Supărarea d-lui Doru Antonesi

Pe data de 19 noiembrie vă supuneam atenției o satiră delicioasă primită pe e-mail. Era vorba despre postarea numită „Diete”, căreia i-am precizat sursa la subsol, așadar departe de mine intenția de a mi-o însuși. Chiar am solicitat prietenului Rudolph Aspirant să facă „săpături” pentru a-i găsi autorul și a-l aprecia împreună cu cititorii, ceea ce s-a și întâmplat. E vorba de cunoscutul și talentatul actor din grupul „Divertis”, Doru Antonesi, iar bucuria a fost cu atât mai mare. Numai că d-lui s-a supărat foarte tare, acuzându-mă de plagiat, ba chiar a făcut cerere către wordpress pentru blocarea postării. Iar wordpress a procedat ca atare, după cum am aflat ieri pe un articol publicat pe faceebok. Firește că nu pot să am vreo obiecție, doar e materialul dumnealui, doar că-mi exprim nedumerirea. De ce am fost acuzat de plagiat, din moment ce am precizat de la început sursa? Oare dânsul nu a mai avut răbdare să citească până la capăt sau s-a bazat pe informațiile ciuntite primite de la „binevoitori”?

Timp de patru ani, pe lângă umilele mele încercări literare, am avut plăcerea să vă împărtășesc și din sclipirile unor alte bijuterii, create de autori clasici sau contemporani. Astfel de frumuseți mă atrag mai mult decât orice piatră prețioasă, iar bucuria e mai mare când o arăți și altora. Întotdeauna am precizat sursa, doar că uneori autorul era mai greu sau imposibil de găsit. Nu văd de ce s-a supărat simpaticul actor și textier pe mine, și nu pe e-mail, unde circulă acel material fără să fie precizat autorul. Eu chiar consider că am contribuit la înlăturarea acestui neajuns.

Deși m-a supărat și pe mine acest incident nefericit, nu m-a descurajat în căutarea și expunerea altor bijuterii literare ce merită admirate de câți mai mulți cititori. arătând în continuare sursa și făcând cercetări aprofundate pentru găsirea autorilor. Dar nu voi mai reda nicio creație de-a domnului Doru Antonesi, că nu vreau să se supere din nou. Îl apreciez și îl respect prea mult pentru a-i crea vreo neplăcere. Mai ales că nu-mi place nici mie bălăcăreala stârnită pe facebook din zvonuri sau informații incomplete. Dacă cineva are ceva de obiectat la vreun articol, îl rog să intre pe wordpress, respectiv pe acest blog, și să o facă după ce parcurge toată postarea în cauză, inclusiv comentariile.

31 thoughts on “Supărarea d-lui Doru Antonesi

  1. Iaca scriu prostii… poate ca uneori e bine sa dezlipim textul de textier si sa vedem ca exista o diferenta intre cei doi. Am cunoscut si eu celebrii care chiar fac dovada faptului ca una vezi si alta e. Nu merg intr-atat de departe sa ii atribui acestuia chiar acest fapt. Sa nu dezlipim minuni! Dar, o cerere catre wordpress as face si eu, in dreptul meu la libera replica. Cat timp citatul e citat, e cat se poate de onest. Surprinzator e faptul ca un distins celebru care e obisnuit sa ii zboare replica la tv nu a strigat la retelele de televiziune sa ne inchida cineva televizoarele, ca textul ii apartine. Sa isi faca domnia sa o curte mare, sa isi cumpere o statie si, uite asa se poate naste un Cenaclu.
    Uite cum m-am incalzit eu de dimineata inainte de a bea din ceai 🙂

    1. Da’ să vezi ce m-am încălzit eu, ieri, când am găsit textul d-lui pe facebook, distribuit tot de un „binevoitor”! N-am reușit să dorm toată noaptea, gândindu-mă la ce e de făcut. Măcar m-am descărcat prin rândurile de mai sus și deja mă simt mai bine. Îți mulțumesc pentru mângâiere! 🙂

      1. Eu am sarit pe Motor (marca Google) si am ajuns incredibil de repede pe pagina dansului. Cand am vrut sa cobor in textul pe care il citeam, am descoperit ca dansul a pus sticla pe text, nu poate fi scrolluit, copiat… Eu cred ca a fost furat de prea multe ori. Asta e, cine stie sa ia masuri, ia… unele de sticla.
        M-am suparat. O sa scriu si eu celor de la WordPress sa “dispara” butonul de reblog de pe postari. Sa nu ne mai… nimeni. Ca uite, asa se fura intelectul nostru. Pe net.

  2. Eu mă simt măgulit când cineva împărtășete mai departe din compozițiile mele. E drept că nu sunt mare actor sau textier, dar nu cred că mi-aș schimba atitudinea. Că de aia le scriu, să fie citite de cât mai mulți.

  3. Uite că se întâmplă și porcării din astea. Păcat. Mai ales că eu, personal, nu te-am perceput niciodată ca un plagiator sau om care nu are verticalitate. Mă rog, pierderea lui. Sănătate Petru și păcat de noaptea pierdută! 🙂

    1. Pot să spun că și eu am oroare de plagiatori, mai ales de când s-au descoperit atâtea cazuri între politicienii noștri. Mă gândesc, însă, că în această lume trepidantă, poți fi judecat imediat doar pe baza unor presupuneri, mai ales că site-urile de socializare, și mai ales facebook, sunt mari amatoare de scandal.

  4. Pacat ca nu a citit dumnealui cap coada totul. Daca asta e plagiat…atunci cand e totul direct cum se numeste? 🙂 , cat despre facebook, consider ca e cel mai criminal site la ora actuala. Imi pare rau ca ai pirdut noaptea din cauza unora ce nu citesc de doua trei ori inainte de a merge mai departe. Numesc ingamfare, si…mai bine tac ca imi vin alte cuvinet nepotrivite la adresa domnului 🙂 si nu e frumos. O zi frumoasa, minunata Petru! 🙂

    1. Mă bucur că mă înțelegi și îmi ești alături, Ileana. 🙂 Plagiatul e un furt pe care îl condamn și eu, tocmai de aceea m-a răvășit această acuzație. Dar poate că și marii actori mai au nevoie de puțină publicitate. Să-ți fie seara feerică! 🙂

      1. Cu siguranta e vorba de publicitate, apoi…ar fi frumos din partea lui sa isi ceara scuze fata de tine deoarece suntem oameni cu toti, iar tu nu ai gresit cu nimic fata de el. Cu siguranta te citeste, si asta e un lucru bun 🙂 O seara frumoasa Petru! 🙂

  5. Toate frământările tale arată că ești un om cu mult bun-simț dar și foarte sensibil. Poate că de aceea îți faci mai multe griji decât alții. Uneori nu merită să pierzi nici măcar o oră din viată pentru astfel de oameni… o noapte întreagă e deja prea mult. Dar poate că domnul în cauză te va citi de-acum înainte și intr-o bună zi își va cere și scuze,zic…

    1. De curând, am intrat aici și văd că „domnul” în cauză mi-a răspuns. Nu e ceea ce mă așteptam, dar măcar nu mă dă în judecată. 🙂 Poate că acest exemplu ar trebui să fie o lecție și pentru mine. Am să reflectez la învățăminte.

  6. Ce oroare ! Pt ca desigur tin minte sigur ca tu scrisesesi sursa textului ca fiind primit prin email si mie imi placuse asa de mult textul incat am cautat plus am fost si bucuros cand am gasit cine il scrisese, am scris si un comentariu asa omagial despre autor si chiar am petrecut timp citind si despre istoria trupei Divertis plus un interviu cu Doru Antonesi dintr-un ziar cultural…adica si tu si eu impreuna chiar am muncit din placere asa cot la cot sa iasa totul frumos chiar din admiratie si respect fata de autor si text…si acum ce s-a
    intamplat arata ca acea persoana care a sarit cu raportatul (si care nu poate fi Doru Antonesi) nici macar nu stie ce a facut. Adica o raportare falsa si incompetenta de plagiat ceea ce arata cat de prost functioneaza acest mecanism si cat de putin stie lumea despre ceve aia plagiat, (care, doresc sa adaug off topic, nici macar nu e acelasi lucru cu incalcarea de copy-right, care e o alta chestie, si aia desigur grava, dar care e off topic aicea plus nu are baza in cazul asta din motive tehnice si practice la care nici nu vreau sa ma gandesc pt ca nu doresc sa se mahneasca dl Antonesi cu gandul ca inca si acuma are parte de sfat incompetent si/sau de “prieteni” falsi, ceea ce nu ar fi prima data in cariera dansului daca e sa ne luam dupa interviul din ziar si istoria trupei Divertis).

    Eu nu vreau sa fie desigur nici Petru R mahnit, pt ca si el e scriitor profesionist talentat, desi pe alte genuri decat dl Antonesi, epigrame si literatura in proza pt copii si tineret, (inclusiv fantasy). Eu nu suport ideea ca doi scriitorii profesionisti sa se lase mahniti de acest fel de incompetente administrative. (Aici stiu ca exagerez un pic dar efectiv vorbeste functionarul birocrat din mine !)

    1. Sigur că ne-a plăcut tuturor ce a scris domnul Antonesi, care chiar a avut multe aprecieri nominale. Grație căutărilor tale, firește. La fel de sigur e că nu a avut răbdare să citească toate comentariile, sau măcar partea cea mai importantă. Recunosc că și eu am avut greșeala mea, prin care am uitat să modific sursa din „email” în „Doru Antonesi”, dar asta nu înseamnă că mi-am însușit articolul. Dar acuzația de plagiat se dovedește, oricum, hazardată.

  7. Salut Petru !
    Imi pare rau de ” patania” ta ! 😦
    Cum ” PRIETENUL la nevoie se cunoaste ” 🙂 iata parerea mea vs. ” patania” ta :
    1) Chiar daca in mail se precizeaza SURSA, nu PUBLICA pana nu VERIFICI sursa respectiva ! 🙂
    2) ” Nu tot ce zboara se mananca ” !! 🙂 🙂
    3) Eu nu PREIAU de pe ” facebook” NIMIC iar DE CE ? chiar tu ai spus-o ! 🙂
    4) NU am incredere in ” concursurile ” organizate virtual caci, NU sunt IMPARTIALE ! 😦
    – Vrei dovada ? 😦
    Iat-o :
    http://super-blog.eu/clasament-final-superblog-2015/
    Cat despre cel care te-a acuzat de PLAGIAT,
    IARTA-l ca NU STIE ce spune !!! 🙂 😦 🙂
    O seara pe placul tau ! 🙂
    Aliosa.

    1. Te înțeleg și îți respect punctul de vedere. Tocmai de aceea, de acum înainte, nu voi mai publica nimic ce nu-mi aparține, decât dacă găsesc autorul. În naivitatea mea, nu credeam că ceea ce circulă atât de liber pe e-mail poate să-mi producă neplăceri dacă le transmit pe blog. 😦
      Îți sunt recunoscător pentru sfaturile prețioase și sper să ai o seară feerică, Sandule! 🙂

  8. Domnule Racolta, mă faceți să râd. Dacă textul era primit pe e-mail, cum se face că pozele se încărcau de pe blogul meu ? V-a dat link-urile cel care v-a trimis e-mailul într-un fel atât de mascat că nu v-ați dat seama ? Cum ar fi să pun eu pe blog texte de Jerome K Jerome și să scriu sursa e-mail ? Nici după ce domnul Rudolph v-a indicat originalul, nu ați reeditat . Și nu, n-am nevoie să-mi copieze cineva textele ca să le răspândească, sunt mulțumit cum se răspîndesc citite de pe blogul meu.

    1. Nu mă mir dacă râdeți, domnule Antonesi, că doar sunteți umorist și e normal să aveți simțul acesta foarte dezvoltat. Doar că eu am dovada textului primit prin e-mail, iar pozele le-am încărcat tot de acolo. Pot să vă confirm oricând cu dovezi din memoria calculatorului, dar sunt sigur că nu o să le cereți, pentru că m-ați condamnat dinainte și nu ați vrea să se demonstreze că ați greșit. Îmi pare rău că gândiți așa, dar tot vă apreciez, ca actor.

  9. Sa nu fii suparat nu merita,un om inteligent nu asa trateaza o problema explicabila! Eu raman sustinatorul tau in orice situatie ca-mi place cea ce scrii si cea ce ne oferi pe blogul tau ! Iti doresc mult succes si inspirati pentru articilele tale.O seara magnifica iti doresc!

    1. Știam eu că am în tine un susținător de nădejde, iar asta îmi dă o gură de aer proaspăt. Mai ales după ce am citit explicația puerilă a d-lui Antonesi, care se vede că nu a accesat toate informațiile. Mulțumesc și îți doresc o seară mai faină decât visezi, dragă Gabi! 🙂

  10. Nu te necaji, nu se merita. A raspuns? Asta inseamna ca ai valoare! Chiar daca raspunsul e unul negativ si cu rautate, tot tie iti face bine, iar dumnealui da dovada de simtul ne-‘-‘-‘umoristic, din pacate, eu asa vad lucrurile. O seara placuta fara suparari! 🙂

  11. E neplacut cand patesti asa ceva, mai ales ca nu ai avut nici o intentie rea.
    Referitor la plagiat, eu cred ca se face cam mult caz de drepturile de autor. Din cate stiu eu, drepturile de autor se refera la castigul financiar de pe urma proprietatii intelectuale ale altuia, nu la o simpla republicare sau raspandire. Dar s-ar putea sa nu fie corect ceea ce zic eu decat in privinta programelor tip Open Source. Oricum, eu sunt convins ca nu ai intentionat sa castigi vreun ban de pe urma publicarii materialului lui Doru Antonesi.
    Si il contrazic pe dl. Antonesi. Chiar daca dansul prefera ca lumea sa citeasca blogul sau, poate ca eu m-as plictisi de alte articole de acolo, asa ca as prefera sa citesc ceva sortat de tine. 🙂 Dar e dreptul dansului sa faca cum doreste.
    In ceea ce ma priveste, eu nu am pretentii, la fel ca si tine, ma simt magulit cand cineva imi apreciaza atat de mult ideile incat o publica.
    Apropo de domnul Antonesi, si eu am la fel de mult respect fata de el. Nu mai tin minte daca l-am vazut, fiind in grupul Divertis, la balul bobocilor de la Fac. de Electrotehnica din 1986, dar tin minte spectacolele pe care le dadeau cei din grup. Cele de acum nu se pot compara cu cele de pe vremea lui Ceausescu, care erau astat de faine, incat circulau pe benzi de magnetofon printre studenti. Erau si alte vremuri, iar ei aveau un curaj… ma mir ca nu i-a arestat direct de pe scena.
    Am folosit si eu “reblog”, dar de cand am citit pe cineva ca e susceptibil chiar si la articole in care este publicat citatul si link-ul cu adresa materialului original al autorului, am incercat sa evit folosirea butonului.

    1. Mă bucur că m-ai înțeles și rezonezi pe aceeași lungime de undă vizavi de acest subiect, destul de delicat, de altfel. Dar, după cum bine se spune, orice șut în fund e un imbold spre un pas înainte, iar din astfel de incidente e bine să învățăm câte ceva.
      Și pe mine m-au atras foarte mult scenetele de pe vremuri cu grupul „Divertis”, dar acum, calitatea suferă din cauza cantității, și e păcat.

Leave a Reply

