Eunucul: Răzbunare cu preaviz(VII)

– Vă rog să luați loc la noi. Eu sunt comisarul Vlad Scutaru și am fost detașat temporar în acest oraș.

Bărbatul din fața lui Calup era mai degrabă tânăr, înalt, îmbrăcat impecabil și cu un zâmbet care-l deranja cel mai mult pe invitat. Dar se așeză instantaneu, cu o figură mirată:

– Nu înțeleg ce se întâmplă. Unde-i Dragoș?

Vlad rămase în picioare, făcând ture scurte în spatele biroului și fixându-l mereu cu privirea.

– Ce fel de om era Dragoș? Erați apropiați?, au fost primele întrebări menite să-l macine Calup.

– Mai beam și noi câte o bere, după servici. Cum adică „era”?, îi pică fisa omului.

– Adică nu mai este… sau e mort, cum vrei să-i spui. De aceea te întreb, ce fel de om era? Avea dușmani?

Calup își trecu mâna peste frunte, simțind că-l trec transpirațiile.

– Da’ de unde? Toată lumea îl plăcea pe Tatuatu, că așa îi ziceam noi. Era un om cinstit, d-le comisar.

– De Eunucu ai auzit?

– Ha, încercă să râdă matahala. Sigur că am auzit. Erau paznicii haremurilor la sultani.

– Eu mă gândeam la unul anume, din zilele noastre, răspunse Vlad iritat.

– Or fi și în zilele noastre, dar eu nu cunosc niciunul.

– Uite care-i treaba: Dragoș, împreună cu doi colegi de-ai lui, mi-au cerut informații despre unul Romi sau Romică, pe motiv că a încălcat legea. Eu i-am dat unele date, pentru a-l localiza și aduce în Baia Mare. Cei doi subalterni au fost găsiți a doua zi, unul pe jumătate nebun, iar celălalt fiind foarte speriat. Apoi l-am descoperit și pe Dragoș, împușcat în cap. Ce zici de asta?

– Aaaa, dacă-i vorba de Romică, e cu totul altceva. E clar că el l-a omorât pe Dragoș. Avea boală pe el, de la jocul de cărți.

– Îmi garantezi că prietenul tău era un om de cuvânt? Putem avea încredere în el?, întrebă răspicat comisarul.

– Absolut! Aș băga mâna în foc.

– Buuun! Ia să vedem noi ce avem aici… zise Vlad, apăsând butonul unei telecomenzi.

Pe ecranul televizorului din birou, urmă un filmuleț care-l făcu pe Calup să transpire din abundență, schimbându-și de două ori batista. Spre final, nu mai rezistă și izbucni:

– Ce e toată șarada asta? Nu poate fi adevărat!

– Totul este autentic, iar ce am găsit la locul faptei corespunde cu cele filmate. Doar Eunucul nu mai era de față.

Vlad scoase dintr-un sertar o armă și o puse pe masă.

– Acesta este pistolul cu care s-a jucat ruleta filmată. A fost cercetat cu atenție de experții noștri, și ghici ce au găsit? Arma e „măsluită”, dacă se poate spune așa. E reglată în așa fel încât, de fiecare dată când apeși pe trăgaci, butoiașul se rotește astfel încât mereu același lăcaș se oprește în dreptul țevii. Acesta e însemnat discret cu o liniuță, observabilă doar de cel avizat. Eunucul i-a pus glonțul lui Dragoș tocmai în acea gaură.

– Așadar l-a ucis, așa cum am zis eu.

– Vinovăția lui trebuie dovedită de judecători. Noi îl căutăm pentru a-l da pe mâna justiției. Pentru că, vezi matale, nu el a apăsat pe trăgaci. E drept că a trișat, dar cine l-a pus pe Dragoș să accepte un astfel de joc, oricum ilegal? De ce a făcut-o? Răspunsul vine în mărturisirile de la final, iar acestea te condamnă pe dumneata și pe Bombonel.

– Doar nu credeți așa ceva?! Sunt doar vorbe luate de pe un film.

– E drept, dar filmul e original. Iar despre omul care le spune ai numai cuvinte de apreciere, după cum mi-ai spus de la început. Ești acuzat de tentativă de omor, precum și omor.

– Omor?! Pe cine am omorât?

– Pe primar. Femeia aia… Rita… și-a modificat declarația și a arătat că a fost obligată să ia asupra ei crima. Chiar credeai că o să fie atât de simplu? Doar era cuțitul tău, iar femeii nu-i era ușor să te dezarmeze și apoi să-l împlânte cu atâta putere în spatele omului.

– Domnule comisar, vă dați seama cine sunt eu în acest oraș? Sunt susținut de toți oamenii importanți, iar fără mine totul s-ar duce de râpă. Așa că, vă sfătuiesc, ba nu, vă avertizez, că o să dați de dracu’ dacă vă legați de mine!

Calup se ridică în picioare, gesticulând și amenințând. Comisarul îl privea zâmbind în continuare și așteptând momentul în care ar mai putea interveni. Doar că acesta nu se produse și se văzu nevoit să-și cheme oamenii cu cătușe. Abia atunci și-a schimbat matahala tonul, cerând înțelegere pe motiv că are diabet, tensiune mărită și că nu ar putea suporta încarcerarea.

Calup a fost arestat pentru 24 de ore, apoi pentru o lună. Nu a rezistat mai mult de opt zile. Unii zic că s-ar fi sinucis, alții că a fost otrăvit, iar oamenii lui că a murit de inimă rea. Cei din urmă au ajuns și ei după gratii, cu reduceri de pedeapsă, în funcție de cât au „ciripit” la judecată.

21 thoughts on “Eunucul: Răzbunare cu preaviz(VII)

  1. Dialogul a curs atât de natural – plus acele detalii tehnice referitoare la arma masluită – încât îmi face mare plăcere să spun: Felicitări, Petru! Întregul se încheagă prin astfel de episoade. Fiecare, la rândul său, incitant. Spor pe mai departe! ☺👍

    1. Îți mulțumesc pentru felicitări și aprecieri, Cristian. Dar poate că ai simțit și tu că, de fiecare dată când termini o povestire, parcă nu ai spus tot ce ai avut în gând, parcă nu a ieșit așa cum ai dorit. Eu așa simt, dar sper să-mi treacă. 🙂

  2. Deci… s-a cam terminat… Inca o povestire careia ii doresc sa ajunga citita de cat mai multi, intr-o carte, alaturi de altele! Of, daca s-ar putea sa incepi alta inainte sa se termine a’ dinainte. Dar… cer prea mult!!
    Felicitari pentru aceasta incitanta si reusita povestire! 🙂

    1. Mai urmează epilogul, care mi-aș dori să fie o surpriză plăcută pentru cei care au urmărit povestirea. Mulțumesc încă o dată pentru susținere, dragă prietenă! 🙂

    1. Săru-mâna cu recunoștință, anytza! Deocamdată e senin cerul, dar sper să se repete faza de ieri și să mai cadă o ploicică. Au nevoie și grădinile, nu numai oamenii. Gânduri bune și urări în consecință! 🙂

    1. Mă bucur că ai avut răbdarea să citești fiecare fragment și sper să-ți placă încheierea, care va veni în curând. Îți transmit cele mai alese sentimente, dragă Gabi! 🙂

    1. Îți mulțumesc că mi-ai dat de veste despre noile știri postate. E drept că nu sunt deloc îmbucurătoare, dar ne-am obișnuit parcă numai cu vești proaste. După cum sunt vremurile.
      Zi cu cât mai multe surprize plăcute, Sandule! 🙂

    1. Îți sunt recunoscător pentru frumoasele tale aprecieri, dragă Alex! Mai e un pas și terminăm cu Eunucul. 🙂
      Gânduri din cele mai bune și urări pe măsură! 🙂

  3. Ma crezi ca astept epilogul cu curiozitatea a 10 femei, nu doar a uneia?! 🙂 Atat de placuta lectura si de incitanta! Imi place tot mai mult. Bravo! Iti doresc spor la scris si noua saptamana sa iti fie cat mai reusita!

Leave a Reply

