De ce te fac pantofii cu toc înalt să cheltuiești mai puțini bani la cumpărături?

Persoanele care poartă pantofi cu toc înalt în timp ce fac cumpărături prezintă mai multe probabilități de a-și reduce cheltuielile, efortul depus pentru menținerea echilibrului fizic fiind tradus, la nivel psihic, printr-o perioadă mai mare de gândire privind necesitatea produselor achiziționate.

pantofi-toc

Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Brigham Young University, din Utah (SUA), folosirea unui lift, statul într-un picior, jucatul pe Wii Fit și orele de yoga pot avea același efect.

Cercetătorii spun că persoanele care fac efortul să-și mențină echilibrul la înălțime prezintă mai multe probabilități să cântărească mai bine opțiunile pe care le au și să facă o achiziție corectă din toate punctele de vedere – un produs care să nu fie nici cel mai ieftin, nici cel mai scump.

”Dacă ești o persoană care are tendința să cheltuie foarte mulți bani sau una care ia decizii extreme, poate ar fi bine să iei în considerare posibilitatea de a face cumpărături purtând pantofi cu tocuri înalte”, spun autorii acestui studiu.

Studiul, care a fost publicat în Journal of Marketing Research, este parte a unui proiect mai amplu care are ca scop stabilitatea unor asocieri între senzațiile fizice și luarea unor decizii. Studii anterioare au analizat influența căldurii, greutății și senzației de foame în procesul de luare a unor decizii.

Sursa: Mediafax, Brigham Young University

49 thoughts on “De ce te fac pantofii cu toc înalt să cheltuiești mai puțini bani la cumpărături?

  1. 😆
    Bine de știut, deși mie nu-mi place să fac cumpărături. Deloc!
    Cât despre pantofii cu toc, recunosc ca fără ei, nu pot merge.
    Cu pantofi fără toc, simt ca și cum aș călca în străchini😀

  2. De aia imi trebuie mie statuie pe acasa! De la tocuri mi se tragea dezinteresul meu total fata de cumparaturi (de cate ori merg intr-un mall ma intorc cu mainile goale). Data viitoare musai las incaltarile inalte acasa😉

      1. Cum sa nu! Doar nu suntem pe cale de disparitie! Nu sincer, doar eu sunt? Nimeni altcineva acolo?🙂
        Musai pe tocuri. Cum altfel?!😉

  3. La mine e invers. Eu cand merg la cumparaturi, merg pentru ca imi trebuie ceva. Daca m-as simti inconfortabil – niciodata n-am asociat tocurile inalte cu confortul – as cumpara fara sa analizez mai bine ce cumpar. Foarte rar cumpar ceva pentru ca imi place atunci ceva si imi procur fara premeditare. In cazul asta tocurile n-ar avea nicio influenta. Eh, pe vremea cand purtam tocuri, le purtam totusi la ocazii si nu cand plecam prin magazine.😉

    1. Și uite-așa am putem deduce că subiecții aleși de cercetători n-au fost reprezentativi pentru plaiurile noastre. Cel puțin deocamdată, până ne occidentalizăm pe de-a-ntregul.😉

  4. Dacă am asculta toţi de sfatul celor care au făcut acest studiu, cred că , mulţi comercianţi ar da faliment, iar numărul milionarilor ar creşte vertiginos!😆
    Să-ţi fie bine, Petru!🙂

  5. Daca cei care au facut acel studiu ar veni in Romania s-o monitorizeze pe blondina din Plescoi cand face cumparaturi incaltata fiind cu pantofi cu tocul inalt,
    si-ar SCHIMBA urgent opinia !!!🙂 😦 🙂
    O dupa amiaza placuta Petru ! 🙂
    Aliosa.

    PS ! 🙂
    Si daca tot am pomenit de blondine, uite cateva bancuri :

    O blonda la vulcanizare:
    – Cum ai reusit sa spargi pneul in halul asta? intreaba muncitorul de la vulcanizare?
    – Am calcat pe o sticla!
    – N-ai vazut-o?
    – Nu, tampitul dracului o avea in buzunar!

    O blondina mai mult dezbracata decat imbracata, este intrebata :
    -Aveti cumva probleme cu drogurile in familie?
    – Nu. Chiar deloc! Ne ajung la toti!

    Sala de operatie. Interventie urologica. Chirurgul catre asistenta blonda :
    -Te rog sa indrepti penisul.
    -Hm. Foarte bine. Iar acum si la pacient ….!!!

    O blondina merge cu fiul ei la plimbare intr-un Tico. La un moment dat fiul o intreaba :
    – Mami, mami, chestia aia din dreapta este Marele Zid Chinezesc?
    – Nu draga, aia este bordura…

  6. Eu ma cam îndoiesc de concluziile lor. Cred ca femeile care poarta de obicei tocuri cheltuie mai mult pentru ca vor sa termine mai repede cumpărăturile (din cauza senzației de inconfort) și cumpără repede, fără sa analizeze prea bine preturile.

  7. Daca spun pe aici ca mai tot timpul port tocuri, desi sunt late și stabile, pentru ca eu port cizme pana intru direct in saboti, tot inalti si ei, cred ca vor spune ca-s defecta. Totuși, nu vad eu prea multe efecte …pe la vistierie.

Leave a Reply

