10 lucruri pe care nu le știai despre înghețată

inghetata

  1. Cea mai populară aromă de înghețată este vanilia. Este urmată de aroma de ciocolată și cea de căpșune.
  2. Pe lângă aromele clasice, producătorii de înghețată au scos pe piață și arome mai puțin obișnuite: ardei iute, usturoi, bere, avocado, brânză cu mucegai (creația lui Heston Blumenthal pentru restaurantul său, The Fat Duck).
  3. Cornetul de înghețată a apărut din întâmplare, în 1904, la un târg din St. Louis, SUA, când un vânzător de înghețată a rugat un vânzător de waffe să îi pregătească niște cornete în care să servească clienții. Prima înghețată pe băț a apărut în 1920.
  4. Înghețata era prezentă în Grecia antică, iar Alexandru cel Mare consuma adesea un amestec de gheață îndulcită cu miere și nectar.
  5. Prima înghețată a fost făcută în China, în jurul anului 100, și conținea gheață, lapte de bivoliță, făină și camfor.
  6. Înghețata așa cum o știm azi, a apărut abia în secolul XVII și se spune că a fost inventată de Francesco Procopio. Era făcută din smântână, ouă și zahăr.
  7. E nevoie să lingi de 50 de ori o cupă de înghețată ca să o termini.
  8. Cel mai mare cornet cu înghețată din lume a fost pregătit în Marea Britanie, la Gloucester, în 2012. Întreaga înghețată măsura mai mult de 4 metri în înălțime și cântărea o tonă. A fost nevoie de o lună întreagă ca să fie înghețată la congelator.
  9. Cercetătorii au demonstrat că înghețata ne face mai fericiți. Asta pentru că atunci când mâncăm înghețată este activată o parte din zona frontală a creierului, asociată cu fericirea.
  10. Cei mai mari consumatori de înghețată sunt neo zeelandezii. Aceștia mănâncă 28,4 litri de înghețată pe cap de locuitor. Sunt urmați de americani și australieni. La polul opus, cel mai mic consum se înregistrează în India și Indonezia.
52 thoughts on “10 lucruri pe care nu le știai despre înghețată

    1. Eu zic că nu-i rău, atâta vreme cât nu exagerezi. Spun asta pentru că am văzut unele cazuri (mai mult în filmele americane) când unii fac exces. Dar știi tu mai bine cât e permis unei viitoare mame. 🙂

  1. Pentru punctul 7: dar dacă o muşti, termini mai repede da’ rişti să te doară dinţii! 😛
    Eu sunt înnebunit după îngheţata cu lămâie şi după cea cu fructe de pădure!
    Mie-mi place îngheţata şi iarna: O consum cu mare plăcere! Salutări dom’ Racoltă!

    1. Nici eu nu sunt lămurit la punctul 7 ( o fi cel mai controversat). Cred că depinde și de dimensiunea limbii, de căldura ei și felul în care știi să abordezi produsul. Bătrânul meu câine o lipăia din câteva mișcări. 😀
      Toate cele bune, Tipsynel!

  2. Uite inca un lucru pe care nu-l stiai despre inghetata . Prin anii ’50 , capatam de al ai mei cate doi lei ” sa ma duc la film ” . 1 leu si douazeci si cinci d e bani biletul iar cu restul , un cornet cu ” bomboane agricole ” si-o inghetata pe batz . Inghetata imi curata dintii de resturile cojilor d e seminte pe care le rontaiam in timpul filmului , mai bine decat periuta pentru dinti sau pasta de dinti ” Menta ” , ce ne era recomandata si pe care …doar pe aceea o gaseam in magazinele d e profil din RPR la vremea aceea . Interesanta chestia d e la punctul 9 si chiar ma-ntreb , oare daca aia din ISIS ar primii gratuit cate 4-5 kg. de inghetata de cap de vita { ca asta sant tipii , nu de alta } n-ar renunta oare la actiunile lor ce dovedesc din plin ca nu-s fericiti aici pe pamant ??? Astia din Franta , Germania , UK sau U.S. A. n-ar putea sa-i bombardeze cu…inghetata , eventual cu d-aia cu gust de ardei iute ??? Nu ma-ndoiesc d e faptul ca , Hestor Blumenthal ar considera asta drept o uriasa oportunitate pentru el si al sau… 😉 fuck duck !

    1. Comentariile tale sunt precum o înghețată pe vreme caniculară, iar iarna, precum un vin fiert (dacă o să ai aceeași perseverență, Marian). Ideea unui bombardament cu înghețată e originală și haioasă, dar cred că ar fi și, cel puțin, derutantă pentru fundamentaliștii ISIS. Zic și eu că trebuie încercată, oricum costă mai puțin decât o bombă convențională. 🙂

  3. Petre, nici nu ştii ce noroc ai avut, că tocmai am dat gata o porţie mare de îngheţată cu vanilie! (pusă peste cafeaua nr.2 pe ziua de azi!)
    Cu aşa poze pe canicula asta, rişti să-mi strici monitorul! haha!
    Vorbind serios acum, am aflat lucruri interesante despre îngheţată! Îţi mulţumesc!

    1. Norocul a fost mai mult de partea ta, Erika. Eu am primit astăzi mai mulți cucuruzi în lapte și a trebuit să renunț la înghețată pentru a face față acestei delicatese, înainte de a se învechi. Dar rămâne pe data viitoare. 🙂

  4. Buna noapte, Petru !!!
    Chiar azi dimineata am incercat sa fac inghetata de fructe de padure (afine si mure aveam in casa) dupa reteta unei ardelence de la televizor, 2 pahare mici de iaurt grecesc, si miere dupa gust, amestecata cu fructele pisate cu furculita, si dupa le-am pus in mixer, am incercat doar, copii mi-au laudat inghetata !!! Fructe de padure sunt acum la piata destule !!!
    Interesant subiect de discutie, multam !!! 🙂
    Iti doresc o noapte linistita !!!

    1. Sunt convins că vei repeta experiența, mai ales că le-au plăcut copiilor, iar acesta este cel mai concludent examen. Eu n-am talete în această privință, dar apreciez o înghețată bună, indiferent că-i de casă (ceea ce pe la noi nu prea se face) sau din comerț. O după-amiază cu metode bune de răcorire! 🙂

  5. Buna dimineata Petru

    Pana in anul 1983 am mancat inghetata ,dar capatand o bronsita astmatiforma ,acum ma uit cu jint la ea ,nici apa rece nu pot bea 🙂
    Imi placea inghetata de vanilie si fistic alaturi de o prajitura 🙂 acum amintiri 🙂
    O zi cat mai reusita sa ai Petru !

    1. Să știi că și eu beau apa la temperatura camerei, iar înghețata e ceva mai rar pentru mine, chiar dacă o ador vara. Doar că nu-i tocmai potrivită atunci când beau și bere. 😉
      A fost o zi reușită, iar eu sper să ai o seară cel puțin la fel de bună, anytza! 🙂

    1. Poate că ne asemănăm și aici, Cristian. Oricât de mult mi-ar plăcea înghețata, tot berea e cea cu care îmi sting setea. Mai ales că nu-i greu de păstrat, chiar dacă nu o bag în frigider. Salutări din cele mai brenefice! 🙂

  6. Mi-ai facut POFTA , Petru ! 🙂
    Ca urmare, in seara asta voi consuma o INGHETATA cu FRUCTE de PADURE ! 🙂
    Sa fii IUBIT de ” Domnite fara DEFECTE ” !!! 🙂 🙂 🙂
    Aliosa.

    1. Cred că ai ales cea mai bună înghețată! Fructele de pădure sunt și slăbiciunea mea, doar că nu prea găsesc înghețată cu aceste ingrediente. Așa-i când locuiești într-un orășel mititel.
      Să ai o zi de toată frumusețea, Sandule! 🙂

  7. Ce se potrivește cu articolul meu :)))))) Preferata mea este cu nucă de cocos și ciocolată și culmea nu o mai găsesc nicăieri. Mi-aș prepara-o eu, dar în Grecia e o provocare să găsesc nucă de cocos :)) Care este preferata ta?

  8. In special vara, dulcele nostru preferat este inghetata…in general cea de cacao (sau ciocolata). Dar recunosc ca si in anotimpul racoros mai “driblam” tot in aceasta directie. Ce sa-i faci? Ne place foarte mult.
    Mi-amintesc in copilarie si tinerete cum imi desfatam papilele gustative cu un profiterol adevarat…nu cum se prepara astazi. Sau ce buna si cremoasa era inghetata Polar, aceea la pahar si costa doar 3 lei…paharul mare. Ce mai lingeam din ea… 🙂 Aia era cu adevarat de ciocolata, nu ca cele de astazi cu arome si inlocuitori, indulcitori, etc. Dar asta e, trebuie sa ne adaptam vremurilor! Si slava Domnului ca am facut-o cu brio! :))
    Un week-end dulce si racoros precum toate aromele de inghetata din lume! 🙂

    1. Uite că eu am pierdut ocazia să gust vreodată din profiterol, deși auzisem multe aprecieri la adresa lui. Acum, dacă zici că și el și-a schimbat gustul, nici n-o să mai încerc a-l gusta, chiar dacă voi avea ocazia.
      Zile pline de savori minunate îți doresc și eu, Ileana! 🙂

Leave a Reply

