Pendulând printre desene animate

EmpireEmpire Film îmi oferă ocazia unei plăcute întoarceri în timp, rememorând cu nostalgie primele titluri de desene animate, cu care mi-am îndulcit copilăria și apoi adolescența. Trebuie să călătoresc mulți ani în urmă, pe vremea când televiziunea era la începuturi, iar televizorul un lux pe care puțini și-l puteau permite. Primele animații ce-mi persistă în minte sunt cele cu Mihaela, dinaintea telejurnalui de seară. Erau cel mult zece minute în care eram vrăjiți de aventurile fetiței de pe micul ecran. Duminica după-amiază era, în schimb, un adevărat regal de desene animate, oferit în mai multe reprize de Gala Desenului Animat.

Atunci i-am văzut pentru prima dată pe Tom și Jerry, Mickey Mouse, Donald și Pluto, Chip și Dale, Popey Marinaru și mulți alți eroi celebri de care m-am îndrăgostit instantaneu și pe care i-am urmărit multă vreme. Pe măsură ce creșteam, apăreau și alte titluri cu personaje diferite și subiecte incitante, cum ar fi „Motanul Felix”, „Aventuri în epoca de piatră”, dar mai ales năstrușnicii Ștrumfi, care au dat o culoare aparte perioadei de adolescență.

De fapt, fiecare etapă din viața mea a avut câte un reper prin filmele animate care erau în vogă, iar eu nu pierdeam prilejul să profit de noutăți, chiar dacă revedeam de mai multe ori aceleași producții. Pentru că desenele animate se pot revedea din când în când, fără teama că te vor plictisi dacă știi ce se întâmplă. Umorul sau aventura sunt mereu vii și provocatoare.  De aceea m-a bucurat enorm apariția videoului și a casetelor cu care m-am dotat din plin, chiar dacă nu mai am vârsta și mintea unui copil. În sinea mea, simt că sunt Senior-junior, cu dorințe și plăceri ce nu s-au estompat prea mult.

Astăzi urmăresc și cumpăr cu aceeași bucurie filme de desene animate vechi, dar mai ales noi. Dintre cele din urmă amintesc seriile cu „Little Stuart” și „Stă să plouă cu chiftele”, dar lista e mult mai lungă, fiindcă sunt multe producții extraordinare care mă atrag imediat ce apar.

Acest articol participă la competiția SuperBlog Spring 2016

 

30 thoughts on “Pendulând printre desene animate

  1. În apropiere de anul 1989 nici 10 minute nu mai erau, le reduseseră la 5. Cred că Partidu’ s-a prins că un copil poate să schimbe o lume și, ca nu cumva să ne vină vreo idee…

  2. Noi am fost norocoșii posesori ai unui video recorder, și făceam schimb de casete video… am vazut cam tot ce se putea vedea atunci în materie de desen animat, și eram oameni în toată firea…și am rămas fan Sandy Beel !!

    1. Și oamenii în toată firea trebuie să se reîntoarcă la copilărie, măcar din când în când. Dacă nu o facem de bunăvoie, riscăm să ne oblige uzura minții, prin senilitate sau Alzheimer.

  3. Incursiunile în lumea desenelor animate (mai ales cea din vremuri trecute, mai puțin afectată de tendințe moderne nu întotdeauna binevenite) sunt, de fiecare dată, o încântare. Chiar dacă vârsta ar dori să ne tragă de mânecă. Nu-i dăm atenție, rămânem copii, măcar în suflete. ☺☺☺

    1. Desenele animate sunt nemuritoare și chiar au cunoscut un reviriment în ultimul timp, prin producții cu mare succes de casă. Cei care au copii, care-i trag de mânecă să fie duși la astfel de filme, sunt la zi cu noutățile. 🙂

  4. Tare frumoase erau desenele enumerate de tine, şi eu le urmăream cu drag atât cât aveam acces la ele. Uite, era o perioadă când aveam şi favorite ” Viaţa cu Louie” …
    Acum , desenele enimate sunt îngrozitoare, cel puţin mie nu-mi plac defel, cu monştrii ,… cu tot felul, de fapt nici nu mă mai tentează.
    O seară superbă îţi doresc, Petru şi un weekend splendid! ❤ 🙂

    1. E drept că, în ultimii ani, s-au făcut multe desene animate în care violența predomină, dar apar și din acelea cuminți, în care umorul și aventura sunt ingredientul de bază. Cele pe care le-am menționat mai sus, fac parte din această categorie.
      Un sfârșit de săptămână impecabil, Ștefania! ❤ 🙂

  5. Amintiri care raman…ce-mi mai placeau desenele , inclusiv Aventuri in epoca de piatra…multa nostalgie imi provoaca postarea ta …sa ai succes si o seara plina de frumos!

      1. Cum bine spunea cineva “anonim” copii mici , copii mari…asta suntem! Si cred ca nu-i nimic rau in asta! Sa ai o seara faina , draga Petru !

  6. Mai ales daca avem nepoti trebuie sa fim in tema,bineinteles acuma nu se rezuma la zece minute cat aveam noi,dar e placut sa ne amintim la personajele preferate iabadabadu.Un weekend minunat iti doresc:)

    1. Știu că te gândești la nepoatele tale, iar asta îmi amintește și de nepoțeii mei, cu care vreau să țin pasul când ne întâlnim. Zile frumoase și tot mai călduroase, dragă Gabi! 🙂

  7. Salut Petre !
    ” Penduland printre desene animate”
    ai inchis aseara telefonul caci dupa meciul de handbal feminin ROMANIA-Danemarca,
    te-am SUNAT si mi-a raspuns CASUTA VOCALA ………………………..

    Weekend placut in compania atator FETE si FEMEI cate danseaza mai sus !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

      1. Am cautat pe YouTube si peste tot pe Google
        dar n-am gasit Videoclipul cu meciul de hanbal ROMANIA-Danemarca ( 32-25)
        ca sa vezi ce frumos au luptat FETELE noastre 🙂
        dar din pacate, nu l-am gasit ! 😦
        Poate peste cateva zile…..

  8. Eu fac parte din generația care se scula duminică devreme pentru ca să mă uit la desene animate. Acest obicei a continuat până în clasa a 11 – a. Era prea multă tristețe în sufletul meu dacă nu mă trezeam la timp. Dacă în celelalte zile doream să dorm, duminica nu era pentru somn, ci pentru Timon și Pumba, Aladin, Mica sirenă etc etc. Adolescenții de astăzi oare mai au așa pasiune duminică dimineața?

    1. Cred că depinde de părinți, de timpul și răbdarea pe care o au cu copiii de astăzi. Sunt mame (și tați) care se uită împreună cu micuțul la desene animate și îl încurajează la activități sănătoase. Alții îi dotează diferite gadgeturi și îi lasă să hoinărească prin jungla internetului, numai să nu mai aibă grija lor.

Leave a Reply

