Orașul romantismului

În anii precedenți, v-am invitat să-mi fiți alături virtual în minunatele călătorii pe care le-am făcut prin oferte turistice venite de la CND Turism. Începând cu Grecia – unde am savurat delicioase mâncăruri tradiționale -, continuând cu Spania – cu o aventură neprevăzută printre taurii de la Pamplona -, după care a urmat un circuit de vis prin cele mai interesante locații din Asia, iar anul trecut am avut plăcerea să poposesc în Anglia, cu o vizită de câteva zile la celebrul castel Windsor. Aceste vacanțe speciale m-au făcut să-mi dau seama câte locuri minunate există în lume, uneori relativ aproape de noi, și cât e de frumos atunci când le vedem cu ochii noștri. Mai ales că la CND Turism, prin oferte speciale, prețul este la îndemâna fiecăruia și toate călătoriile sunt planificate riguros, iar surprizele sunt numai din acelea plăcute.

logo-vacante-nou

„Să vezi Veneția și poți să mori”, e o exprimare care s-ar potrivi și acestui oraș al romantismului, al apelor, al istoriei milenare și al inspirației pentru poeți și scriitori. Dar numai până îl vizitezi o dată, că apoi te va atrage iar și iar, ca un magnet, amplificându-ți plăcerea de a trăi și a admira frumosul. De multă vreme voiam să văd Veneția, dar de data asta n-am mai amânat. Am văzut câteva oferte turism foarte convenabile pentru un sejur de 5 zile, cu transport avion București-Roma. Două ore a durat zborul și apoi am luat autocarul până la orașul de pe apă, cale de 526 de km, adică aproximativ 5 ore de drum.

La sosire am fost întâmpinați de un ghid local care știa foarte bine românește și era deosebit de amabil, cred că avea ceva origini mioritice sau era căsătorit cu o româncă. Oricum, ne-a cazat pe fiecare, după care a luat masa împreună cu noi, timp în care a făcut un rezumat al excursiei noastre. Deși se putea bănui că suntem obosiți de călătorie, nu am urcat în camere, ci am profitat de cele câteva ore rămase din zi pentru a vizita Marele Canal. Desigur că motivul principal a fost călătoria cu barca. Surpriză a fost că, de data asta, ne-am urcat într-un autobuz de apă, unde am încăput tot grupul. Cu taxiurile de apă (gondole) vom merge cu altă ocazie, după cum ni s-a promis. A fost o plimbare în care am admirat cel mai frumos cartier din Veneția, cu clădiri mari și poduri impresionante. Ne-a prins seara în legănatul lin de ape, iar cina și somnul au fost binevenite.

Au urmat zile pline, cu orar încărcat și obiective din cele mai renumite, iar plimbările pe canale erau ca un refren de care ne bucuram de câte ori aveam ocazia. Palatul Dogilor era cap de afiș în programul nostru, cu o arhitectură gotică originală. Ghidul ne-a explicat că a fost ridicat în secolul IX și a fost reconstruit de câteva ori, fiind, de-a lungul timpului, sediu pentru senat, centru administrativ, tribunal, arhivă și închisoare.

O zi memorabilă a fost și aceea în care am vizitat Piața San Marco, cea mai cunoscută din Veneția. Și asta nu numai pentru numeroasele cafenele și buticuri de tot felul, dar și pentru masa de prânz, unde ne-am ospătat cu o pizza ca la ea acasă și spaghetele cele mai gustoase din lume. Toate stropite cu un vin alb, produs din struguri copți sub soarele darnic al Toscanei. Am constatat astfel că și italienii știu să trăiască bine ca și noi, românii.

Zilele următoare am mai văzut Laguna Veneției – un golf îngrădit de la Marea Adriatică -, Basilica Santa Maria Glorioasa dei Frari – cea mai mare biserică din Veneția -, parcul Aqualandia – loc în care ne-am distrat de minune -, Muzeul de Istorie Navală, Palatul Grassi, Basilica San Marco și Basilica Santa Maria della Salute. Ar mai fi fost multe de vizitat, dar cinci zile au trecut foarte repede. Trebuie să revin în orașul îndrăgostiților și o voi face cât mai curând, pentru că m-am îndrăgostit de el. Vă recomand să faceți la fel și veți simți că viața-i mai frumoasă.

Acest articol participă la competiția SuperBlog Spring 2016

35 thoughts on “Orașul romantismului

  1. Avem deja planificat concediul din această vară și am ales Italia de Nord, mai precis Milano și Lombardia. Din păcate nu vom ajunge și în Veneția. Sperăm ca data viitoare să ne bucurăm și de frumusețile acestui oraș superb!

    1. Italia e mare și are multe frumuseți de oferit. Sper ca, pas cu pas, concediu cu concediu, să vedeți cît mai multe, iar Veneția să fie printre ele. Eu vă urez, de pe acum, vacanță plăcută!

    1. Ai mare dreptate. Veneția e un oraș cu atât de multe frumuseți, încât ai nevoie de un concediu prelungit pentru a le vedea. Chiar și așa, vor rămâne locuri neexplorate și lucruri nefăcute.

  2. Îmi permit – pentru a fi în ton cu postarea ta – să aduc aici o poezie a lui Ion Luca Caragiale. Mie îmi place foarte mult.

    În gondolă

    La San Marco în piaţă,
    Dulce curge-n carnaval,
    Ca un vis, a noastră viaţă
    Lin şopteşte-al mării val.

    — Vino, vino, gondoliere,
    Ia-ne, du-ne-ncet-încet,
    Sub a lunii scâteiere…
    Cântă, scumpul meu poet!

    Doarme-albastr-Adriatică;
    Dorul tău îmi vei cânta…
    Nu te teme de nimică…
    Eşti al meu şi sunt a ta!

    Doarme-acum şi crudu-mi gâde
    În palatu-i aurit;
    De gelosul meu poţi râde,
    De demult l-am adormit,

    — Pentr-un zâmbet, o privire
    De la tine, scump odor,
    Partea-mi dau de nemurire,
    Dau chiar patrie, onor!

    Vezi tu luna de pe ceruri
    Cum străluce mângâios,
    Învelind tot în misteruri?
    Pentru mine-i de prisos.

    Tu eşti singura-mi lumină,
    Luna mea d-acum tu eşti.
    Dogaresa mea divină!
    Spune-mi, spune: mă iubeşti?

    — Te iubesc ca o nebună;
    Fă cu mine orice vrei;
    Dacă-s pentru tine lună,
    Tu eşti soare-n ochii mei!

    Dă-mi căldura ta suavă,
    De-al ei foc să mă topesc…
    Sunt a ta fidelă sclavă;
    Te iubesc! da, te iubesc!

    Înainte, gondoliere
    Du-ne, du-ne-ncet-încet!
    Sub a lunii scânteiere,
    Cântă, scumpul meu poet!

    — În Veneţia duioasă,
    Dulce-i viaţa-n carnaval!
    Pentr-o inim-amoroasă,
    Cântă, râde-al mării val!

  3. Ei bine, cu aceste randuri si o vacanta atat de bine planuita si traita m-ai atins la inimioara, in acel unic loc…il stii tu – pasiunea mea de nestavilit de a o zbughi de acasa in vacante! 🙂
    Am vizitat si eu Venetia exact acum…Wow! 10 ani se fac in iulie vara asta. Doamne, ce trece timpul! Parca am fost de curand…
    Felicitari pt. articol si mult succes in continuare. Muza si reusita sa fie mereu cu tine. Week-end linistit si fericit, draga prietene! 🙂
    PS. Sper ca ai citit articolul meu de pe blogul personal de calatorii, despre Venetia. Daca nu…poate treci si pe acolo, cand ai timp. 😉

    1. Mă bucură foarte mult aprecierile tale în acest domeniu, știut fiind că vin de la o expertă în călătorii. Dacă ai participa la SuperBlog, la această categorie ai lua sigur locul întâi cu felicitări. 🙂 Chiar acum am revenit de la articolul tău despre Veneția, foarte amplu și cu multe fotografii minunate. Nu am putut să o spun acolo, negăsind loc pentru comentarii. Să auzim de bine și să vedem numai frumuseți, Ileana! 🙂

      1. Draga Petru, iti multumesc tare mult pt. aprecieri. Ma flatezi! Nu sunt o experta in calatorii, ci mai degraba o mare pasionata de a-mi petrece vacantele in calatorii. Daca as putea si as avea si putere mare financiara, as pleca non-stop. 🙂
        Nu stiu cum/unde este sectiunea de “calatorii” in cadrul acestui concurs, nici nu m-am interesat vreodata. Dar cand am scris pe alte site-uri de turism, cu ceva ani in urma, am castigat excursii…Pe unele nici azi n-am reusit sa le onorez…fiind in Romania, in locuri unde puteam sa ajung doar cu masina (pe care nu o posed). 🙂
        As reveni oricand la Venetia dar pe o vreme mai racoroasa, ci nu in miez de vara, cand la vizita noastra acolo ne-am parpalit la peste 43 gr.C, la umbra!!!!! O sa urmaresc si eu ofertele agentiei CND turism.
        Sa fii sanatos, draga prietene si sa calatoresti cat mai mult si unde iti doreste inimioara ta cea buna! 🙂

      2. Chiar că-i o raritate ca o pasionată de călătorii, ca tine, să nu aibă propriul mijloc de deplasare. Dar poate că găsești un farmec aparte printr-o călătorie în comun, iar prețul este mai atractiv. 🙂
        Aștept să-mi comunici ce oferte o să găsești la CND Turism și cum a decurs excursia. Pentru că, orice-ai zice, ai o mare experiență și părerea ta contează foarte mult. 🙂

  4. Venetia,orasul romantismului,o alegere fantastica fiecare visam sa ajungem cel putin odata in viata acolo.CND turism inseamna ca face treaba ca lumea daca ai apelat la ei de mai multe ori si zici ca organizarea e fara nici o obiectie ba chiar ne recomanzi .Bravo!Un weekend de vis iti doresc!

    1. În fiecare an, cel puțin o dată, CND Turism îmi oferă ocazia să văd locuri pe care doar în poze le-am admirat, până acum. Cu ajutorul lor, aflu și multe lucruri noi despre diferite destinații, ceea ce face excursia și mai interesantă, amintindu-mi multă vreme despre ea. Mulțumesc pentru aprecieri și îți doresc o sărbătoare fericită, draga mea prietenă! 🙂

    1. Vreau să cred că, fiind amatoare de călătorii, vei ajunge și în Veneția, iar eu mă voi delecta cu impresiile tale. Să fie ca o urare pentru viitorul apropiat! 🙂

      1. Sper. De obicei când venim împreună în Ro legăm și o excursie în Europa. Am fost în Italia la Roma, Florența și Lucca. Dar nu am ajuns la Veneția. 🙂

  5. Salut Petru !
    Excelenta prezentare ! 🙂
    Sincere felicitari ! 🙂
    Am fost in ITALIA de vreo 8 ori iar in VENEZIA de 3 ori ! 🙂
    Recomand tuturor sa viziteze VENEZIA ca-i SUPERBA 🙂
    iar ITALIA incarcata SI de ISTORIA inaintasilor nostri (Columna lui Traian)! 🙂
    Daca Badea CARTAN a ajuns pe JOS la ROMA ……………,
    cum era ca EU sa NU AJUNG cu TRENUL sau cu AVIONUL ??? 🙂 🙂 🙂
    Succes deplin Petru in competitia SBS 2016 ! 🙂
    Weekend placut ! 🙂
    Aliosa.

    1. Recunosc că atunci când am scris acest articol m-am gândit la tine. Știam că ai fost de mai multe ori în Italia și, inevitabil, Veneția. De aceea, cunoști mai bine și ai mai multe amintiri despre aceste locuri atât de exotice pentru mulți dintre noi. Iar aprecierile tale sunt cu atît mai valoroase pentru mine.
      Un sfârșit de săptămână pe placul inimii tale, Sandule! 🙂

  6. N-ar strica o Venetie anul asta….mai ales ca pe-acolo , pe apa, nu iasa cu “bubuituri”….tentanta /incitanta pledoaria ta pentru Venetia ! Sa ai o zi plina de frumos ! ❤

    1. Admirația pentru orașul de pe apă a mocnit multă vreme în mine, dar, cu acest prilej, a ieșit la suprafață. Sper să fie un semn bun, cu consecințe pe măsură. Gânduri din cele mai bune și sentimente pe măsură! ❤

  7. Chiar așa, cine nu și-ar dori o călătorie la Veneția? O călătorie cu gondola, o vizită la atelierele unde se lucrează bijuterii din sticla de Murano, o incursiune în istoria celebrului carnaval și câte alte lucruri minunate legate de acest celebru oraș. Și îmi mai vine în minte acum muzica superbă din filmul „Anonimul venețian”. Sper să ajung pe acolo, cândva…
    Salutări călduroase, dragă Petru! 🙂

    1. Păi vezi câte locuri ar fi meritat încă vizitate? Veneția are atât de multe de oferit, încât ne-ar trebui luni de zile să le vedem pe toate, iar apoi ne-ar fi dor să ne întoarcem la ele. Îți doresc să te bucuri și tu de soarele Veneției, iar pozele tale să reflecte cu prisosință asta, dragă Alex! 🙂

Leave a Reply

