Originea cuvântului „noapte”

Originea și semnificația cuvântului NOAPTE.
.
În multe limbi europene, cuvântul NOAPTE este format din litera N, urmat de numărul 8 în limba respectivă! Litera N este simbolul matematic al infinitului, urmat de cifra 8, care simbolizează, de asemenea, infinitul.
Deci, în toate limbile, NOAPTE semnifică infinit!
.
IATĂ CÂTEVA EXEMPLE:
.
Portugheză: noite = n + oito
Engleză: night = n + eight
Germană: naght = n + acht
Spaniolă: noche = n + ocho
Italiană: notte = n + otto
Franceză: nuit = n + huit
Română: noapte = n + opt
.
Sursa: e-mail

47 thoughts on “Originea cuvântului „noapte”

      1. Acuma… lingvistii or sa zica despre faptul ca un grup de litere se transforma identic de la o limba la alta. Deci doar originea cuvantului e identica. Apoi grupul ala de litere din cuvantul original a suferit aceleasi transformari ca si cuvantul opt/otto/eight/ocho/huit.
        Dar noi preferam sa visam cu ochii deschisi…😉

  1. Am postat la mine pe facebook inaintea ta…😀 Foarte interesant, merita aprofundat.
    Noaptea este poarta catre infinit. O noapte in care ne-am odihnit pe deplin, este o noapte in care energia universului ne-a reinnoit. Noaptea nu ne mai controlam asa ca in timpul zilei. Eu cred ca noaptea subconstientul nostru devine mai mult sau mai putin liber si restabileste partial legatura cu sursa energetica ce ne incarca.

    1. Când eram copil, mă temeam de întuneric și nu suportam să fie toate becurile stinse. Acum, mă simt mai bine pe întuneric și nu aprind lumina decât atunci când e musai. Cred că oamenii au învinovățit de prea multe rele noaptea, întunericul și culoarea neagră. Doar pentru că nu avem capacitatea vederii într-o astfel de condiție și e ceva mai frig.

      1. Alta asemanare. Am observat si la mine ca de vreo cativa ani intunericul nu mai imi aduce acea stare de neliniste si spaima. Si inainte imi placea sa ies afara sa privesc stelele, dar acum pot sa ies si sa privesc slaba stralucire a firelor de iarba sau umbrele intunecate fara sa mi se stranga inima.

  2. Am citit pe undeva, ca un intelept spunea : ” Numai in noaptea intunecata, vei vedea luminta de la capatul tunelului ”, in acest caz eu iti urez ” Noapte buna ” si sper ca la trezire sa gasesti luminita din capatul tunelului propriu !

    1. Celor ce se zbat în viață,
      Lumina le licărește,
      Dar pe cei ajunși în față,
      Strălucirea îi orbește.
      .
      De aceea mă culc eu devreme: să caut luminițe! O zi superbă îți doresc!🙂

  3. Îmi cer scuze, dar încep cu o observație. După umilele mele cunoștințe de matematică, N semnifică “număr natural”. Asta nu cred că schimbă esența articolului sau a înțelesurilor.
    Merg pe ideea susținută de zaraza26, noaptea subconștientul nu mai este ținut în frâu de rațiune, așa că are câmp liber de desfășurare. Noaptea este imperiul lui. Ne mai comunică uneori informații prin intermediul viselor, dar trebuie să stim să le citim. Iar eu nu cred că citirea lor este cea dată de “cititorii” în vise. Semnificațiile unui vis eu cred că le poate oferi doar cel care l-a visat.
    În concluzie, noaptea este natura infinitului. Asta nu înseamnă că am dreptate, ci doar că aceasta este părerea mea.

    1. Și eu cred că visele transmit fiecăruia un mesaj, care diferă de la persoană la persoană, traducerea nefiind universal valabilă. Trebuie să ne învățăm a le descifra cu timpul, pentru a înțelege ce măsuri putem lua. Uneori e vorba de sănătate, alteori de dorințe oprimate sau doar amintiri dragi și benefice sufletului nostru.

      1. Păi… ajungem tot la un număr natural, doar că s-ar afla undeva în zona celor… foarte mari. Până la urmă, infinitul cuprinde atât de multe… Inclusiv numere naturale.
        Dar nu cred că este cazul să dezvoltăm teorii matematice. Nu de alta, dar nu sunt matematician, ci doar un simplu absolvent de liceu.
        Mi-a plăcut abordarea de aici. Regret, dar pe facebook nu am cont și nici nu intenționez a-mi face unul, așa că nu știu cum ai abordat acolo această temă.
        Da, noaptea suntem doar cu subconștientul, care uneori încearcă să comunice cu noi.

      2. Nu s-a intamplat nimic deosebit pe facebook la aceasta postare.🙂 Nu am multi comentatori de obicei. Imi place discretia, nu imi place publicitatea, daca am vreo idee buna, da, vreau sa o fac publica. Sa faca pui. Altfel nu.

  4. Nici nu mi-a trecut prin cap că ar putea fi şi această explicaţie! Uite, câte lucruri interesante aflăm.
    Numai bine, dragă Petru!🙂

    1. Și pe mine m-a impresionat informația și tocmai de aceea am vrut s-o împărtășesc. E avantajul de a avea prieteni în blogosferă, prin care se pot afla multe lucruri.
      S-auzim numai vești bune, dragă Alex!🙂

  5. Foarte interesant articolul. Nu m-am gândit niciodată care ar fi originea cuvântului “Noapte”. Mulţumesc mult Petru că ai împărtăşit cu noi aceste infotmaţii foarte interesante. Îmi place noapte când mă odihnesc, dar mă îngrozeşte uneori când mă gândesc la cea eternă şi inevitabilă!

    O duminică minunată îţi doresc, Petru!🙂

    1. Se zice că înaintea „morții eterne”, corpul eliberează niște endorfine tranchilizante, care ne fac trecerea înspre neant mai ușoară. Eu aș adăuga că acest proces normal se derulează numai pentru oamenii care merită, precum ești tu, Ștefania!🙂

Leave a Reply

