De ce „sar” femeile peste cea mai importantă masă a zilei?

Femeile sunt preocupate de aspectul fizic, pentru care preferă ca dimineața să își aranjeze părul și să se machieze, decât să ia micul dejun, iar kilogramele în plus reprezintă un alt factor din cauza căruia acestea nu mănâncă dimineața, se arată într-un sondaj, potrivit dailymail.co.ok.

mic-dejun

Sondajul, efectuat pe un eșantion de 2.000 de persoane, a fost realizat online de One Poll Survey, pentru a marca Farmhouse Breakfast Week (26 ianuarie – 1 februarie).

În urma cercetării, s-a constatat că cea mai importantă masă a zilei este ignorată de una din trei femei, pentru că acestea sunt preocupate de aspectul fizic. Astfel, 29% dintre femeile participante la sondaj au spus că sunt prea ocupate să-și aranjeze părul și să se machieze ca să mai aibă timp să mănânce dimineața.

De asemenea, una din șase femei nu ia micul dejun din dorința de a pierde în greutate, 14% dintre participantele la sondaj declarând că nu mănâncă dimineața pentru că vor să slăbească. Un sfert dintre femei sar peste micul dejun, o dată sau de mai multe ori pe săptămână, în timp ce 12% au recunoscut că nu iau niciodată micul dejun. Totodată, una din patru femei a spus că nu are timp să mănânce pentru că doarme mai mult.

Durerile abdominale, dar și alte efecte sunt resimțite de aproape jumătate dintre femeile care sar peste micul dejun. Două din cinci femei recunosc că le este foame în mijlocul dimineții, 29% au spus că se simt obosite și fără energie, iar 15% dintre femei au probleme în a se concentra.

Printre prioritățile femeilor dimineața se numără aranjarea părului, urmată de îngrijirea corporală și alegerea hainelor pentru ziua respectivă.

În schimb, în cazul bărbaților, micul dejun reprezintă un loc important pe lista priorităților, fiind al doilea lucru pe care îl fac dimineața.

„Nu există dovezi care să arate că, dacă nu iei micul dejun, vei putea pierde în greutate și există cercetări care arată că persoanele care mănâncă dimineața au mai multe șanse de a avea o greutate ideală decât cele care sar peste micul dejun. Poate fi normal ca oamenii să nu simtă senzația de foame imediat cum se trezesc, dar este absolut în regulă să mănânce ceva în câteva ore sau să ia un mic dejun mai ușor”, a spus dieteticianul și nutriționistul Azmina Govindji.

De asemenea, un studiu realizat anul trecut de cercetătorii americani a arătat că persoanele care sar peste micul dejun prezintă un risc crescut de a suferi un atac de cord. Studiul a evidențiat că persoanele în vârstă care nu mânăncă dimineața sunt mult mai predispuse la a suferi un atac de cord sau să moară din cauza unei boli coronariene, comparativ cu cai care mănâncă dimineața.

Totodată, s-a constatat că lipsa micului dejun, precum și mesele foarte târzii pot provoca schimbări ale metabolismului care duc la boli coronariene.

Sursa: Mediafax, Daily Mail

27 thoughts on “De ce „sar” femeile peste cea mai importantă masă a zilei?

    1. Doar dacă acele cafele conțin o jumătate de litru de lapte și sunt însoțite și de câțiva biscuiți, fursecuri sau alte asemenea produse!😉
      Dar nu mă lua pe mine în seamă!

  1. Ii sunt recunoscatoare sotului ca are nevoie de mine sa ii pregatesc micul dejun, astfel iau micul dejun si eu, chiar daca mananc altceva. Dealtfel tot timpul am luat micul dejun. Ii sunt recunoscatoare ca nu pune accentul pe ingrijirile ne-necesare, e suficient sa am parul mai lung ca sa se joace cu el. Dealtfel niciodata nu am reusit sa imi aranjez parul, are firul subtire si ar trebui o ingrijire care presupune bani, iar in plus eu n-am nici rabdare sa imi consum timpul cu lucruri superficiale. Sunt incantata ca ii plac formele mai plinute, chiar daca am facut totusi un compromis. Eu il las sa ofteze dupa 2-3 kg in plus, iar el ma lasa sa mananc orice, oricat. Dealtfel pe mine ma intereseaza sanatatea, de aceea conteaza sa ma mentin sanatoasa, activa si in limite rezonabile ale greutatii. Nici machiajul nu ma intereseaza, niciodata n-am reusit sa capat indemanare, asa ca atunci cand am devenit credincioasa, mi-a venit manusa ideea ca suntem frumoase asa cum ne-a lasat Dumnezeu. Folosesc totusi creme hidratante pentru buze si uneori ruj. Ii sunt recunoscatoare sotului ca asteapta de la mine sa nu lenevesc prea mult, dealtfel nici nu-mi place, dar e bine sa fie standardele mai ridicate… Uneori imi aduc aminte ca-s femeie, deci neam cu pisica si nu m-as ridica prea repede din pat.😉
    Lipsa de concentrare si lipsa de energie care apare cateodata au drept cauze stresul pe care eu singura mi-l creez si tot eu ma straduiesc sa il reduc, deoarece convingerile noastre ne creeaza realitatea si nu invers. Energia nu se mai pierde daca nu ne risipim in a ne opune realitatii, fapt care nu are niciun rost. Ne batem cu morile de vant. Energia trebuie folosita pentru a sti ce sa faci, cand sa faci, sa traiesti in prezent si sa nu aluneci in regrete si amanarea fericirii pentru o data improbabila.🙂

  2. Iarăși trebuie să remarc că ai un bărbat pe cinste, dar cred că și el te apreciază la fel de mult. Eu am învățat de la un coleg de cameră și prieten să iau micul dejun chiar de la ora 5.00 dimineața, înainte de a merge la serviciu. De atunci nu mi-am schimbat obiceiul și nu mă pot plânge de probleme stomacale sau altele legate de alimentație. La cină mai renunț câteodată, dar la celelalte mese, nu.🙂

  3. Generalizezi dupa umila mea parere . Generalizezi atunci cand spui ” femeile ” , ideal ar fi fost sa precizezi { dumneata sau autorul studiului } , varsta acelor femei ce-si impun sa nu manance la ” cea mai importanta masa a zilei ” . Doreste cineva sa aiba o silueta d e invidiat , atunci sa munceasca din greu { eventual la camp , la cules sau semanat } iar dupa ora 17 , singura sa ” masa ” sa fie compusa din aer cat mai curat cu putintza .

    1. Aceasta este o statistică făcută pe baza unui sondaj, iar eu nu am făcut decât să o împărtășesc. Firește că nu se aplică tuturor persoanelor, dar majoritatea subiecților se încadrează în profil. Mai ales cei de la oraș, care nu lucrează în agricultură.
      Îți mulțumesc pentru vizită și comentariu, Ancutza!🙂

  4. Lasand SONDAJUL la o parte ( ca si asa SONDAJELE sunt ” masluite ” 🙂 ,
    raspunsul la intrebarea din titlu este :
    – Femeile au ceva mai important de facut in timpul dedicat ” mesei de pranz ” ! 🙂

    Sa ai parte de o zi frumoasa ! 🙂
    Aliosa.

  5. Absolut! E greu să fii femeie, dacă vrei o siluetă de invidiat și o frumusețe ca atare. Bărbații pun mai puțin preț pe aspectul lor și mai mult vor să impresioneze prin avere și virilitate.
    O zi apropiată de perfecțiune, îți doresc, Alioșa!🙂

  6. Eu mananc prima data in zi cand ajung acasa, de la servici. Adica dupa 4, 5, 6 seara sau chiar mai tarziu. Cred ca asa e cel mai sanatos, caci asa imi cere stomacul meu. Iar stomacul meu e mai destept decat mine si decat doctorii.🙂

Leave a Reply

