Fain e să fii român!

De ce e fain să fii român, când călătorești. 11 motive

Știu, sunt mulți care se rușinează cu cetățenia lor românească, când merg în străinătate. Călătorind în jurul lumii, mi-am dat seama că nu-i deloc rău să fii român. Ba dimpotrivă. Relaxează-te și bucură-te de originile tale, oriunde mergi. Uite și cîteva motive să faci asta:

 – Ai un pașaport bun pe care scrie U.E. și n-ai probleme cu viza, aproape nicăieri. Dacă erai unul dintre cei 2,5 miliarde de chinezi sau indieni de pe pământ, ai fi măsurat cozile la ambasadă în kilometri.

– Dacă într-o expediție prin junglă vei fi înconjurat de lighioane, o să te descurci, cu calm. Ești pregătit de mic pentru astfel de situații, de când te alungau câinii prin cartier. Colegul tău japonez de expediție o să clacheze emoțional.

– Datorită climei de acasă, te adaptezi ușor și în locurile călduroase și în alea friguroase. Dacă erai norvegian și mergeai în Africa, te-ai fi înroșit ca un posterior de babuin, din prima zi. Dacă erai, în schimb, un african și mergeai în Norvegia (în situația absurdă în care primeai viza) ți-ar fi înghețat chiar și lucrul de care erai cel mai mândru.

– Călătorești ca turist, backpacker, explorator sau afacerist. Dacă ai fi fost somalez sau nord-coreean, ai fi călătorit ca refugiat.

– Vorbești binișor engleza și asta te ajută peste tot în lume. Chiar dacă n-ai fost studios la școală, ai prins limba lui Brad Pitt și Clint Eastwood, din filme. Dacă-ai fi fost spaniol sau italian, i-ai fi auzit pe băieții ăștia vorbind doar în limba ta.

– Mulți occidentali superficiali au o părere atât de proastă despre țara ta, încât n-ai cum să-i dezamăgești. Aproape orice vei face, le vei depăși așteptările. Dacă ai fi fost neamț și n-ai fi avut chiloții aranjați pe culori, erai deja o dezamăgire.

– Și într-un taxi din Argentina, și într-o cârciumă din Franța, și într-o discotecă din Thailanda vei spune des ”This song is from my country”. Dacă ai fi fost rus, n-ai fi știut să spui asta.

– Dacă te enervezi tare, poți să înjuri temeinic pe oricine, pe limba ta. Dacă ai fi fost englez, ai fi încasat-o de la a doua silabă… ”Fuck y…”

– Când te vei întoarce acasă, mama te va aștepta cu masa plină de bunătăți, cum numai ea știe să prepare. Dacă ai fi fost thailandez, mama putea să fie de fapt tata.

– În orientul mijlociu, localnicii te invită amabili la ei acasă, auzind că vii din România, o țară pe care o respectă. Dacă ai fi fost american, te-ar fi invitat oricum la ei acasă, dar nu-ți mai dădeau drumul decât pe recompensă.

– Dacă un dubios vrea să-ți dea curs mai bun ca la bancă, te prinzi repede că-i hoț. Dacă ai fi fost scandinav, aveai deja buzunarele goale.

Acum, dacă tu ești supărat că te-ai născut român, nu cred c-o să te conving să-ți schimbi părerea. Lamentează-te puțin, așteaptă viața viitoare și poate, cine știe, vei fi neamț. Sau poate congolez. Eu unul cred că doar o viață am și-n aia sunt român. Și nu e rău deloc.”

Sursa: calatorcutricolor

37 thoughts on “Fain e să fii român!

  1. Bravo Petru ! 🙂
    Felicitari pentru postare ! 🙂
    Eu mi-s mandru ca-s ROMAN
    chiar daca unii ne fac de rusine pe afara
    am fost, sunt si voi fi un bun concetatean
    cu dragoste de NEAM si TARA ! 🙂

    O duminica cat mai frumoasa ! 🙂
    Aliosa.

  2. Mulțumesc efervescent pentru apreciere și melodie. O adevărată delicatesă în orice vremuri și pe orice vreme, pe care o ascult mereu cu plăcută nostalgie!🙂
    Pă treaba asta, și nu numai, beu un păhar de pălincă în amintirea lui Dan Spătaru și pentru sănătatea ta, Sandule!🙂

  3. Adevărul este că m-aş cam călători încă de pe acum, deşi nici n-a trecut luna lui martie. Sau poate tocmai de aceea, ca să ajung mai repede undeva la soare – imaginaţia începe deja să croşeteze… Dar acestea sunt doar planuri bine strunite. În momentul de faţă. Vom vedea ce va fi şi pe unde ne-om călători ceva mai spre vară.
    Pe de altă parte, citind cele postate, am zâmbit larg, făcând în ciudă vremii morocănoase de afară. Mulţumesc pentru asta… Plus că datorită lui Alioşa l-am reascultat şi pe Dan Spătaru.🙂 O gură de pălincă n-ar fi decât binevenită la ora prânzului.🙂

    1. Mă bucur că ți-am amintit de călătorii, de contacte cu românii din diaspora și străini care să te aprecieze, sunt sigur! Așa aș simți și eu, mai ales că sunt atâtea lucruri de văzut și atâția oameni de cunoscut! Deocamdată, eu trebuie să mă mulțumesc cu ce-mi oferă țara și am destule de văzut încă! S-auzim de călătorii frumoase!🙂

  4. Oare e cineva care sa nu se mandreasca cu tara lui? Iubesc tara mea, nu m-as muta din tara pentru nimic in lume, insa daca s-ar intoarce putin vremurile…nu ar fi rau, zic si eu…😉 Duminica placuta Petru!🙂

    1. Din păcate, am auzit și exemple negative, care au uitat de unde provin. Bine că nu-s multe, iar românii adevărați devin din ce în ce mai reprezentativi între cei care călătoresc peste graniță. O seară de vis, Ileana!🙂

  5. Mie chiar imi place ca-s roman. ca m-am nascut aici si ca imi duc traiul prin Romanica noastra …s-apoi tara este asa cum sunt oamenii care o populeaza….una peste alta hal Domnului ca sunt si multi oameni minunati , foarte de treaba+altii cu care ne putem mandri oriunde ne-am afla…Duminica plina de bucurii !❤!

    1. Și mie-mi place în România, mai ales că n-am părăsit-o niciodată. Dar sunt sigur că, dacă aș face-o cândva, tot m-aș întoarce curând, fiind nostalgic de felul meu. S-auzim de bine și să ne bucurăm de frumusețile din jurul nostru!❤🙂

  6. Chiar e fain! 🙂 Si e bine ca ai impartasit astfel de idei. Sincer, eu nu prea am auzit multi oameni vorbind de radacinile lor. Poate le simt dar nu pomenesc despre ele. Si daca e asa, e un pic trist.
    Dar mie imi pare bine ca s-a intamplat sa ma nasc aici. Pamantul asta al nostru, parca are un fel de vraja. Nu stiu daca vine de la stramosi sau de la munti… dar este!🙂

    O seara frumoasa iti doresc!

    1. De la munți, de la ape, de la câmpii, de la aer și din seva care ne curge în vine. Sunt oameni care le simt, le văd și le respiră, dar sunt și din aceia care n-au acest simțământ. Și e păcat, precum bine spui.
      Seară minunată și ție, Suzana!🙂

  7. Ha, ha! Minunat articol. Uite domnule cte avantaje reale avem ca români ce suntem. Numai că nu le conștientizăm mereu. Dacă am ști cu adevărat să prețuim ceea ce suntem cu adevărat, valorile noastre naționale, dar și să ne corectăm defectele pe care le avem, am fi mult mai bine.
    O seară minunată, dragă Petru!🙂

    1. Ar trebui ca și străinii să știe ce avantaje au dacă sunt vizitați de românii adevărați și nu de cei care au fugit din țară pentru a se îmbogăți cât mai ușor.😉
      Să-ți fie săptămâna însorită, dragă Alex!🙂

  8. Mi-a plăcut articolul, Petru. E tare bună gândirea pozitivă, chiar de simţi umilinţa până în măduva oaselor când treci graniţa.
    E super să fii excursionist în alte ţări, dar nu altfel.
    Îmi iubesc locurile natale şi nu m-aş stabili nicăieri în alt loc în lume. Chiar dacă de multe ori îmi spun că m-aş duce cât văd cu ochii să mă scap de toate.
    Să-ţi fie bine Petru! ❤ 🙂

    1. E bine și sănătos să-ți iubești și apreciezi locurile natale, oriunde te-ai fi născut. Iar dacă ele sunt și frumoase, așa cum e țara noastră, e un motiv în plus să ne mândrim peste tot în lume.
      Să fii mereu iubită și iubitoare, Ștefania!❤🙂


  9. Noapte bună, prieteni dragi,
    Să visați doar ingerași,
    Ce se plimbă pe un nor
    Să vă spuna somn ușor!
    Să vă sufle peste gene
    Împreună cu Moș Ene
    Să vă legene ușor,
    Noapte bună tuturor!

  10. Excelent!E nemaipomenit sa fii mandru de cea ce esti si sa iubesti locurile natale, doar acolo te simti cu adevarat acasa!O seara minunata iti doresc si o saptamana cu multe impliniri.:)

    1. Mă bucur că ți-a plăcut articolul și-ți mulțumesc pentru aprecieri, draga mea prietenă! M-am gândit eu că-i mai bun decât bancurile săptămânii.😉 Zile frumoase și rodnice!🙂

  11. Sunt mandra ca sunt romanca. Nu-mi este rusine cu natia mea, dimpotriva ma mandresc. Nu mai are nimeni tara mai frumoasa unde e daruita de Dumnezeu cu de toate, multi tanjesc dupa ea, poate si de aceia avem asa multi dusmani . Felicitari pentru postare bunule roman plin de talent ❗

    1. Mulțumiri efervescente și felicitări autorului pentru inspirație. Meritul meu e doar faptul că l-am găsit și împărtășit. O săptămână înfloritoare, Beta!🙂

  12. Si eu sunt mandra ca sunt romanca ,pacat de cei care o saracesc 😦 mai ales traditiile care le uita si folosesc sarbatori din afara ,unde sunt acele serbari campenesti si toate traditiile si obiceiurile de la sate❓

    1. Mă bucură de fiecare dată când întâlnesc români autentici și cu adevărat patrioți, precum ești tu, anytza. Din păcate, cei care ajung la putere, sau se îmbogățesc peste noapte, uită de țară și se gândesc doar la prosperitatea lor.

Leave a Reply

