Cum să devii mai deștept în cinci minute

Viața modernă nu ne permite să investim mult timp pentru citirea de cărți bune. De aceea, vă redau un mic rezumat al câtorva cărți clasice, ceea ce vă va permite să fiți considerat(ă) un(o) intelectuală.

– MADAME BOVARY – Gustave Flaubert

O femeie care își înșeală soțul cu cofetarul, lăptarul, poștașul, farmacistul, proprietarul unei prăvălii de obiecte de croitorie, un vecin bogat; intră în depresie, înghite otravă și moare. Sfârșit.
– RĂZBOI ȘI PACE – de Lev Tolstoi, 1200 pagini.
Un tânăr nu vrea să meargă la război, unde Napoleon cucerește Moscova, pentru că e îndrăgostit. Prietena lui se căsătorește cu altul. Sfârșit.
– ÎN CĂUTAREA TIMPULUI PIERDUT – de Marcel Proust (1600 de pagini)
Un tânăr asmatic suferă de insomnii pentru că maică-sa nu-l sărută înainte de culcare. A doua zi (pag. 486, vol. 1) el mănâncă o prăjitură și scrie o carte. În aceeași seară (pag. 1344, vol. 4) are un atac de astmă pentru că prietena lui refuză să-l sărute. Totul se termină cu un mare bal (vol. 7), când deja toți sunt bătrâni. Asta e.
– ROMEO ȘI JULIETA – de William Shakespeare
Un tânăr și o tânără se îndrăgostesc ca nebunii, dar familiile lor declară că asta e o dragoste interzisă. Cele două familii se luptă unii cu alții cu cruzime și sunt multe victime. Un preot are o idee tâmpită și tânăra pereche de îndrăgostiți moare când bea otravă în loc de somnifer. Sfârșit.
– HAMLET – de William Shakespeare
Un prinț care suferea de insomnie se plimbă pe zidurile fortăreții și întâlnește stafia lui tat-su, care îi destăinuie că a fost ucis de unchi, care se culca cu mă-sa și că omul lui de încredere este tat-su iubitei lui, care între timp se sinucide, când află că prințul i-a omorât tatăl. Pentru a se răzbuna pe unchiul care i-a ucis tatăl și s-a culcat cu mă-sa, prințul îl omoară pe unchi, după ce a stat de vorbă cu un craniu. El însuși e ucis de fratele iubitei care a înnebunit și s-a sinucis.
– REGELE OEDIP – de Sophocles
Un nebun nu ascultă de spusele unui orb, își omoară tatăl, o mănâncă pe maică-sa, după ce i-a scos ochii. Din această cauză, după câteva sute de ani, au apărut psihoanaliștii care-ți dovedesc că tu mergi pe aceeași cale și îți scot ochii la fiecare întâlnire.
– OTELO – de William Shakespeare
Un rege tâmpit are un bastard de prieten care se supără pe el că nu-i dă un job de funcționar public și, ca să se răzbune, îl convinge că nevastă-sa îl înșeală. Regele îl crede și o omoară pe regină. Imediat după aceea descoperă că ea nu l-a înșelat; îl arestează pe ticălos și se sinucide.
Buuun!!! Acum, că ai economisit cel puțin 500 de dolari și citirea a peste 7.000 de pagini, poți să citești liniștit ziarul sau să continui să miști mous-ul fără mustrări de conștiință.
.
Sursa: e-mail
31 thoughts on “Cum să devii mai deștept în cinci minute

  1. Toate cărţile enumerate de tine sunt foarte bune şi din fiecare carte îţi poţi extrage învăţăturile. Eu m-am bucurat de lectura lor, dar o singură lecturare nu-i de ajuns, pentru o carte, sau cel puţin pentru mine. Mi-ar plăcea să am timp să reiau toate cărţile pe care le-am citit. Acum, de exemplu, recitesc Mizerabilii de Victor Hugo!
    O zi minunată îţi doresc, Petru şi numai bucurii! 🙂

    1. Aveam 12 ani când am citit „Mizerabilii” și la început mi se părea prea descriptivă. După ce am intrat în subiect, am fost atât de impresionat încât am vărsat multe lacrimi. Pe atunci citeam câte un volum în fiecare zi.
      Să-ți fie ziua nealterată, Ștefania! 🙂

    1. Îmi ceri un lucru greu, dacă ai vrea să fie complet. „Frații Jderi” nu l-am citit de câteva decenii, dar atunci am făcut-o pe nerăsuflate. Bineînțeles că mi-a plăcut Ionuț, fratele cel mai zvăpăiat, precum și aventurile lui din țară, dar și din Turcia Otomană. Așadar, rămân fără bere, dar sunt dispus să dau eu un vin! 🙂

  2. Totusi am citit cu placere,cartile enumerate de tine alta vremuri alta viata,era o placere sa citesti o carte eram dominati de setea de a cunoaste,de a inbogatii cunostintele!O seara cat mai placuta iti doresc!

    1. Din păcate, astăzi avem prea puțin timp pentru a-l dedica literaturii, iar articolul de mai sus este o satiră binevenită la adresa acestui fenomen. Timpul e o zestre pe care unii o risipesc, iar alții știu să o investească.
      Ca de obicei, îți doresc într-o zi de joi, timp frumos ca pe la noi, dragă Gabi! 🙂

  3. Salut, Petru !
    Sa traiasca cine a facut ce-ai postat iar tu pentru ca mi-ai reamintit cum sa devin in cinci minute un om destept, primeste toate felicitarile mele ! 🙂
    Daca e sa ne reamintim ce-am citit in copilarie,
    la 14 ani eu am citit SPARTACUS, RAZBOI si PACE ,CEI TREI MUSCHETARI si PRIN FOC si SABIE …………………………..
    iar la 16 ani eram deja la LICEUL MILITAR ! 🙂
    Daca pe la ora 20.30 nu ai altceva mai important de facut, iti recomand sa intri pe PRO-Tv.
    sa urmaresti FILMUL ” Pe ei, pe ei, pe ei pe mama lor ” ! 🙂
    O seara calduroasa ! 🙂
    Aliosa.

    1. La recomandarea ta, m-am și uitat în programul TV și ce văd acolo?!: un meci de toată frumusețea(de n-a ieși cu bătaie la propriu)! Dacă n-o să-mi vină somnul, am să fiu și eu pe fază, cu pumnii strânși pentru Steaua! 😉
      Să-ți fie seara superbă, Alioșa! 🙂

  4. Ha, ha! Ce rezumate foarte compacte şi care subliniază doar ideea principală a operelor. Numai bune pentru cei ce acum (nu) se pregătesc pentru Bac.
    Numai bine, dragă Petru! 🙂

  5. Exceptional :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Suna exact ca in descrierile alea : capra cu trei iezi este o mama denatura si iresponsabila si din cauza ei au fost haliti copiii…in concluzie , povestea e cu crime. 😛

  6. Excelenta expunere in “shortcut” – aici in sensul de doar o fraza si atat – a catorva carti de referinta din literatura universala. Totusi…eu raman la vechile obiceiuri: imi place sa citesc o cartea fila cu fila. Deh, apartin altei generatii. Exemplul tau “se muleaza” perfect lipsei de timp pe care o invoca de zor tinerii de azi. Doar ei cred ca pot “citi” o carte in cateva cuvinte. 🙂 Un week-end de poveste si La multi ani de Sf. Nicolae!

    1. Tocmai ăsta-i farmecul la o carte: fiecare pagină citită îți provoacă noi emoții care se amplifică și culminează cu deznodământul. Fără această tensiune gradată, finalul nu mai are același impact.
      O zi de sărbătoare cu multe cadouri, îți doresc, Ileana! 🙂

  7. Nu era mai simpla si mai rapida recomandarea: ” Enciclopedia Universala Britannica volumele 1- 16 (2010) la preturi variind intre 9.14 si 11.78 RON/vol Economisiti la fiecare cate 9,79 RON sau in cel mai nefericit caz: Dictionarul explicativ al limbii romane (editia a III-a, 2009, revazuta si adaugita) ? 😆

  8. Deja ma simt mai destept. 🙂
    Dar, cand citesti o carte, intri in atmosfera epocii, a personajelor… Cand vrei sa fii “destept” rapid, e ca si cum ai interpreta ceva intamplat dem,ult prin viziunea superficiala a timpurilor noastre.

  9. Eu zic că-i mai bine să fii inteligent, decât „deștept”, chiar dacă nu apuci să citești multe cărți. Chiar viața este o sursă de învățăminte, dacă știi să le înțelegi și să le pui în practică. La urma urmei, marii filosofi ai lumii, mai mult au scris decât au citit. E drept că noi trebuie să învățăm de la ei doar prin lectură.

  10. Sunt mult mai desteapta acum dupa ce-mi reamintesti, cu un oarecare umor, de cartile citite si savurate cuvant cu cuvant in alte vremuri. Daca tot esti pus pe rezumate, spune-mi cum pot sa citesc Planeta Paradis (n-am mai fost demult pe aici ) fara sa bajbai in tot blogul.

    1. Bună dimineața și o duminică minunată îți doresc, dragă prietenă! Pentru a citi toate episoadele din „Planeta Paradis”, trebuie doar să cauți la categorii exact acest titlu, pe această pagină, în dreapta. Apeși pe el și îți apar toate capitolele, începând cu „Întâlnire nepotrivită”. 🙂

Leave a Reply

