Eunucul: Răzbunare cu preaviz (VI)

– Îmi dai voie să mă ridic?, întrebă Romi, uitându-se către arma lui Dragoș.

– Desigur, dar fără mișcări bruște, că nu se știe ce mi se năzare, răspunse polițistul.

Tânărul se îndreptă către un raft și se căzni să ia, cu mâinile legate, o lădiță din lemn, veche dar bine întreținută. Apoi se așeză la loc și i-o întinse Tatuatului:

– Deschide-o, că ți-e mai ușor.

Curios și suspicios, totodată, acesta răsuci cheia și ridică încet capacul. Înăuntru era un revolver de pe vremuri, cu cilindru rotitor și șase orificii pentru gloanțe. Alături era muniția, precum și un pachet cu cărți de joc.

– Impresionant, rosti polițistul, cercetând cu atenție arma. E o bijuterie tocmai bună pentru muzeu, pentru care sunt sigur că n-ai permis. Dar ce mai contează, la câte capete de acuzare ai.

– Dar ce nelegiuiri am făcut, domnule?!, se irită Romi. Am trișat la cărți? Chiar dacă ar fi fost adevărat, asta vă dădea dreptul să mă mutilați, să mă înjunghiați, să mă împușcați și apoi să mă aruncați ca pe un animal? Cine mi-a făcut toate astea?

– Delirezi, omule!, zise polițistul, căutând să ghicească dacă și unde există camere de luat vederi. Nimeni nu ți-a făcut nimic, dar tu ești acuzat de înșelăciune și tentativă de omor. Așa că, să încheiem mascarada asta și spune-mi ce-ai de gând.

– Ei bine, am să trec la subiect. Pachetul acela are douăzeci de cărți, de la unu la cinci. Tragem, pe rând, câte o carte, și apoi încărcăm revolverul cu numărul de gloanțe înscris pe cartea extrasă. Rotim cilindrul, punem țeava la tâmplă și tragem. Eu am să fiu primul… poate și ultimul. Te bagi sau vrei să mă omori cu mâna ta? Doar de aia ai venit, nu?

Dragoș mai privi o dată arma, verifică pachetul de cărți și se opri cu privirea pe tânăr.

– Ce urmărești, de fapt? Vrei să ai revolverul în mână și să mă împuști?

– Dar cum ar fi posibil, omule? Doar ai un pistol încărcat la îndemână și poți să tragi cât ai clipi, în legitimă apărare de data asta. Plus că eu nu voi avea decât câteva gloanțe în încărcător, cu șanse să nu fie unul pe țeavă. Ți-am explicat că viața mea e un iad, și vreau să termin cu ea. Am vrut ca ultima masă să fie bogată, pe gustul unui condamnat la moarte. Păcat că n-am avut și pofta necesară, dar măcar am avut o companie pe cinste.

După ce-l mai cântări un timp, încercând să-i citească sinceritatea, polițistul amestecă bine cărțile și îi întinse pachetul. Romi își duse mâinile deasupra și întoarse prima carte. Era trei.

– Trebuie să-mi pun trei gloanțe, cu mâinile mele. Să nu se găsească amprentele tale.

– Ai dreptate. Dar să nu încerci vreo șmecherie, că-s cu ochii pe tine.

Îi întinse cutia, iar Romi se căzni să umple trei orificii.

– Mi-ar fi mult mai ușor dacă m-ai dezlega…

– Las’ că te descurci tu, îi tăie Dragoș orice speranță.

Cele trei gloanțe fiind introduse, tânărul duse cilindrul la loc și-l răsuci de câteva ori. Apoi își puse țeava la tâmplă și, zâmbind, apăsă pe trăgaci. Se auzi doar un clic… și atât.

– Se pare că n-am avut noroc din prima. E rândul tău.

Tatuatul se încruntă, dar trase totuși o carte. Una de cinci!

– Gata cu joaca!, se răsti el. Asta-i sinucidere curată.

– Stai, stai, stai… Uite cum facem…. Am patru întrebări, iar pentru fiecare răspuns primit, scazi câte un glonț. Doar n-ai nimic de pierdut, că oricum voi duce în mormânt toate secretele. De acord?

– Ce vrei să știi?, se înduplecă Dragoș.

– Prima întrebare: cine m-a castrat?

– Calup, firește.

– A doua: cine m-a înjunghiat?

– Ruha…

– Bănuiesc că tu m-ai împușcat.

– Da, dar nu ți-am atins niciun organ vital.

– Cine m-a lovit prin spate?

– Tot eu, că era atribuția mea să evit o eventuală crimă.

– Cam departe ați mers cu evitarea. Dar îți mulțumesc pentru sinceritate. Uite că scot gloanțele și te las să-ți introduci unul. Ai curajul să riști sau doar pe la spate știi să ataci?

– Ar trebui să te omor acum, pentru vorbele astea. Toată viața am luptat cu curaj, doar așa am ajuns unde am ajuns, și voi ajunge și mai departe. În schimb tu vei putrezi în pământ, fiindcă sunt și un norocos. Am să-ți demonstrez încă o dată. Dar, cum mi-ai spus, eu nu trebuie să las amprente pe glonț, așa că te rog să-l introduci tu.

– Desigur că te ajut, dar la ștersul armei va trebui să te descurci singur, răspuse Romi, executând operațiunea și înmânându-i pistolul.

Dragoș învârti de mai multe ori cilindrul, duse arma la tâmplă și strânse din ochi. Încet, încet, degetul se lăsa tot mai greu pe trăgaci, până când se auzi… împușcătura. Mâna încleștată i se prelinse pe lângă trup, fără să scape arma, iar capul plin de sânge îi căzu pe masă.

Romi se grăbi să ia cheile cătușelor și să-și elibereze mâinile. Nimeni nu intră pe ușă, de parcă polițiștii de afară nu erau prin preajmă și nu auziseră focul de armă.

– Nu cred că norocul a avut vreun rol în jocul ăsta, Tatuatule.

Rosti Eunucul, privindu-l pentru ultima dată pe Dragoș. După care își chemă câinele și părăsi cabana prin spate.

18 thoughts on “Eunucul: Răzbunare cu preaviz (VI)

  1. “Spumoase” – mi-au luat-o degetele la plimbare, deşi recunosc că nu caut o ruletă româno-rusească, poate fi/deveni extrem de periculoasă. Gânduri bune la ceas de seară! ☺

    1. Acuma depinde și cine te împușcă. Dacă-i un mahăr mare, tre’ să te mulțumești că ai scăpat cu viață. Dacă-i un simplu muritor, îi scoți ochii și pentru o privire suspectă. 😉

  2. Salut Petru !
    Oare EUNUCUL o fi auzit de ABBA ? 🙂

    Sa ai o zi de Marti fara “cele trei ceasuri rele”
    cu voie buna si ciripit de pasarele ! 🙂
    Aliosa.

Leave a Reply

