Efectele remarcabile ale ceaiului

6 efecte remarcabile pe care le are ceaiul asupra creierului

Cu toții știm efectele benefice pe care le are cofeina asupra creierului, dar cum rămâne cu restul oamenilor care nu consumă cafea? Ei nu beneficiază de astfel de îmbunătățiri? Ei bine, un număr considerabil de studii aduce vești bune pentru iubitorii ceaiurilor.

ceai

Mai jos veți găsi 6 beneficii aduse de consumul de ceai, care au fost demonstrate de studii și cercetări științifice din ultimii ani.

1. Ceaiul verde pare să lupte împotriva Alzheimerului

Oamenii de știință au descoperit că un compus natural din ceaiul verde ar putea asigura un mod de a vindeca Alzheimer. Stadii incipiente ale cercetării au indicat că epigalocatechina-3-galata (EGCG) poate perturba acumulările din creier care determină distrugerea celulelor cerebrale. În cele din urmă, spun specialiștii, acest compus din ceaiul verde are potențialul de a ajuta la crearea unui tratament eficient pentru boala Alzheimer.

3. Creierii cu experiență iubesc ceaiul

Deși, mai avem ceva timp de așteptat până ce vom afla sigur dacă EGCG-ul va putea trata Alzheimerul, între timp putem vorbi de efectele imediate pe care le are ceaiul. Mai exact, un studiu realizat pe 2.031 de oameni cu vârste între 70 și 74 de ani a scos la iveală faptul că indivizii care beau ceai cu polifenoli (precum EGCG) au performanțe cognitive mai bune. Polifenolii se mai găsesc și în vinul roșu, în cacao și cafea.

3. Ceaiul îmbunătățește funcțiile cognitive ale tuturor consumatorilor

Știm deja că ceaiul are potențialul de a ne menține treji, dar această caracteristică a băuturii nu ține numai de cofeină. Ceaiul conține și teanină, un aminoacid psihoactiv care este aproape unic acestei băuturi. Deși în prezent se cunosc mult mai puține informații științifice despre teanină, comparativ cu câte știm despre cofeină, există, totuși, un număr destul de mare de studii care asociază substanța cu îmbunătățirea performanțelor cognitive.

4. Faimosul efect de calmare

Pe lângă faptul că teanina este responsabilă pentru îmbunătățirea funcțiilor cognitive, ea are și un efect de calmare. Potrivit cercetătorilor, atunci când oamenilor le este administrată teanină, creierii lor prezintă mai multe unde q, lucru care indică o stare de relaxare fără somnolență.

5. Ceaiul îmbunătățește memoria

Teanina, împreună cu EGCG-ul, sunt implicate și în îmbunătățirea memoriei. O cercetare din Coreea a scos la iveală faptul că extractul de ceai verde și L-teatină poate îmbunătății memoria oamenilor care suferă de deficiențe cognitive ușoare. De asemenea, studii realizate pe șoareci sugerează că EGCG ajută memoria prin creșterea producției de celule cerebrale.

6. Ceai pentru o mai bună sănătate mentală

Toate beneficiile aduse de consumul de ceai indică faptul că acest obicei contribuie la îmbunătățirea stării generale de sănătate. Într-un studiu din 2009, oamenii de știință au testat o populație de 42.093 de indivizi din Japonia. În urma studiului s-a constatat că un consum moderat de ceai verde este asociat cu un nivel scăzut de stres psihologic. Același efect pozitiv al consumului de ceai verde l-au mai observat și alți oameni de știință. Mai mult, teanina a fost testată chiar și pentru tratarea schizofreniei și s-a constatat că ea reduce cu oarecare succes anxietatea și alte simptome similare.

Sursa: Spring

46 thoughts on “Efectele remarcabile ale ceaiului

    1. Ceaiul te poate ajuta și în prevenirea sau tratarea altor boli interne. Eu îl consum constant, la fel cum făceau și bătrânii mei.
      Să-ți fie ziua împlinită, dragă prietenă!🙂

  1. Cămara mea are un raft special pentru ceaiuri, semănând cu o adevărată farmacie verde. Nu mi s-a întâmplat să fie vreo zi fără ceai! Şi de multe ori le-am folosit şi ca tratament. Efectele s-au văzut întotdeauna! Odă ceaiurilor şi medicinei tradiţionale!

    1. Deduc că îți culegi singură plantele pentru ceaiuri și cunoști beneficiile fiecărui fel. Eu, fiind doar un amator în acest domeniu, le procur de la farmacie sau Plafar. Înainte, cunoșteam o bătrână care-mi aducea tot felul de plante rare.

      1. Ai intuit perfect! Mi le adun singură, dar toţi din familia mea fac acelaşi lucru. Ştiu când este mai bine să culeg fiecare plantă şi le cunosc virtuţile terapeutice. Am o mulţime de “leacuri” tradiţionale transmise din generaţie în generaţie sau culese de oriunde am avut prilejul să le aud sau să le citesc. Unele chiar au efecte spectaculoase. altele sau dovedit a fi legende, dar in mod categoric, natura oferă o alternativă redutabilă industriei farmaceutice. Cu mici excepţii în care rezultatul benefic este instantaneu sau imediat, majoritatea tratamentelor naturale făcându-şi efectul blând, în timp, fiindcă acţionează la nivel celular prin regenerare. Efectul este sigur, dar trebuie răbdare şi mai ales încredere. De fapt încrederea este cea care asigură multe reuşite şi chiar pe plan sentimental. Este ceea ce invocam pentru finalul poeziei din postarea anterioară.

      2. Cam așa ceva mi-a spus și bătrânica despre care vorbeam mai sus și ce nu luase niciun medicament până la vârsta de 90 de ani. A fost greșeala nepoților, care văzând că e în stare de delir, din cauza febrei, au apelat la doctori și medicamente, în loc de ceaiuri. Femeia s-a stins în câteva zile și mulți cred că dacă era tratată tot cu ceaiuri, ar fi mai trăit mulți ani.

      1. E drept că și cafeaua are beneficiile ei, dar nu chiar precum ceaiul, ce poate vindeca și preveni nenumărate boli. De aceea e bine să ne bucură de amândouă licorile, cu măsură. Cât despre faptul că mă trezesc mai devreme, e o consecință a faptului că mă culc deodată cu găinile!🙂

  2. Eu am ajuns la concluzia că ceaiul este mai revigorant decât cafeaua. Mie îmi place ceaiul şi chia mi-am făcut un obicei ca dimineaţa, meniul meu să fie o ceaşcă de ceai, cu pâine prăjită şi unt şi abia după ora 10 servesc cafeaua.
    O seară superbă îţi doresc, Petru şi numai bucurii!🙂

    1. Obiceiul tău e aproape identic cu al meu! Doar că eu beau ceaiul seara, tot cu pâine și unt. E o cină ușoară și sănătoasă. Cafea nu beau decât mai rar.
      O zi de joi mai frumoasă ca pe la noi, îți doresc, Ștefania!🙂

  3. As bea zilnic ceai daca as avea cine sa mi-l faca. Ceaiul imi place uneori (am momente cand mi-e pofta de un ceai) doar ca sunt mai nazuroasa in ceea ce priveste prepararea lui; cu lamaie, cu miere, nici prea fierbite nici prea rece…….si uite asa beau cafea. Pe asta o prefer rece asa ca secretara mi-o face cand ajunge ea la serviciu dimineata. O gust toata ziua asa ca nu prea deranjez pe nimeni cu “da-mi cafeau, ia-mi cafeaua”. Daca studiile arata ca ceaiul este spaima lui Alzheimer cred ca ar trebui sa iau in serios sfaturile tale. Ma gandesc serios la asta. Sa ai o seara de exceptie!

    1. Din câte am auzit eu de la nutriționiști, mierea dizolvată în ceaiul fierbinte devine nocivă. Mai bine folosești zahărul. Dar e bine când ai o secretară și doar îi spui ce preferințe ai!😉
      O zi pe pe placul inimii, îți doresc, Crina!🙂

  4. Nicio zi fara ceai! Aceasta este deviza mea in toate anotimpurile! Vara il beau cu gheata, iarna il beau fierbinte si daca se intampla sa nu beau intr-o zi, sunt cam intoarsa pe dos… deci tre’ sa beau ceai ca sa am numai zile frumoase!🙂
    Cu sau fara ceai, zile frumoase sa ai, draga Petru!

    1. Mă bucur că apreciezi valoarea ceaiurilor și îl consumi în mod regulat! Dacă ești o cunoscătoare, ai multe de câștigat, atât ca tratament, cât și ca fortificare a sistemului imunitar, dar și ca un deliciu.
      Așadar, multă sănătate și poftă mare la ceai!🙂

  5. Alte avantaje ale consumului de ceai ar mai fi:

    excelenta sursa de antioxidanti,
    scade stresul si creste capacitatea de concentrare,
    prelungeste viata,
    scade tensiunea arteriala,
    protejeaza plamanii impotriva efectelor nocive ale fumatului,
    protejeaza ficatul impotriva efectelor nocive ale alcoolului,
    combate halena bucala,
    combate osteoporoza,
    creste imunitatea la boli,
    rehidrateaza organismul mai bine decat apa,
    combate acneea,
    inlatura cearcanele si reda stralucirea tenului,
    combate vergeturile,
    previne formarea placii bacteriene si a cariei dentare😉

    http://lucyvisinescu.wordpress.com/2011/08/17/rolul-ceaiului-chinezesc-in-prevenirea-cariei-dentare/

    1. Mulțumesc mult pentru interes și binevenita completare! Într-adevăr, sunt prea multe beneficii ale ceaiului, pentru a le putea cuprinde pe toate. Și sunt sigur că se vor mai descoperi.

  6. Buna seara Petru!
    Eu…fiind alergica la multe medicamente am fost nevoita sa beau ceai🙂 Da imi fac bine,in special beau ceai de tei seara inainte de culcare, sau cand sunt racita. Nu consum cafea de peste 30 de ani😉
    O noapte linistita!🙂

    1. Dacă ai fost nevoită să renunți la cafea, măcar poți consuma fără grijă ceaiuri, ce pot înlocui cu succes orice altă băutură. Să fii sănătoasă și să încerci și alte feluri de plante; vei fi uimită ce gusturi divine poți întâlni!🙂

    1. Nici nu-i indicat a renunța la cafea, care are, la rândul ei beneficii mari. Dar ceaiul e o alternativă binevenită pentru toți oamenii, fără nici o contraindicație, doar cu anumite recomandări.🙂

      1. Nu pot să rezist arromei dată de cafea, dar nu pot s-o beau în fiecare zi, din cauza tensiunii. Dar, azi am băut un espresso și am fumat o țigară, pentru că joia-i ziua mea favorită. M-am simțit minunat și-ți mulțumesc de întrebare!🙂

  7. Cu o asa reclama atat de frumos ilustrata parca m-as apuca si eu de baut ceai asa mai des, ca in clipa asta, desi am si eu in casa, mereu uit de el ! Plus in general asociez ceaiul cu un soi de medicament pe care trebuie sa-l bei cand esti racit, numai ca eu nu am mai fost racit de mai multi ani de cand m-am mutat in Scandinavia, unde e ff mult soare plus si clima e asa destul de uscata chiar si in apropierea marii, (din cauza ca bat niste vanturi ff puternice care zvanta orice umiditate din aer, plus care devi n din ce in ce mai calde cu cat te duci mai la nord. Zau, nu degeaba in trecut Oceanului Arctic I se mai zicea si Mediterana Nordului.) Si m-am gandit ca daca
    decupez poza si o lipesc pe dulapul unde e ceaiul, ma va
    ajuta sa fiu mai putin neatent cand trec pe langa dulapul ala.
    Zau, daca as fi baut mai mult ceai poate nici nu deveneam
    asa de neatent…dar poate raceam mai des…naiba stie, ca nu o am nici cu logica asa de bine in clipa asta, cred ca am facut insolatie cand am fost recent in vacanta la plaja la Cercul Polar…abia am venit inapoi azi dimineata.

    1. Și eu care credeam că prin Scandinavia se bea ceai la greu, nu precum la noi, și mai dihai decât la englezi! Probabil că e un mit pe care mi l-am creat singur. În schimb, am auzit pe bune că se mănâncă multă înghețată prin zonele acelea friguroase și uscate. Poate că e adevărat, la fel cum în țările călduroase se combate căldura tocmai prin ceai cald!

Leave a Reply

