Planeta Paradis: Cine a învins?

– Nimeni nu se mai luptă și nimeni nu mai moare astăzi!, a decretat Zakala, privind spre ambele tabere. Am nevoie de un nou Țamor, cel mai viteaz, cel mai deștept, cel mai priceput, cel mai devotat. Ce zici, Omule Picat din Stele?

Un murmur de uimire și rumoare se auzi din zeci de piepturi. Relu era luat și el prin surprindere de întorsătura pe care au luat-o lucrurile și mai ales de întrebarea neașteptată. Oamenii lui erau înconjurați de ronii îndârjiți, doar că niciunul nu îndrăznea să ducă bătălia până la capăt, de frica Reginei. Însă ultimele ei cuvinte i-a intrigat și mai tare pe uriașii cei frustrați, generând șoapte de nemulțumire.

– Dacă aveți ceva de spus, abia aștept, îi avertiză Zakala, apucând mai strâns mânerul sabiei. Vă credeți învingători și așteptați o recompensă? Vrea cineva dintre voi să-și asume conducerea armatei și să garanteze cu capul numai victorii?

Oștenii se uitau unii la alții, nehotărâți.

– Ei bine, aflați că sunt complet dezamăgită de felul cum ați luptat și cum ați fost conduși. Au fost momente când mi-a fost rușine de voi și de tactica folosită, de frica din ochii voștri, care arăta cât de slabi sunteți. Am crezut că sunteți poporul ales cu care voi cuceri lumea, dar se poate să mă fi înșelat. Am plătit pentru asta cu prea mulți morți și vom mai plăti dacă nu învățăm nimic. Ne așteaptă inamici mai numeroși și mai sălbatici. Pentru asta e nevoie de o pregătire serioasă, de la cineva care a dovedit că se pricepe și care era să vă învingă. Înainte de toate, e nevoie de minte și de abia apoi de putere, fapt care s-a demonstrat azi. Sunteți sau nu de acord cu mine?

Comandanții și soldații roni s-au privit din nou și au exclamat într-un glas:

– ZAKALA! ZAKALA! ZAKALA!

Regina se întoarse apoi spre Relu, așteptând un răspuns. Marele Șef îi susținu căutătura și o întrebă, curios:

– Și totuși, cine a învins astăzi?

Un zâmbet larg se văzu pe chipul Reginei, iar cei din jur s-au molipsit de îndată. Ea se apropie de Relu și-l trase deoparte, pentru un dialog între patru ochi.

– Tu cine crezi că a câștigat? Dacă nu mi-aș domoli oamenii, v-ar face imediat bucăți pe toți. Uită-te și tu cât de puțini și fără de apărare sunteți. S-a terminat cu trucurile și armele tale noi și lupta s-ar da piept la piept, zece de-ai mei împotriva unuia de-al tău. Crezi că ați mai avea vreo șansă?

– Tocmai ai zis că nu mai moare nimeni și nu poți să-ți retragi cuvântul. Dacă e pace fără ca noi să ne recunoaștem capitularea, înseamnă că avem niște drepturi. Aș vrea să știu care sunt acelea.

Zakala se încruntă de această dată, iar starea ei se transmitea de fiecare dată soldaților săi.

– Doar nu vrei să tratăm de la egal la egal?! Eu m-am gândit că-s foarte generoasă dacă vă las pe toți în viață. În schimb, tu îmi vei instrui armata și îmi vei da tot aurul pe care-l aveți.

Era rândul lui Relu să cadă pe gânduri și după ce-și privi oamenii, răspunse:

– Nu pot să decid de unul singur, așa cum faci tu. Eu mă consult cu prietenii, familia și oștenii mei și ne hotărâm împreună. Asta se cheamă „democrație” și ți-aș recomanda să faci la fel.

– De-mo-cra-ție zici? Nu știu ce supuși ai tu, dar uită-te la ai mei: vezi pe vreunul în stare să ia o decizie bună? Sunt proști ca sabia moale și nici n-au inițiativă. Soldați care nu știu altceva decât să lupte și să moară pentru mine și Regat. Cu ei vrei să discut?

Marele Șef nu putea s-o contrazică în această privință. Toți ronii erau bărboși, neîngrijiți și pe cât erau de solizi, pe atât de ușor de manipulat. În preajma Reginei lor erau lipsiți de inițiativă și mândrie, iar când nu era ea în preajmă se dedau doar la băutură și la întreceri de forță.

– Toți bărbații din regatul tău sunt ca și ăștia? Nu cumva i-ați ținut înadins într-o astfel de incultură și lipsă de educație?

– Ăștia sunt cei mai viteji și buni luptători ai mei. Restul nu mai contează, sunt doar hamali și oameni de rând. Dar destul cu vorba! Te las să te sfătuiești cu supușii tăi, că oricum e seară iar eu trebuie să mă retrag. Ne vedem mâine, pe corabia mea.

Astfel s-a retras Zakala printre oștenii săi, dornică să facă o baie și să se schimbe de hainele străine, care o iritau. Înainte de a se urca în barca ce-o aștepta a pus un soldat să-i recupereze diadema din buzunarul Țamorului ucis. Când a privit-o, ochii ei străluceau de satisfacție. Apoi a dat ordin ca la primele ore ale dimineții, toate trupurile ronilor căzuți să fie culese și arse. Până atunci să fie păzite cu schimbul, la fel ca grupul halanilor și casa lui Relu.

21 thoughts on “Planeta Paradis: Cine a învins?

    1. Și eu aștept să ajung la final, dar să fie unul pe placul tuturor, iar până atunci nu cred că mai este mult. O zi de joi benefică precum la noi îți urez din inimă, dragă Gabi! 🙂

  1. A invins intelepciunea Zakalei si darzenia halanilor! 🙂 Am impresia ca ronii erau considerati din capul locului doar buni de lupta si tratati ca atare. Oricum, regatul ronilor pare plauzibil, asa ca prefer sa ma gandesc la ce va urma. Daca povestirea lui Petru se apropie de sfarsit, dar a fost o aluzie la o continuare, mi-ar placea ca partea a doua sa cuprinda ceva din istoria ronilor si/sau a Zakalei/altor regine. 🙂
    Felicitari, Petru, ai adus-o atat de bine din condei/tastatura, ca am senzatia ca ai publicat carti apreciate si pana acum, dar sub un pseudonim. Din pacate nu cunosc decat prea putin literatura actuala, asa ca nu stiu sub care te-ai ascuns. 😀
    In alta ordine de idei, eu cred in aranjamentul Zakalei, cred ca Relu va accepta propunerea, dar va pune si anumite conditii sau va cere anumite schimbari… si e firesc. Il las pe Petru sa vina el cu surprizele, nu vreau sa bat campii cu gratie. 😉 Dar tot nu pot incheia fara un gand aparut acum. Relu va accepta sau macar va cere schimbari dupa ce va vizita regatul ronilor. Eu asa il sfatuiesc! 😆

    1. Ce pot să mai zic eu? Mi-ai citit o mare parte din gânduri și asta mă face să-mi pun aceeași întrebare. Nu cumva ai scris și tu ceva cărți de genul ăsta și nu vrei să recunoști? 😉
      O continuare ar putea fi doar dacă povestirea va avea succes în rândul cititorilor și a cererilor din librării, altfel mă mulțumesc cu ce va apărea în prima carte. Mulțumesc mult pentru binevenitele sfaturi și frumoasele aprecieri! 🙂

  2. Zau, daca ar fi o alegere politic electoral asa democratica eu chiar ca nu stiu cu cine as vota, cu Zakala sau cu Relu ! Voi cu care din ei ati vota pt a ocupa postul de presedinte al Planetei Paradis ?

  3. Mai, dar tare si neinfricata muiere mai este si Zakala asta! Imi place tenacitatea si siguranta ei. Pacat ca se bazeaza doar pe forta si taria supusilor ei, caci altfel sunt convinsa ca deja treptat, treptat i se inmoaie si ei inima dupa pamanteanul nostru. Of, e femeie si zeita – zice-se, deh, trebuie sa o intelegem si pe ea, nu? Si sa nu-i stirbim din autoritate. 😉 Imi place de Relu, se vede ca e romanas de-al nostru: destept, bun conducator si mai ales intelept! Astept tare curioasa continuarea! Zi senina sa ai, draga prietene! 🙂

    1. Mă bucură mult cuvintele tale, pentru că exprimă exact ce simt și eu. Iar desfășurarea acțiunii trebuie să țină cont de sentimentele pe care le nutrim, indiferent că suntem scriitori sau cititori. Toate cele bune, Ileana! 🙂

Leave a Reply

