De ce este pâinea atât de importantă?

De ce este pâinea atât de importantă pentru mulți oameni?

Pâinea este mâncată peste tot în lume, în mai multe forme. Este numită și pâinea vieții. În multe țări, pâinea furnizează 50% sau chiar mai multe din caloriile zilnice, ingerate de multe popoare.

paine

Acolo unde se găsesc mai mulți oameni cu venituri mici, pâinea, unul dintre cele mai economice alimente, este o parte importantă a dietei zilnice.

În SUA, acolo unde nivelul de trai este mai ridicat, se consumă cantități mari de pâine. Însă, doar 14% din caloriile zilnice din dieta oamenilor înseamnă pâine. Dar și această cantitate de pâine oferă o parte din nutrienții considerați necesari pentru corp: 20% proteine, 26% tiamină, 24% acid nicotinic, 14% riboflavină, 34% din fier și doar 17% din necesarul zilnic de calciu. De aceea, pâinea este foarte importantă.

Deoarece pâinea albă este consumată de atâția oameni și pentru că oamenii cu venituri mici consumă pâinea în mari cantități, s-a descoperit că așa oamenii pot primi nutrienți la care, altfel, nu ar avea acces. Ca o soluție, industria de panificație din anumite țări „îmbogățește” pâinea cu nutrienți.

Deși este ușor să cumperi pâine de la un magazin specific, e mult mai plăcut să o faci tu în casă, dacă ai timpul necesar. Așa vei vedea cât de mult munceau oamenii, atunci când trebuia să facă pâinea în casă în fiecare zi.

26 thoughts on “De ce este pâinea atât de importantă?

  1. Eu nu cunosc o tara care sa consume paine mai mult ca Romania, painea care duce la obezitate in ultimul timp , fiindca are multe chimicale ( parca aditivi, codex alimentar, nu stiu cum se numesc, dar suntem cobai ai Europei si se fac experimente pe noi, fiindca s-a semnat un acord ptr asta ), asa cum creste paine asa vom creste si noi…. da, ai dreptate, in ultima fraza, fiindca imi amintesc cum bunicile mele faceau paine sanatoasa in casa, aveau cuptoare enorme, coceau pe vatra, paine ptr. o saptamana si noi, copii asteptam painea calda, scoasa din cuptor pe care bunicile o rupeau si mancam si era asa de frumos, ca imi vine sa plang dupa amintirile din familiile adevarate din trecut.

    1. Ardelenii mănâncă cea mai multă pâine din România, iar eu am fost „pitos” de mic, fiindcă eram săraci și pâinea pe care o făceau bunicii în cuptorul din curte era cel mai bun și hrănitor aliment. Iar obișnuința din copilărie e greu să o schimbi.

  2. În Anglia, pentru o perioadă am mâncat pâine alba feliată, care expira cam în 7 zile. Era un fel de burete cu gust de pâine. Cine știe ce conservanți mai aveau acolo?!

    În România, în oraș la mine, un fost coleg bucătar mi-a spus că pe vremea când lucra la brutărie făceau pâinea neagră cu .. coloranți. Puneau praful în aluatul de pâine albă și Hopa! 😀

    Este bine că ai precizat “pâinea făcută de casă”, pentru că este bine să știm ce mâncăm.

    1. Nici eu nu mai cumpăr pâine neagră, de când am observat că avea coloranți sintetici în ea, și nici măcar nu o înnegrea peste tot! Avem o brutărie în orășel, care respectă, cât de cât, rețeta pâinii de casă făcută pe vatră. Se poate vizita oricând de clienți și observa procesul de producție.

  3. painea cea de toate zilele….romanul mananca paine multa, asa-i din mosi strabuni….intr adevar cea facuta acasa o mananci cu drag pt ca stii ce ai pus in ea…zi frumoasa si pofta mate!

    1. Doar că timpul este prea astăzi prețios pentru a-l „irosi” cu făcutul pâinii de casă. E mult mai comod și rapid și ieftin să cumpărăm din magazin. Weekend minunat și benefic!

  4. Clar, piinea de casa e cea mai buna!
    Chiar daca nu mai avem timp pt a face piine asa cum faceau bunicile noastre, exista masini de facut piine in regim casnic, cu programarea timpilor astfel incit, poti avea piinea calda dimineata la micul dejun. Costa ceva mai mult decit cea de la magazin dar gustul face banii astia.

    1. E o investiție bună pentru cei cărora le place să mănânce sănătos. Chiar dacă se tot aud critici la adresa consumului de pâine, iar unii chiar au eliminat-o din alimentație. Pâinea nu îngrașă decât dacă e combinată greșit, cu cartofi și carne. Dar ajută creierul și organismul, în general.

  5. Aoleu ! Sa te mai si chinui sa o manufacturezi…nu doar sa o mananci ?! Chiar acum mi-am dat seama ca nu mai am decat 1 coltuc asa mai mare in casa si vine si weekend-ul…dar decat sa ma duc la magazin sau mai rau, sa ma apuc sa coc eu o paine…mai bine imi fac o mamaliga, ca am niste malai semi-instant, (e gata in 5 minute, ala instant e gata in 1,5 minute, insa din ala nu gasesc mereu, ca e de import din Italia, asta semi-instant cred ca e suedez).

    1. Nu-ți face probleme, fiindcă și mămăliga e cel puțin la fel de sănătoasă. Și eu am mereu făină de mălai în casă, din care fac adesea mămăligă cu lapte, brânză, pește sau ciulama de pui. Mai ales când rămân fără pâine.

  6. Super aoleu ! Tocmai am citit pe stiri ca pastele instant Maggi noodles (Nestle) care se vand cu miliardele de tone acolo local, si care sunt manufacturate totusi local acolo, (ca asta e important de precizat, desi desigur Nestle ARE un grad de raspundere nu chiar mica), tocmai au fost determinate ca fiind total periculoase pt consum uman deoarece contin cantitati inadmisibile de plumb…asa ceva intr-adevar nu e bine…gata ! Stiam eu ca nu era bine sa consum produse instant, insa am fost intr-adevar si eu tentat de malai si de orez, pt ca nu am niciodata chef sa le pazesc 1/2 ora plus sa mai fiu atent si sa nu se faca cocoloase si sa nu se lipeasca…dar acum, gata, chiar si daca sunt made in Italia sau Suedia, eu nu mai imi fac instant ! Ma duc sa-mi iau biscuiti…oare aia din ce or fi facuti si unde ? Zau, si totusi eu aveam incredere in corp Nestle…chiar mai mare decat in corp Johnson & Johnson, de exemplu…bine ca nu am consumat prea multa cacao si ciocolata de la ei plus nici Maggi nu utilizez, insa cate produse nu or fi facute cu Maggi…si cat te gandesti cati copii consuma produse Nestle plus te gandesti si la apa Vittel, apa mea preferata, care e tot Nestle, …zau, pe mine m-a apucat durerea de cap cand am citit asta. Adica desigur stiu ca au sute de fabrici in jurul lumii, si poate nu peste tot se pot respecta anumite reguli de productie, insa tocmai aici sta raspunderea Nestle…la acreditarea plus verificarea continua a calitatii produselor, indiferent unde vor fi manufacturate…ma rog, acum poate vor dezacredita fabrica respectiva din India, dar pana acum ce au pazit ?

      1. Mie nu-mi place orezul decât în caltaboși. Poate din cauza hranei de la internat, unde primeam aproape în fiecare zi „balast” făcut la repezeală, doar din orez fiert simplu, la care se adăuga câte o bucățică de carne fiartă, fără niciun gust. Blaaah!

    1. Suntem îmbiați și în magazine cu tot felul de sortimente de pâine: de casă, coaptă pe vatră, integrală, neagră ș.a.m.d., dar s-a dovedit că multe conțin adaosuri care nu-s menționate pe etichetă. Doar ce punem cu mâna noastră e sigur!
      Să fii mereu bună, ca pâinea lui Dumnezeu, draga mea prietenă!🙂

    1. E bine dacă se mai face pâine în cuptoare tradiționale. Pe la mine nu mai văd astfel de construcții prin curte, dar dacă aș trece Gutâiul sunt convins că aș mai găsi.

  7. Nu degeaba zicem “pâinea cea de toate zilele”. Fără pită nu se poate! Binenţeles că cea făcută în casă e cea mai bună. Făcea bunica mea o pâine…. o mâncai goală, de nu te mai săturai!
    De câţiva ani am ales să mănânc doar graham, îmi place mult pâinea cu tărâţe, e mai gustoasă.
    Sănătate şi… pită bună, dragă Petru!🙂

  8. Petruuu, tu și feliile alea de pâine mi-ați făcut poftă de pâine neagră. Din făină adevărată, fără conservanți. Coaptă în cuptorul bunicii. Presărată cu zahăr brut, aproape gălbui la culoare. Și stropită cu vin roșu…
    Se poate?!🙄

Leave a Reply

