Fabule mici pentru oameni mari

MICROSCOPICĂ

Când pleca o dată la război un om
I-a strigat o cioară dintr-un vârf de pom:
– Du-te la oștire, pentru țară mori
Și-ți va da nevasta un copil din flori!

Omul, auzind aceasta, n-a mai vrut să plece,
Deci, a fost la urmă, fiindc-a dezertat,
Condamnat la moarte și executat

Morala:
Cine crede tot ce-i spui
Este vai de capul lui.

DOI PRIETENI

Un bețiv, din lumea toată
(Care se numește Lae)
Ce fusese rupt o dată
De nevastă-sa-n bătaie,
Auzind cum că nevasta
Unui prieten i-a cârpit
Și aceluia o palmă,
Foarte mult s-a veselit

Morala:
Râde ruptul de cârpit.

OMUL ȘI RAȚA

Unui om, săracul, într-o dimineață,
I-a murit o rață,
Bietul om, de ciudă, tare s-a-ntristat
Când văzu că-i moartă cu adevărat;
Dar la scurtă vreme, în aceeași lună,
I-a murit și soacra – tot de moarte bună…

Morala:
Să nu pierzi nădejdea, orice-ar fi să fie –
După întristare, vine bucurie.

CIN’ S-A FRIPT CU CIORBA…

Fratele nevestei unui negustor
A venit o dată pe la casa lor,
Zicând că la noapte, mâine, cine știe,
Are gând să plece în călătorie
Și că prin urmare
Vrea să-și sărute sora la plecare.
– Ba să nu pui gura pe nevasta mea,
A strigat bărbatul, că intri-n belea!
– Și de ce să nu pun gura, măi cumnate,
Când știi că mi-e soră și că eu i-s frate?
– Poți să-i fii și tată!, zice omul scurt –
Cin’ s-a fript cu ciorbă suflă și-n iaurt!

VĂDUVA ȘI PITICUL

Zice că demult, o dată,
Un pitic s-a însurat
Cu o văduvă bogată
Ce fusese măritată
Cu un om mare de stat.
Și-o fi dus ea, altădată, o viață mai tihnită,
Dar la urmă și piticul a făcut-o fericită…

Morala:
Cu muncă și cu răbdare,
Poți face cât unul mare.

GELOZIE

Dacă nu ne-am fi-ntâlnit
(Absolut din întâmplare),
Tu pe altul oarecare
Tot așa l-ai fi iubit.
Dacă nu-ți ieșeam în drum
Ai fi dat cu bucurie
Altuia străin, nu mie,
Mângâierile de-acum.
Ai avea și vreun copil
Care, poate (idiotul!)
Ar fi semănat în totul
Cu-acel tată imbecil.
Dar așa… ce lucru mare
Că-ntr-o zi ne-am întâlnit
Și că-s foarte fericit,
Absolut din întâmplare!

Autor: GEORGE TOPÂRCEANU

23 thoughts on “Fabule mici pentru oameni mari

  1. Saut Petru ! 🙂
    Bine te-am regasit ! 🙂
    Am fost plecat ( 16-25.05 )fara laptop la nepotelul ANDREI , la o nunta a unei nepoate de sora
    si din aceasta cauza, n-am mai navigat pe net ………………
    Sa TRAIESTI 101 ANI fara APA 🙂 😦 🙂 dar cu BANI ! 🙂

    ” REPORTERUL:
    NE PUTETI DA CATEVA PONTURI DE SANATATE CA SA PUTEM ATINGE 101 ANI ?

    D-na HATTIE:
    PENTRU O MAI BUNA DIGESTIE BEAU O BERE, IN CAZ CA IMI PIERD POFTA DE MANCARE, BEAU UN VIN ALB, PENTRU HIPOTENSIUNE – UNUL ROSU, IAR IN CAZ DE HIPERTENSIUNE, BEAU WHISKY; BINE, DACA SUNT RACITA, TRAG O TUICA !

    REPORTERUL:
    BINE, BINE, DAR APA NU BETI ?

    D-na HATTIE:
    DOAMNE FERESTE, ASA BOLNAVA N-AM FOST NICIODATA !!! ”

    Cu prietenie,
    Sandu.

    1. Bine ai revenit, dragă prietene! Mă bucur pentru timpul benefic petrecut cu nepoțelul tău și vă doresc multă sănătate, la toți! Aștept poze sugestive pe blogul tău, așa cum se cade după o asemenea întâlnire. 🙂
      Până atunci, s-auzim numai de bine, Sandule! 🙂

  2. Văd că ți-ai însușit recomandarea de ieri venită de la Beta, astfel încât ne binedispui și luni, că așa-i frumos să începem săptămâna! 🙂

  3. Minunate fabule, autorul lor este chiar un fabulos 😀 Ma bucur ca ideea mea au impartasit-o si prietenii de pe blog. Am vazut ca Ileana ti-a lasat cateva imagini frumoase. Chiar am vrut sa te intreb daca pot posta si eu din cand in cand cate o imagine. De exemplu acum vreau sa va las o cafeluta ca sa fie ziua plina de energie , de bucurie nu de cele trei ceasuri rele cum se spune 😛

    1. Mă bucură întotdeauna darurile primite, mai ales dacă sunt atât de frumoase ca al tău sau a lui Ileana!
      Mulțumesc mult pentru vizită, aprecieri și urări. O zi superbă și norocoasă îți doresc, la rândul meu! 🙂

Leave a Reply

