Parfumul amintirilor

Cele mai vechi parfumuri datează de peste 4000 de ani, dar în Europa au ajuns doar în secolul al XIII-lea. Bineînțeles că Parisul a fost primul oraș care a plantat flori în vederea obținerii de esențe necesare fabricării mult râvnitelor miresme. Parfumurile erau rare pe atunci și foarte scumpe, astfel că puțini aveau posibilitatea să le folosească. De aceea, în Anglia anilor 1500, nunțile se făceau în luna iunie, după baia anuală din luna mai, care mai atenua mirosul corporal, și după apariția florilor. Tot pentru a-i îmbunătăți mirosul, mireasa primea un buchet proaspăt cu flori, de atunci provenind tradiția buchetului miresei.

Eu am cunoscut parfumurile încă de mic copil, când toți băieții din localitate mergeam să le udăm pe fete, a doua zi de Paște. Țin minte că cele mai uzuale erau în sticluțe ce aveau forma de mașinuță și costau puțin, după buzunarul părinților. Uneori, când micuța sticluță se golea, aveam grijă să o umplem cu apă de la fântână și nimeni nu observa diferența. După ce am mai crescut, simțul olfactiv mi-a devenit mai pretențios și eram fermecat de colegele de școală care miroseau plăcut. Parcă erau mai frumoase și aveau o personalitate aparte, ce mă atrăgea instinctiv. Cel mai bine mirosea, însă, profesoara de limba franceză, care mi-a spus că folosea un parfum Chanel, adus de cineva chiar din Paris. Când trecea printre băncile noastre, inspiram cu toții adânc și ne bucuram de mireasma discretă, dar proaspătă și inconfundabilă. Acel miros deosebit îl caut mereu, pentru a-mi stimula amintirile.

Astăzi, pretențiile noastre sunt pe măsura ofertei și fiecare dintre noi, bărbați sau femei, vrem un parfum de calitate, la un preț cât mai accesibil. Și pentru a ni le satisface, nici nu e nevoie să colindăm prin orașe mari sau supermarketuri. Avem la îndemână magazinul OnlineParfum, situat doar la un click distanță. De aici avem garanția că luăm numai parfumuri originale, dintr-o gamă foarte diversificată de produse, dar și un serviciu online ireproșabil. Și dacă totuși ar fi unele nemulțumiri, există posibilitatea returnării contravalorii produselor, prin garanția „money back”.

OnlineParfum

Am aflat de acest magazin de la prietena mea, care e foarte exigentă în alegerea parfumurilor, iar această calitate o apreciez ori de câte ori sunt în preajma ei. Mi-a spus că ea folosește fiecare parfum în funcție de activitatea din acea zi, de oamenii cu care se întâlnește și locurile pe care le vizitează. Uneori este atrasă de ambalajul parfumului, pe care-l păstrează apoi ca amintire, iar dacă mirosul n-o satisface pe deplin, nici nu-l folosește. Preferarințele ei sunt parfumurile Bvlgari și Yves Saint Laurent, dar pe masa ei de toaletă am văzut și alte sticluțe, cum ar fi Viorella sau Tresor. Fiecare dintre ele avea vraja lui și te atrăgea într-un fel aparte.

parfum

Mirosul pe care-l emanăm este foarte important în ziua de azi. Iar pentru a-l alege pe cel mai potrivit, este nevoie de inspirație și chiar artă. Parfumurile ne caracterizează și e bine să fim atenți de unde le achiziționăm, pentru a nu avea surprize neplăcute. La magazinul OnlineParfum nu riscați nimic, având certitudinea că veți cumpăra un produs de firmă, original și de calitate.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2014

36 thoughts on “Parfumul amintirilor

  1. Bună dimineața, Petru! Știu că e amiază, dar nu am putut rezista somnului ademenitor.
    Văzuși filmul ,,Perfume: a story of a murderer”? Îl recomand, îți va plăcea(din ceea ce pot dibui eu). Să zi o zi edenică!

    1. Bună să-ți fie inima, Samewhiteblue! Nu am văzut încă filmul recomandat de tine, dar l-am trecut pe lista de priorități.
      O duminică plină de satisfacții îți doresc!🙂

  2. Frumoasa postare! Recunosc ca si mie imi plac parfumurile si apreciez mult mireasma delicata a parfumului unei persoane, ca o “amprenta” olfactiva a fiecaruia. Cred ca psihologii ar putea spune tare multe despre personalitatea fiecaruia, in functie de parfumul preferat si folosit.
    Mi-am amintit ca am aminitiri asemanatoare despre delicata domnisoara de franceza din scoala generala, care lasa in urma asa un iz de primavara, iar noi slobozeam din piept, in cor, un “mmmm!” de incantare. Iar unele persoane pastrate in suflet le asociez automat cu parfumul pe care il foloseau..
    Frumoasa tema. Cred ca am putea spune atat de multe despre parfumuri. Data viitoare vorbim despre after shave-uri!😀
    O seara frumoasa, draga Petru!

    1. Văd că și profesoara ta de franceză avea gusturi bune în folosirea parfumurilor, ceea ce e de înțeles, având în vedere materia predată.😉 Se poate spune cu adevărat că poți caracteriza un om după parfumul ales și felul cum îl folosește. Mirosul e o carte de vizită și un prim examen în relațiile dintre oameni.
      O duminică tihnită îți doresc, Alex!🙂

    1. Mă bucur că avem aceeași preferință la parfumuri și sunt sigur că cei din jurul tău apreciează mireasma pe care o aduci. O duminică superbă îți doresc, dragă Gabi!🙂

  3. Daca ar fi dupa mine…… m-ar scoate parfumurile afara din casa. Imi plac atat de mult incat mi-as umple casa cu ele desi nu toate aromele ma reprezinta. Acum ctiva ani am mers la tara la socrii mei unde o lasasem pe Sanziana ( fiica mea) pentru cateva zile. Cand am ajuns, ea era la joaca pe ulitele satului iar cand a intrat in casa a exclamat: A VENIT MAMA!!. A marturisit ca-mi simtise parfumul desi eu sunt mai discreta in acest sens. Imi place foarte mult Yves Saint Laurent Paris……ma reprezinta. Astept sa deschideti un subiect despre after shave-uri. M-ar interesa sa vad ce arome va ajuta pe voi sa emanati barbatie si nu masculinitate. O seara de exceptie!

    1. Ia te uite ce coincidență! După cum ai văzut în articol, și prietena mea tot Yves Saint Laurent folosește adesea, în funcție de împrejurări. Un parfum bun, folosit așa cum trebuie, te face remarcat și apreciat de anturaj, indiferent că-s colegii de serviciu, vecini sau membri de familie. Deduc că ai această calitate, foarte importantă și apreciată.
      Să ai o zi cu miresme de toamnă târzie, Crina!🙂

  4. Ah, parfumurile, ce subiect frumos! Pentru mine e un indiciu care ma ajuta sa-mi fac o prima impresie despre o persoana pe care o cunosc mai putin sau deloc…Admir parfumurile discrete, cu precadere pe cele frantuzesti si le folosesc in functie de momentul zilei si evenimentul la care ma aflu la un moment dat, lucruri pe care le-ai spus si tu in articol. M-am bucurat sa ma regasesc oarecum printre randurile tale… Cele mai multe parfumuri pe care le am, sunt cumparate de fiica mea si din acest motiv le iubesc si mai mult! Ea le cumpara de la magazinul Online Parfum, sau direct din Franta!
    Duminica frumoasa sa ai Petru, cu inspiratie la vot !🙂

    1. Mă bucur că te-a atras această temă și mai ales că folosești parfumuri cumpărate de la același magazin ca mine: OnlineParfum. Înseamnă că pui preț pe calitate și originalitate, de unde se vede, că pe lângă mirosurile îmbietoare ale preparatelor tale, emani și un mireasmă atrăgătoare care-ți dă o personalitate aparte.
      O duminică binecuvântată îți doresc și eu, dragă prietenă!🙂

  5. Pana acum nu am indraznit sa cumpar on line, dar daca voi gasi parfumul meu, voi incerca. De 14 ani folosesc un singur fel de parfum: Amarige de la Givanchy. Sunt, poate, prea conservatoare…

  6. Am o prietena careia ii plac aromele barbatesti iar ea este atat de finuta. Ma amuza preferintele sale. Desigur, nu le foloseste dar stiu ca-i plac. O tema cu ajutorul careia iti vei atrage multe admiratoare. O seara buna!

    1. Ce coincidență! Și eu am o prietenă căreia tot parfumurile bărbătești îi plac și e la fel de finuță! Să ne trăiască la amândoi și să parte de mirosurile preferate!
      O zi magnifică îți doresc, Ionica!🙂

Leave a Reply

