5 greșeli matinale care-ți strică ziua

Nici n-ai ajuns la muncă și deja ți-ai pregătit o zi proastă, prin greșelile pe care le faci zilnic, în fiecare dimineață. Iată 5 dintre cele mai comune asemenea greșeli și modurile în care pot fi corectate.

nervos

Nu te expui la lumina zilei

Multe persoane care trăiesc în apartamente întunecoase, țin jaluzelele coborâte, circulă cu metroul și lucrează în spații iluminate artificial se expun prea puțin luminii naturale în prima parte a zilei. Această situație are, în timp, efecte negative asupra sănătății; printre altele, afectează indicele de masă corporală (IMC), arată un studiu efectuat la Northwestern University. Cei care erau expuși luminii naturale mai mult în timpul după-amiezii aveau un IMC mai mare decât cei care aveau parte de lumina de zi în cursul dimineții. Expunerea cel puțin 20-30 de minute la lumina naturală, în cursul dimineții, ajută la reglarea ceasului biologic intern al organismului și la reglarea nivelului de energie, a apetitului și a metabolismului. Profită cât mai mult de lumina naturală dimineața, în timp ce te pregătești pentru plecarea la lucru.

Nu bei apă dimineața

Dacă nu vă hidratați suficient în prima parte a zilei, acest fapt vă afectează nivelul de hidratare pentru tot restul zilei, spune Leslie Bonci, director responsabil de nutriția sportivilor la Center for Sports Medicine din cadrul University of Pittsburgh. Iar un nivel scăzut de hidratare poate duce la proastă dispoziție, stare de confuzie, senzație de oboseală. Beți aproximativ 650 ml de lichide în prima oră de după trezire, pentru a vă simți mai alerți, mai bine dispuși și a avea mai multă energie pentru mai târziu, recomandă specialistul.

Faci exerciții pe stomacul gol

Un studiu britanic recent sugerează că sportul făcut dimineața pe stomacul gol poate duce la apariția, mai târziu în cursul zilei, a unei stări neplăcute, caracterizată prin irascibilitate și „ceață pe creier”. Mâncați un mic dejun care să conțină atât proteine, cât și carbohidrați, înainte de exercițiile fizice matinale, pentru a oferi creierului suficientă energie.

Nu mănânci proteine dimineața

Dacă mâncați la micul dejun alimente precum fulgii de ovăz și banane, ele vă pot ține de foame o oră-două, dar nu e bine să așteptați până la prânz pentru a consuma și niște proteine. Lipsa proteinelor în prima parte a zilei are efecte negative asupra masei musculare, arată un studiu realizat la University of Texas. Persoanele care mâncau câte 30 de grame de proteine la fiecare dintre cele 3 mese ale zilei aveau o rată de sinteză a proteinelor musculare cu 25% mai mare decât persoanele care mâncau aceeași cantitate de proteine în total, pe zi, dar consumau cea mai mare parte din ele la cină. Așadar, e preferabil să mâncați la micul dejun, pe lângă cereale și fructe, și alimente bogate în proteine, cum ar fi ouă.

Te stresezi pe drumul spre serviciu

Așa ceva vă afectează negativ nu doar ziua respectivă, ci întreaga viață, spun autorii suedezi ai unui studiu recent pe această temă. Emoțiile suscitate de drumul până la serviciu – pozitive ori negative – influențează sentimentul general de satisfacție în viață. În timpul drumului de acasă la serviciu, care este un fel de „tampon” între viața personală și cea profesională, încercați, pe cât posibil, să vă simțiți bine – de exemplu, ascultând muzica preferată.

Sursa: Fox News

43 thoughts on “5 greșeli matinale care-ți strică ziua

  1. Foarte interesant , draga Petru …si util! Am retinut: lumina, apa , papica, miscarea (dar nu pe nemancate) si stresul bata-l vina…este w/e asa ca ti-l doresc relaxant si plin de bucurii ! Seara faina !🙂

    1. Stresul e cel mai grav și cel mai des întâlnit, în zilele noastre. El ne poate afecta negativ și în respectarea celorlalte recomandări. Sănătate și multă virtute!🙂

  2. Mai beau apă dimineața. ☺ Din când în când. ☺ Nu era o vorbă? “Băiat bun, bea apă dimineața”. ☺ Un sfârşit de săptămână cât mai bun, Petru! PS – exerciții? Nu. Poate vreun rebus, ceva…

    1. Exerciții de rebus și integrame fac și eu. În poziția culcat, că-i mai comod.🙂 Nici apa nu-mi lipsește, de cum mijesc ochii. O sâmbătă senină și o duminică cu nori răcoritori!🙂

  3. Interesante lucruri. Nu știam de ele. Mi-am dat seama că fac și eu câteva din acele greșeli cum ar fi faptul că nu mănânc dimineața proteine, de multe ori nici nu am timp să mănânc.

  4. 1. Dimineața cafea înainte de toate. Niciodată apă😀 (suntem certate, de regulă)
    2. Proteine? Nici nu prea mănânc dimineața :))
    3. Stres? Eu adorm stresată :))
    Acum înțeleg de ce sunt mereu nervoasă și pusă pe scandal ….

  5. Buna dimineata ! Petru
    Sunt cam matinala ,dar trebuie sa plec si voiam sa vad noutati la tine si kiar am gasit ,da,sunt f. adevarate aceste reguli
    O zi de sambata racoroasa sa ai si o cafeluta !🙂

  6. Salut Petru !
    Buna initiativa ta de a publica aceste utile informatii ! 🙂
    Le voi prelua si pe blogul
    http://amintiriamintiri/wordpress.com/
    unde, spre regretul meu,NU prea ai timp sa treci…………………………….
    In acest sfarsit de saptamana
    iti doresc o miraculoasa „INTINERIRE ” 🙂
    si cu gand curat si voie buna,
    sa AI si spre BLOGUL meu PORNIRE !!!🙂🙂🙂
    Forza ITALIA !!!🙂🙂🙂
    Aliosa.

    1. Îți sunt recunoscător pentru preluare, dragă prietene! Doar că linkul pe care mi l-ai oferit mă duce undeva pe yahoo, fără să găsesc blogul indicat de tine. Nu știu care-i pricina, poate nu mă pricep eu să merg mai departe.😦
      Un sfârșit de săptămână cu multe satisfacții, Sandule!🙂

      1. Nici eu nu cunosc pricina dar cand am dat ACUM click pe My Blog🙂
        am ajuns unde trebuia, adica la pagina cu REPUBLICAREA articolului de fata .
        Mai incearca ! 🙂
        Sandu.

  7. Io zic ca breixitii astia ar trebui sa-si tina studiile la ei acolo…ca la cata ceata si ploaie este la ei , e firesc sa isi doreasca sa-si taie venele zilnic…

    1. Se pare că, dimineața, prioritar trebuie să fie micul dejun. Dar recunosc că și eu fac câteva exerciții înainte de a mânca ceva sau a bea cafeaua. Mea culpa.

  8. Ba eu primul lucru cand ma dau jos din pat este sa trag bine de tot draperiile si apoi sa beau o cana de apa calduta pe stomacul gol.😉 Dimineata pap ceva proteine, printre altele si oua, pt. ca atunci este cea mai optima perioada a zilei sa le mananci. Nu fac exercitii fizice pe burtica goala si nici nu ma stresez prea tare in drum spre serviciu. Oare o fi bine asa sau ba?!…🙂

    1. Având în vedere că și eu procedez aproximativ la fel, nu pot decât să cred că facem amândoi bine. Apa o beau la temperatura camerei, ținând cont de faptul că acum e vară, iar în apartament e foarte cald.🙂

  9. Buna dimineata! Petru si vizitatorilor tai
    Eu nu iau micul dejun decat o cafeluta buna !
    Sa ai o saptamana perfecta si racoroasa
    Te servesc cu o cafeluta buna !

    1. Cafeaua ta are un gust irezistibil și compania o face și mai delicioasă. Mulțumesc pentru generozitate și îți doresc o zi de luni cât mai tihnită, anytza!🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s