Jurnalul unei zile de joi

Nu prea am obiceiul să scriu jurnale, pentru că zilele mele se aseamănă unele cu altele, deci ar fi ceva plictisitor. Dar azi m-am gândit să fac ceva deosebit, cu riscul de a așterne niște consemnări neinteresante, ba chiar monotone pentru mulți dintre cei care vor avea răbdarea să le parcurgă.

Din primele clipe de după trezire, m-am gândit care ar fi ziua cea mai demnă să o disec în acest mini-jurnal. Evident că nu cea de azi, care de abia a început. În schimb, joia e segmentul din săptămână pe care-l aștept mereu și în care am activitatea cea mai intensă, dacă se poate spune așa. Așadar:

M-am trezit la ora 5.00, iar până pe la 6.00 mi-am făcut de lucru prin baie. Unii comentatori mi-au zis că-i prea mult timp pierdut, doar nu-s femeie să mă aranjez atâta, dar nu am pus la suflet, ci recunosc că dimineața mă mișc mai încet.

În cea de-a doua oră a zilei de joi, iau la cunoștință de mesajele primite pe e-mail și le șterg pe cele de publicitate sau neinteresante. Pe la 7.30 cobor scările și plec să-mi întâlnesc sora, care mă așteaptă în fața casei. Facem cumpărăturile împreună, iar apoi mâncăm micul dejun la mine, plus câte o ceașcă de cafea și un pahar de vorbe. Ieri am avut plăcuta surpriză să primesc vizita unui vechi și bun prieten și coleg de muncă, pe care nu-l văzusem de mult. N-a venit cu mâna goală, ci cu o sticlă de pălincă din caise și piersici, galbenă și aromată. Sub efectul licorii și alături de niște sendvișuri, ne-am întins la povești amuzante, până după miezul zilei. Tare șugubăț, Văsălica ăsta, și mereu cu tolba plină de întâmplări savuroase!

De la 14.00 am rămas singur și, până la 18.00, am navigat printre bloguri, delectându-mă cu postările voastre și comentând atunci când nu mă puteam abține. A urmat cina și știrile TV de seară, cu ajutorul cărora am și adormit.

Cam așa mi-a trecut ziua de ieri, și pot să spun că mie mi-a plăcut. Dacă pe voi v-am plictisit, nu-mi asum nicio vină, că doar v-am avertizat de la început. 🙂

41 thoughts on “Jurnalul unei zile de joi

  1. Oare se poate compara ceva cu cafeaua băută alături de surioară?
    Și cum aș putea să mă plictisesc eu, cu o pălincă galbenă și aromată? Unde mai pui ca era de caise și piersici!

  2. Plictiseala?! Da, de unde? Nu știi că una din bolile omului modern este curiozitatea?Acum, putem compara și vom fi invidioși sau mulțumiți. Eu una sunt invidioasă recunosc,joia e cea mai aglomerata zi!

    1. Avantajul pensionarului! Când eram angajat, cea mai așteptată zi era vinerea, când începea weekendul. Apoi lunea, când așteptam să mă reîntâlnesc cu colegii și să scap de singurătatea dintre cei patru pereți. Dezavantajul burlacului!

  3. Bineinteles ca ne bucuram cand ne intalnim cu o persoana draga care nu am vazut de ceva timp,e placut sa ne plimbam un pic sidaca e iarna geroasa ,e sanatos,mi-a placut cum ai petrecut ziua si ca ne-ai impartasit bucuria de apetrece ziua cu persone dragi tie!O zi faina de iarna iti doresc!

    1. Văsălica mi-e prieten și mi-a fost coleg de muncă din anii 70′. Plus că e și un partener de șah, cu care mă lupt la fiecare concurs local. Nu-l mai văzusem din vara anului trecut și de aceea m-am bucurat enorm ieri. Un sfârșit de săptămână luminat de un soare insistent, dragă Gabi! 🙂

  4. Ziua e asa cum o vedem noi! Si noi alegem cum sa o vedem, sa culegem momentele placute si sa nu punem la inima ce nu ne place. Dupa ce anul trecut o durere de picior a reusit sa ma puna serios pe ganduri, a trebuit sa fiu hotarata si sa am grija de mine, sa nu mai dau atentie la ce nu-mi place si sa nu imi mai critic atata existenta. Asa ca o data cu inceputul anului mi-am propus sa ma simt bine si fac din orice, motiv de buna dispozitie. Nu ma mai las influentata de ceea ce putea fi mai bine. Oricand se poate mai bine si… oricand se poate mai rau. Viata fiecaruia contine lucruri care ne pot aduce oricand un zambet pe buze si buna dispozitie, daca vrem!! 🙂

    1. Probabil știi foarte bine că și eu împărtășesc aceleași gânduri, optimiste și benefice minții și trupului. Dar îmi place mereu să aud astfel de concepții, ca un imbold în a persevera cu aceeași mentalitate. Astfel, fiecare bucurie, oricât de mică, se adaugă celorlalte și se transformă în mulțumirea unei zile frumoase și împlinite. Trebuie doar să avem grijă de trup și suflet, în egală măsură. 🙂

  5. La mine, NICI o ZI nu seamana cu alta ! 🙂
    Astazi de exemplu, imi planificasem sa merg undeva dar
    o defectiune la chiuveta din bucatarie m-a tinut acasa si-n “priza” pana ce instalatorul si-a facut treaba incepand cu procurarea pieselor si terminand cu fixarea lor ……………
    Cat despre JURNAL , parerile sunt impartite ………
    Unii spun ca e bine sa ai la zi JURNALUL, altii ( printre care ma numar si EU ) sa-l completezi cand ai timp si dispozitia sufleteasca necesara !!! 🙂 🙂 🙂
    Chiar si asa, JURNALUL meu a depasit de mult 1000 ( o mie ) de pagini …………
    In alta ordine de idei, iti doresc Petrule draga, un sfarsit de saptamana pe placul inimii tale ! 🙂
    Aliosa.

    1. E tare rău când se strică ceva în casă sau la mașină și îți dă programul peste cap. În acele zile, parcă și eu sunt bolnav, până se remediază situația. 😦
      Mă bucur, totuși, că s-a rezolvat cu chiuveta, iar apoi ți-a revenit buna dispoziție, după cum am citit printre rânduri. 😉
      Zile din cele mai frumoase și liniștite, Sandule! 🙂

  6. Bre , da mata nu muncesti? joi nu trebuia sa fii la munca? sau ai vre-o renta viagera? Daca toate zilele iti sunt asa …succes. Ai sa traiesti 200 de ani ca cioara. Poti sa dai in depresii de atata stat…

    1. Bună întrebare, și chiar îți mulțumesc că mi-ai pus-o, Ion Ion! Aș fi vrut să muncesc măcar până la 100 de ani, dar m-au obligat noii proprietari ai intreprinderii să ies la pensie „conform legii” și ținând cont de faptul că nu mai sunt comenzi. Meseria mea a dispărut și m-am apucat de scris. Fără nicio retribuție, doar din plăcere și năduf. Îi bai mare? 🙂

  7. Nasol. Lipsa activitatii genereaza o serie intreaga de probleme de sanatate. Unde mai pui ca miscarea stimuleaza intoarcerea venoasa. Daca nu esti casatorit ca sa parazitezi o femeie , dupa varsta nu cred ca ciugulesti din pensia parintilor…..din scris nu castigi ( am vazut cum scrii…. nu poti trai din asta). inseamna ca ai o renta viagera .Macar du te la sala. Sedentarismul ucide. Iarta ma cate tratez asa. M am saturat puturosi si de oameni care nu fac nimic. Este cumplit sa traiesti precum porcul in cocina. si nu ma refer la igiena ci la activitate. Apropos… te ai pensionat?Parca asa scriai

Leave a Reply

