Pledoarie pentru rimă

E ușor să scrii poeme
Abordând anoste teme
Și cuvinte-alambicate,
Fără rimă, fără fapte.
.
Să te crezi mare poet
C-ai găsit un epitet
Și ai scris o poezie,
Chiar și stând în pușcărie.
.
Tot românu’ are-n suflet
Un vers de mare răsunet
Și ar vrea să îl exprime
Folosind diverse rime.
.
Că-i țăran sau orășan,
Ardelean sau moldovean,
Vrea să spună că iubește,
Și rima o folosește.
.
Rimă-n colo, rimă-ncoace,
Românul face ce face
Și la ea tot se întoarce,
Pentru că tare îi place!
.
Rima albă, deseori,
E-o grădină fără flori,
E o pajiște uscată
Ce ar trebui udată.

27 thoughts on “Pledoarie pentru rimă

  1. Felicitari celor ce se pricep 😉
    Ador poeziile, ma regasesc in multe dintre ele, uneori ma mai joc si eu, 😉 insa POETUL E POET!FELICITARI PETRU!
    O zi frumoasa! 🙂

    1. Poeții sunt rari, iar eu nu mă număr printre ei. Cochetez și eu cu versurile și îi admir pe cei care sunt talentați cu adevărat.
      Mulțumesc pentru aprecieri și îți doresc o seară de poezie, Ileana! 🙂

  2. ,,Rima albă, deseori,
    E-o grădină fără flori,
    E o pajiște uscată
    Ce ar trebui udată.”
    Imi place poezia rimata . Pana mai ieri credeam ca versul alb nu poate exprima ceea ce simti . Am constatat ca m-am inselat si ca aceste poezii pot fi minunate daca sant scrise cu maiestrie .Si totusi rima ramane RIMA.

    1. Și eu am văzut poezii foarte bune, chiar dacă au rimă albă. Doar că, din păcate, mulți poeți contemporani scriu poeme la grămadă și publică neostenit, fără să pună suflet în versurile lor, ci doar cuvinte cât mai sofisticate, scoase din dicționarul ce-l țin în față.

  3. ” E usor a scrie versuri
    cand nimic nu ai a spune
    insirand cuvinte goale
    ce din coada au sa sune ….”
    vorba marelui POET !!! 🙂 🙂 🙂
    RIMA nu e un talent
    ci o seama de cuvinte
    ce curg din cap ca un torent
    de la omul ce-are minte !!! 🙂 🙂 🙂
    Pana una , alta, afla PETRU ca SIMONA HALEP s-a CALIFICAT
    in SEMIFINALELE Turneului Campioanelor fara sa fi jucat
    partida cu sarboaica ANA IVANOVIC !!! 🙂 🙂 🙂
    Toate DETALIILE pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2014/10/21/
    in raspunsul meu la comentariul prietenului nostru virtual, MIRCEA .
    O seara fara ploaie
    cu pastrama de oaie
    o cinzeaca de palinca
    si-o batuta in opinca !! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

    1. Din partea ta, rimele curg fără opinteli și dau culoare aprecierilor, dragă prietene. Am trecut pe la tine pentru a afla ultimele noutăți din turneul de tenis și a vedea ce mai face Simona noastră. 🙂
      S-auzim numai vești bune, mai ales din sportul alb, Alioșa! 🙂

      1. Buna dimineata, prietene !
        Iata ca vin VESTI BUNE si din FOTBAL ! 🙂
        STEAUA Bucuresti echipa mea de suflet, a mai facut un pas spre ” primavara europeana ” a UEFA Europa League prin VICTORIA cu 2-1 🙂
        asupra portughezilor de la Rio Ave !!! 🙂 🙂 🙂
        Din nou, marcatorul celor DOUA superbe GOLURI, a fost
        RAUL RUSESCU !!! 🙂 🙂 🙂

        Astazi la ora 14.30 voi fi in fata televizorului pentru a o urmari si incuraja pe SIMONA HALEP sa ne mai faca inca o bucurie !!! 🙂 🙂 🙂
        Hai SIMONA !!! 🙂 🙂 🙂
        Weekend placut Petru ! 🙂
        Aliosa.

      2. Foarte frumos din partea echipei Steaua că ne face și ea o bucurie! Parcă nici nu mai contează vremea urâtă de afară când auzi astfel de vești! 🙂
        Un sfârșit de săptămână binecuvântat îți doresc și eu, Alioșa! 🙂

      3. Ma bucur ca te bucuri si de STEAUA ! 🙂
        La comentariul tau vs SIMONA HALEP si CALCULELE facute,
        in urma rezultatelor de IERI, lucrurile s-au complicat ……….
        Dar, mai bine da o fuga pe la mine pentru a citi despre
        ” CULMEA GHINIONULUI si
        CULMEA IRONIEI ” !!! 🙂 🙂 🙂
        S-auzim numai de bine ! 🙂
        Aliosa.

  4. Unde mai pui c-acum există în online dicţionare de rime. Aşa că, sarcina poeţilor de conjunctură (cam cum sunt şi eu) e mult uşurată.

  5. Frumos spus, Petru! dar mie imi place mult poezia cu vers alb, spun asta ca referire la tema poeziei tale. E usor sa scrii cu rima, dar poezia adevarata nu e conditionata de rima, ci de imaginile si trairile redate sau sugerate. Tu scrii frumos, dar sunt multe, nu pot sa le spun poezii, chiar daca au rima. As putea sa iti dau multe exemple 🙂

    1. Să nu crezi că sunt insensibil la poeziile fără rimă, dacă sunt bune. Mă refeream la cei care scriu poeme seci, doar fiindcă sunt încurajați de alți poeți mediocri, ca el. Se formează astfel un cerc de publiciști ce se laudă între ei și consumă hârtia degeaba, crezându-se fiecare un mare talent.

Leave a Reply

