Câte ore pe zi se uită românii la televizor?

Alexandra Iavorschi, Asociate Mananging Director, la compania Starcom, a oferit joi, la conferința „The Future of TV Advertising”, organizată de Mediafax, Gandul.info și Discovery, noi informații despre consumul audiovizual la români.

tv

Românii se uită aproape șase ore la TV în fiecare zi și văd 17.000 de spoturi publicitare, în medie, zilnic, a declarat Alexandra Iavorschi, Associate Managing Director, Starcom.

Alexandra Iavorschi a spus că, „la nivel de share, TV-ul rămâne rege”. „E undeva la 60% din bugetul de media din România”, a spus Iavorschi.

Ea a mai menționat că România este pe primele locuri în lume în privința numărului de ore petrecute în fața televizorului. „Românii se uită aproape 6 ore la televizor în fiecare zi”, a spus Alexandra Iavorschi, precizând totodată că România este și una dintre cele mai dezvoltate piețe de televiziune din Europa.

De asemenea, potrivit Alexandrei Iavorschi, un număr de 17.000 de spoturi sunt difuzate, în medie, în fiecare zi la televizor. „În 2013, dacă adunam toate minutele de publicitate pe toate canalele monitorizate, numărul era de 6,5 milioane de minute de publicitate…”, a completat ea.

Tot ea a mai spus că „TV-ul este în continuare rege și o să fie rege în continuare”, în ciuda faptului că bugetele de publicitate s-au diminuat. „Deși s-au redus bugetele, nu s-a închis nicio televiziune. Televiziunea este în continuare un business”, a adăugat Alexandra Iavorschi.

În ceea ce privește conceptul de „second screen”, Alexandra Iavorschi a prezentat câteva informații recente furnizate de Google, care a făcut un barometru și pentru România. Astfel, potrivit acestui studiu, aproximativ 50% dintre respondenți au declarat că intră pe internet în timp ce se uită la TV…

Însă Alexandra Iavorschi a precizat că trebuie avută în vedere distincția între multiscreening și multitasking, concepte uneori confundate.

A doua chestiune importantă, în opinia prezentatoarei, este aceea că ce se vede la nivel de multiscreen are legătură cu pasiunea. „Pasiunea este exercitată de show-urile mari, precum <<Românii au talent>> și <<X Factor>>, a spus Iavorschi, precizând că s-a constatat, că în ziua de difuzare a unei anumite emisiuni de tipul acesta, căutările pe internet despre program „cresc exponențial”.

De asemenea, Alexandra Iavorschi a vorbit despre conceptul de „sponsorship”. Cred foarte mult în asta și mi se pare că este cea mai evidentă dezvoltare într-un viitor scurt și mediu. Există o creștere a ponderii acestei prezențe de brand în afara timpului de publicitate”, a explicat ea.

Sursa: Mediafax

53 thoughts on “Câte ore pe zi se uită românii la televizor?

  1. Din textul acesta se înțelege ceva greșit: primul paragraf spune că românii vizionează 17.000 de spoturi, apoi că pe zi sunt difuzate 17.000 de spoturi. Românul în medie se uită la TV 6 ore, deci cine a scris textul a omis asta. Chiar să aleagă numai spoturile și nu ar putea să le vizioneze pe toate. Nici nu putea spune că este expus la toate cele 17. 000 de spoturi, deoarece ele sunt targetate foarte bine, mai ales în cazul televiziunii, căci costurile sunt foarte mari. Din ce știu eu televiziunea a pierdut foarte mult teren, este o uneală pentru consumatorul rural mai ales, dincolo de a fi un mijloc de informare. Cât despre ,,prezența de brand în afara timpului de publicitate”, dacă înlăturăm orele de știri cu Șoc, Senzațional (cine naiba mai ține cont de obiectivitate), Românii au talent, X-factor, Burlacul, Burlăcița, Te vreau lângă mine, serialele turcești de pe Kanal D, Vocea României, chestia cu Mircea Badea…și ce o mai fi, ce dracu înseamnă televiziunea Română? Nici dezbateri parlamentare nu avem cum trebuie. Parcă suntem niște prostănaci cu măciuci capabili să-și dea în cap. Deci unde e brand-ul? M-a enervat la culme domnița aceasta cercetătoare. Aseară niște colege se uitau la Burlacul și vreau să-ți spun că deși nu mâncasem și muream de oboseală am râs până m-a durut burta. Atâta prostie…nu am mai văzut. La ce bun acest spectacol? Alții mor de foame și noi avem brand al televiziunii cu fundurile goale…pe care le urmărim în vancanțele lor de 1 mai să le întrebăm cum fac ele sex. Nu știu dacă ai văzut asta…dar îți dai seama ce idee genială să întrebi niște pseudo-vedete cum se fut ele de 1 mai. Da, ditamai brandul. Scuze pentru comentariu. M-am enervat. O zi edenică!

    1. Te înțeleg și îți dau dreptate. Prima exprimare este eronată, iar spoturile or fi 17.000 în total, dar nimeni nu le poate vedea pe toate. Pentru mine, televiziunea înseamnă filme artistice sau documentare, de lung sau scurt metraj, și ăsta cred că ar trebui să fie atributul ei de bază. Apoi știrile și divertismentul. La altceva nu mă uit.

  2. ” Au prostit poporul, cu televizorul ” si uite asa ne spala creierul si conduc lumea incotro vor unii care au interes, iar poporul rade ca dobitocul, nimeni nu mai stie ce ar trebui sa vedem la televizor, nimeni nu mai stie ce e cultura sau barfa celor care ar trebui sa ne ofere cultura, acum se promoveaza silicoanele, tatuajele, cerceii prin toate gaurile si mult show, reality show cu cearta si panarama la care se holbeaza poporul, plus babalacii care se cred politicieni care vorbesc atat de mult ca nici ei nu mai stiu ce spun, multe ” dive ”, iar noi platim abonament sa ne ” cultivam ” …

    1. Recunosc că eu mă uit mai mult de 6 ore/zi la televizor, dar nu la reality-show-uri, ci la emisiuni informative, din care pot să învăț ceva. Și am peste 100 de canale din care pot alege. Canalele Discovery, de exemplu, sunt un izvor de cunoștințe.

  3. Mda, un articol la fel de bine scris ca si programele de la televiziunile romanesti…
    Dar ce voiam eu sa spun… Eu, adica sotul, ca eu nici nu as deschide televizorul, ne uitam la o emisiune de stiri si la documentare de pe Discovery, National Geographic, History… Pentru mine nu exista emisiunile mai sus-pomenite.

    1. Canalele pe care le prefer eu sunt HBO, Cinemax (1 și 2), TV 1000, AMC, Paramount Channel, TCM…
      Prin fiecare film văzut, trăiesc câte o viață sau o întâmplare dramatică sau comică, reprezentând încă o experiență din care pot învăța câte ceva. Dacă tot n-avem cinematograf în localitate…

  4. Eu nu mă uit deloc la televizor, poate doar când merg în vizită la cineva, că acasă nici nu am televizor. Trăiască Internetul!🙂

  5. Imi mai permit un banc🙂
    Soţul vine acasă de la serviciu. Soţia pe canapea se uită la o emisiune despre gătit. El, vizibil enervat:
    – Ce prostie. Degeaba te uiţi la asta! Nu te ajută cu nimic! Oricum nu ştii să găteşti!
    La care ea, calmă:
    – Şi ce? Tu nu te uiţi la filme pentru adulti ?

  6. Eu mă uit la televizor în limita timpului disponibil. Sunt pasionată de filme și de aceea televizorul este unul dintre prietenii mei. Restul, gura lumii, că-i bine sau e rău să ne uităm la TV, bla, bla, bla – vorbe-n vânt. Suntem cu toții diferiți așa că fiecare știe cel mai bine ce e bine pentru el. O zi excelentă Petru😉

  7. Eu sunt… sub medie înseamnă :)) mă uit foarte puțin la TV, de regulă seara și mai mult la programe de documentare… dar mă mai uit și la Master Chef (când e) și ocazional la Românii au talent și Vocea României.

  8. Asta înseamnă că prea mulți români n-au serviciu și că populația României este îmbătrânită. 6 ore pe zi, chiar și în medie, mi se pare mult.
    Pentru mine TV înseamnă o oră, o oră și jumătate de.. Discovery Science sau AXN. Asta înainte să adorm, pentru că așa „mă ia” somnul mai repede🙂

    1. Si eu sunt de aceeasi parere…e vorba de pensionari dintre care unii poate nici nu au acces la Internet…altfel mie personal 6 ore pe zi de TV mi se pare enorm. Pt ca eu citesc sau vad chiar stiri pe Internet plus filme tot de pe Internet, inclusiv documentare daca am chef. Nu cred ca m-am mai uitat la TV de cand urmaream impreuna cu mama un serial turcesc pe Kanal D, acum vreo 6 ani, serial care mie imi si placea insa era in acelasi timp si un soi de ritual asa pt mine si de socializat in familie alaturi de mama…acum ca ma gandesc asa mai bine tind sa cred ca de fapt ea statea la serialul ala mai mult de dragul meu decat invers, dar ma lasa sa cred ca
      eu stau de dragul ei asa ca sa ma simt
      eu mai bine ! Ha ! Ha ! Zau, ei ii place mai mult Discovery de fapt in realitate, cred ca i-a placut un pic la inceput si de serialul ala turcesc, si zicea ca e ff interesant cand o mai intrebam exclamand, “ai vazut ce faza, vai ce-mi place, nu-i asa ca si tie iti place, ce bine e cand ne uitam asa impreuna la acest film, zi, nu-i asa ca iti place ff mult acest serial ?! “, dar
      dupa aia am vazut eu de vreo 2 ori ca schimba destul de rapid programul daca eram asa pe picior de plecare si nu puteam sa stau chiar pana la sfarsitul episodului…ha ! Ha ! Zau, ce nu face o mama pt ca sa se simta asa mai viteaz si mai bun copilul ei, se uita si la chestii care o plictisesc !

  9. Propun tuturor prietenilor lui Petru, sa-l ajutam cu cate un advertorial in ceea ce priveste promovarea cartii lui ” Revolta din ograda ”. Recunosc faptul ca eu sunt incepatoare, dar voi o sa faceti o treaba pe cineste, nu-i asa, ca doar suntem prietenii lui si prietenul la nevoie se cunoaste, bine ? Sa inceapa campania de promovare ! Succes tuturor !

    https://fericireaeterna.wordpress.com/2015/05/05/revolta-din-ograda-si-petru-racolta-scriitor-celebru/

  10. Ahaaa, deci de-asta nu au cărțile reclame, acum înțeleg🙂 Nu sunt ipocrit, și eu mă uit la TV, mai mult decât aș vrea, dar, numai într-o zi proastă ajung la 6 ore, cred. De regulă sunt pe undeva pe la 3-3,5. Și așa e mult. Sunt atât de fericit când pot să mă debarasez de TV…recunosc, acolo am unele plăceri vinovate, dar încerc să reduc timpul pentru TV și să măresc cel de lectură. Sunt realist, nu cred să renunț vreodată definitiv la televizor, am crescut cu el…a devenit un rău necesar…alte vicii nu am (se pune și netul?😛 )

      1. Da, foarte frumos ! Dar am o rugaminte, se poate ?

        Propun tuturor prietenilor lui Petru Racolta, sa-l ajutam cu cate un advertorial in ceea ce priveste promovarea cartii lui ” Revolta din ograda ”. Recunosc faptul ca eu sunt incepatoare, dar voi o sa faceti o treaba pe cineste, nu-i asa, ca doar suntem prietenii lui si prietenul la nevoie se cunoaste, bine ? Sa inceapa campania de promovare ! Succes tuturor !

        https://fericireaeterna.wordpress.com/2015/05/05/revolta-din-ograda-si-petru-racolta-scriitor-celebru/

    1. E ideal când putem să echilibrăm timpul acordat celor trei atracții contemporane: televizorul, internetul și telefonul. Avem nevoie de fiecare, dar în doze rezonabile, selectate la ce-i benefic și necesar.

  11. Conferința a fost ținută de un om care se ocupă de… publicitate și nu numai. Era normal să încerce să inducă anumite idei-interese! Metode? Cele utilizate și în publicitate, în vânzări directe, în PR, în… Manipularea consumatorului.

    Cred că nu mai este și altceva de zis.
    Ba ar mai fi: eu nu mă uit la televizor. Într-o săptămână nu știu dacă adun trei sau patru ore de vizionare de programe TV. Nu suport insistența cu care încearcă să ne inducă idei sau stări.

    1. Știu că eviți televizorul și respect alegerea ta. Probabil că mi-e mi-a rămas pasiunea pentru el de pe vremea când eram la internat și aveam acces limitat în fața micului ecran. Iar cea mai mare bucurie o simțeam atunci când se rula un film în sala de mese.
      Nu mă simt manipulat, fiindcă nu cred ce văd și aud, decât după ce verific și alte surse, cum ar fi Internetul, presa și articolele din blogosferă.

  12. N-o spun să impresionez, însă televizorul nu este prietenul meu. Nici nu am timp şi nici răbdarea necesară de-a sta în faţa televizorului. Prefer radioul. Cel mai mult timp petrecut de mine în faţa televizorului este în ziua de Anul Nou, când este transmisiune directă de la Viena cu Concertul Extraordinar de Anul Nou. Şi fac acest lucru, an după an, de la vârsta de nouă ani. Este timpul pe care mi-l acord doar mie. Mă izolez de lume şi savurez concertul în tihnă.

    O seară minunată îţi doresc, Petru!🙂

    1. Da, foarte frumos ! Dar am o rugaminte, se poate ?

      Propun tuturor prietenilor lui Petru Racolta, sa-l ajutam cu cate un advertorial in ceea ce priveste promovarea cartii lui ” Revolta din ograda ”. Recunosc faptul ca eu sunt incepatoare, dar voi o sa faceti o treaba pe cineste, nu-i asa, ca doar suntem prietenii lui si prietenul la nevoie se cunoaste, bine ? Sa inceapa campania de promovare ! Succes tuturor !

      https://fericireaeterna.wordpress.com/2015/05/05/revolta-din-ograda-si-petru-racolta-scriitor-celebru/

    2. Nu mai am radio de vreo 15 ani, nici măcar în mașină, dar plătesc abonamentul ca orice contribuabil. Muzica o ascult de pe net, clasică sau ușoară, din anii 70-80, când se compunea pentru inimă, nu pentru spectacol. Mă bucur că avem cam aceleași preferințe.
      Să-ți fie ziua desăvârșită, Ștefania!🙂

    3. Si noi aveam acest ritual in familie csnd eram mic sau chiar si un pic mai mare insa inca stateam cu parintii, sa ne uitam impreuna la Concertul de Anul Nou de la Viena ! Am incercat sa mentin ritualul o vreme si dupa ce m-am mutat independent ca adult insa nu mi-a reusit asa constant, insa din cand in cand revin la acel spectacol. In cazul meu cred ca tata a avut initiativa prima oara sa ne uitam cu totii la acest concert, si pe urma i-a placut si lui mama, si pe urma mi-a placut si mie desi mi se parea uneori cam lung !

      1. Si mai e o chestie tot din familie pe care asta am continuat-o mai disciplinat, ceremonia de deschidere a JO de vara si facut program special in perioada JO pt a nu scapa anumite concursuri din cadrul anumitor sporturi clasice din JO atat de vara cat si de iarna ! Dintre care pot aminti ca absolut obligatorii finalele alergarilor de
        100 m barbati si femei (la acestea in mod special in plus si semifinala), alergarea de 10 000 m barbati, (habar nu am de ce nu si femei), cursele cu obstacole femei si
        barbati, toate alergarile de tip stafete pe toate distantele atat de vara pe teren cat si patinaj de viteza iarna pe gheata barbati plus femei…zau, nu glumesc ! Mai sunt si altele desigur, nu fac toata lista ca sunt di sporturi de apa si pe zapada si de sala, etc, dar rad si
        acum gandindu-ma la cat de obligatoriu era vizionatul asta al alergarilor cu obstacole si stafeta cand eram mic, pt toti, si mama si tata si eu, nu era voie sa chiulim nici unul din fata televizorului !

  13. 😀 Cred că mă număr printre puținii care nu au televizor, și care preferă o carte în schimb. Mă uit la filme pe laptop, dar destul de rar, iar știrile le aflu…din aer😀 Adică de pe second screen. Prefer mai mult aerul liber, liniștea și cum televizorul are nevoie de priză…:)

    1. Te înțeleg perfect, având în vedere preocupările și talentul tău în a inova și a crea lucruri noi și frumoase pentru casă și familie. Acestea și lectura îți umplu timpul, dar poate că băiețașul tău ar vrea să vadă niște desene animate.🙂

      1. Da, să știi că nu-l privez de desene. Tot pe laptop se uită🙂 Le selectăm pe cele la care merită să ne uităm, și ne uităm amândoi. Sunt fan desene animate, chiar dacă sunt cam mare ca vârstă
        😀

  14. Buna dimineata incepe cu stirile ProTv ,sunt emisiuni pe care urmaresc cu placere pasionata de filme asa ca stau la Tvmai mult de 6 ore cateodata! OSeara frumoasa iti doresc!

  15. Cum MUNCA nu le place multora,
    cum televiziunile comerciale dau stiri de toate felurile,
    cum locuri de munca nu au,
    ROMANII se uita la televizor …………………..
    caci altceva mai bun , nu stiu sa faca …………

    1. Trăiesc într-un „orășel agricol”, cum se spunea pe vremea comunismului recunoscut. Prin urmare, pot observa oameni de două categorii, în ceea ce privește vizionarea televizorului. Cei care au pământ și îl lucrează, nu au timp să se uite decât seara, câte o oră-două. După care cad frânți de oboseală, chiar și iarna. În schimb, aceia care locuiesc la bloc și n-au parcele cultivate, zăbovesc multe ore în fața micului ecran sau pe internet. Depinde doar de vârstă și preferințe.

  16. Mda, se pare că televizorul este cel mai puternic “drog” la români. Recunosc că la noi în casă, televizorul merge tot timpul, chiar dacă nu mereu stau pe canapea, în faţa lui. Dar cu urechea… prind tot!
    Cât despre spoturile publicitare, ce să mai zic, până şi Sara mea ştie toate reclamele şi aşa ce mă amuză când îmi răspunde cu replici din publicitate.
    O seară frumoasă!🙂

    1. Și la mine merge televizorul fără întrerupere, toată ziua, chiar și atunci când nu mă uit la el. Parcă nu mă simt atât de singur auzind mereu vocile de pe micul ecran.
      Salutări efervescente, dragă Alex!🙂

  17. Mie mi se pare ciudat sa contorizeze cineva cata reclama inghite populatia. Asta suna de parca scopul unei televiziuni ar fi reclama si nu emisiunea. Da, inteleg, din punctul de vedere al afaceristului, reclama aduce incasari, iar emisiunea (fie ea spectacol de prost gust, documentar sau film artistic) este suportul reclamelor. Dar pentru mine reclama e ceva peste care, instinctiv, sar.

    1. Sunt oameni plătiți foarte bine care numără fiecare reclamă și măsoară impactul pe care-l are asupra populației. Trebuie să recunoaștem că sunt și clipuri publicitare foarte reușite, care ne încântă indiferent la ce fac promovare. Melodiile bine alese, umorul și jocul actorilor pot fi un deliciu dacă-s inspirate, iar copiii sunt printre primii care-s impresionați de ele.

Leave a Reply

