Omul sfințește biroul

Aproape fiecare om visează să lucreze într-un birou mare, luminos, dotat cu aparatura cea mai sofisticată de la acea oră. Civilizația modernă a făcut astfel ca numărul clădirilor ce adăpostesc numai birouri să se înmulțească și la noi în țară. Odată cu aceasta, s-au impus și condiții de calitate și bună funcționare, prin construcții moderne și bine izolate termic. Toate aceste dotări și facilități au, însă, nevoie de un consum de energie ce poate să creeze probleme mari, dacă nu este eficientizat și adaptat după programele de reabilitare termică și energetică. Pentru asta e nevoie de sfaturile experților de la Avizez.ro, și apoi de un certificat energetic pe care ei îl eliberează prin echipele lor de auditori energetici, atestate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

 

logo_Avizez-ENERMED IMPEX SRL

După care consumul depinde doar de cei care lucrează în clădire, respectiv în birouri. Mulțimea de aparate și gadgeturi este manipulată de om și acesta trebuie să fie conștient că numai el poate diminua energia imensă pe care acestea o consumă. Cu alte cuvinte, fiecare ar trebui să se gospodărească în așa fel încât nimic să nu meargă în gol, ca și cum l-ar afecta direct din buzunarul lui. La atâtea birouri cu dotări multiple se înregistrează un consum foarte mare în mod nejustificat, doar din neglijență. Spiritul economiei ar trebui să-l urmeze pe om și atunci când iese din casa lui, să se vadă în toate activitățile sale.

Biroul meu este acasă și nu este nici pe departe atât de sofisticat. Conține strictul necesar: o masă, un scaun, un laptop, o imprimantă, un telefon, un pix, un caiet, o veioză. Ca orice om informat și prevăzător, dețin și certificat energetic, iar iarna nici nu simt că-i anotimpul rece. Îmi încep activitatea pe la ora 6.00, uneori la lumina veiozei. Nu-mi doresc mai mult spațiu și nici mai multe gadgeturi, dar uneori parcă nu-mi ajunge timpul. Atunci mai ciupesc din ora mesei sau din cea dedicată somnului de după prânz.

Mi-e drag biroul meu și nu l-aș schimba pentru nimic în lume. M-am atașat de el, iar subiectul propus de Enermed Impex SRL, m-a făcut să-mi dau seama de asta. Până acum nici nu-i ziceam birou, dar mă bucur să-l botez astfel. Cred că aproape fiecare dintre noi avem biroul nostru acasă, mai mare sau mai mic, unde ne simțim în largul nostru, iar gândurile ni se descătușează așternându-se pe hârtie sau direct pe blog. Dacă e plăcut și frigul nu ne fugărește, putem să ne bucurăm multe ore de intimitatea unui astfel de refugiu.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2015

 

5 thoughts on “Omul sfințește biroul

  1. Salut Petru !
    In primul rand, SUCCES in competitia SuperBlog2015 ! 🙂
    In al doilea rand, ma surprinde faptul ca au dat LIKE 32 de persoane si nici una nu a lasat macar un ”
    buna dimineata ” !!! 🙂 😦 🙂
    De ce oare fratioare ? 😦
    In al treilea rand, si eu am un BIROU cu vedere la SOARE si strada principala in care am toate cele necesare navigarii cu drag si folos pe ‘net .
    Desi am de mult facuta izolarea termica a apartamentului ,
    ” Certificat energetic ” inca nu am caci nu mi-am propus sa VAND apartamentul ! 🙂
    In al patrulea rand, la mine-i SOARE , Vantu’ “sta bine la cutie ” 🙂
    piata este plina cu de toate , miroase a PASTRAMA de oaie si VIN nou,bun de baut !!! 🙂 🙂 🙂
    O duminica cat mai frumoasa Petru ! 🙂
    Aliosa.

    1. Înțeleg reticența multor prieteni bloggeri care nu prea agreează advertorialele, mai ales dacă-i vorba de o temă mai aparte și mai puțin folosită în astfel de articole. Mă bucur, totuși, că tu ai fost mai harnic și nu m-ai ocolit nici de această dată. 🙂
      O zi benefică și binecuvântată, Sandule! 🙂

Leave a Reply

