Lansare de carte (II)

Ieri nu am reușit să zăbovesc mai mult de o oră pe bloguri, fiind Ziua cea Mare, pe care am așteptat-o cu o emoție profundă și cu temerea că lansarea de carte va trece fără să fie observată de mulți concitadini. Dar, spre marea mea surprindere și bucurie, sala de la parter a Casei De Cultură din Seini a fost plină cu oameni de toate vârstele, plus doi fotografi care au imortalizat toate momentele frumoase. Și nu au fost puține.

În deschidere, a luat cuvântul domnul Dan Skorka, directorul Casei de Cultură și omul care a muncit cel mai mult pentru reușita acestui eveniment. Dânsul a fost printre primii care a lecturat „Povestirile unui maramureșean”, iar prezentarea pe care a făcut-o m-a impresionat profund. Apoi, a luat cuvântul doamna Kadar Ioana Gabriela, directoare a Liceului Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” din Seini, care m-a susținut încă de la lansarea cărții pentru copii, „Revolta din ogradă”. Firește că și cuvintele dumneaei mi-au mers la suflet, fiind elogioase și încurajatoare. În continuare, am ascultat cu sfințenie cuvintele preotului paroh Pop Gheorghe, un poet și scriitor cu experiență, care a realizat monografia orașului Seini, și este cetățean de onoare al localității. Deși intrase doar ieri în posesia cărții și a citit doar câteva fragmente, părerea domniei sale era foarte importantă pentru mine. Și de data asta m-am bucurat de cuvinte elogioase.

Prietena, și cea mai critică dintre cititorii mei, Pop Crina, m-a menajat de data asta și mi-a dat câteva sugestii pentru o viitoare carte. Toată lumea prezentă a așteptat cu nerăbdare să vorbească doamna primar, Gabriela Tulbure. Acesta a fost punctul culminant al evenimentului, în care inima îmi bătea cu putere. Mai ales când am auzit că va înainta spre aprobare propunerea să devin cetățean de onoare al orașului! Nici în cele mai îndrăznețe visuri nu mi-am imaginat o asemenea cinste. După acest minunat discurs și o astfel de veste, a trebuit să iau și eu cuvântul. Doar că emoțiile m-au învins și n-am reușit decât să le mulțumesc tuturor pentru că au făcut posibilă această zi de neuitat.

A urmat partea mai puțin solicitantă, în care ne-am ospătat cu gogoși de casă, brânzoaice gustoase, sărățele, și am gustat din pălincă, bere și sucuri. Așa s-a desfășurat lansarea povestirilor mele. Eu nu am făcut poze, dar s-ar putea să apară pe facebook câteva, precum și în ziarul „Graiul Maramureșului”, făcute de profesioniști, nu de amatori ca mine. 🙂

Mâine voi lipsi iarăși de pe blog, deoarece plec la Băile Tușnad. Așadar, ne întâlnim luni, când sper să auzim numai de bine.

65 thoughts on “Lansare de carte (II)

  1. Felicit organizatorii, pe cei care te-au descoperit și sprijinit, dar te admir pe tine pentru talent, perseverență și comunicare. La mai multe, la mai mare. Acesta e adevăratul succes.

    1. E adevărat că organizatorii sunt niște oameni de milioane pe care-i apreciez foarte mult. Fără ei, activitățile culturale din Seini ar avea mult de suferit. Mulțumiri pentru cuvintele frumoase!

  2. Frumos ,felicitari si multe succese de acum incolo
    Distractie placuta la Baile Tusnad si ptr. ca azi e Sf. Constantin si Elena iti urez multa sanatate, fie ca această zi să-ţi deschidă poarta unui viitor plin de succese, Dumnezeu să-ţi dea un curcubeu la fiecare furtună, un zâmbet la fiecare lacrimă, sănătate, împliniri şi multă iubire! La mulţi ani!
    Un sfârşit de primăvară şi un început de vară deosebit, cu multe bucurii!

    1. Recunosc că am avut temeri, dar cu atât mai mare a fost satisfacția reușitei. Onoarea e greu de câștigat, dar și mai greu de menținut, pentru că ne obligă. Mulțumiri și recunoștință pentru aprecieri!

  3. Felicitări, Petru!
    Mă bucur alături de tine pentru această nouă lansare, mai ales că ai făcut-o alături de concetățenii tăi din Seini.
    Poate ne spui și unde îți putem găsi cartea?

    1. Cartea ți-o trimit gratuit prin poștă, la fel cum am trimis-o și alți prieteni. Trebuie doar să-mi dai adresa printr-un e-mail. Altfel nu se găsește decât în librăriile din Baia Mare.

  4. Recunosc că am aşteptat cumva, aceste rânduri ale tale 🙂
    Acum mă bucur să ,,aud,, că a fost o zi reuşită. O meriţi din plin!
    Zi frumoasă să ai şi astăzi pe acolo pe unde te plimbi!

  5. Ma bucura foarte mult reusita ta , bucuria ta si minunatia oamnenilor din jurul tau…nimic nu este intamplator…cum esti tu asa sunt si oamenii care te-nconjoara…FELICITARI draga Petru si ma bucur ca ne “tututim ” (ne cunoastem am vrut sa zic)…fain la Baile Tusnad…sa auzim de bine !

    1. Așa este, am norocul să trăiesc într-o comunitate de oameni deosebiți, iar asta m-a ajutat foarte mult. Mulțumiri efervescente pentru gândurile bune și urări! Sentimentul e reciproc. 🙂

    1. Cred că Băile Tușnad e cea mai potrivită stațiune pentru relaxare și o încărcare de baterii. Mai ales că m-am simțit foarte bine aici, și în urmă cu trei ani. Îți mulțumesc mult de tot, draga mea prietenă! 🙂

  6. Felicitari ! Tu ai fi un cetatean de onoare pt orice oras ! (Plus ai merita si o diploma de merit, in plus de cea de onoare, pt constiinciozitate si migala in activitate, si ca se vede de la o posta ca faci cinste profesorilor tai.)

    Orice primar (mai ales recent ales, sau in campanie electorala), s-ar agata total entuziast de popularitatea ta si abia ar astepta sa se pozeze alaturi de tine, preferabil in timp ce iti ofera o diploma au o medalie, (mai ales in Maramures, ca in alte zone pot fi preferabile alt fel de ceremonii, desi asta cu diploma si medalia e posibil transculturala universala !)

    Ha ! Ha ! Nu doream sa stric solemnitatea momentului insa incepusem sa ma gandesc la o dna sau domn primar ipotetici, (desigur fara nici o legatura cu persoanele reale), pozandu-se asa cu diferiti cetateni de onoare, (si acestia ipotetici), si-mi trecusera cateva imagini amuzante prin cap !

    1. Nu cred că greșesc dacă spun că actuala primăriță a sprijinit concret cele mai multe activități culturale, sportive, artistice, precum și pe foarte mulți oameni aflați în dificultate. Nu știam cine este și ce calități are, până nu am văzut cu ochii mei, după ce a fost aleasă. O apreciez și eu, chiar dacă nu am o părere bună despre partidul în care e înscrisă.

  7. Infinite felicitari, Petru draga, pentru toate realizarile tale de pana acum. Iti doresc tot binele din lume si cat mai multe carti scrise de tine sa ajunga in casele oamenilor, citindu-le cu maxima placere si interes. 🙂

    1. Apreciez foarte mult gândurile tale, felicitările și urările. Aceasta e și cea mai mare dorință a mea: să pot oferi cât mai multe cărți scrise de mine, chiar dacă nu câștig nimic material din asta. Satisfacția sufletească, însă, este de neprețuit! 🙂

  8. A realiza ceva implica si raspundere, asta uneori apasa pe umerii omului… Totusi iti doresc sa te distantezi de aceasta povara, placuta in general, si sa te simti liber sa creezi ceea ce iti face placere! Tu si cu creatia ta, independent de restul lumii, dar impreuna cu prietenii tai! 😉 ❤

    1. Emoțiile și satisfacția unor împliniri trec, după care trebuie să intrăm în normalitate, printr-o muncă și mai susținută, dar la fel de plăcută. Numai sănătate și inspirație să avem! ❤

  9. Felicitari draga Petru. Ma bucura reusita ta, multumesc organizatorilor ca ti-au facut o mare bucurie si astept sa ti se realizeze visul nevisat. Dumnezeu te iubeste si de aceia Duhul Sfant te-a daruit cu talent sa-ti bucuri concetatenii, prietenii si prietenii virtuali printre care-ti multumesc ca ma numar si eu.

  10. Așa este, dragă prietenă, iar această bucurie o iau ca un îndemn pentru confirmare. Îți mulțumesc pentru rândurile tale și îți doresc tot ce-i mai bun și frumos în viață!

  11. Petru, am fost cu gândul la tine. Cartea a fost o bucurie, iar lectura un deliciu. Așa cum ți-am spus și altă dată, mi se pare stilul în care ești ca peștele în apă. E o lectură savuroasă și sunt fericită că am cartea. Am fost plecată în vacanță și eram tare îngrijorată că nu va ajunge la mine. Nu-ți spun bucuria mea când am primit-o și am văzut că data primirii a coincis cu ziua mea de naștere. Felicitări din tot sufletul. Meriți din plin aceste minunate bucurii ale vieții. 🙂

    1. Bucuriile cele mai mari îmi vin tocmai din cuvinte precum cele de mai sus, pentru care îți sunt recunoscător. Faptul că distribuirea cărții lasă de dorit, editura neimplicându-se în asta, e mai puțin important. Totuși, mă gândesc ca la viitoarea carte să apelez la altă editură, poate una electronică.

      1. Cartea e foarte vandabilă, citibilă și valoroasă. E aiurea că trebuie să te bați de chestii administrative. O spun din punctul de vedere al omului de litere, nu a prietenei (sau a prietenie doar pe poziția doi.) E o carte bună la care poți să revii. Nu m-a impresionat recenzia (sper să nu te superi), cred că plasarea ei trebuie făcută în realitatea neaoș și atât de savuros românească.

Leave a Reply

