Aproape totul despre cafea (ultima parte)

Secretul specialiștilor

Barmanul este trendsetter. El trebuie să știe ce e la modă, ce se bea, cum să te îmbraci. E important să știe să facă o cafea pentru a oferi calitate. Dacă barmanii nu sunt specializați, nici consumatorul nu va avea cultură de bar și nu va ști ce să consume.

Cât de caldă trebuie să fie spuma de la cappuccino

Pentru a face desene în cafea ai nevoie de 10 secunde. Trebuie să montezi crema corect pentru cappuccino, spuma ajunge la 70 de grade Celsius.

Secretul cafelei bune: să fie măcinată pe loc

Cum poate fi preparată o cafea perfectă la ibric, acasă: temperatura apei trebuie să fie între 92 și 96 grade Celsius, pentru că, dacă fierbe, va altera gustul cafelei. La 150 ml de apă se pun o linguriță și jumătate de cafea și se mestecă ușor, cu flacăra aragazului stinsă. Iată cum poți să faci din cafeaua ta o operă de artă:

images-in-coffee-11

Citate celebre despre… cafea!

* A bea este omenesc, a bea cafea este divin

* În spatele fiecărei femei de succes stă destul de multă cafea (Stephanie Piro)

* Cafeaua trebuie să fie neagră ca iadul, tare ca moartea și dulce ca dragostea (proverb turcesc)

* Ciocolata, bărbații, cafeaua, unele lucruri trebuie să fie cât mai bogate.

* Cred că dacă aș fi femeie aș folosi cafeaua ca parfum (John Van Druten)

* Ce dulce e cafeaua! Mai drăgăstoasă decât o mie de săruturi, mai dulce decât vinul muscat Johann Sebastian Bach (Cantata Cafelei)

* Nicio cafea nu poate avea gust bun dacă nu bucură mai întâi nările cu o aromă dulce (Henry Ward Beecher)

* Cafeaua fără cofeină este invenția diavolului

* Nimeni nu poate înțelege adevărul până când nu gustă din dulceața cafelei (Șeicul Abd-al-Kadir)

* În clipa în care te pregătești să bei o ceașcă de cafea fierbinte și tare, șeful îți va cere să faci ceva care durează exact până în clipa în care cafeaua s-a răcit.

* Cafeaua este băutura care te adoarme dacă nu o bei (Alphonse Allais)

Reflecții despre cafea… sau… Cafeaua – văzută de Alexandra la vârsta de 5 ani și 2 luni

1. Cafelele sunt super delicioase dacă le bei cu zahăr.

2. Cafeaua e cea mai bună băutură din lume, dacă o guști.

3. Iubesc cafeaua pentru că este foarte bună, pentru că toată lumea pune niște ingrediente bune în ea.

4. Cafeaua este foarte bună pentru că toată lumea are grijă ca ea să fie delicioasă.

5. Cafeaua este foarte bună dacă are scorțișoară!

6. Boabele de cafea sunt maro și câteodată negre.

7. Mama bea cafeaua cu zahăr și o savurează cu plăcere, alături de țigară.

și acum… o pauză de cafea meritată din plin!!!!!!

cafea-cu-dragoste_de189a4e14923a

O ceașcă de cafea împărțită cu prietenii este fericire gustată și timp bine petrecut.

(sfârșit)

după Mariana Vinereanu

26 thoughts on “Aproape totul despre cafea (ultima parte)

  1. Ador cafeaua neagra ca iadul, tare ca moartea si dulce ca (ciocolata) dragostea.
    Am fost intrebata daca nu ar fi mai simplu sa imi servesc cafeaua direct in zaharnita decat sa pun atata zahar in cafea😉
    Altii ar spune ca daca ai viata amara, preferi cafeaua dulce. Asa o fi?😀

  2. mmmm…. cafeluta e nepretuita dimineata… aroma ei prietenoasa…. Eu am renuntat la filtru si mi-am luat o presa (nu sunt sigura ca asa se numeste) care e doar sticla si otel (filtru are si parti de plastic). Asa ca reteta mea e cafea macinata exact atunci, si… cana neagra din dotare, cafeaua amara… E drept ca imi place ceva dulce langa, uneori…
    Un week-end la fel de frumos cum e aroma de cafea!🙂

    1. Sunt convins că fiecare iubitor de cafea – adică aproape toată lumea – are stilul și preferințele lui în prepararea cafelei. Cei mai pretențioși și zeloși nu precupețesc efortul și timpul pentru a obține cafeaua perfectă. Cred că așa ești și tu, din moment ce macini cafeaua chiar înainte de folosire. Eu o primesc la pachet, de la nepoata mea din Austria, astfel că nu mai apuc să mă bucur de aroma totală a unei cafele proaspăt măcinate. Dar tot îmi place!🙂

  3. La o cafea, chiar mi-ar plăcea să ne spunem poveştile. În fond între cafea şi poveştile de viaţă există mare asemănare fiindcă atât cafeaua cât şi poveştile pot fi dulci sau amare .
    Frumos serialul tău despre cafea. Am fost ocupată dar nu mi-am uitat prietenii şi revin cu bucuria de a-i regăsi : te salut cu drag, Petru.

    1. Chiar că ți-am simțit lipsa, dragă prietenă, și mă bucur că ai revenit printre noi! Îți mulțumesc intens pentru apreciere și sper să-ți fie de folos câteva din informațiile despre cafeaua noastră cea de toate zilele. Ele se regăsesc în categoria cu același titlu: „Aproape totul despre cafea”.
      O duminică de toamnă nostalgică îți doresc!🙂

    1. Mă bucură mult aprecierea ta, dragă prietene! Mă temeam că, având în vedere lungimea articolului, voi reuși să plictisesc pe mulți din cititori, dar mă bucur că s-a terminat cu bine! Zic eu.🙂

  4. M-am bucurat de acest serial despre cafea, Petru. Îţi mulţumesc mult că l-ai împărtăşit cu noi.
    Am învăţat multe lucruri interesante, iar pe unele le şi aplic.
    O duminică minunată îţi doresc, Petru şi numai bucurii!🙂

    1. Nici că se putea să mă bucur mai tare, decât atunci când știu că ți-am fost de folos cu niște sfaturi, pe care le-ai pus în practică! Sper să te delectezi cu o cafea mai bună și mai sănătoasă, iar ziua de azi să-ți fie blândă și efervescentă, totodată, dragă Ștefania!🙂

  5. Daca-i ” ultima parte ”
    da-mi voie sa-ti multumesc
    pentru ca ,de departe,
    CAFEAUA ce-o pretuiesc
    ne-ai adus-o pe tava
    in ceasca aburinda
    la ceas de dimineata
    ca sa ne revigoreze
    si sa ne stimuleze
    toata ziulica
    sa bem palinca !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

    1. Mă bucur dacă te-a stimulat cât de puțin incursiunea în lumea vastă și mununată a cafelei. De acum nu ne mai rămâne decât să punem în practică cele aflate. Cafeaua și pălinca merg mână în mână și ambele fac bine omului, dacă sunt băute cu măsură!😉
      O săptămână rodnică îți doresc, Alioșa!🙂

  6. Foarte interesante informatii in intreg ciclul de materiale legate de tainele unei cafele bune.
    Minunate si citatele despre cafea si felicitari celui care a ni le-a adus pe toate acestea aici🙂

    1. Mulțumesc mult pentru aluzia subtilă și sper să fie de folos multor amatori de cafea bună!🙂 Mai ales că toate articolele le-am inclus într-o categorie separată, cu același nume, pentru o mai ușoară accesare.

Leave a Reply

