Un sfat binevenit

Nepoata mea favorită locuiește și muncește în Austria. De ani de zile mă invită să o vizitez, dar anul acesta a insistat mai mult ca niciodată. Bănuiesc că vrea să-mi arate casa pe care tocmai a cumpărat-o și cu care tare se mândrește, mai ales că are o mică grădină cu flori, legume și zarzavaturi. Eu, fiind o persoană mai sedentară, nu am ieșit niciodată din țară. Așa că, de fiecare dată când vorbesc cu nepoata la telefon, caut să-mi găsesc scuze prin actele de care aș avea nevoie pentru o asemenea vizită și prin lipsa mea de experiență. Dar credeți că am succes? Chiar zilele acestea mi-a spus foarte clar:

– Unchiule, nu te mai fofila într-atâta, că nu-ți trebuie decât buletinul și o asigurare de sănătate cu acoperire internațională.

– Păi, tocmai asta e! Ce asigurare să-mi fac? Fiindcă sunt o sumedenie de oferte, care de care mai tentante, iar eu nu știu care-i mai convenabilă. Poate îmi dai un sfat, că doar ești asistentă medicală și trebuie să știi care-i cea mai bună.

– Aici ai dreptate, unchiule, și-mi pare bine că m-ai întrebat. Din experiența mea, pot să te asigur că cea mai bună alegere e cea de la MediHelp, cu o acoperire de până la 2,5 milioane de euro pe an. Toți românii, dar și alți cetățeni străini, care au venit la noi cu o astfel de asigurare medicală, au fost foarte mulțumiți de serviciile oferite grație acestei alegeri.

– Și zici să mă asigur la…

– … MediHelp International, este cel mai important furnizor de asigurări de sănătate private și are acoperire internațională în Europa Centrală și de Est. Noi, cadrele medicale, colaborăm foarte bine cu acest furnizor încă din 1999, de când e prezent pe piață. Chiar și marile companii își fac asigurări de sănătate la MediHelp, pentru că garantează accesul la spitale publice și clinici private, iar cheltuielile cu spitalizarea, medicamentele și a intervențiilor chirurgicale sunt acoperite integral.

MediHelp-logo-2012-298x300

– Doamne ferește, că doar n-o să mi se întâmple ceva tocmai când mă duc la tine!, mă speriai eu.

– Așa zicem cu toții, unchiule. Dar e bine să fii prevăzător, pentru că nu știi niciodată când dă necazul peste tine. Iar cum dumneata nu mai ești tânăr, e bine să te gândești mai mult la sănătate. MediHelp oferă chiar și servicii de transplant de organe și țesuturi, transport aerian și acoperă cheltuielile în ambulatoriu. Te rog să optezi pentru cel mai nou produs al lor:  MediHelp Superior Plan, care oferă cea mai mare acoperire de pe piață, adică până la 2,5 milioane de euro pe an. Alege dumneata țara în care vrei să beneficiezi de îngrijire medicală, respectiv Austria, și nu vei mai avea nicio grijă.

– Tare bine sună, dacă-i așa cum spui, nepoată dragă. Așa am să fac și de abia aștept să ne întâlnim. Chiar mâine mă duc în Baia Mare pentru asta.

– Mă bucur că te-ai dat pe brazdă și te-ai hotărât. Nu uita că sănătatea e cel mai de preț dar al omului și cine investește azi puțin, va beneficia înzecit mâine. Îți spun asta în cunoștință de cauză, după ce am văzut multe cazuri ce s-au perindat prin spitalul de aici. Cei care au fost prevăzători și au făcut alegerea potrivită, erau liniștiți și siguri că vor beneficia de cea mai bună îngrijire, fără să aibă grija cheltuielilor. Pentru că la noi se practică o medicină la cel mai înalt nivel, cu oameni și aparatură de cea mai înaltă calitate. Nu trebuie să dai șpagă nimănui și nici să aștepți până îți vine rândul. Dacă vei veni în vizită la locul meu de muncă, vei fi uimit să vezi ce dotări avem pe aici și vei întâlni concetățeni care-ți vor spune cât de mulțumiți sunt că au ales asigurarea MediHelp International.

– M-ai convins demult, dragă nepoată. Nu te mai rețin, fiindcă imediat intri în tură. Am să te sun după ce-mi fac asigurarea și apoi bagajele. O zi bună, îți doresc! Pa.

Am închis și apoi am cugetat la sfatul nepoatei din Austria. Nu puteam să nu-l apreciez, fiindcă era în interesul meu, iar ea îmi voia numai binele. Voi, care probabil ați călătorit deja prin alte țări, cât de mare însemnătate credeți că are o asigurare de sănătate internațională, prin care să aveți acces la orice clinică din Europa, cu specialiști de prima mână și dotări de ultimă oră?

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2014

53 thoughts on “Un sfat binevenit

  1. Buna ziua Petru! Mai intai de toate iti doresc calatorie placuta!
    Adevarul este ca in strainatate esti astfel tratat decat la noi in tara, cat despre asigurare…cred ca este ok.
    O zi minunata! 🙂

    1. Mulțumesc pentru urări, dragă prietenă! Trebuie să ies și eu din țară, că multe lucruri frumoase sunt de văzut și de învățat pe la alții.
      O zi superbă îți doresc și eu, Ileana! 🙂

  2. Am fost o singura data in strainatate, la niste prieteni. Nu m-a interesat unde imi fac asigurare, agentul de asigurari aflat in apropierea sotului ne-a scutit de bataia asta de cap. Un singur amanunt mai este: exista si asigurare de calatorie, buna de exemplu in cazul cand ramai fara bagaj cand cobori din avion. Noi am confundat la un moment dat asigurarile astea doua, ambele necesare.

    1. Tot ești mai experimentată decât mine, fiindcă n-am avut încă ocazia să trec granița, deși mi-am făcut pașaport printre primii. Începutul e mai greu, iar dacă o să-mi placă, voi repeta experiența. 🙂

      1. O sa-ti placa, mai mult ca sigur! Hmm, n-am pomenit de vizita in Bulgaria pe care am facut-o in 1978, numai eu cu tata. Fratele meu a fost cu el cu un an inaintea mea sau dupa mine. Dupa 1989 si noi ne-am facut pasapoarte pe care nu le-am folosit, adica eu, sotul si parintii lui.
        Iti doresc vizita placuta si cat mai multe amintiri frumoase! 🙂

  3. Eu am oroare de spitale din cauza unor experiențe nu tocmai plăcute. Mi-ar plăcea să fie un spital și doctori care să nu mă facă să-mi vină să plec. Dacă o să călătorești va fi minunat. Să ai o zi edenică!

    1. În ce mă privește, m-am obișnuit cu spitalele de mic copil și nici azi nu-mi sunt chiar neplăcute. Contează „doar” oamenii care muncesc acolo și dotările de care dispun. Dacă ele sunt la standarde ridicate, e o plăcere să-i „vizitez” câteodată! 🙂

  4. Cred ca o sa fie incantata nepoata ta daca te-ai hotarit sa-i faci o vizita,inevitabil e necesar sa fi asigurat nu se stie niciodata daca ai nevoie sau nu e bine sa fie!Un weekend placut iti doresc!

    1. Și eu sunt convins că o călătorie în străinătate fără asigurare e ca și cum ți-ai juca sănătatea sau chiar viața, la loterie. Un sfârșit de săptămână cât mai plăcut îți doresc, la rândul meu, dragă Gabi! 🙂

  5. Credeam ca te pricepi numai la POVESTIRI, POEZII, ESEURI si BANCURI dar bag de seama ca te pricepi EXCELENT si la a face publicitate ! 🙂
    Felicitari Petru ! 🙂
    Cu siguranta acest articol va avea succes in concursul SuperBlog2014
    iar daca va fi citit si de cineva din staff-ul firmei respective de asigurari,
    te va angaja imediat ca ” agent de asigurari ” 🙂 🙂 🙂
    Cum ” nepoata ” din Austria nu ti-a spus si cat COSTA POLITA de ASIGURARE de SANATATE la acea firma privata , s-ar putea sa te trezesti la BAIA MARE ca nu-ti ajung banii …………….
    DA, asigurarea medicala de sanatate si asigurarea de calatorie sunt NECESARE dar la firma respectiva, pentru o acoperire de 2,5 milioane de euro pe an,
    POLITA de ASIGURARE costa o groaza de bani !!! 🙂 🙂 🙂
    Am fost de mai multe ori in ITALIA la nepotel , am facut asigurare si de calatorie si de sanatate
    dar nu pentru 2,5 milioane euro /an acoperire …………………….
    In alta ordine de idei , SIMONA HALEP , calificata fiind deja in semifinale, nemaifiind MOTIVATA,
    a pierdut cu 6-7 ( 7-9 ) ; 6-3 ; 3-6 😦 😦 😦 partida cu ANA IVANOVIC

    ajutand-o astfel pe Serena Williams sa ajunga si ea in semifinale !!! 😦 😦 😦
    Weekend placut si ” drum bun ” la Baia Mare si-apoi, la ” nepoata ” in Austria ! 🙂
    Aliosa.

    1. Cred că sunt mai multe opțiuni la o astfel de asigurare, după buzunarul fiecăruia, și nu e obligatoriu să-ți faci asigurarea de până la 2,5 milioane de euro. Nu știu de ce mi-ai pus în ghilimele nepoata, fiindcă ea chiar există și e asistentă în Graz! 🙂
      Serena Williams îi e datoare cu o cină scumpă Simonei Halep, pentru cadoul pe care i l-a făcut!
      Final de săptămână binecuvântat îți doresc, Alioșa! 🙂

      1. Am crezut ca NEPOATA face parte din scenariu ! 😦
        Imi cer scuze si-i doresc din toata inima NEPOATEI tale, multa sanatate si succes in ceea ce face acolo !!! 🙂 🙂 🙂
        SIOMONA HALEP de se va califica in FINALA,
        va regreta amarnic favorul facut puternicei Serena Williams !!! 😦 😦 😦
        Mai bine ” se lasa invinsa ” de ANA IVANOVIC si scapa de americanca ! 😦
        La mine-i frig si ploua
        Centrala duduie mocnit
        As vrea sa cumpar ceva oua
        Dar afara-i vant cumplit ! 😦
        Asa ca stau in casa
        Si navighez pe internet
        Ascult o melodie frumoasa
        Si mananc putin serbet .
        Weekend placut ! 🙂
        Aliosa.
        PS !
        La tine cum e timpul ?
        Mai pleci la Baia Mare ?

      2. După două zile ploioase, azi a răsărit nestingherit soarele și cred că va fi o zi frumoasă. Se pare că norii s-au mutat spre sud și te necăjesc acum pe tine, iar șerbetul e tocmai bun să-ți îndulcești ziua! 🙂
        Săptămâna viitoare mă duc în Baia Mare și voi trece pe la editură.
        S-auzim de zile mai bune, Alioșa! 🙂

      3. La mine deja NINGE
        si zapada s-a asternut.
        Un ochi rade ,altul plange
        iarr eu mereu stranut ! 😦
        Drum bun la Baia Mare si succes la EDITURA ! 🙂

      4. Să te invidiez că ai parte de zăpadă atât de timpuriu sau să te compătimesc pentru frigul care te forțează la cheltuieli de întreținere? E o dilemă pe care nu mă încumet s-o rezolv de unul singur. Măcar sufletul să-ți rămână mereu cald, Alioșa, că restul se rezolvă cu șerbet, ceai și pălincă! 🙂

  6. Si asigurarea de sanatate ca dealtfet toate asigurarile sunt un fel de loterie. Daca nimeresti bine ai de casigat. Succes!

  7. Din pacate, stiu ca asigurarile de sanatate, nu au valoare in alte tari. Unui turit strain (poate doar din Romania) nu prea i se da importanta in caz de nevoie. Medicii gasesc mereu cate o scuza trimitandu-te la “plimbari lungi” daca nu platesti. Articolul este bun, sper sa fie apreciat de cine trebuie.

    1. Din câte am auzit eu, acest tip de asigurare e apreciat de cei care l-au folosit. Chiar au fost tratați cum se cuvine, din toate punctele de vedere.
      Mulțumesc apăsat pentru apreciere, Dana! 🙂

  8. Asigurarea ca asigurarea, uneori se face pe repede-nainte….. acolo sa fie. Calatoria si concediul conteaza. Zile frumoase!

  9. Si uite-asa vei vedea live cum se prepara toate soiurile de cafea daca pleci in Austria . Te duci la Muzeul cafelei si ne spui care ti-a placut . Pana atunci, week-end bun, Petru !

  10. Sper să urmezi sfatul nepoatei tale Petru şi să-i faci o vizită cât mai curând. Austria este o ţară superbă!
    Dar neapărat să-ţi faci şi asigurare medicală şi asigurare de viaţă, nu se ştie niciodată ce se poate întâmpla, bine ar fi să nu aibă nimeni de ele niciodată, dar,… . Ca păţitul nu o ştie nimeni!
    O duminică binecuvântată îţi doresc, Petru! 🙂

    1. Nici nu m-aș gândi să plec la drum fără asigurare de sănătate și de viață, că pe un drum necunoscut de mine, multe se pot întâmpla. Dacă și un autoturism îl asigurăm, ce să mai zicem de un om?
      O zi tihnită și blagoslovită să ai, Ștefania! 🙂

  11. Stiai ca persoanele cu dizabilitati, incadrate intr-un grad grav, nu pot beneficia de asigurare de sanatate?? Se considera ca daca ar avea un accident sau s-ar imbolnavi de o anume boala, nu poate sa-i faca mai rau decat sunt deja. Incerc acum sa vin cu un argument, aici, ca poate firma de asigurari sa se sesizeze si sa faca ceva in acest sens. De exemplu: eu am handicap grav dar handicapul meu este locomotor. Din punct de vedere intelectual sunt sanatoasa si pot sa lucrez intr-un loc de munca accesibilizat nevoilor mele, si 8, 12 si chiar 16 ore. Daca as avea un accident cranian si as mai dobandi inca o afectiune nu as merita un sprijin financiar pentru a-mi recapata bucatica de sanatate pierduta in acel accident? Poate dau o tema de gandire acelora ce trebuie sa auda acest ‘amanunt”. Sa ai o zi superba, Petrut, si succes in toate!

    1. Cunoșteam această dispoziție, pe care o consider și eu eronată și ar trebui, precum bine zici, îndreptată. Am cunoscut și eu persoane cu dizabilități care s-au plâns că nu pot să-și facă asigurare și li se spune că 75% din capacitatea lor este nefuncțională, deși doar picioarele le erau afectate. Să sperăm că se va mișca ceva în acest sens.
      Să fii iubită și fericită, Crina! 🙂

  12. Asigurarea asta cred că te ajută doar în caz de accident pe drum spre Austria și înapoi. Uneori la autocar ne mai puneau să plătim câte una. 🙂 Călătorie plăcută spre Austria dacă ajungi acolo 😉 Fă poze și pune pe blog!

      1. Da, teoretic. Practic…rămâne de văzut! Sunt zeci de mii de români care călătoresc fără asigurare din păcate. Noi avem asigurare de sănătate de exemplu, dar doar pentru că soțul lucrează. Dacă n-ar lucra, ar trebui să plătească ceva particular presupun 🙂

      2. Firește că e greu cu un salariu, ca să nu mai vorbesc de cei care-s pensionari cu pensii mici sau șomeri. Banii trebuie gospodăriți cu grijă, dar tot trebuie să luăm în calcul posibilele necazuri atunci când ieșim din țară.

      3. Fiecare stie cum sta cu sanatatea, asa ca cei care risca o recidiva, trebuie sa ia asta in calcul. Daca esti tanar si sanatos, o asigurare cu o valoare minima e suficienta. Parerea mea este ca trebuie sa fii prevazator, iar ce ti-e scris tot se intampla. Dar fiecare trebuie sa aiba grija sa nu lase nimic la voia intamplarii. Tot ce ne sta in putere, trebuie facut. Iar ce ne depaseste, are grija Altcineva. 🙂

      4. Subscriu la cele zise de tine. Dumnezeu îți dă minte ca să o folosești cum crezi de cuviință. Dacă nu ai luat măsurile necesare și posibile, să nu dai vina pe Divinitate. 🙂

Leave a Reply

