O „leapșă” de nerefuzat

Invitația vine din partea unei prietene care trăiește în Grecia, dar o parte din suflet i-a rămas în România și ar vrea să-l întregească. Mulți dintre voi o cunosc pe flori de mandarin, o colegă cu multă îndemânare în lucrări casnice, educație, dar și în cele ale condeiului. O româncă de care putem fi mândri că ne reprezintă cu cinste. Un alt motiv pentru care am acceptat cu plăcere această leapșă este tema ei: zece dorințe. Cine nu are măcar zece năzuințe, mai mult sau mai puțin realizabile? Firește că nici eu nu fac excepție, dar nici nu-s superstițios dacă le fac publice, mai ales că multe dintre ele coincid cu ale voastre.

  1. Să scriu o carte de succes, care să se vândă în mii de exemplare. Știu că-i ceva greu de realizat, dar această dorință mă mobilizează zi de zi, îmi dă un motiv să scriu cât mai mult. Poate că o ieși ceva bun, în cele din urmă.
  2.  Să fiu sănătos până voi închide definitiv ochii, iar atunci să o fac cu zâmbetul pe buze. Ar însemna că mi s-a îndeplinit prima dorință.
  3. Să călătoresc prin lume, pe calea aerului, pe mare, sub mare și pe autostrăzi adevărate. Știu că e o dorință pe care o avem cu toții, dar eu am un motiv în plus: nu am ieșit niciodată din țară, însă am văzut atâtea imagini superbe și am auzit atâtea superlative despre locuri edenice care ar trebui văzute.
  4. Să sar și eu o dată cu parașuta. Nu singur, ci în tandem. Am văzut și octogenari care au făcut-o, deci se poate.
  5. Să se facă un film după o povestire de-a mea. Asta ar fi ceva extraordinar!
  6. Să-mi găsesc un suflet pereche, cu care să trăiesc până la finalul acestei vieți. Știu că-i dificil la vârsta mea, dar nu-i imposibil.
  7. Să fac cât mai mulți oameni fericiți. Oricare dintre noi poate să facă acest lucru, trebuie doar să învățăm cum.
  8. Să mănânc și eu odată homar. Că prea îmi fac poftă filmele în care se tot consumă așa ceva.
  9. Aș vrea să văd Pământul din Spațiu. Asta chiar că-i fantastică, dar se pune.
  10.  Mi s-au cam epuizat dorințele, dar tot mai găsesc una: să vă placă speranțele mele și să le împliniți pe ale voastre!

Recunosc că nu m-am lungit cu vorba, că așe suntem noi, maramureșenii. Dar ați înțeles cam cât de visător sunt și câte țigle mai am pe casă. Îi mulțumesc prietenei mele pentru provocare, iar eu aș invita alți trei prieteni să se „spovedească”, la rândul lor. Având foarte multe tentații, și să nu fie cu supărare, am să nominalizez doar trei, al căror nume încep cu litera A: Alioșa, Alex și anytza.

 

55 thoughts on “O „leapșă” de nerefuzat

  1. Petru, salut! Te rog, sa-mi scrii pentru blogul meu impresiile tale de viata, tot te ce doare, si ce te-a marcat, si cartile care te-au impresionat, le-ai scris, si le recomanzi; vise realizate si cele – nu… Sperantele si impliniri… De suflet, pasiuni, hobby, destinatii turistice, tot ce doresti, si trimite-mi textul, in privat cu o imagine de a ta. Merci beaucoup! ❤

  2. Mă laşi să fiu PR-ul tău? Bine, mulţumesc! 😀

    Deci facem aşa: eu ţi-am făcut deja programul că aşa face un PR responsabil:
    Faci câteva mii de oameni fericiţi prin cartea pe care o vei scoate curând şi care va fi bestseller. După atâta muncă, meriţi o pauză. Aşa că îţi iei sufletul pereche de mână şi plecaţi într-o vacanţă prin lumea asta mare. Şi avion şi vapor şi maşină şi de toate. Acolo faci şi scufundări, sari şi cu paraşuta şi seara, la cină, mănânci homar.
    După ce ai văzut tot ce ţi-ai propus, eu te sun şi te “somez” să iei iar sufletul pereche de mână şi să te prezinţi la muncă pentru că am semnat contract cu un regizor şi musai să vii să dai cu subsemnatul şi tu că omul ăla vrea film despre tine. Şi avem treabă, gata distracţia.
    Mno. Şi după vreo 70 de ani de aci încolo, vei avea voie să pleci puţin şi să vezi pământul din spaţiu, cu zâmbetul pe buze, împlinit şi fericit.

    Nu vreau comision! 😉
    Vrei aşa?

    1. Aș fi onorat, Potecuță. Cu așa un PR, sunt mari șanse să-mi văd visurile împlinite, mai ales că ești atât de generoasă cu anii de viață pe care i-aș mai avea de trăit. Chiar că ești tare! 🙂

  3. Buna ziua Petru,
    Buna ziua tutturor,

    Foarte interesant articol! La fel si provocarea! Sunt foarte curioasa de urmari.
    Fie ca toate dorintele sa vi se implineasca Petru! Ma bazez pe dvs sa ma tineti informata…
    Weekend excelent tuturor,
    Mari

    1. Firește că nu voi face un secret din vreo dorință îndeplinită. Doar la cea cu nr. 2 nu va fi posibil, decât prin intermediari.
      Un sfârșit de săptămână peste așteptări, Mari!

      1. Cu drag! Copilul curios si iubitor de viata pe care fiecare il poarta in sine traieste din vise si se hraneste cu ganduri frumoase, are nevoie de libertate si sa fie iubit…
        Cand invatam ca toate celalalte roluri pe care le jucam in viata nu valoreaza prea mult, copilul e fericit si implinit!
        La cat mai multi si buni ani, Petru!
        Un weekend plin de inspiratie si iubire!

        https://laplacesanstemps.org/2016/07/01/journal-de-vacances-2-a-tea-party-for-my-other-selves-and-me/

  4. Ce frumoase dorințe Petru. Să dea Dumnezeu să ți se îndeplinească. Să știi că și eu îmi doresc să gust homar 😀 dar așa gătit ca-n filme, deși nu am îndrăznit să gust niciodată fructe de mare, cu toate că-s la modă aici. Și de partener…nu-i imposibil. Am o prietenă irlandeză care are 64 de ani și vrea să se căsătorească 🙂 și încă trage speranțe și cred că are și șanse (primise anul trecut o cerere în căsătorie pe care a refuzat-o). Deci nu-i imposibil nici asta. Cât privesc cărțile, la cât mai multe Petru. Poate pe nu par pe moment că au impact, dar rezultatele pe termen lung sunt sigur prezente, deși de multe ori doar Dumnezeu le vede! Mulțumesc pentru că ai acceptat leapșa 🙂 O zi frumoasă să ai și la cât mai multe vise împlinite!

    1. Cu un astfel de subiect, plăcerea a fost de partea mea. 🙂
      Eu am pregătit creveți și calmar, dar nu cred că mi-au ieșit așa cum ar fi trebuit. De aceea nici nu mai încerc, ci prefer să găsesc un restaurant în care se servesc fructe de mare. În Seini nu am văzut încă. Gândurile cele mai bune și sentimente pe măsură! 🙂

  5. Să fie perechea, avionul şi cu Spaţiu, şi homar şi paraşută, sănătate şi plimbări:
    Şi urmări să aibă toate..cel puţin o carte… după ea un film(ori două).

  6. Petru, sper din tot sufletul ca aceste dorințe ale tale să se îndeplinească. Toate, fără excepție, cu un accent sentimental si literar pe sufletul pereche şi pe carte/cărți. Gânduri bune!

    În ceea ce priveşte cartea, subscriu fără rezerve. Mi-aş dori şi eu asta, mai e mult până departe ☺ . Dar insist. Sufletul pereche l-am găsit – ne-a descopert destinul online şi ne-a adus împreună, spre bucurie comună. Am sărit cu paraşuta, e super. M-aş apuca de scufundări, sincer să fiu, însă deocamdată n-am găsit răgazul necesar. Aş vrea să văd live balenele ucigaşe. Plus America de Sud, dar cred că aceste două dorințe mai au de aşteptat. ☺

    1. Mă bucur mult pentru tine, fiindcă a-ți găsi sufletul pereche e una dintre cele mai importante dorințe pentru un om, dar cred că-i și greu de realizat cu adevărat. Iar în doi, celelalte sunt mai ușor de îndeplinit, însă bucuria e mult mai mare. Să aveți parte de cât mai multe bucurii și la acest capitol, Cristian! 🙂

  7. Ganduri frumoase,daca ai reusit sa ne scrii dorintele este un pas inainte,se zice ca daca doresti ceva nespus de mult in viata se implineste numai sa vrei cu adevarat si lasa lucrurile sa se intample!:)Un weekend placut iti doresc!:)

    1. Știi tu cum zice ardeleanul: eu îmi doresc nespus de mult, chiar s-ar putea să fiu în stare, dar nu-nțăleg de ce atâta grabă! 😀 Să fii iubită și mereu înveselită, dragă Gabi! 🙂

  8. Buna dimineata! Petru
    Multumesc de invitatie ,sa stii ca am si eu niste ganduri cam ce mi-as dorii ,dar mai arzatoare ptr. mine este sa avem PACE ,sa fiu un om sanatos si cu tiglele pe casa 🙂 sa am prieteni minunati asa cum am acum ,dar as dorii sa ies si eu intr-o vizita in afara tarii ,undeva sa aud pasarile cerului cantand ,sa vad frumusetile lumii ,sa visez ceea ce mi-as dorii sa se implineasca ,etc.
    Dorintele tale sunt f. frumoase ,numai ca eu nu as avea curaj sa vad pamantul din spatiu 🙂
    Sa dea Domnul sa ti se implineasca ! Esti un OM minunat !

    1. Draga Petru ,de multe ori as dorii multe sa mi se implineasca,dar nu e posibil, desi visez multe in gand si ma linistesc inkipuindu-mi ca mi s-a implinit acea dorinta ,ce zici ,mai am tiglele pe casa 🙂 🙂 🙂

    2. Îți sunt recunoscător că ți-ai exprimat câteva dorințe, foarte frumoase și benefice pentru fiecare dintre noi. Mai ales aia cu Pacea, doar că-i cea mai greu de îndeplinit. Mulțumiri intense și pentru urări, anytza! 🙂

  9. Petru o sa-ti dau o captura cum sa faci sa pui acele initiale ca sa arate ora exacta pe blog la comentarii,vad ca nu este ora corecta ,dar asta cand ajung acasa spre seara 🙂

  10. Salut Petru !
    Multumesc din toata ❤ pentru NOMINALIZARE
    dar , cum NU am terminat cu petrecerea cu Bere, Mici ,
    NU-TI pot raspunde acum la PROVOCARE ,
    ca plec la PIATA sa cumpar cateva zeci de NUCI !!! 🙂 🙂 🙂
    Weekend placut ! 🙂
    Aliosa.

    1. Te înțeleg perfect, dragă prietene. Eu am făcut o propunere, și nu-i nicio supărare dacă amâni provocarea sau dacă o refuzi din vreun motiv. 🙂
      Petrecere plăcută în continuare și poftă deasă la mici și bere, Sandule! 🙂

  11. Ce ganduri frumoase si unele chiar indraznete.. mai ales cea cu spatiul cosmic. Eu iti doresc sa reușești macar trei sferturi sa le duci la bun sfarsit, in special cele mai importante!

    1. Mulțumiri intense pentru urări, dar voi fi bucuros să se împlinească măcar două-trei din dorințe. Oricare. O duminică plăcută în natură și familie, Mami!

  12. Petru ,am revenit si iti dau capturile cum trebuie sa skimbi ora actuala

    Intrii in ,,panoul de control ” la SETARI ,dai clik pe setari si unde scrie GENERAL dai clik iar si se deskide aceasta imagine

    Asa cum arata completat la mine in panou ,asa sa completezi si tu cu aceste initiale ,dar te uiti peste tot si fixezi si sus cum scrie Bucuresti

    F j, Y

    H:i

    Aceste initiale le pui asa cum sunt la mine ,pui sageata in acel patratel si stergi ce scrie acolo si pui initialele asa cum sunt la mine
    Sper ca ai inteles sa ma anunti daca ai reusit sau daca ai nelamuriri ma intrebi
    Mai jos scrie ,,INFORMATII DESPRE FORMATAREA DATEI” poti da clic sa vezi ca de acolo am luat aceste initiale ,dar iti explic alta data ,momentan faci cu initialele care ti le-am dat

    1. Știam eu că o să întâmpin dificultăți. La mine, toate denumirile sunt în engleză, nu știu care e „panoul de control” și nici unde sunt serările. Am încercat câteva intrări, dar mi-e frică să nu stric mai mult, așa cum am mai făcut, de mi-a dispărut afișarea capitolelor.

Leave a Reply

