O plimbare fantastică

Astăzi vreau să vă invit la o plimbare mai deosebită, la care n-aveți nevoie de picioare, ci doar de imaginație. Vom ”păși” pe o stradă unde putem să găsim absolut orice ne-am închipuit vreodată. Este vorba de Strada Ficțiunii, un loc căruia îi prezic un trafic intens, fiindcă foarte mulți dintre noi tânjesc după imagini deosebite, întâmplări incredibile și oameni extraordinari. Știu că mă veți urma în această incursiune, deoarece ați fost alături de mine și în povestirile fantastice pe care le-am scris pentru voi.

De data asta suntem provocați de Editura ALL, să ne desfătăm în lumea literară, printre colecțiile celor patru secțiuni ale acestei străzi imaginare. Vom face cunoștință cu maeștrii incontestabili a povestirilor fantastisigla ALLce din ultimul veac. E greu doar să ne decidem pe care din cele patru ramificații să o cercetăm în această plimbare: cea Clasică, Contemporană, Crime sau Bestseller-uri. Și fiindcă-i musai să alegem una, m-am gândit că Secțiunea Clasică ne-ar atrage pe toți, într-un mod nostalgic și benefic totodată.

În cadrul acestei secțiuni vom avea surpriza să întâlnim, pe lângă cărțile citite de mult și poate uitate de atâta vreme, alte titluri traduse recent sau având alți traducători, cum ar fi capodopera „Oblomov”, de Ivan Aleksandrovici Goncearov. Pentru a fi mai convingător, am să vă mai dau ca exemplu doi autori apreciați pentru calitatea și creativitatea lor. E vorba de Dombrovski, cu un stil foarte rafinat, și Robert Arlt, un adevărat monstru sacru al literaturii sud-americane din secolul trecut. Din creația celui de-al doilea, vă recomand cu căldură „Cei șapte nebuni”, un manifest admirabil al scriitorului argentinian.

Nu vă fie frică și lăsați emoțiile deoparte, chiar dacă o să întâlnim mulți autori cunoscuți și vom sta la taclale cu ei. Vom poposi la cafeneau scriitorilor și  ne vor povesti aventuri extraordinare, pe care nu le-am auzit încă. Sau ne vor împărtăși viziunea lor despre viitorul omenirii, fiindcă ei au știut întotdeauna să anticipeze ce se va întâmpla. Voi fi ghidul vostru până la capăt și vom răsfoi împreună cărți despre a căror existență nu ați auzit încă, dar care există pe această stradă. Iar când ne vom întoarce de acolo, vom fi mai bogați sufletește, fără să simțim nicio urmă de oboseală. După aceea veți putea vizita singuri colecția Strada Ficțiunii, ori de câte ori veți dori să evadați într-un univers magic.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2014

34 thoughts on “O plimbare fantastică

  1. Daca esti ghidul nostru in aceasta “calatorie literara”, sigur vom cunoaste opere deosebite. Sper sa reusesc sa citesc “Oblomov”. In urma cu 20 de ani, un coleg mi-o recomanda cu tarie, dar…n-am reusit s-o trec pe lista cu carti citite. I-am retinut numele si iata ca o regasesc in recomandarea ta.
    Numai bine si weekend frumos, draga Petru!🙂

    1. Mă bucur că am reușit să-ți amintesc de o carte bună, pe care e bine să o citești înainte de a uita din nou. Mai ales că vine iarna și vom sta mai mult prin case.
      Un sfârșit de săptămână magnific, îți doresc, Alex!🙂

    1. Bravo Stelei și felicitări! Ți-am zis eu că norii tristeții vor trece curând, făcând loc unei bucurii binevenite, doar încredere să avem și răbdare.🙂
      Bună dimineața și o zi minunată îți doresc, Alioșa!🙂

      1. Asa este, Petru ! 🙂
        Multumesc pentru aceste frumoase vorbe ! 🙂
        Te vrog sa treci “musai ” sa citesti raspunsul la comentariul tau la ultima mea postare caci am mare nevoie de un sfat ……
        O sambata frumoasa si mai ales calduroasa ! 🙂
        Cu prietenie,
        Aliosa.

  2. Ai ales tu Secțiunea Clasică dar eu vreau sa va supun atentiei una din cele mai atractive carti: Indragostita de un inger de Federica Bosco din Sectiunea Bestseller. Mi-a fost recomandata de o fosta colega de liceu si am inteles ca este o carte “cu lipici”. O seara minunata sa ai, Pertu!

    1. Toate secțiunile sunt atractive, dar eu, fiind mai nostalgic din fire, am optat pentru cea clasică. O să țin cont și de titlul propus de fosta ta colegă de liceu, pentru că o lectură bună din acest domeniu e întotdeauna binevenită.
      Să fii iubită și mereu fericită, Crina!🙂

  3. Este nevoie din cand in cand sa se mai vorbeasca si despre carti. De cand cu internetul, cartea pierde adepti din pacate.

  4. De carte va fi nevoie mereu. Nimic nu poate inlocui placerea de a lectura o carte. Frumos subiect si foarte bine prezentat.

  5. O carte inchisa este doar o bucata de hartie. De aceea ma bucur ca ai aceasta tema de concurs. Felicitari pentru frumoasa prezentare!

  6. Se spune ca “Scaunul pe care stai sa nu fie niciodata mai inalt decat teancul de carti pe care le-ai citit” Poate este bine de stiut. In zilele noastre multi stau pe scaune inalte si nu au citit nici basme.

    1. E drept că scaunele înalte sunt ocupate îndeobște de oameni prea ocupați cu altceva, decât cu cititul, dar mulți dintre noi ne putem face timp pentru lectură. Avem mai mult de câștigat!🙂

Leave a Reply

