică de l-a-nșelat vreodată în timpul luuuungii lor căsnicii…🙄

    1. Or fi ei doar niște „bieți” cercetători, dar uneori o nimeresc și ei, Bursucel. Pe la 22 de ani eram atât de slab, încât îmi zicea mama că de-o să mă însor, o să mă bage femeia în mormânt! Dar n-am ascultat-o și, ca urmare, m-am îngrășat inexplicabil, după o vreme. Eu zic că sexul asigurat a avut o mare contribuție, în cazul meu.😉

  4. Ha, ha! Ce problema interesanta! Dar e foarte adevarata. Eu unul recunosc ca ma inscriu in regula, caci din ”somalezul” care eram, m-am rotunjit serios in foarte scurt timp. Mancare buna, bere, relaxare, fericire… he, he! Dar e frumos cand amandoi se ”dolofanesc” impreuna.
    Numai bine, draga Petru!🙂

    1. M-am gândit eu că te înscrii și tu în categoria celor cărora se împlinesc după căsătorie, la fel ca mulți alții. Iar cauzele pot fi multe, printre care: berea, sexul regulat, liniștea unui om așezat, mâncare gustoasă și la îndemână și multe alte beneficii care le aduce căsnicia. Probabil că ai și o soacră dulce, nu acră!😉

  5. Cercetatorii aceea sunt tare departe de adevar in ce priveste femeile. Dar eu am sa vin in completarea articolului tau cu motivele care ii fac pe barbati sa se ingrase:
    Cat timp sunt flacai alearga dupa fete, vin la aceeasi casa acelasi frigider gol, se culca si a doua zi o iau de la capat.
    Dupa casatorie nu mai alearga toata ziua dupa femei. Vin la aceeasi casa, la aceeasi femeie, la acelasi frigider plin. Ia si mananca apoi se culca. Si a doua zi o iau de la capat..

    1. Completarea ta e binevenită și necesară, atâta vreme cât cercetările de mai sus au niște concluzii lapidare și incomplete. Pe tema asta s-ar putea ține multe dezbateri și scrie cărți voluminoase. Fiecare caz are particularitățile lui și motive complexe de îngrășare sau chiar… slăbire, după căsătorie. Singura constantă e faptul că majoritatea femeilor măritate se „împlinesc”, la fel ca și bărbații.

  6. Na hai că și-ai găsit subiect de studiu! Motivul îngrășării este hrana. Prea multă mâncare, prea multe kg. Rareori este din cauza unor tulburări hormonale. Personal din câte îmi aduc aminte am slăbit :)))

  7. Cred că marea greşeală pe care o fac atât femeile cât şi bărbaţii este că, ţin o dietă strictă pentru o perioadă şi apoi se hrănesc necontrolat, rezultatul fiind îngrăşarea. Cred că odată ce începi o dietă, trebuie s-o ţii toată viaţa.
    O seară minunată îţi doresc, Petru şi numai bucurii. 🙂

    1. Femeile țin dietă, iar bărbații merg la sală pentru a-și face „pătrățele”!😉 Unii o fac doar pentru a-și căuta perechea, însă alții caută mai multe „perechi” și o țin tot așa până îi lasă mintea sau punga!😀
      O seară de vis să ai, dragă Ștefania!🙂

  8. Nu cred ca e o regula general valabila. Eu nu m-am ingrasat dupe casatorie, nici nu am avut ca scop in viata casatoria. Dimpotriva🙂 Asa ca eu am fost relaxata si inainte si dupa. Daca esti activ si nu vrei sa acumulezi kilograme deopinde de tine. Dar cred ca pentru barbati e mai usor sa se ingrase pentru ca aleg cele mai usoare meniuri, ca sa nu se streseze prea mult pe la bucatarie. Poti sa ai armonie in casa (si cred ca e mai bine) daca nu stresezi si cantarul in fericirea ta domestica.

    1. Și totuși, conform statisticilor (ce legitimitate ne dă această expresie!🙂 ), femeile supraponderale dețin un procent mai mare decât bărbații. Probabil că de vină sunt și nașterile, care le schimbă silueta, uneori ireversibil.

  9. Tare interesant.🙂 Dar oare este valabil doar pentru mirese sau si pentru miri? Imi imaginez dupa toate pregatirile de nunta fiecare dintre noi isi doreste o perioada putin mai relaxanta.

Leave a Reply

