Cum ne afectează telefonul mobil nivelul fericirii?

Dacă folosești în mod constant telefonul mobil, majoritatea oamenilor din jurul tău vor crede că ai o mulțime de prieteni și o viață socială foarte activă. Cu toate acestea, un studiu sugerează că cei care sunt foarte atrași de telefon au mai puține șanse de a fi fericiți, comparativ cu cei care pot ignora cu ușurință un apel sau un mesaj.

telefonist

Cei care folosesc telefonul foarte des suferă de un nivel mai mare de anxietate și obțin rezultate mai slabe la ceea ce fac, comparativ cu cei care pot rezista împotriva tentației de a-și verifica în mod constant mesageria. La studiu au luat parte mai bine de 500 de studenți pe care oamenii de știință i-au monitorizat pentru a vedea cât de mult folosesc telefonul și modul în care acest obicei le afectează viețile.

Astfel, specialiștii au descoperit că în loc ca telefonul să îi facă pe oameni să se simtă mai aproape de prieteni, dispozitivul îi determină pe aceștia să devină mai anxioși deoarece mulți indivizi se simt obligați să mențină o legătură constantă cu cei de la „capătul celălalt al firului”. Pe de altă parte, alți participanți la studiu nu reușeau să se deconecteze de la site-urile de socializare precum Facebook.

Studiul, realizat de Jacob Barkley, Aryn Karpinski și Andrew Lepp contrazice cercetările anterioare care au indicat că telefoanele mobile îmbunătățesc interacțiunile speciale și ajută la reducerea sentimentelor de izolare. În schimb, studiul celor de la Universitatea Kent a scos la iveală faptul că utilizarea constantă a telefonului este asociată cu un nivel mai mare de stres. Unul dintre studenții care au luat parte la studiu a declarat: „Uneori, rețelele sociale mă fac să mă simt legat de telefon. Mă fac să simt că am o obligație în plus”.

În studiu, oamenii de știință au măsurat anxietatea și nivelul de satisfacție al fiecărui subiect cu ajutorul unei metode clinice. „Câțiva dintre studenții intervievați au declarat că trimit mesaje constant în timpul zilei, de dimineață până seară. Unii dintre aceștia nu au timp doar pentru ei și cred că pentru o bună sănătate mintală avem nevoie de un pic de timp doar pentru noi în care să reflectăm, să procesăm evenimentele vieții și să ne eliberăm de factorii zilnici de stres”, a explicat unul dintre autorii studiului, Andrew Leep.

De asemenea, în timpul studiului, cercetătorii au avut acces la rezultatele de la examenele subiecților, cu vârste cuprinse între 18 și 22 de ani și au descoperit că există o asociere negativă între performanțele universitare și utilizarea frecventă a telefonului. De asemenea, negativă a fost și legătura între nivelul de fericire și utilizarea constantă a telefonului.

Surse: Daily Mail, Kent State University

36 thoughts on “Cum ne afectează telefonul mobil nivelul fericirii?

  1. Eu ignor dailyMail, e un fel de cancan britanic.
    Dar dincolo de asta, eu care vorbesc maxim 1 data pe saptamana la telefon, ar trebui sa fiu pliiina de fericire🙂. Prefer sa imi dau mail si sa ies 1-2 ore cu o prietena, decat sa vorbarim la telefon.

  2. Referitor la vorbitul în exces la telefon sau statul pe facebook fără măsură, cred că, întradevăr, poate deforma comportamentul individului și ca orice exces poate dăuna sănătății, atât fizice cât și mintale.

  3. Interesanta postare ! 🙂
    Ar fi OK daca ar citi-o cat mai multi tineri, nu-i asa ? 🙂
    Dar, cum sa o citeasca cand EI,au altceva mai bun de facut !!! 🙂 🙂 🙂
    O zi frumoasa , Petru caci la mine-i CEATA rau si ma doare ” mijlocul ” ! 😦
    Aliosa.

    1. Majoritatea tineretului sunt ocupați cu SMS-uri, telefoane sau postări pe Facebook, astfel că n-au timp de sfaturile noastre.😉
      Și pe aici e ceață și plouă din când în când, dar sper ca mâine dimineață, când merg la piață, să prind o „fereastră” fără precipitații.
      Să-ți fie ziua fericită, chiar dacă vremea-i urâtă!🙂

      1. Iar tie sa-ti fie noaptea linistita ! 🙂
        Inainte de culcare, uite frate, un banc tare !🙂
        Papa, Basescu si Putin zburau cu avionul.
        Avionul are o defectiune grava si pilotul ii anunta cum stau lucrurile
        dar ca, partea cea mai proasta e ca sunt numai trei parasute.
        Putin :
        – Eu sunt cel mai puternic om dintre noi, asa ca, e logic sa ma salvez !🙂
        Smulge cu forta o parasuta si sare.
        Basescu:
        – Eu sunt cel mai destept om din Romania asa ca, e numai drept sa mai traiesc !🙂
        Smulge si el o parasuta si sare.
        Papa catre pilot:
        – Fiule, eu ma am pe bune cu Cel de Sus si poate ca o sa faca o minune pentru mine,
        iar daca nu o face, oricum ajung in rai. Asa ca ,ia tu parasuta care a mai ramas !🙂
        – Nu e nevoie de asta Sfintia-Voastra, avem inca doua parasute
        fiindca cel mai destept om din Romania🙂 a sarit😦 cu rucsacul meu !!!🙂🙂🙂
        Aliosa.

      2. Bancurile tale sunt foarte haioase și reușești să mă înveselești mereu, dragă prietene! Trebuie să caut și eu câteva, din cele care nu le-ai auzit, pentru duminică.😉
        O zi luminată de soare și sentimente plăcute îți doresc, Alioșa!🙂

  4. Ma bucur ca ai abordat si tu acest subiect. Este insa din pacate, inutil. Boala generatiei este mai grea decat ebola, care stim ca inca are o sfera de extindere deocamdata, limitata.Telefoanele inteligente si vor prelua rolul inteligentei omenesti iar aceasta va determina dependenta tot mai mare de ele, acestea reprezentand in final zgarda pe care o vom purta pentru a plati facturile si cumparaturile, pentru a putea fi localizati in orice secunda, pentru a ne fi interceptate nu numai convorbirile telefonice cat si cele private pe care le avem fie in casa alaturi de familie fie alaturi de prieteni. Asa este, nu avem nimic de ascuns, dar acesta este doar inceputul. Daca doar ne uitam si ne minunam la cat de destepte sunt sculele astea si nu gandim in perspectiva, pentru ca deh, ni s-a atrofiat capacitatea de a gandi cu capul nostru, vom ajunge la fel ca in locul in care am ajuns.

    1. Precum bine zici, nici eu nu am nimic de ascuns și nu m-aș supăra dacă vreun serviciu de informații și-ar pierde timpul atunci când îl critic pe președintele țării sau îi fac declarații de dragoste vreunei fete frumoase. Că nu joc la Bursă și nici nu fac afaceri dubioase. Năzuiesc, însă, ca telefonia să nu ne subjuge specia și să fie înlocuită de ceva sănătos și mai performant. Pentru că se poate mereu progresa, dacă se impune. Telepatia e o performanță care ne-ar scuti pe toți de aparatele de tot felul.😉

      1. Performanta de care imi vorbesti nu este posibil a fi dobandita de cei care cauta spre Materie. Aptitudinea de a simti pe celalalt este doar atributul celor care cauta cu mintea catre Spirit.

  5. Cuosc o persoană care vorbeşte aproape continuu la telefon. Eu asociez defectul cu o minte goală de gânduri şi de imaginaţie, care are nevoie de ceilalţi pentru a-şi umple vidul existenţial. Sunt rea, ştiu.

    1. Fiecare dintre noi avem astfel de cunoștințe. Eu nu-i pot suporta pe cei care vorbesc mereu la telefon, în timp ce conduc mașina. Multe accidente s-au produs din această cauză și se vor mai produce.

    1. Firește că avem nevoie de telefon, altfel nu ne-am rezolva multe din problemele cotidiene. Doar că tineretul exagerează prin mesaje și convorbiri nesfârșite și banale, care le dăunează în multe moduri: a timpului pierdut, a psihicului afectat prin astfel de dialoguri, în detrimentul unei conversații reale și a sănătății.
      Îți doresc o zi de joi, frumoasă ca pe la noi, dragă Gabi!🙂

  6. Spre marea mea fericire🙂 nici eu nu sunt “sclava” telefonului. Il folosesc strict doar cand am nevoie, cand nu am la indemana alte mijloace de comunicare. In schimb, copiii mei sunt dependenti de el. Ma tot lupt, le tot explic ce si cum dar, pesemne ca eu sunt pe alte lungimi de unda. Am pus acum articolul pe facebook, sa-l citeasca (printre altii) si ei! Crezi ca se vor mai “cuminti”? Ei asi!!!🙂 O seara linistita tuturor, fara telefoane…prea multe!🙂

    1. Lupta ta împotriva obișnuințelor noii generații are slabe șanse de izbândă, fiindcă noi suntem priviți din start ca fiind depășiți de evenimente. Anturajul și comunitățile din care fac parte copiii tăi sunt cele care le influențează viața și de aceea e foarte important cu cine se întovărășesc. Dar sfaturile bune nu strică niciodată și sunt convins că nu te dai niciodată bătută!🙂

  7. Foarte adevărate informaţii. Şi, pe măsură ce telefoanele sunt înlocuite tot mai mult cu smart-phone-urile, oamenii devin tot mai dependenţi de aceste mijloace de comnicare, în detrimentl adevăratei comunicări – cea faţă către faţă.
    Mă gândesc că eram destul de bine şi atunci când nu aveam atâtea aparate pe lângă noi, căci ştiam să comunicăm direct şi o făceam mult mai bine! Acum… prea multă tehnologie, prea multă dependenţă de virtual.
    Numai bine, dragă Petru!🙂

    1. Tehnologia produce din ce în ce mai multe miracole și e normal ca tinerii să fie vrăjiți de posibilitățile pe care le oferă. Dar și aici e foarte importantă educația, fără de care orice adolescent poate să rămână captiv în utilizarea continuă a noi și noi aplicații, care nu se vor limita niciodată.
      Să-ți fie ziua superbă, Alex!🙂

  8. Deci chiar că la acest domeniu n-am probleme😀 Câteodată nu-mi găsesc mobilul și câte două zile :D… deci îți dai seama cât de mult îl folosesc! Ca să nu mai spun că este unul preistoric, și asta pentru că nu are rost să-mi cumpăr unul mai nu știu cum, dacă tot îl pierd😀

Leave a Reply

