Care sunt cei mai fericiți oameni din lume?

România se situează pe ultimele poziții într-un top în care sunt prezentate țările în care oamenii se simt foarte fericiți, clasamentul fiind obținut în urma unui studiu realizat în 65 de state ale lumii, informează independent.co.uk.

fericirw

Studiul realizat de WIN/Gallup International, pentru finalul anului 2014, arată că 70% dintre respondenți sunt mai fericiți, ceea ce înseamnă o creștere cu 10% față de 2013.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 64.000 de persoane din 65 de țări, dintre care doar 6% s-au declarat nefericite, în comparație cu anul 2013, când au fost 12%. În schimb, procentul persoanelor care nu se simt nici fericite, nici nefericite a rămas constant: 23% față de 26% în 2013.

De asemenea, în urma studiului s-a constatat că persoanele care locuiesc în țări subdezvoltate sunt mult mai fericite decât cele care trăiesc în state dezvoltate. Astfel, a rezultat că Africa este cea mai fericită regiune, cu 83 de procente, urmată de Asia, cu 77 de procente.

Fiji este țara în care oamenii sunt cei mai fericiți. Astfel, Fiji se situează pe primul loc, 93% dintre persoanele participante la studiu spunând că sunt fericite sau foarte fericite.

Pe locul al doilea, se situează Columbia, cu 90%, urmată de Nigeria, cu 89%, pe locul al treilea. Arabia Saudită ocupă poziția a patra, urmată de Filipine, cu 86%.

Pe de altă parte, la nivel european, Grecia este țara în care locuitorii se simt foarte nefericiți, doar un sfert dintre respondenți declarând că sunt fericiți.

În schimb, Irak a fost declarată, la nivel global, țara în care oamenii sunt cei mai nefericiți, doar 31% dintre participanții la studiu spunând că se simt fericiți.

Pe ultimele poziții ale acestui top se clasează Bulgaria (32% persoane fericite), Hong Kong (39% persoane fericite) și Italia, România și Serbia (41% persoane fericite).

De asemenea, o perspectivă globală a studiului arată că aproximativ jumătate dintre respondenți (53%) sunt de părere că 2015 va fi un an mai bun decât 2014, Africa (75%) și Asia (63%) fiind regiunile cele mai optimiste în ceea ce privește anul care tocmai a început.

Sursa: Mediafax

27 thoughts on “Care sunt cei mai fericiți oameni din lume?

  1. Nu mă miră deloc că în țarile subdezvoltate oamenii sunt mai fericiți. Nu-mi trebuie nici studii de specialitate și nici sondaje ca să-mi dau seama de ce. E de ajuns să mă uit la țările occidentale și să mă uit la noi, la români…
    În Fiji trebuie să mă duc :)))

    1. Probabil că fericiții din Fiji erau cei plecați în excursii sau aceia molipsiți de oaspeții veniți cu cardurile pline. Că și în România sunt fericiți patronii de stațiuni, atunci când au locurile ocupate. 😉

  2. Am batut Hong Kongul ! Asta e o uriasa victorie ! (Noroc cu chinezii anti-revolutionari !) Plus 41 % e chiar bine, nu e de ici de colo ! Zau, eu personal raman ff optimist. Sper ca macar unul din parintii mei sa contribuie si ei la efortul national de imbunatatire al fericirii desi desigur ambii ar fi poate chiar un ideal ! Ma duc sa ii incurajez la telefon sa nu se lase pe tanjeala ca e fericirea nationala in joc. Macar cu atat sa contribui si eu acum din diaspora daca in timpul alegerilor m-am facut ca ploua si nu mi-am facut datoria sa le spun eu cu cine sa voteze asa cum am fost cu totii indemnati pe Facebook. Pacat ca bunicii si cativa unchi si matusi sunt deja decedati ca altfel sigur iesea chiar 42 % !

    1. O fi una din explicațiile pentru care vin din ce în ce mai mulți chinezi în România, în loc se se înghesuie în Hong Kong. Doar atunci sunt nefericiți când îi prinde Fiscul că n-au plătit TVA-ul și alte impozite aferente mărfurilor pe care le comercializează, dar asta se întâmplă mai rar. Noi suntem „fericiți” că, același Fisc, umblă după cai verzi pe pereți și îi taxează pe morți, pe copii și pe persoanele cu dizabilități, lăsându-i în pace pe marii evazioniști. După acest exemplu, chiar și bunicii, unchii și mătușile tale decedate ar fi putut vota în sondajul despre fericire. Cum se votează și în alegeri.

    1. Locurile minunate, cum este cea în care trăiești tu, îi influențează benefic pe oameni și fericirea se citește pe chipurile lor.
      Un sfârșit de săptămână benefic și binecuvântat îți doresc, dragă Gabi! 🙂

  3. Cand n-ai nimic si primesti un nar esti fericit, fiindca ai ce manca; cand ai totul si primesti un mar de aur esti nefericit ca n-are si un viermisor de aur in el. Fericirea depinde de etalonul la care te raportezi.

Leave a Reply

