Eunucul: Răzbunare cu preaviz (V)

Au intrat înăuntru cu precauțiuni, ca niște profesioniști, îndrumați de un expert în astfel de descinderi. Cu armele pregătite și cu degetul pe trăgaci, erau pregătiți să tragă în orice s-ar fi mișcat sau li s-ar fi părut nelalocul lui. În schimb, au găsit o masă încărcată cu mâncăruri din cele mai îmbietoare, calde și diverse, parcă făcute pe gustul fiecăruia dintre ei. De la mistreț tânăr abia scos din cuptor, umplutură de pasăre, gulaș secuiesc, căprioară înăbușită, pâine de casă, legume proaspăt preparate, până la prăjituri, un tort și băuturi pentru toate gusturile. Iar în capătul mesei, cu un zâmbet jovial și cu mâinile ridicate, ieșea în evidență amfitrionul. Lângă el adăsta un câine care nu părea la fel de bucuros de oaspeți.

– Bine ați venit în umila mea locuință. Vă așteptam de ceva vreme și mă bucur că ați ajuns. Doar suntem prieteni vechi, nu-i așa, Tatuatule?, îi întâmpină astfel tânărul bărbat, îmbrăcat galant și îngrijit. Nu sunt înarmat, după cum puteți verifica.

– Pe el, băieți! Aveți mare grijă, că-i persoana căutată, i-a mobilizat Dragoș.

Feli și Radu s-au conformat și au trecut imediat la percheziție. N-au găsit nimic periculos și au scos cătușele, așteptând aprobarea șefului.

– Da’ nu fiți așa grăbiți, măi băieți. Eu vă aștept cu masa pusă și vă promit că nu am intenții rele. Precis că sunteți flămânzi, iar noaptea deja s-a instalat. Luați de vă ospătați, iar dimineață plecăm împreună omenește. Doar sunteți trei și nu vă temeți de un om fără apărare.

– Legați-l, că-i mai sigur, decise Dragoș, cercetând cu atenție încăperea. Dar aveți grijă și de câine. Dacă-i agresiv, împușcați-l fără reținere.

Subalternii executară imediat ordinul, după care privirile le rămaseră țintite la bunătățile plăcut mirositoare care le excitau simțurile.

– Hai, măi Dragoș, chiar așa am ajuns? Nu mai putem să bem un pahar împreună, ca pe vremuri? Doar vezi că sunt docil și cooperez cu autoritățile, și mai ales cu tine. Dacă vrei, totuși, să-mi faci felul, ai tot timpul până dimineață, că nu ți-aș recomanda să te întorci noaptea prin pădurea asta.

Amândoi polițiștii din preajmă îi dădeau dreptate, se vedea clar din priviri.

– Ok, se hotărî Dragoș, după câteva clipe de gândire. Legați-i mâinile în față și să guste el primul. Poate a pus ceva în mâncare sau băutură, că-i cunosc eu trucurile.

Băieții se supuseră bucuros, cu gândul la festinul ce-i aștepta. Apoi, după ce fiecare fel a fost testat, au trecut la un ospăț pe cinste. Bucatele erau gustoase, iar băutura îi ungea la suflet după atâtea temeri prin care au trecut. Încătușatul nu părea flămând, ci se mulțumea să-și privească oaspeții. Uneori, mai gusta câte un pahar de vin și îi cerceta cu calm. A așteptat răbdător să se sature fiecare, după care l-a întrebat pe Dragoș:

– Ei, spune-mi drept, ce ai de gând cu mine? Mă arestezi sau mă omori aici?

– Eu nu fac treburi de astea, spre deosebire de tine. Te duc în Baia Mare și vei fi judecat pentru faptele tale, asta mi-e datoria.

– Care fapte, partenere? Doar eram parteneri de joc și nu țin minte să fi făcut vreo ilegalitate.

– Măi băieți, ia ieșiți puțin afară și luați o gură de aer, că am ceva de discutat cu împricinatul.

– Afară, șefu’?! Păi e întuneric și pădurea-i dată dracului, se plânse Radu.

– Vă trimit eu la dracu’ imediat, dacă nu mă ascultați!, se răsti nervos șeful lor.

Feli și Radu se supuseră docili, luând cu ei o sticlă de vin, proaspăt desfăcută. Dragoș, în schimb, își puse pistolul aproape, hotărât să supravegheze orice mișcare a interlocutorului său.

– Deci tu ești Eunucul?, întrebă el în bășcălie, după ce rămaseră singuri. Cum de ai scăpat?

– Bănuiesc că sunt norocos, cel puțin până acum. Vrei să îndrepți greșeala, nu?

– Am și eu o misiune, altfel nu ajung primar. Aș putea spune că nu-i nimic personal, dar eeee, măi băiete! Știi prea multe și nici nu-mi placi.

– Și cum vrei s-o faci? Mă vei împușca aici, legat, alături de colegii tăi inocenți? Ești sigur că nu va transpira nimic?

– Găsesc eu o soluție, nu-ți face griji.

– Poate îți dau eu o idee, că oricum m-am săturat de viața asta nenorocită.

Dragoș îl privi cu mirare, încercând să-i ghicească sinceritatea.

– Serios? Și la ce te-ai gândit tu, Romică?, zâmbi neîncrezător polițistul.

– La ceva ce ne place amândurora. Suntem jucători de cărți și învățați cu riscul. Ce zici de o ruletă româno-rusească?

– Ha, ha, ha! Crezi că mă fraierești? Nu risc nimic cu tine. Pot să te împușc chiar acum și să spun că m-ai atacat.

– Nu ți-aș recomanda, prietene. În această încăpere sunt instalate camere de vederi ascunse, și nu cred că le vei găsi pe toate. Dar dacă mă împușc eu, nimeni n-o să le mai caute, iar tu vei fi exonerat de orice bănuială.

– Să te împuști tu? De ce ai face-o?… și cum?

– Tocmai asta vreau să-ți povestesc.

26 thoughts on “Eunucul: Răzbunare cu preaviz (V)

  1. Ne mai tii pe jar mult? Ma asezasem intr-o pozitie stabila sa nu cad cand m-o apuca tremuratul de la razbunarea eunucului, si cand colo apogeul se amana… Sunt mai emotionata decat cel care a venit sa il lichideze pe eunuc… 😀

    1. Am pierdut, dar nu-mi pare rău deloc, că oricum voiam să te cinstesc cu o pălincă tare și bună! 😀
      Se vede că ai urmărit toate partidele și ai știut cine are șanse mai mari, eu am mers la inspirație. 🙂
      Să vedem dacă ai dreptate și în meciul cu Germania.
      Salutări prietenești, Sandule! 🙂

    2. Asa este Petru, am vazut la DolceSport ( Telekom) toate meciurile ! 🙂
      Daca ITALIA a eliminat pe CAMPIONA EUROPEI ,Spania ,
      de ce n-ar elimina si pe CAMPIOANA MONDIALA, Germania ? 🙂
      Da, GERMANIA nu e SPANIA ,
      dar nici ITALIA nu e GERMANIA asa ca,
      eu spun ca ITALIA se va califica ! 🙂
      Noapte buna ! 🙂
      Sandu.

  2. Ruleta româno-rusească nu poate fi decât incitantă. Şi periculoasă. Dar să vedem pentru cine. ☺ Aş dori să punctez şi o replică de toată frumusețea – “Mă arestezi sau mă omori aici?” Bun aşa! Gânduri bune, Petru, o noapte liniştită îți doresc! ☺

    1. Să fie cât mai periculoasă și originală, dar să câștige cel care merită! Mulțumesc mult pentru aprecieri și urări, Cristian! Gânduri bune și sentimente pe măsură! 🙂

  3. O saptamana plina de realizari si cu racoare ca ne ia toata energia temperaturile astea caniculare. Astept cu emotie deznodamantul…. Cu prietenie,
    Beta

    1. Astea-s poftele care mă încearcă și pe mine: să fie o vară răcoroasă și un deznodământ al povestirii cu happy end, pe placul celor care trec pe aici! Mare recunoștință și alese mulțumiri, Beta!

  4. Buna dimineata! Petru
    Sper sa fi plouat la tine ,ca la mine cica incepe pe la 10,00 ,dar intr- parte al orasului ploua deja ,la mine cred ca va ajunge la 10,00 🙂
    O zi racoroasa si reusita sa ai !

    1. Se vede că ai un talent în a găsi cele mai impresionante imagini, pentru care ai toată admirația și recunoștința mea, anytza! Pufoșenia asta m-a dat gata! 🙂

      1. Multumesc Draga Petru de apreciere ,de 6 ani de bloggerit ,am tot cautat ca mie imi plac mult imaginile sa le postez 🙂
        La mine a ploua acum e soare dar e racoare ,la tine sper sa fie la fel ,insa in zona ta am vazut la tv inundatii ,prapad,sper sa nu fii afectat .
        O seara placuta alaturi de familie sa ai!

Leave a Reply

