Să treacă iarna

Să treacă iarna ca o cură
Pe care omul o îndură,
Sperând într-o purificare,
Și-n spirit o revigorare.
.
Să treacă iarna mai alene,
Fără recorduri de troiene,
Și când o ninge cu mânie,
S-o facă mai mult pe câmpie.
.
Să treacă iarna furioasă,
Care ne sechestrează-n casă
Cu forța și-al ei potențial,
Sculptând un paradis infernal.
.
Să treacă iarna silențioasă,
Cu-mbrățișarea-i friguroasă,
Și vântul când o fi să bată,
Să aibă firea temperată.
.
Să treacă iarna și-o să vină
O altă iarnă, mai divină,
Iar în amurgul bătrâneții
O să sfârșim în iarna vieții.

40 thoughts on “Să treacă iarna

    1. Ar trebui sa fie partea in care sa ne folosim experienta acumulata ca sa intelegem viata in ansamblul ei. Dar nu ca sa impunem altora experienta noastra ca fiind adevar absolut.🙂

      1. Bună dimineața,
        Nici nu mi-a trecut prin minte că am putea impune cuiva, ceva. Ar trebui doar să iubim și să fim. Nici în iarna vieții nostre, nici în toamnă nu trebuie să facem din ceea ce trăim, suntem un adevăr al celorlalți. E doar adevărul nostru absolut, căci cu asta mergem în fața Lui Dumnezeu. Frunzele care ne pică și ne îngheață nouă, sunt o poveste. ca mai toate poveștile, iar povețile…ei bine, acestea sunt mai greu de dat și de primit. O zi edenică!

      2. Vă apare exact sub comentariu Like scris cu o anumită steluță, dacă le vizualizați de pe blogul dumnevoastră. Dacă sunteți pe blogul lui Petru, apare cu albastru, paremi-se! Zâmbesc!

  1. Cu ochii minții văd cum iarna trece – majestuoasă primadonă rece… Și parc-aud cum murmură-ntr-o doară Să nu-ndrăzniți să mă chemați la vară!😉

  2. Sa treaca!
    Tare am simtamantul ca m-am nascut unde nu trebuie…si visez cu ochii deschisi locurile in care iarna nu-s mai putin de 24 de grade Celsius…

    1. Poate că tu reziști la caniculă, dar eu nici vara toridă n-o suport, dacă nu-s lângă o piscină. Recunosc că am prea mari pretenții, dar mă adaptez după posibilități.

    2. Citeam odata ca poate am trait si in alte lumi unde conditiile difera mult de ceea ce cunoastem. Sunt organisme “facute” sa reziste la temperaturi inalte. Ele duc dorul acelor lumi unde conditiile erau alese de ele.
      Asa ca, mai in gluma, mai in serios, cred ca ai ales sa vii aici ca sa ai o experienta interesanta in legatura cu frigul.😉

  3. O poezie tocmai potrivita pt sarbatoarea lunii lui Mos Gerila despre care am scris pe blogul meu recent ! Mai ales ca de Thorrablot este acum mai popular si des intalnit sa se recite poezii, si nu mai e asa de popular sa se sacrifice porci si cai pt festinuri decadente pagane ca in vremurile obscure medievale de mai de mult, desi alcoolul si sentimentalismul liric asociat ramane peren in cele mai multe culturi umane cunoscute, chiar si cele care nu au auzit de Mos Gerila cel original !

    (Asta era un compliment fata de poezie, nu o acuzatie ca ai fi scris-o cumva sub influenta alcoolului.)

    1. Am înțeles și îți mulțumesc apăsat pentru compliment! Am încercat să scriu poezie și epigramă sub influența alcoolului, dar nu-mi găsesc rimele potrivite. Știu că unii din marii poeți erau chiar mai inspirați după ce goleau câteva sticle de vin, iar creațiile lor erau vândute pe loc în localul unde compuneau pentru mâncare și băutură.

Leave a Reply

