Cum să alegi pepenele perfect

1. Este bine să aibă pete, însă acestea trebuie să aibă o culoare gălbuie-portocalie

Niciodată nu alege un pepene care are pete albe! Acesta va fi bun, însă nu la fel de zemos și dulce precum unul care are pete de culoare gălbui-portocalie. Această zonă unde apare pata respectivă este locul în care a fost în contact cu solul, de aceea se decolorează coaja.

2. Defecte lemnoase pe coajă

Nu da la o parte pepenii care prezintă defecte pe coajă. Acest lucru semnifică faptul că albinele au polenizat de mai multe ori florile, iar pepenele va fi foarte dulce. Astfel că, reține că pepenele perfect nu trebuie să arate perfect la exterior.

3. Să fie rotund sau alungit?

Potrivit specialiștilor, pepenii alungiți sunt mai zemoși, în timp ce un pepene rotund va fi mai dulce. Alegerea îți aparține!

4. Fii atent la dimensiunea pepenelui!

Este recomandat să optezi pentru un pepene mediu, însă indiferent de dimensiunea lui reține că acesta trebuie să fie foarte greu atunci când îl ridici.

5. Analizează mereu codița pepenelui!

Dacă codița este uscată, înseamnă că pepenele este copt și dulce. În schimb, dacă ai observat că are codița verde, înseamnă că a fost cules prea devreme și probabil nu va fi atât de dulce și bun.

39 thoughts on “Cum să alegi pepenele perfect

    1. Ceva experiență am acumulat și eu. Când eram copil, stăteam mereu prin preajma grămezilor de lubeniță, privind cu jind la ele. Nu ne permiteam să cumpărăm, însă proprietarul și-a dat seama și m-a pus de pază, să nu-i fure țiganii din marfă. La sfârșitul zilei, primeam un pepene mare, dar adesea mi-l luau copiii de țigan, în drumul spre casă.

    1. Mă bucur că am venit cu informații noi, pentru unii. Le știam din bătrâni, dar până acum n-am avut prilejul să le împărtășesc. Să-ți fie duminica răcorită de fructe dulci și sănătoase, anytza! 🙂

  1. Multumiri pentru sfaturi , draga Petru ! Mi-au facut o poftaaaaaaaaaaaaaaaa ! S-apoi nu degeaba pepenele era considerat fruct sacru şi era îngropat odată cu împăraţii egipteni în morminte…a fost demult asta….tot demult Confucius apunea ca “Prietenii sunt ca pepenii: încerci o sută şi alegi doi, trei.” Seara minunata ! 🙂

  2. După criteriile 1 și 5 se ghida și bunicul atunci când mergeam la cules de pepeni. Mă învățase și pe mine cum să recunosc pepenii copți. 🙂

    1. Tocmai ce mi-a amintit o prietenă pe facebook: e bine să pocnești pepenele, iar dacă sună precum ai pocni mărul lui Adam cu două degete și cu gura deschisă, înseamnă că e copt. 🙂

  3. Utile sfaturile mai ales ca cei ce au trait numai la oras nu prea cunosc criteriile dupa care se alege un pepene gustos.

    UN SF DE SĂPTĂMÂNĂ BINECUVÎNTAT !

    1. Cei de la oraș, mai ales dacă-i unul mare, au parte numai de pepeni din Dăbuleni, după cum îi laudă vânzătorii. Fiindcă așa se cere pe piață, iar eticheta e ușor de făcut, în schimb analizele, greu de efectuat. 🙂
      O după-amiază cum nu se poate mai bună, Beta! Și o seară mirifică!

  4. Serios că-mi printez informațiile astea. Aici iau câte jumătate de pepene (noi îi spunem harbuz). Dar am luat unul întreg nu demult și era sec. L-am aruncat direct! Mulțumim de articol!

    1. Să-ți fie de folos! Noi cumpărăm mai mult de la piață, iar înainte de a-l achita, cerem să-i facă o incizie, pentru degustare. Prețul e cam același, dar măcar testăm marfa.

  5. Felicitari pentru INDRUMATORUL postat Petru ! 🙂
    As adauga si eu ceva :
    – Nu cumpara PEPENE de la mafioti,
    ca nu-s PRODUCATORI ci HOTI,
    ce iau sau fura de la fermieri ,
    mintindca ei sunt agricultori !!! 🙂 😦 🙂

    1. Bună dimineața și o săptămână pe măsura așteptărilor, Sandule! 🙂
      Mulțumiri pentru vizită și preluare! 🙂
      Pe la noi sunt doi producători care aduc pepeni și, după cum i-am observat eu, nu arată a fi mafioți. 😉

  6. Sotul meu statea 5 minute si batea pepenii si tot nu nimerea unul grozav. Ultima data i-am zis sa il ia pe primul care i se pare ca arata bine si a fost delicios. Cred ca pata galbena si codita merita verificate, dar pepenele nu trebuie batut :))

Leave a Reply

