Taximetristul

1. Orice taximetrist este mult mai tare decât Chuck Norris. Taximetriștii nu știu cine-i Chuck Norris, dar Chuck Norris știe cine-i fiecare taximetrist.

2. Un taximetrist este liber doar atunci când vrea el. Chiar dacă este liber, poate să-ți spună că nu e liber. Și dacă e ocupat, e ocupat tot pentru că vrea el și nu pentru că l-a ocupat un client.

3. Bacșișul pentru taximetrist nu e un procent din contravaloarea cursei, ci contravaloarea cursei e un procent din bacșișul taximetristului. Nu există o limită maximă pentru bacșiș, dar există întotdeauna o limită minimă.

4. Un taximetrist știe întotdeauna mai multe decât clientul, indiferent de domeniul de discuție. Iar când un taximetrist are chef de povești, ești obligat, ca și client, să povestești cu el.

5. Atunci când intri într-un taxi să te supui dictonului nescris ”taximetristul nostru, stăpânul nostru”.

6. Taximetriștrii știu întotdeauna cele mai multe scurtături spre cel mai lung traseu. Atunci când îndrăznești să îi indici traseul, scurtăturile se vor înmulți. Mai bine taci.

7. Aparatul de taxat e pur orientativ și e folosit doar pentru că clipocește colorat.

8. Absolut toate regulile de circulație sunt făcute ca să fie încălcate. Și nu pentru a-l ajuta pe client să ajungă mai devreme, ci pentru că nimeni și nimic nu-i spune unui taximetrist ce să facă.

9. Orice taximetrist e mult mai tare decât tine. Iar dacă tu ești mai tare decât el, în trei minute apar alți o sută de taximetriști. Ești mai tare decât toți?

10. Niciodată un taximetrist nu trebuie să aștepte după tine, ci tu după el. Dacă ai așteptat mult, înseamnă că taximetristul a fost bun cu tine.

P.S. – Breaking News – Chuck Norris a dat examenul de taximetrist. A picat.

26 thoughts on “Taximetristul

      1. :)sa te ierte!🙂 ce ma surprinde este ca abordezi un domeniu necunoscut cu mare usurinta.🙂 esti bun de taximetrist🙂 Pentru ca ai cerut scuze une bresle se impune sa clarific ce am vrut sa spun cu ,,ostentativ,,. Cine sunt clientii . Majoritatea clientilor de taxi au studii superioare, sunt angajati si au venituri peste media veniturilor din Romania. In functie de varsta, clientii comanda un taxi din motive diverse, dar cu scopuri precise:
        – 18 – 34 ani: Divertisment (restaurante, baruri, cluburi)
        – 25 – 49 ani: Intalniri de afaceri, pregatirea unei calatorii
        – 35 – 54 ani: Hoteluri, atractii turistice
        – 35+ ani: Necesitati, serviciu, shopping
        Tendinte in comportamentul clientilor de taxi:
        – 86% viziteaza un restaurant cel putin o data pe saptamana;
        – 81% viziteaza un bar cel putin o data pe saptamana;
        – 57% viziteaza un club de noapte cel putin o data pe saptamana;
        – 64% merg frecvent la restaurant sau mall;
        – 78% merg la cinema
        – 63% merg la aeroport;
        – 31% participa la evenimente sportive importante;
        – 91% utilizeaza un telefon mobil;
        – 42% petrec concedii in strainatate;
        – 16% se deplaseaza in afara orasului;
        – 63% au asigurari de viata;
        – 72% beneficiaza de servicii medicale private. (sursa statistica)
        O minoritate o reprezinta clientii agresivi (parveniti, persoane cu activitati si surse de venituri ilegale) ) care speculeaza nevoia de bani a taximetristilor si stimuleaza un comportament agresiv pe sosele.
        Cine sunt bloggerii
        la liceu-7%;studii medii10%;studenti15%;fac terminata 35%;la mastersau doctorat 11%;master terminat 22%
        Masculin 60%;feminin 40%
        50 4%profilul general al unui blogger din rou este:barbat peste 25 ani locuieste in Bucuresti are studii superioare si scrie pe blog dupa 2009 sau b-48%;cj 6%;tm5%;is4%;ph 3% bv 3%bh2% ct 2% sb 2% dj2%hd2% gl 2% sub 1% alte 19% daca compari o sa vezi ca te adresezi si critici persoane care nu prea misuna pe bloguri si nu se poate apara sau contrazice. Mai bine zis ai vb singur🙂

        Citeste mai mult: Profilul clientului de taxi. De ce sa alegem Publicitatea in / pe TAXI?

      2. Am recunoscut că nu prea mă lovesc de taximetriști, dar asta nu înseamnă că n-am avut experiențe neplăcute cu puținii pe care i-am cunoscut în exercițiul funcțiunii. Mai ales că am avut și rude sau prieteni care au profesat în acest domeniu. Așadar, sunt bucuros că nu mai trebuie să apelez la ei, după câte am pătimit eu, dar și mulți alți clienți, printre care și Raed Arafat, după cum tocmai s-a confesat în presă. E drept că sunt și mulți taximetriști cinstiți și binevoitori, ca în toate breslele.

  1. Asta-i bună🙂 Nu prea circul cu taxi-ul. Spune-mi ai văzut seria filmelor Taxi? O producție franceză de comedie tare reușită. Sinceră să fiu taximetristul ăla din film mi-a dat curajul să dau de carnet și să-l și iau :))) Dacă nu ai văzut filmele, trebuie să te uiți la ele!

    1. Am văzut toate seriile cu filmul francez Taxi și mi-a plăcut umorul lor. În ceea ce privește efectele speciale, cu viteză ireală și parcări fantastice, nu m-au impresionat, eu fiind adeptul unei conduceri precaute și preventive.🙂

  2. Cu taxi-ul…la nevoie circul, asta e, sunt mai multe categori de taximetristi. Chiar, te-ai asigurat ca nu e nici unul printre noi😉 Sambata placuta Petru!🙂

    1. Mea culpa, că nu m-am asigurat, dar n-am făcut decât să reverberez la mesajul primit din partea unui om pățit, care se resimte și în gândirea altor clienți.🙂
      O duminică minunată, Ileana!🙂

  3. Dacă e vreunul printre noi, n-ar trebui să se supere… doar dacă se regăsește in cele de mai sus, si-atunci spre binele tuturor, ar trebui să inceapa schimbarea cu dumnealui… Eu merg des cu taxiul, si credeți-ma ca am ce povesti, chiar recent am trecut printr-un episod neplacut, si nu din vina mea.Dacă toti am spune lucrurilor pe nume, ne-am recunoaște greșelile și am încerca să le îndreptăm cât de cât, și viața ne-ar fi mai ușoară.

    1. Asta am zis și eu! E doar un pamflet inspirat de taximetriștrii care profită de nevoia/naivitatea unor clienți prinși la-nghesuială. Toată cinstea și admirația pentru majoritatea dintre ei, care respectă legile statului și conduita morală.

    1. E clar că, dacă-i singur și nu are concurență, își face legile lui și poate refuza pe oricine nu i le respectă. Să-ți fie duminica binecuvântată și ferice, dragă Gabi!🙂

  4. Ha-ha-ha! Eu fac excepţie!! De câte ori am avut ocazia să merg cu un taxi, de atâtea ori am dat peste inşi mai mult decât binevoitori, ba cu o doamnă taximetrist chiar am schimbat numere de telefon şi ne-am făcut mici servicii, reciproc ….

    1. N-am avut încă plăcerea să întâlnesc o taximetristă care să mă servească, dar cred că n-aș fi avut niciun reproș. Mai ales că și bărbații, cei mai mulți clienți plătitori, sunt mai binevoitori față de o reprezentantă al sexului frumos. Pe de altă parte, e o meserie foarte periculoasă pentru o femeie.

  5. Buna dimineata Petru !
    O veste BUNA, una REA ………….
    Veste BUNA este ca fetele de la HCM Baia Mare s-au calificat in Grupele Ligii Campionilor la handbal feminin !🙂 Felicitari baimarencelor ! 🙂
    Vestea REA este ca in atentatele teroriste de la Paris, a fost impuscata mortal si o femeie dintr-o comuna din judetul Maramures ! Baietelul ei ,la bunicii maramureseni fiind, a scapat, dar, a ramas ORFAN si de MAMA si de TATA ! 😦 Sincere condoleante familiei indurerate ! 😦
    Pentru mai multa credibilitate vs.cele postate pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/11/05/
    intra pe
    http://www.stiri-extreme.ro/incendiul-din-colectiv-a-fost-planificat-cu-sase-luni-in-urma-opinie-contra-intoxicarilor-mafiotilor-de-presa-moise-guran-si-altii/
    Aliosa.
    PS !
    Te rog frumos sa-mi confirmi PRIMIREA premiului oferit conform celor promise de mine pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/11/10/
    O duminica pe placul tau ! 🙂
    Acelasi Aliosa.

    1. E într-adevăr o veste tristă că doi români tineri și frumoși au fost uciși de sălbăticia unor specimene care nu judecă cu mintea lor, ci cu cea a unor lideri care le-au spălat creierele. Dumnezeu să-i ierte și să-i odihnească pe toți oamenii nevinovați care s-au stins în atentatul din Paris.
      Pe de altă parte, mă bucură performanța handbalistelor din Baia Mare, care confirmă încă o dată că sunt niște luptătoare de elită.
      Să-ți fie duminica senină, Sandule!🙂

  6. Ha, ha! La foarte mulţi se potrivesc toate cele de mai sus. Noroc că mai sunt şi unii foarte amabili şi civilizaţi, cu care să mergi numai de drag. Partea cu regulile de circulaţie mă deranjează cel mai mult, mai ales atunci când evit la limită “ciocniri” cu unii taximetrişti certaţi cu ordinea în trafic.
    O duminică minunată, dragă Petru!🙂

    1. Mulți oameni celebri și simpatici au fost întâi taximetriști sau au ajuns ulterior, când și-au pierdut meseria de bază. E foarte plăcut când întâlnești asemenea personaje și ai ocazia să le asculți poveștile picante. Ce bine-ar fi dacă ne-am întâlni numai cu oameni la fel de minunați!
      Să fii mereu iubit și iubitor, dragul meu prieten, Alex!🙂

Leave a Reply

