Animalul meu de companie

Am tot întrebat, în stânga și-n dreapta, ce fel de animal mi-ar fi potrivit pentru a-mi mai alunga singurătatea. Unii îmi sugerau o pisică, că nu trebuie scoasă la plimbare; alții un câine, fiindcă e mai prietenos și nu-și face nevoile prin casă. Au fost și alte propuneri, cum ar fi: păsări, hamsteri, maimuță sau un acvariu. Fiecare cu avantajele și dezavantajele lui. Un acvariu sofisticat și cu pești multicolori m-ar fi atras cel mai mult, dar ce-o să mă fac atunci când lipsesc mai mult timp de acasă sau se ia curentul? Vecini am puțini și fiecare e ocupat până peste cap, așa că nu mă pot baza pe sprijinul lor. În plus, mi-ar plăcea să ies și eu cu animalul în lume, să socializăm și să facem schimb de experiență cu alte cupluri.

Din fericire, am avut norocul să găsesc exact ceea ce căutam. Un animal unicat, care i-a uluit pe toți cunoscuții mei: un pește de uscat, mai precis un pește-câine! E un exemplar mărișor, dar periculos atunci când crede că sunt agresat de vreo ființă. De aceea am fost nevoit să-i pun botniță și lesă, de câte ori ieșim la plimbare. E iute în mișcări, deplasându-se cu ajutorul înotătoarelor, iar uneori face salturi lungi, speriindu-i pe curioșii prea insistenți. Cred că are sânge de răpitor, concluzie care se impune de la dinții lungi și ascuțiți.

Cu mine e blând și plin de iubire, mai ales când îl servesc cu mâncarea noastră preferată: pește pane. De aici i-am dat și numele, în perioada scurtă de dresaj și acomodare. În acea vreme era mai încăpățânat și își arăta adesea colții, când îl dojeneam. Mi-am dat seama că-i musai să-mi impun autoritatea și l-am amenințat că-l fac și pe el pane, precum pe rudele sale, pe care oricum nu le suportă. De atunci, de câte ori îi zic Pane, arâtându-i și tigaia de sacrificiu , uită de orice divergență, apropiindu-se spășit și gudurându-se precum un cățeluș inocent.

Dar Pane al meu are și un defect care mă scoate din sărite: nu suportă apa, neștiind să înoate. De aici și problemele care se ivesc când trebuie să-i fac baie. I-am prins, însă, slăbiciunea: îi place berea și bea alături de mine, plescăind din buzele-i cărnoase. Îl las până se îmbată și, când îi văd ochii bulbucați, știu că i-a pierit frica de înec și pot să-l bag liniștit în vană. A doua z se trezește mahmur, dar curat și fără supărare. Ba ar fi în stare s-o ia de la capăt cu berea. E cam băutor animalul ăsta de companie, dar credincios și simpatic. Nu l-aș schimba pe niciun altul, oricât de frumos și dresat ar fi.

39 thoughts on “Animalul meu de companie

  1. Salut Petru !
    Faina POZA, faina POVESTIREA ! 🙂
    Felicitari ! 🙂
    Ca tot suntem in saptamana serbarii a 166 de ani de la nasterea ” LUCEAFARULUI”🙂 poeziei romanesti, , postez videoclipul cu
    ” Primul film documentar despre EMINESCU ”

    Daca ai rabdare vreo 20 de minute, vei acumula mai multe informatii despre EMINESCU
    decat daca ai citi 1000 de pagini despre marele poet ! 🙂
    O zi fara ” ceasuri rele” ! 🙂
    Aliosa.

    1. Mulțumesc pentru vizită și apreciere, dar mai ales pentru documentar. Întotdeauna mai este ceva de aflat despre Eminescu, numai să fim atenți la sursele din care ne parvin informațiile.
      Să-ți fie ziua de 13 norocoasă în ceea ce întreprinzi, Sandule!🙂

      1. Asa deci… ti-ai gasit un animal de companie pe masura fanteziei (fanteziilor) tale… Abia astept sa vad ce trasnai iti face prin casa si ce idei (mai ales) iti mai vin!🙂
        Daca vin la tine, ce sa-i aduc? Imi place sa ma pun bine cu animalele de companie! Impusc doi iepuri o data… cine nu se inmoaie cand vede ca animalul lui de companie il simpatizeaza pe musafir?!😉

      1. Am avut mai demult o jucarie, un animal de companie virtual. Cred ca am cumparat-o pentru fiica mea…😀 Era cat un ceas de mana mare, aveam grija sa ii dau mancare, sa ii asigur conditii sa creasca. Mi se pare ca dupa ce i-am luat a doua baterie, au inceput sa ne cedeze noua bateriile, asa ca pana la a treia baterie… n-am mai ajuns noi, si nici animalutul. Ii zicea Hitorikko.🙂 Se gasesc pe google imagini.

  2. :)) ehee..un compatriot pe cinste se pare ca :p e tare ..ai grija de Pane si astept mai multe povestiri cu el ..sa ne zici cate’o aventura impreuna :p😉 in rest,numai de bine!

  3. Cuplu cu un animal de companie🙂🙂 ? Ai pus mult patrunjel in salata de boeuf sau ai baut bere cu marar🙂 🙂 Nu see poaaa…te sigur de la zama de varza🙂 🙂 am vrut sa zic ca esti varza omule! Patrule ai fantezii zoo. Na acum nu ma pun cu minoritatile🙂🙂 sa fie in ceas bun

    1. Nu-mi prea place berea, dar o iau pentru companionul meu, iar eu beau tărie ca să țin pasul cu el.😉
      Nici zamă de varză n-am, ci doar de pe castraveții murați. Așa că nu știu cine-i mai ciudat: eu sau Pane?🙂 Poate că ne potrivim.🙂

    1. După atâta singurătate, mă atașez repede de oricine nu mă mușcă sau minte.😉 Nu contează cum arată sau ce zice lumea. Să fii iubită și mereu iubitoare, dragă Gabi!🙂

  4. I-as spune povestioara inteligenta si placuta. eu nu recomand nimic, atunci cand nu stai tot timpul acasa nu poti avea si un animal de companie. Am avut unul, a trebuit sa il dau din cauza serviciului, din cauza imprejurimilor si sufar enorm. Vise frumoase Petru! Si…ai grija unde pui berea ca peste noapte…cine stie ce pestisorul de uscat. :))

  5. Ha, ha! Dar fioros mai e peștele matale de uscat. Și are niște dinți….
    Îți doresc să-ți alegi un companion necuvântător, căci e foarte plăcută o asemenea prezență. Eu am avut până acum câțiva ani o pereche de canari, grozav de simpatici. Mi-a părut tare rău după ei, când au murit. Era o veselie și o ciripeală în casa noastră. Acum avem doar cinci peștișori în acvariul de pe birou. Sunt cuminți și nu fac…. gălăgie!😀 Într-adevăr, e o problemă când plecam mai mult de acasă și trebuie să-i lăsăm pe la vecini…
    Numai bine, dragă Petru!🙂

    1. Dacă ar depinde numai de mine, de mult aveam măcar o pisică, fiindcă mi-au plăcut de mic copil. Dar sunt condiții peste care nu pot trece și mă mulțumesc să visez, deocamdată, la un prieten necuvântător. Poate, cu timpul…😉
      O zi faină de tăt, dragă Alex!🙂

Leave a Reply

