Tactică de adeziune

Nu-i deloc ușor să fii căpitanul unei echipe sportive, iar dacă e vorba de șah, e și mai stresant. Zilele trecute, m-a chemat directorul instituției la care lucrez și mi-a vorbit pe un ton rece, cum nu o mai făcuse până atunci:

– Pătrule, sunt foarte dezamăgit de rezultatele echipei noastre de șah. Mi-ai promis cei mai buni oameni, victorii cu care să ne mândrim și trofee cu care să umplem vitrina clubului. Eu v-am oferit tot sprijinul logistic și material, am avut răbdare și încredere în voi, dar cu ce m-am ales? Ce se întâmplă? Unde sunt campionii de care pomeneai și victoriile cu care te lăudai?

– Domnu’ Ardeleanu, am avut, și mai am încă, probleme cu integrarea. Vedeți dvs., toți membrii echipei sunt foarte buni, dar fiecare are familie, iar aceasta are o influență negativă la prezența în timpul pregătirii și, mai ales, la meciuri. Trebuie să găsesc o soluție prin care să-i sensibilizez și să le demonstrez că șahul e la fel de important în viață precum munca, învățătura sau… fotbalul atât de popular.

– Nu știu cum vei proceda, dar te avertizez că, dacă nu apar rezultate, voi desființa echipa, iar tu o să rămâi și fără loc de muncă.

Cu o asemenea persectivă, era musai să găsesc o soluție urgentă. Se impunea o ședință cu toți cei 20 de șahiști, dar și cu familiile lor, în speranța că-i voi convinge să fim uniți în același țel. Știam că junioara noastră nu era lăsată de părinți să vină la club, de teamă că întâlnește băieți ciudați; unul din juniori era îndemnat de tată să meargă mai degrabă la fotbal; un alt jucător avea probleme cu nevasta de câte ori o partidă dura mai mult ș.a.m.d.

Locul întâlnirii era decisiv, pentru a crea impresie și a-i convinge pe toți să vină. De aceea am ales rețeta unui eveniment reușit, un hotel din zona centrală a Bucureștiului, care oferă o găzduire excelentă și pentru cei mai pretențioși oaspeți. E vorba de hotel Golden Tulip Times, cu un centru de conferințe ce beneficiază de lumină naturală și dotări din cele mai moderne. Date fiind condițiile și prezentarea făcută din timp, aici au venit toate persoanele vizate, depășind cifra de 60. Aveam mână liberă și trebuia să câștig de data asta, deși jocul era mai greu și nu se desfășura pe tabla cu 64 de pătrățele.

8888-golden-tulip-times

La început au fost impresionați de hotel, de sala de conferințe, iar apoi de expunerea făcută. Le-am explicat că sunt cei mai buni, că șahul e o treabă serioasă, un pașaport diplomatic peste granițele județului și a țării. Dacă vom înțelege acest lucru și vom fi uniți, atunci și victoriile ne vor surâde, transformându-ne într-o familie mare și fericită. După ce am răspuns la întrebări, a urmat mutarea decisivă: o masă la restaurantul Good Old Times. Acolo ne-am apropiat și mai mult, apreciind la unison preparatele savuroase cu care am fost tratați, dar și băutura care ne-a încălzit și eliberat de rețineri. Acum puteam să sper la o legătură puternică între noi, cu rezultate pe măsură. Și nu m-am înșelat, iar întâniri de acest fel au mai avut între noi, campionii și familiile noastre.

Acest articol participă la competiția SuperBlog Spring 2016

28 thoughts on “Tactică de adeziune

      1. Muțumesc mult, prietene îndatoritor, dar m-am exprimat admirativ privitor la articol.
        Ideea era că mi-a plăcut atât de mult, încât chiar dacă nu știam să joc șah, mă apucam imediat să-l învăț.:)
        Cu drag,
        Onu

  1. Unde dai si unde crapa draga Petru…chiar ca ai talent….sa ma duci cu gandul la o competitie sportiva dupa care sa ajungem la promovare de hotel….ai grija sa nu cumva sa te ia firmele astea de reclame ca chiar te pricepi….Felicitari !
    Sa stii ca am stat de vreo 3-4 ori la Golden Tulip si intr-adevar mi-a placut !
    Succes si zi faina sa ai in continuare….

    1. Nu-mi fac nicio grijă în privința unei posibile racolări.🙂 Eu scriu de plăcere, fără pretenția de a ajunge printre profesioniști, dar mă bucură aprecierea ta, pentru care-ți sunt recunoscător!🙂
      S-auzim numai de bine!❤

  2. Seara buna Petru !
    Felicitari ca tii mereu treaza pasiunea pentru jocul mintii, SAHUL ! 🙂
    Succes in competitia SBS 2016 ! 🙂
    Seara placuta ! 🙂
    PS !
    In setul DOI de la MIAMI, Simona HALEP ( 6-4 in setul in primul set )🙂
    are probleme serioase in setul doi cu elvetianca care conduce cu 4-2…………….
    Aliosa.

    1. Șahul și pescuitul au fost, și mai sunt încă, slăbiciunile mele. Chiar dacă le practic mai rar în ultima vreme.
      Păcat că Simona Halep a pierdut, dar mai avem o speranță în acest turneu.
      Să fie cu bucurii pentru noi!🙂

  3. Voi spune – en passant ☺☺☺ – că a juca şah într-un decor cu totul special trebuie sa fie chiar un răsfăț. Probabil că ar fi şi pentru unul care mine, netrecând eu de nivelul mediu. S-ar putea nici pe acolo să nu fiu, dar mă iluzionez. Oricum, bine adus din condei. Articolul. Mat. ☺

    1. Nici eu nu am șanse în elita șahului românesc, dar la mine în localitate sunt cel mai bun.😉 Titlul o să mi-l apăr și anul ăsta, cel puțin o dată.
      Așadar, am putea juca de la egal la egal câte o partidă.🙂

  4. Golden Tulip trebuie sa-ti ofera un sejur de cateva zile dupa ce ai promovat foarte bine.Un hotel de 4 stele in centrul Bucurestiului e super pentru intalniri si consfatuiri.Bravo.Iti doresc o seara frumoasa!

    1. Fiind foarte departe de această vestită locație, mi-e greu să cred că m-aș deplasa doar pentru un sejur scurt. Dar nu se știe niciodată ce surprize ne rezervă viața. Să fii mereu veselă și surâzătoare, draga mea prietenă!🙂

  5. Faină pasiune, șahul ăsta. Cu adevărat un sport al minții. Îmi pare rău că n-am continuat pasiunea din copilărie, când jucam șah toți copiii de pe stradă și ce ne mai plăceau aceste întreceri….
    Mult succes în continuare, dragă Petru. Și la sah și la concursul blogurilor!🙂

    1. Nici acuma nu-i târziu, dragă Alex! Șahul menține mintea tânără dacă-l practici sau îl înveți la orice vârstă. Mai ales astăzi, când sunt atâtea cărți de șah pentru diferite nivele de pregătire. Iar ce se învață odată, nu se uită, oricât de mult timp ar trece.
      Succes în activități și ție!🙂

  6. După ce am aflat de cate ofera acest hotel, chiar ma bucur că i-ai ales pentru asa un sport deosebit. Cunosc și eu doi campioni, unul de 7 ani despre care lumea, ziarele și cunoscuții spun că e un adevărat talent, e din Braila, și altul la Reghin, cred ca are vreo 20 de anișori acum. Amatori…sunt multi. Le zic de evenimentul tau..

    1. Sunt încântat de fiecare dată când aud de performanțele tinerilor noștri șahiști, mai ales că nu se întâmplă prea des, din păcate. În concursurile la care particip, foarte rar mai văd câte un adolescent interesat de acest sport. Transmite-le aprecierea și urările mele de succes, dacă ai ocazia.

  7. L-am căutat pe Google și l-am găsit într-un articol cu poză. E campionul Galațiului la categoria 10 ani. Bravo lui și la cât mai multe concursuri câștigate!🙂

    1. ..da, și in Braila a avut concursuri. Eu de acolo il cunosc, toti ai mei sunt de prin Braila și Buzau. Dar ce in urma am ramas, are 10 ani, deja?Pfui…

Leave a Reply

