Cele 7 minuni de omlete ale lumii

Cred că majoritatea dimineților din toată lumea încep anume cu ea, și nu e vorba de nici o persoană ci de regina micului dejun: omleta. Aproape în orice bucătărie tradițională își are un loc aparte, iar numărul de fani ai acestui aliment este impunător. Iată de ce vă prezentăm 7 din cele mai gustoase și inedite rețete de preparare a ouălor pentru o dimineață minunată.

* Omleta Norvegiană

O combinație atât de specială, încât îți lasă gura apă. Și anume cea dintre ouăle prăjite cu puțină ceapă și pește sărat. Omleta norvegiană este foarte populară la scandinavi, iar un mic dejun rar se lipsește de această capodoperă. Merită să încercați.

https://i0.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Omleta-Norvegiana.jpg

* Omleta japoneză Tamagoyaki

O mândrie națională a țării răsăritului de soare. Se prepară foarte ușor: se bat ouăle de găină, apoi se amestecă cu bulionul în care am pus zahăr, sos de soia, sare și alte condimente preferate. Amestecul este prăjit pe ambele părți în mod repetat. Omleta poate fi apoi umplută cu diferite garnituri și tăiată rulouri.

https://i2.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Omleta-Tamagoyaki.jpg

* Frittata

Omleta italiană care este preparată neapărat cu umplutură din brânză, legume, carne sau mezeluri. De obicei se prăjește pe tigaie, iar apoi se coace puțin în cuptor. Frittata napolitană se prepară foarte des și cu paste, iar cea tradițională poate conține praz și parmezan. Pentru Frittata, ouăle bătute se pun pe o tigaie unsă cu unt, iar apoi se adaugă umplutura. Când stratul inferior începe să se coacă, închidem tava cu un capac și o lăsăm să se mai gătească un pic la foc mic sau punem tava pentru câteva minute la cuptor.

https://i1.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Frittata.jpg

* Tortilla de Patata

Omleta spaniolă de cartofi, despre care există multe legende ce povestesc originea acestui preparat popular din bucătăria spaniolă. Una dintre ele spune că autorul rețetei a fost Generalul Thomas Sumalakarregi, care în timpul asediului de la Bilbao a inventat omleta ca o masă simplă, rapidă și hrănitoare pentru a-și hrăni armata. Conform unei alte legende, prima tortilla a fost pregătită de o gospodină anonimă din Navarra, în a cărei casă din întâmplare a nimerit un general de armată. Femeia era foarte săracă și în afară de ouă, cartofi și ceapă nu avea nimic, așa că a trebuit să improvizeze. Generalul a rămas încântat și a preluat rețeta pentru armata sa.

https://i0.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Tortilla-de-Patata.jpg

* Orsini

O metodă neobișnuită și care o să vă ia ceva timp de preparare. Gălbenușurile sunt separate de albuș, rămânând în jumătate de coajă. Apoi se bat spumă și sunt coapte în cuptor. După care adăugăm gălbenușurile și unt. Orsini este o gustare populară în bucătăria italiană, care este servită cu brânză și legume.

https://i2.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Orsini.jpg

* Shakshuka

Un fel de mâncare din ouă prăjite în sos de roșii, ardei iute, ceapă și condimente. Shakshuka nu este doar un preparat din ouă și roșii, ci un întreg amalgam de rețete din bucătăria israeliană, care are mai multe variante. În ciuda faptului că a apărut în Africa de Nord, Shakshuka a câștigat recunoaștere ca o mâncare evreiască. Tradiția permite mâncarea acesteia la micul dejun, la prânz, dar în nici un caz la cină.

https://i2.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Shakshuka.jpg

* Ouă fierte în stil franțuzesc

Un fel de mâncare în bucătăria tradițională franceză de ouă, în care acestea sunt fierte în apă caldă, fără coajă. Această metodă de gătit face ca gălbenușul să fie atât de moale ca o cremă înfășurată în proteine. Condiția principală a rețetei este una simplă: ouăle trebuie să fie proaspete, iar apa nu trebuie să fiarbă la foc mare. Unii bucătari adaugă ouăle preparate astfel, în supe sau bulion. Se servesc pe pâine prăjită crocantă, cu roșii sau crenvurști la grătar și se presară cu cașcaval ras.

https://i2.wp.com/media.lilu.md/2015/07/Pashot-Eggs.jpg

Sursa: e-mail

25 thoughts on “Cele 7 minuni de omlete ale lumii

  1. Și eu care credeam că am inventat rețete de omletă! 😦
    Am făcut din cele cu cartofi, dar și din cele cu sos de roșii.
    Prima pe listă ar urma cea norvegiană, care mă tentează.
    Mulțam de recomandări!

  2. Mi-ai lăsat gura apă deși am mâncat omletă pe azi. Sunt… supercalifragilistic delicioase rețetele. Am mâncat acum 4 ani, pe când eram în Spania, tortilla de patatas, originală, făcută de niște amici spanioli. Nu m-aș mai putea sătura de la ea. Combinația mea preferată: cartofi și ouă. Un deliciu.
    Ultima rețetă am încercat-o acasă cu ceva timp în urmă. Mi-a ieșit destul de bine… Restul sunt variațiuni. Acum cred că te-ai prins de unul dintre felurile mele de mâncare preferate și de puținele mele cunoștințe de gastronomie. Bărbat. Nu mor de foame. Prepar ouă. :)))))
    O zi super îți doresc!

    1. Cred că avem aceleași preferințe la compoziția unei omlete. Și mie îmi place să adaug cartofi, iar uneori și ceapă. Prima dată am încercat când aveam doar opt ani și mama nu era acasă. Șterpeleam ouăle de sub găini, scoteam cartofi din pământ și făceam cea mai gustoasă mâncare! 🙂

  3. Frumoasa prezentare ! 🙂
    Felicitari ! 🙂
    Recunosc ca la MICUL DEJUN din timpul liceului militar
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2013/09/23/
    scolii militare de ofiteri activi
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/08/27/
    si academiei militare
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2012/08/14/
    am fost nevoit sa mananc n+ 1 tipuri de OMLETE !!! 🙂 😦 😦
    De cand am iesit la pensie ( 2001) NU am mai mancat OMLETA dimineata NICIODATA ! 🙂
    O seara faina Petru ! 🙂
    Aliosa.

    1. E, într-adevăr, o consecință firească a excesului involuntar în consumul unui fel de mâncare, oricât ar fi de gustos și sănătos. Din fericire (?), la internatele în care am făcut școlile, nu ne-a fost dat să mâncăm niciodată (!) omletă, ci, arareori, ouă fierte.
      Mulțumesc pentru vizită, apreciere și trimiteri, Sandule! Să ai parte numai de mâncăruri pe placul tău! 🙂

  4. Musai trebuie să le încerc pe toate! Sunt mare iubitor de omletă! Cu cât mai bogată compoziţia, cu atât mai delicioasă omleta.
    Mulţam’ de idei, dragă Petru! 🙂

    1. Chiar dacă mă repet, zic că găsesc încă un lucru care ne aseamănă: plăcerea unei omlete bine făcute! 😉
      Poftă mare la ele și să-ți fie de bine în fiecare zi, dragă prietene!

      1. Mă bucur tare de potrivirea la gusturi! Trebuie musai un… “schimb de experienţă”! 😀
        Mulţumesc mult de urare. Numai bine şi din partea mea, dragă Petru!

Leave a Reply

