Cum puteți fi fericiți chiar dacă nu aveți bani de cheltuit

Există câteva soluții foarte eficiente pentru cei care vor să scape de tristețe, iar acestea nu au nicio legătură cu banii.

optimism

Iată cum vă puteți simți bine fără să cheltuiți vreun ban. Toate metodele sunt demonstrate științific prin studii.

1. ZÂMBIȚI!

Simplul gest de a zâmbi vă ajută să vă simțiți mai bine. În plus, zâmbetul este contagios, adică și cei din jur se vor simți mai bine dacă zâmbiți. Totul este ca zâmbetul să fie sincer, adică să nu vă prefaceți. Un studiu realizat de Universitatea de Stat Michigan a demonstrat că angajații care zâmbesc și gândesc pozitiv sunt mai binedispuși și lucrează mai eficient.

2. DAȚI O MÂNĂ DE AJUTOR

Atunci când ajutați pe cineva, vă veți simți mai bine, deci o soluție la îndemâna oricui este să facă acte de voluntariat.

3. PETRECEȚI TIMPUL CU PRIETENII

Persoanele care sunt mai sociabile și au mulți prieteni sunt mai fericite, pentru că împărtășesc cu ei evenimentele importante. Cei care interacționează foarte puțin au de suferit și din punctul de vedere al sănătății. Un studiu publicat în revista PloS Medicine a arătat că lipsa interacțiunii sociale echivalează cu consumul a 15 țigări pe zi.

4. ASCULTAȚI MUZICĂ

Atunci când sunteți deprimați este bine să ascultați o muzică alertă, care în scurt timp o să vă binedispună și poate chiar veți începe să dansați. Nu este recomandat însă să ascultați melodii triste, chiar dacă acestea vă plac.

5. FACEȚI MIȘCARE

Când faceți sport, corpul eliberează endorfine, care vă ajută să vă simțiți bine. Sunt suficiente 40 de minute de mișcare ca să scăpați de deprimare.

6. IEȘIȚI ÎN AER LIBER

Plimbările sau masa în aer liber sunt soluții ideale ca să vă simțiți revigorați. În plus, lumina soarelui ajută la asimilarea vitaminei D. Un studiu realizat de Societatea Americană de Meteorologie arată că temperatura este foarte importantă pentru starea de spirit pe care o avem. Temperatura ideală este de aproximativ 14 grade Celsius.

7. PLANIFICAȚI O VACANȚĂ, CHIAR DACĂ NU PLECAȚI NICĂIERI

Deși pare ciudat, simpla planificare a unei vacanțe vă ajută să vă simțiți mai bine. Un studiu publicat în revista Applied Research in Quality of Life arată că oamenii sunt mai fericiți în perioada în care fac planuri de vacanță.

8. ÎNCERCAȚI SĂ DORMIȚI BINE

O noapte bună de somn este foarte importantă nu doar pentru odihna trupului, ci și pentru starea voastră de bine. Lipsa somnului stimulează amigdala, zona din creier unde sunt procesate amintirile neplăcute, în timp ce evenimentele plăcute din trecut vor fi uitate, pentru că acestea sunt reținute în hipocamp, zonă care este blocată. Somnul are un impact important și asupra emoțiilor negative, cum sunt frica sau furia, a demonstrat un studiu publicat în revista Sleep.

Sursa: Medical Daily

40 thoughts on “Cum puteți fi fericiți chiar dacă nu aveți bani de cheltuit

  1. Sunt foarte de acord cu zâmbitul. Eu, când mă trezesc, mă oblig să râd, un pic ca o cretină, dar râd 😀 Mă ajută mult să îmi ridic dispoziția, să îmi înmulțesc calmul, care în ultima vreme mă înconjoară 🙂

  2. Ah! Potrivit spuselor acestora eu cum nu dorm bine de vreo cinci ani mi-am uitat toată viața, și când nu am mai avut amintiri frumoase de uitat, le-am uitat și pe cele negre. Ha. ha. Și bineînțeles, dacă lipsa interacțiunii echivalează cu 15 țigări pe zi, și cred că nu se pune faptul că eu mă prefac că ascult, sau că atunci când cineva îmi vorbește îl și recunosc, fumez…așa cam vreo două pachete pe zi. Mă simt așa specială. Râd!

    1. Desi nu ar trebui sa ma bucur, totusi citind cele de mai sus, scrise de tine, concluziile m-au facut sa zimbesc totusi. Mai sunt si altii care trec prin ceea ce trec si eu. La mine insa cred ca e mai grava lipsa somnului, si din pacate nu gasesc nici un remediu…

      1. Adevărul este că ne simțim bine când vedem că nu suntem singurii nenorociți. Remediul e liniștea, împăcarea, renunțarea la a te chinui singur, însă acestea sunt greu de dobândit. O soluție care funcționează în cazul meu este să obosesc foarte tare ca atunci când pun capul pe pernă să nu mai simt că totul se încleștează în jurul meu, ci să adorm săcerată de oboseală. Numai bine îți doresc.

  3. Două pachete pe zi e un semn clar de depresie. Îți spun eu, ca un psiholog fără diplomă, și cred că o știi și tu, dar negi adevărul. Mai bine fă ca mine și bea câte o jumătate de rachiu pe zi – că la voi nu este pălincă -, fiindcă-i mai sănătos și nu face atâta rău. Dar să faci pauze de două-trei zile între reprize! 😉

    1. Consumul de alcool, chiar daca e initial oarecum euforizant si poate anxiolitic, ajunge sa accentueze depresia in timp. In plus consecintele consumului exagerat de alcool la femei pare a atrage de multe ori posibile consecinte negative fiziologice (atat fizice cat si social/psihologice) chiar mai intens si mai rapid decat in cazul barbatilor.

      Cantitatea de alcool mai sus mentionata este o cantitate nociva, dupa parerea mea desi desigur habar nu am de inaltimea, greutatea, si genetica/fiziologia enzimelor ficatului comentatoarei Sweet and salty, (ca o fi posibil sa aiba cine stie ce constelatie scotiana sau dimpotrive mai asa de floricica orientala), deci in necunostinta de cauza, eu zic ca daca vine vorba de recomandari din astea cantitative, chiar si daca sunt de acord ca putine remedii naturale se pot compara cu calitatea produselor
      de tip palinca, eu as fi totusi prudent.

      Insa daca e vorba de creat si promovat remedii naturale, mi-as permite sa sugerez o posibila reteta pt unul dermatologic cosmetic de uz
      extern, de ex o lotiune tonifianta pt
      ten cu palinca, floare de musetel si
      iasomie…desigur asta numai pt ten mai gras sau mixt, nu pt ten fragil posibil afectat de cuperoza, in acest ultim caz fiind poate mai bine o lotiune de visinata si laptisor de matca.

      1. Fiecare om are felul lui de destindere, doar că trebuie să-l găsească și să știe cum să-l folosească. Unii nu pot concepe să înceapă ziua fără o cafea, alții ies la câte o șuetă, stropită cu bere și afumată cu țigări. Chiar dacă unele moduri de destindere sunt considerate vicii, nu cred că e alarmant, atâta vreme cât se păstrează măsura și nu dăunează nimănui.

  4. Binevenită această listă. Eu chiar practic aceste metode. Mai puțin cea cu planificările de vacanță că nu am timp. Le planific doar când plec. Dar zâmbetul și mișcarea sunt la ele acasă aici și de aceea dorm foarte bine. Nu am avut niciodată probleme cu somnul, doar cu gălăgia. Nu pot să dorm dacă nu e liniște. Și celelalte sunt pe listă: dat ajutor, muzică și prieteni. Toate acestea sunt firescul vieții multor persoane, cred. Eu aș mai adăuga acestei liste încă un punct, pasiunile/hobby-urile.

    1. Te-am „citit” eu de la început și de aceea te-am apreciat și o voi face mereu. Omul binedispus și sociabil e previzibil chiar și în lumea virtuală, și apreciat, deopotrivă. O spun nu numai pentru tine, ci și pentru ceilalți prieteni care-ți seamănă și cu care te înțelegi și mă înțeleg atât de bine. Hait, că am luat-o pe sentimentalisme și tre’ să mă țin tare, că doar sunt bărbat! 👿

      1. Și eu am exact aceeași părere: cine se aseamănă se adună. Și cred că suntem mai sinceri aici prin intermediul scrisului nostru, decât în viața reală unde putem purta măști. Aici ne dezvăluim prin cuvintele noastre, personalitatea și tonusul nostru iese la suprafață ca uleiul deasupra apei. De acord cu tine! 🙂

  5. Salut prietene , Petru !
    ” Banii n-aduc fericirea, mult mai de pret e iubirea… ” ( o sa postez videoclipul la PS ) …
    Asa este, poti fi FERICIT chiar daca NU ai BANI ! 🙂
    Iar cei care au BANI prea multi , NU au SOMN profund de FRICA hotilor sau a DNA !!! 🙂 🙂 🙂
    Eu noaptea DORM bine iar ziua,dupa masa de pranz, mai DORM o ora si jumatate si mai bine ! 🙂
    In alta ordine de idei, pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/05/03/
    la ultimul comentariu, as vrea un raspuns din partea ta daca se poate …………..
    O dupa amiaza placuta ! 🙂
    Aliosa.

    1. Pe noi ne doare-n cot de DNA, fiind oameni din popor, și nu putem decât să fim spectatori la Marea Deratizare Națională a celor corupți. E drept că nu sunt toți prezenți la apel, dar nu ne rămâne decât să sperăm la cât mai multe arestări PE DREPT.
      Am trecut pe la tine, Sandule, și m-am pus la curent cu ultimele noutăți. Mersi mult, amigo! 🙂

  6. Noptile nedormite reprezinta prima cauza a stresului. Odihna si mancarea sanatoasa ne vor tine in frau si vom deborda de energie. Vom radia de frumusete si ne vom simti bine in pielea noastra.
    Recent, am invitat pe cineva la o plimbare si mi-a spus ca nu are bani pentru o “iesire in oras” (vorbesc despre un baiat). Cum i-am raspuns?! “Mergem si ne plimbam intr-un parc, stam pe o banca, discutam, glumim, radem.” Nu…ca el crede ca a iesi in oras inseamna a merge intr-o cafenea. Omul nu este prea fericit. Putini oameni, din pacate, gasesc fericirea in lucrurile marunte. Si tot din pacate, nu le putem schimba mentalitatea. O zi faina, Petru. 🙂

    1. E adevărat că nu toată lumea apreciază plimbările în aer liber, pe jos sau cu bicicleta. În țările occidentale există o mai mare atracție față de aceste activități utile și plăcute. Avem locuri frumoase, dar trecem pe lângă ele fără să le vedem. În schimb, vin străinii să ne deschidă ochii.

    1. Se vede treaba că ai un serviciu solicitant, iar acasă ești la fel de ocupată. Oricum ar fi, timpul pentru somn nu trebuie redus, fiindcă e cel mai important. Zile cât mai liniștite să ai, draga mea prietenă! 🙂

  7. Frumoase sfaturi , Petru! Multe din ele le aplic si eu , constant…uneori nu au efect , dar de cele mai multe ori functioneaza… 🙂

Leave a Reply

