Meditația îndelungată ne ajută să îmbătrânim frumos

Meditația practicată pe parcursul mai multor ani este asociată cu o scădere mai mică a volumului creierului, un fenomen asociat cu procesul de îmbătrânire, se afirmă într-un studiu american, informează Reuters.

meditatie

Persoanele care au practicat meditația timp de 20 de ani au creiere cu volume mai mari decât cele ale persoanelor obișnuite, spun autorii acestui studiu apărut în publicația Frontiers in Psychology.

Întrucât se știe de multă vreme că volumul materiei cenușii din creier scade pe măsură ce omul îmbătrânește, autorii studiului spun că se așteptau deja să descopere mai multă materie cenușie în anumite regiuni ale creierelor persoanelor care au practicat meditația pe termen îndelungat.

„Însă am descoperit că acel efect era răspândit la nivelul întregului creier”, a declarat Florian Kurth, profesor la Universitatea California din Los Angeles și cercetător la Brain Mapping Center din același oraș.

Autorii studiului consideră că nu pot totuși să spună că meditația a determinat în rândul practicanților ei o scădere mai mică a volumului cerebral. Alte obiceiuri ale practicanților meditației pe termen îndelungat ar putea influența volumul creierului.

Pentru acest studiu, cercetătorii au comparat tomografiile cerebrale de la 50 de voluntari care practică de mulți ani meditația și cele de la 50 de persoane obișnuite din populația generală. Participanții aveau vârste cuprinse între 24 și 77 de ani. Voluntarii din primul grup au spus că au început să practice meditația în urmă cu 4 până la 46 de ani.

În total, tomografiile cerebrale au arătat că volumul de materie cenușie a scăzut pe măsură ce vârsta participanților a crescut. Însă creierele practicanților meditației păreau mai bine conservate decât cele ale persoanelor de aceeași vârstă din populația generală.

Aproape 18 milioane de adulți și 1 milion de copii practicau meditația în Statele Unite în anul 2012, potrivit unui sondaj ce a vizat medicina complementară, realizat de National Institutes of Health (NIH) și Centers for Disease Control and Orevention (CDC).

Deși tehnicile de meditație își au originea în religiile și tradițiile spirituale din Orient, americanii din zilele noastre folosesc adeseori meditația ca mijloc de relaxare, în afara oricăror concepte religioase.

Studii anterioare au arătat că meditația ameliorează atenția, memoria, fluența vorbirii, funcțiile de execuție și creativitate.

32 thoughts on “Meditația îndelungată ne ajută să îmbătrânim frumos

  1. Deci ne luam adio de la creier in epoca asta cu telefoane, laptopuri si tv :)). Nu vom mai avea timp nicio secunda sa relaxam creierul

  2. Toti vrem sa imbatranim frumos ,dar depinde si de problemele prin care trecem fiecare ,insa oamenii îmbătrânesc diferit,eşi au o vârstă înaintată, unii se bucură de o sănătate fizică şi mintală relativ bună. Alţii, chiar dacă suferă de boli cronice, reuşesc să le trateze sau să le ţină sub control datorită progreselor din domeniul medicinei,(care azi e la pamant si medicina in tara noastra)precum şi de dispoziţia şi de capacitatea de a ne adapta la o nouă etapă a vieţii.
    Multi nu stiu ca de la varsta de 20 de ani incepe procesul de imbatranire. Acest proces este lent la inceput, deoarece tineri fiind avem energie de consumat si procesul de imbatranire este oarecum incetinit. Dar cu timpul si odata cu rigolile vietii, celulele nervoase incep sa scada si atunci apar primele semne ale inaintarii in varsta, si implicit imbatranirea.
    O vorba spusa din batrani este:,,cum te ai la tinerete, asa o sa fii la batranete,,. Daca vom avea grija de noi la tinerete, si batranetea va fii oarecum mai usoara.

    1. De obicei, în tinerețe nu prea avem înțelepciune și nici nu prea medităm. Ba chiar și de meditații ne era silă. 😀 Acum, că am acumulat ceva experiență și am auzit că și alții o fac (mai ales americanii), ne gândim că nu e rău să ne mai relaxăm creierul printr-un astfel de exercițiu, asemănător cu yoga mentală. Eu zic că nu poate fi decât ceva bun, ca o combatere a stresului zilnic. Doar că-i nevoie de timp și răbdare.

    2. @anytza Eu personal mi-asi dori sa-mbatranesc si frumos si bogat , oare-o fi posibil pentru noi….muritorii de rand ???

  3. Nu problemele diferite fac diferenta, ci modul in care noi reactionam la ele. Daca esti o persoana care nu are incredere in ea, trebuie sa inveti sa ai incredere, deoarece ai numai de castigat. Fiecare are calea lui care ii aduce satisfactii. Trebuie numai rabdare si sa inveti tot timpul cate ceva, de oriunde!

    1. Chiar de răbdare pomeneam și eu ceva mai sus. Ferice de cel care o are și o folosește în scop benefic! Eu am deprins-o de mic, prin șah și pescuit. Amândouă aceste pasiuni te pun la mare încercare.

  4. Eu tot meditez la nemurirea sufletului. ☺ E drept că încă nu am ajuns la vreo concluzie notabilă. Dar nici nu abandonez. Şi tratez cu indiferență supremă vârsta din buletin.

    1. Cred că-i cel mai întâlnit subiect de meditație, pe care l-am tot abordat de când eram adolescenți, dar tot n-am ajuns la vreo concluzie. Nici măcar cei mai mari filosofi. O să aflăm doar la căderea cortinei.

  5. Pentru sanatate merita orice efort daca e nevoie fie meditatie sau gimnastica mintii cine ce crede mai potrivit,sa avem sanatate ca restul o vom rezolva!O seara frumoasa de vara iti doresc!:)

    1. Unii fac gimnastică prin jocuri logice sau active, alții meditează pur și simplu, în timp ce anumiți oameni nici măcar n-au timp să gândească, fiind ocupați să ne conducă pe un drum aiurea. Dar ăsta-i un alt subiect, care nu ne face bine la gândire, așa că-ți doresc noapte bună, draga mea prietenă! 🙂

    1. Cea mai bună meditație e în stare de somn, când visăm frumos. Iar acum se apropie miezul nopții, deci vine momentul potrivit. Vise minunate îți doresc! 🙂

    1. Ca niciodată, de data asta eu am ocazia să-ți urez noapte bună, anytza! Tocmai am băut o berică și o să mă culc, mai ales că se apropie miezul nopții. Să văd la ce oră mă trezesc mâine! 😀

  6. Nici macar unul dintre studiile despre care se vorbeste in postarea dumitale , nu pomeneste NIMIC despre alt avantaj al ….MEDITATIEI si anume , acumularea de bunuri materiale . Cunosc un tip { si dumneata al sti , nu ma-ndoiesc de acest lucru 😉 } , profesor de Fizica ” la baza ” care , in urma … unor MEDITATII 😉 a ajuns sa detina 6 { sase } case si asta , in ciuda faptului ca mai exista sute de profesori de Fizica in aceasta tara . Pentru ce el a reusit aceasta performanta iar altii asemeni lui nu …explicatia este simpla : GHINION !!!

    1. E clar că acele meditații aduc câștiguri NESĂNĂTOASE și de multe ori ilegale. 🙂 Rămâne de văzut doar când vor fi ele „decontate”, având în vedere că nimic și nimeni nu scapă fără să plătească. Dacă nu de lege, măcar de Dumnezeu.

      1. Castigurile rezultate in urma acelor ” meditatii ” sunt foarte sanatoase si mai ales consistente in plus de asta sti precis ca NIMENI vreodata nu te va lua la bani marunti ca…sa vazut si pe la alte ” case ” la fel d e mari ! Cat despre Dumnezeu glumesti nu ? Ce-are treaba Dumnezeu cu mizeriile noastre pamantesti ???

  7. Salut Petru !
    Eu ” MEDITEZ ” de 27 de ani la CE-AM FOST si la CE-AM AJUNS , noi, ROMANII ,
    asezati de Dumnezeu la confluenta drumurilor dinspre EST spre VEST, SUD spre NORD si NORD VEST spre SUD EST dar…….., am ramas doar cu MEDITATIA si placerea de
    a ASCULTA ce VREAU

    Sa ai o seara pe placul ❤ tale prietene ! 🙂
    Aliosa.

    1. De aceea ești tu atât de sănătos și plin de viață: că meditezi îndelung. Dar nici eu nu mă las, așa că medităm împreună și ne împărtășim concluziile. Noapte foarte bună, Sandule, că dormi la ora asta! 🙂

    1. Săru-mâna și mulțumesc din tot sufletul, anytza! Acestea sunt ultimele cuvinte, înainte de a posta catrenul de azi și a închide calculatorul. Vise frumoase și ție! 🙂

Leave a Reply

