Vreme bună sau frumoasă?

Pentru mulți dintre noi, vremea bună sau frumoasă e cam același lucru. Mă uit și eu, ca tot omu’, la știrile meteo, pentru ca să nu mă prindă vremea nepregătit. Indiferent pe ce post nimeresc, toți prezentatorii, precum și anturajul lor, se bucură când e vorba de soare, căldură și cer senin. Tot ei se întristează atunci când se anunță ploi sau timp noros, de parcă ar fi o nenorocire. S-ar părea că lumea se gândește numai la vacanțe, la concedii, la plajă sau excursii, altfel nu se explică această aversiune pentru precipitații sau „vreme urâtă”, cum i se mai spune.

Așa o fi normal, dar atunci înseamnă că eu mă încadrez încă o dată printre cei anormali. Pentru că îmi place ploaia, mai ales când vine după mai multe zile de caniculă. Ploaia mă face să visez cu ochii deschiși, îmi umple nările de mireasma proaspătă a solului udat, mă uimește mereu prin vitalitatea pe care o transmite celor prinși pe străzi, mă liniștește prin ritmul ei și apoi mă adoarme lin, ca un somnifer. Tare-i bine când plouă!

E drept că nici ploaia în exces nu-i bună, cum nu-i bun nici soarele prea puternic și canicula. Ideal ar fi să avem parte în fiecare zi de o repriză de ploaie, care să mai răcorească pământul, aerul și pe noi. Asta ar însemna pentru mine vremea bună și frumoasă, dar și prielnică agriculturii, florilor, naturii în general. Doar aceia care-s în concediu la mare sau la munte ar vrea să fie mereu senin, dar turiști sunt mereu. Și cât la sută din populație îl reprezintă ei? Doar pentru această minoritate afirmăm că e vreme bună doar atunci când soarele strălucește?

Realitatea e alta, și o bună parte dintre noi așteptăm ploaia ca pe o izbăvire. E nevoie de ea, iar țăranii o compară cu aurul, atunci când vine la timp. Ieri a poposit și la noi, aerul a devenit mai respirabil, oamenii mai vioi. Bucurați-vă de vreme bună, cu ploaie sănătoasă, cu artificii de fulger și pocnitori de tunet! Nu credeți că-i frumos?

31 thoughts on “Vreme bună sau frumoasă?

  1. Exact asa gandesc si eu. S-au cam rupt oamenii de pamant, zici ca ne hranim cu soare… 😀 Sau unora le e asa de urat sa plece de acasa pe ploaie, zici ca se topesc… chiar si cu umbrela. Am mers de trei ori prin ploaie, fara umbrela. M-am udat pana la piele, dar a fost extraordinar! As vrea o data, macar, sa dansez in ploaie! 😉

    1. Îmi amintești, astfel, de câte ori am fost prins de averse de ploaie și ce senzații tari am trăit atunci când parcă nici nu puteam respira de la apa care-mi intra pe nas și pe gură. Dar niciodată nu m-am răcit din această cauză. Mai degrabă răcesc când e prea cald și mă răcoresc dintr-o dată.

  2. Pentru mine, vreme frumoasă/bună înseamnă vreme răcoroasă, mai ales de când stau la ultimul etaj. Am început să urăsc soarele 🙂 . Nu spun cât mă irită cei care prezintă vremea, în fiecare dimineață, de vreo lună încoace și în ultimele câteva veri.

      1. Vină nu e a nimănui, poate doar a mea că nu caut o locuință mai bună de închiriat. Cei de la meteo îmi sunt antipatici pentru că văd ploaia ca pe cea mai mare nenorocire a zilelor noastre, de la o vreme încoace. Zic eu că nu e chiar așa.☺

  3. “Bucurați-vă de vreme bună, cu ploaie sănătoasă, cu artificii de fulger și pocnitori de tunet! Nu credeți că-i frumos?”
    Superb Petru, doar tu o puteai spune asa de sensibil!
    Onu

  4. Salut prietene !
    Doar ” baietii destepti ” , ” baietii si fetele da bani gata” , paparudele, parasutele, progeniturile agramatii si imbuibatii post-decembristi se gandesc la vacante de lux, excursii, plaja si destrabalari caci, nu-i asa, doar banul conteaza cand TARA se devalizeaza ! 😦
    OMUL simplu, muncitor, cu dragoste de TARA si OGOR se roaga la Dumnezeu sa PLOUA
    ca sa aiba ce manca in iarna nemiloasa ce troieneste drumurile NEREPARATE inca de pe vremea raposatului Ceausescu si neglijate complet de ipocritul de basescu cand a fost ministrul transporturilor si care acum, si-a protapit CAL si VACA din fibra de sticla si URS din fibra de lemn
    mai abitir decat cei din clanul Bercea Mondialu’ ha-ha-ha 🙂 🙂 🙂
    la intrarea in vila renovata de stat cu peste 300.000 de euro din visteria publica ! 😦
    In rest, bine te-am regasit si sa dea Dumnezeu sa PLOUA curat si lin nu cu GRINDINA …………
    Aliosa.

    1. Bine ai revenit, dragă prietene, și mă bucur că ai adus cu tine câteva ploi răcoroase, care să ne mai spele de păcate și sudoare. Știm noi cine sunt păcătoșii, așa cum îi cunoaștem pe cei care transpiră muncind, nu furând.
      Să fie într-un ceas bun, Sandule! 🙂

  5. La mine in zona majoritata oamenilor au pamant la tara. In ultimul timp, cam toti vorbesc despre ploaie, despre recolta. Asa mi se pare normal si asta arata nu numai ca orasenii s-au cam rupt de natura, ci si ca, prin modul de prezentare a vremii, parca ni se induce ideea ca e bine sa fie seceta. La fel ni se induce ideea ca e prea frig, prea cald, orice, numai bine nu. Parca natura e ceva de care trebuie sa ne ferim, un dusman ce ne face rau. Nu stiu daca e ignoranta (gazetari ce cauta senzationalul, exagerand orice) sau altceva. Cred ca ambele.

    1. Cam aceeași ideea am vrut s-o induc și eu, iar spusele tale îmi dau apă la moară. 🙂 Mulți orășeni trăiesc cu impresia că produsele agricole trebuie să vină din străinătate și cerul ar trebui să fie mereu senin. Iar unii copii nici nu știu cum arată o vacă sau un porc în realitate. 😦

      1. Sau s-ar putea spune ca multi oraseni traiesc cu impresia ca nu conteaza daca nu ploua, daca gunoaiele ajung sau nu sa fie imprastiate aiurea, se simt “aparati” in jungla de beton de efectele acestora. Ca spirit, suntem deasupra acestora, dar corpul are nevoie de o natura curata, de un mediu prielnic florei si faunei. Spiritul trebuie sa fie constient ca are in grija o planeta care deja sufera de actiunile nesabuite ale umanitatii.

  6. Iti impartasesc intru totul parerile de mai sus. Si mie imi place soarele, oricand, in orice anotimp. Dar imi place si ploaia sau ninsoarea. 🙂 Totul este sa nu fie prea mult dintr-una sau dintr-alta. Stii proverbul: ce-i mult nu-i bun.
    Ploaia ma incanta pur si simplu, mai ales dupa cateva zile caniculare de vara. O consider nu doar o binecuvantare ci si o necesitate. Toamna ma cam calca pe bataturile inimii, cand ploua mocaneste….si zici ca nu se mai opreste. La fel de mult imi place soarele dar la cap. “caldura” stau ceva mai prost: nu prea suport canicula…mai deloc. Pot spune sincer ca o si urasc daca se tot tine scai de mine mai multe zile! 🙂
    In fine, vreme buna si frumoasa, vreme rea si dusmanoasa..mai important ar fi, zic si eu, sa avem si noi odata parte de “vremuri” mai bune… Ca, deh, cu vremea o scoatem noi la capat pan’ la urma. 😉

    1. Când eram mai tânăr, aveam ambiția să înfrunt soarele multe ore la rând, pentru a mă făli cu bronzul cât mai accentuat. Astăzi mă feresc pe cât pot din calea lui, nemaiavând curajul și nici puterea de altădată. 🙂

      1. 😉 Aia era o atitudine inconstienta prin care ne faceam singuri rau. Ce e mult, strica. Numai iubirea corect inteleasa se poate revarsa din abundenta, ca nu strica. 🙂 Deci nu puterea de altadata iti lipseste, atata doar ca ai devenit mai intelept. ❤

Leave a Reply

