Cum putem deveni mai deștepți?

Coeficientul de inteligență este de mulți ani un sistem prin care sunt evaluate diferite aptitudini ale oamenilor. El arată cât de repede putem învăța lucruri noi, dacă ne putem adapta ușor la schimbări, cât de bine rezolvăm problemele, ce asocieri logice facem și cât de bine cunoaștem vocabularul.

inteligent

Până acum, cercetătorii considerau că acest coeficient (IQ) este fix pentru întreaga viață și nu poate fi modificat. Dar, cercetări recente contrazic această ipoteză și arată că inteligența variază în timp. Măsurarea coeficientului de inteligență ține cont de evoluția așteptată în decursul timpului și de rezultatele obținute de alții. Cifra medie este de 100.

Deși acest IQ rămâne aproape constant,  în realitate noi devenim mai inteligenți în timp. Cu toate că inteligența noastră este influențată foarte mult de cultura și de mediul social în care trăim, psihologii credeau că nu putem crește prea mult cifra. Dar, mai multe studii au demonstrat că unii copii cu autism au prezentat o creștere a nivelului de IQ, datorită unor terapii compotamentale.

Un alt studiu realizat în anul 2009 a demonstrat că elevii din Norvegia care au studiat cu 2 ani mai mult decât durata stabilită inițial pentru educație aveau un IQ mai mare. Acesta crescuse cu 3,7 puncte pentru fiecare an de studiu în plus.

John Jonides de la Universitatea din Michigan a demonstrat printr-un studiu că persoanele care realizau teste de memorie computerizate prezentau o creștere a coeficientului de inteligență, datorită acestei „antrenări a minții”.

De asemenea, înțelegerea legăturilor dintre cuvinte este esențială pentru dezvoltarea inteligenței. Iar în acest domeniu se pot face multe progrese, mai ales în cazul copiilor.

Sursa: IFL Science

19 thoughts on “Cum putem deveni mai deștepți?

    1. Deci așa trebuie să se concentreze un pescar! 🙂
      Am să mă uit pe articolele mele mai vechi, pentru a vedea în ce măsură am abordat eu tema din ultimul tău articol.
      S-auzim numai de bine, Sandule! 🙂

      1. Salut Petru !
        Daca tot e sezonul VIOLATORILOR ,
        pana te vei lamuri despre cele scrise anterior,
        uite un BANC despre un VIOLATOR !!! 🙂 🙂 🙂

        ” Bill şi Sam, doi prieteni în vârstă, se intalneau în parc în fiecare zi să hrăneasa porumbeii,
        sa priveasca veveriţele şi sa discute despre problemele lumii.

        Într-o zi, Bill nu a apărut. Sam nu stia nimic despre asta şi s-a gandit ca poate a racit sau ceva.
        Dar dupa ce Bill nu a aparut pentru o săptămână sau mai mult, Sam era , într-adevăr, cam îngrijorat. Cu toate acestea, deoarece singurele momente în care s-au intalnit, au fost in parc,
        Sam nu stia unde locuieste Bill , aşa că i-a fost imposibil sa afle ce s-a întâmplat cu el.
        A trecut o luna , si Sam s-a gândit ca il văzuse pentru ultima data pe Bill.
        Dar într-o zi, Sam a venit in parc şi – sa vezi si sa nu crezi! – aparuse Bill!
        Sam a fost foarte emoţionat şi fericit să-l vadă şi i-a si spus acest lucru.
        Apoi a spus : “Pentru numele lui Dumnezeu, Bill, ce s-a întâmplat cu tine?”

        Bill a răspuns: “Am fost în închisoare.”

        “Închisoare?” strigă Sam. “Pentru ce?”

        “Ei bine,” a spus Bill , “O stii pe Maria,
        chelnerita draguta blonda de la cafeneaua unde merg cateodata?”

        “Da”, a spus Sam, “Îmi amintesc de ea. Ce e cu ea? ”

        “Ei bine, ea a depus plangere de VIOL împotriva mea, şi,
        la cei 75 de ani ai mei 🙂 🙂 🙂
        am fost atât de mândru, incat atunci când am ajuns în instanţă – am pledat VINOVAT ! 😦

        “Judecătorul naibii mi-a dat 30 de zile INCHISOARE pentru SPERJUR ” ! 😦

        Sa ai un weekend minunat Petru ! 🙂
        Aliosa.

  1. Nush ce sa zic….Io am incercat niste teste de IQ de asta online ,gratis , si mi-a iesit 85…deci sunt la nivelul limaxului…Acumaaa , ma gandesc eu , e cam tarziu sa ma imbunatatesc ceva , nu? Ca trenu’ o plecat!

    1. Ăia super inteligenți sunt mai rari, însă ne-am mulțumi și cu oameni deștepți, numai să fie cât mai mulți și, de asemenea, să aibă conștiință. O vreme cât mai blândă să ai, draga mea prietenă! 🙂

  2. Eu aș defini inte;igența ca o bună înțelegere a legăturilor între elementele vieții, fie că vorbim de situații, stări, emoții, mecanisme complexe sau orice altceva. Cuvintele sunt doar traduceri a acestor elemente, pentru a putea fi înțelese de mentalul nostru, cuvintele fiind numai creația omului. Să nu uităm că inteligența s-a “născut” înainte de apariția limbajului vorbit sau scris!
    Cât privește dezvoltarea inteligenței, eu cred că ea se produce în timp, pe măsură ce realizăm noi conexiuni între elemente.

    1. Cu ajutorul cuvintelor și a scrierii, inteligența omului s-a mărit cu mult, într-o perioadă mai scurtă. Până la găsirea unei alte forme, mai eficiente, de transmitere a cunoștințelor, universal valabilă, e bine să marșăm în continuare pe importanța unui vocabular cât mai extins și în mai multe limbi.

  3. Mai am o sansa si eu cu IQ. Intr-o vreme, ca sa nu ma simt in pericolul de a-mi dezvalui cifra din IQ si a disipa misterul ca-s inteligent, am ales sa fac teste de I Robot… E drept ca IQ fix denota o predefinire fortata a materiei cenusii, care nu pare materie vulcanica, ci mai curand, una organica, ce isi poate roti simultan satelitii catre surse noi de dezvoltare.
    Uneori ma surprinde ca, ‘oamenii de stiinta’ sau, ‘cercetatorii’ vin cu cele mai nastrusnice ipoteze despre om. Mai deunazi se spunea ca Universul nu este chiar ce este (si stiam atat de putin despre el), ci este o joaca a robotilor. Ii si vad jucand cu zarul pe Tabla Lactee… pac, 4:4, zice unul! Cosmin mutat la Timisoaraaaaaaaa…
    Sper sa nu par jucaus tare :), dar pe mine cu o cifra la IQ ma incurca stiintificii 🙂

    1. IQ-ul nu cred că este relevant mereu, ci e doar o pronostic pentru capacitatea de gândire. Se poate întâmpla ca investigarea să de greș și cel dovedit cu un coeficient mare de inteligență să fi avut noroc, în schimb, oameni inteligenți se blochează în fața testelor și evaluarea are de suferit. Depinde, apoi, de cum se impune fiecare în domeniul lui.

Leave a Reply

