Ofertă la înălțime

– Mai ții tu minte când am fost ultima dată într-un sejur frumos, departe de grijile cotidiene, Nelule?

– Sigur că da. Cum era să uit orele petrecute în șirul nesfârșit de autoturisme care se îndreptau, ca și noi, spre malul mării? Căldura era insuportabilă, la fel și mojiciile celor care depășeau neregulamentar și ne făceau semne indecente. La întoarcere s-a întâmplat la fel, iar de atunci mi-a pierit cheful de a merge atât de departe, în plin sezon.

– Știu, dragule, dar nu-i obligatoriu să mergem cu mașina…

– Ce spui tu? Te pomenești că vrei să mergem cu trenul! Să cărăm bagaje după noi, să călătorim cu viteza melcului, în vagoane supraaglomerate și neîngrijite, în care ori te topești de căldură, ori dârdâi de frig, în funcție de vreme și anotimp. Nici vorbă, draga mea.

– Nu la tren mă gândeam eu…

– Aha! Vrei să mergi cu autocarul, așa cum a făcut Saveta cu bărbat-su! Ai uitat ce a pățit când și-au luat bilet prin agenția aia dubioasă? Îți amintesc eu: patru ore au așteptat oamenii să vină mașina, iar la urmă au plătit pe altcineva să-i ducă. Iar când au ajuns la Mamaia, și-au dat seama că nici rezervare n-aveau, așa că au plătit din buzunar câteva zile, să nu vină înapoi nebronzați. I-a costat cât două vacanțe bune!

– De fapt, eu voiam să-ți propun o călătorie cu avionul.

– Cu avionul?! Da’ nici n-ai pretenții!

– Vei fi uimit să constați ce prețuri mici are compania Ryanair și ce oferte convenabile găsești pe orice rută din Europa. Tocmai am făcut un calcul și am constatat că-i mai ieftin decât cu orice alt mijloc de transport dacă apelăm la serviciile city-break low cost. Uite, eu m-am gândit la Atena, izvorul civilizației europene, din care se adapă milioane de turiști în fiecare an.

– Nu pot să cred, până nu văd. Și cam la ce prețuri zici tu că am găsi bilete?

– Chiar că nu o să-ți vină să crezi. Doar 9,99 de euro un zbor, în condiții excelente și cu un personal de profesioniști. Compania Ryanair operează la noi de pe patru aeroporturi: București, Craiova, Timișoara și Oradea și poate ajunge la 200 de destinații din 33 de țări europene. Dar eu rămân la visul meu de a vedea Atena prima dată

– Atunci ce mai așteptăm? Fă rezervare de bilete, că eu mă duc să caut geamantanele. La câte avem dreptul?

– La câte vrei în cală, dar putem lua și două bagaje de mână gratuite.

Imagini pentru poze cu avioane ryanair

Cred că era cea mai spontană călătorie pe care am făcut-o vreodată, iar asta îmi dădea fiori și simțeam din plin adrenalină. Trebuie să recunosc că-i datoram nevestei această plăcere, care a venit cu argumente convingătoare, după câteva excursii care mi-au cam tăiat cheful de a mă aventura în destinații îndepărtate. M-am convins din momentul când am intrat în avion, dar și cu fiecare obiectiv vizitat în capitala Greciei. Era pentru prima dată când vedeam Atena și am fost amândoi copleșiți de numărul obiectivelor care ne atrăgeau și de măreția lor. Nu am avut decât două zile la dispoziție, dar le-am folosit din plin.

Imagini pentru imagini portul pireu

Am început cu zona veche a orașului, Monastiraki, colindând bazarul din apropiere, în care se găsea orice îți trecea prin cap, ba chiar și ce nici nu-ți închipuiai. Am continuat să mergem pe jos, dar și cu metroul – pentru a ne mai odihni picioarele -, și astfel am văzut pe rând: muzeele Benaki și cel de Artă Cicladică. Ne-a impresionat în mod deosebit portul Pireu, cu o sumedenie de ambarcațiuni de diferite culori și mărimi, dar și pentru gusturi din cele mai pretențioase. De câte ori simțiam mirosuri de mâncare, nu ne puteam abține să nu gustăm din mâncărurile cu tradiție, oferite de greci amabili și mereu cu zâmbetul pe buze. Am preferat peștele și fructele de mare, dar am gustat și un pui grecesc cu tzaziki și o plăcintă grecească tradițională excelentă. Seara am ajuns la hotel, iar după un ce am trecut pe la duș, somnul a venit instantaneu.

Imagini pentru imagini acropole

Dar nu ne-am lăsat mai prejos nici a doua zi, când a venit rândul să vizităm Parthenonul și, firește, Acropole. Nu se putea să omitem cele mai vestite și vizitate obiective, dar am avut timp să intrăm și în Noul Muzeu Acropole, precum și în site-ul Agora Greciei Antice. Ne-am scăldat în istorie și în mituri, cu ajutorul unui ghid care cunoștea și limba română, dar am făcut și multe fotografii, să le arătăm vecinilor și prietenilor. În cea de-a treia zi, ne-am întors acasă, cu zâmbetul pe buze și sufletul mulțumit. A fost o escapadă care se cere repetată și în alte destinații, pentru că acum știm la cine să apelăm.

Sursa imagini: Google

Articol scris pentru SuperBlog 2016

55 thoughts on “Ofertă la înălțime

  1. Am citit cu placere, foarte frumos descrisa excursia la Atena !!! ⭐
    Am avut si eu parte de o calatorie spontana cum zici, la Paris pentru trei zile, si la fel am fost impresionata de excursia facuta cu avionul, am mai facut in copilarie o plimbare de agrement deasupra Bucurestiului, dar, imi aduc aminte cu emotie ce am vazut la Paris!!! 🙂
    O duminica perfecta Petru !!! 🙂

    1. O excursie neplanificată are toate șansele să fie mai reușită decât una pe care o pregătim cu mult timp înainte. Mai ales că nu avem timp să ne facem tot felul de iluzii, ci totul vine ca un bonus la care nici nu am sperat mai ieri.🙂

  2. Daca nici macar asta nu-i RECLAMA 😡 ….inseamna ca nu mai stiu eu ce-i aia 😀 !!! Intrebare : de ce te-ai axat taman pe Grecia caci acolo , doar fraierii s e duc sa viziteze si sa admire …monumentele ? De c e nu te-ai gandit sa promovezi bunaoara …Italia caci , ” romanii de la Roma s e trag ca dintr-o fantana care , cura si cura si tot cura … mereu ” ? Te las pe matale nea Petre , sa descoperi cine a spus ceea ce-am citat eu 😎 si poate ca-ti vei revedea prioritatile in materie d e ….turism 😉 . De-o duminica cat mai placuta iti urez sa ai parte in continuare , ma rog atat d e placuta cat poate fi in …. Seini 😄 si de-o saptamana viitoare , cat mai linistita si lipsita de necazuri inerente , conditiei de traitor in Romania ! 😡

    1. Fiecare țară are atracțiile ei, și ar trebui să vedem cât mai multe înainte de a face un top, subiectiv firește. În advertorialele din anii precedenți am vorbit despre Italia (Veneția), Franța (Paris), Anglia (Castelul Westminster)… Trebuia să trec și prin Atena.😉
      Zile minunate și cât mai senine, îți doresc și eu!🙂
      P.S. – Să fie un citat din Ion Coja?

  3. Salut Petru !
    Frumos articol !🙂
    Succes in SuperBlog 2016 ! 🙂
    Daca tu nu ai trecut pe la mine sa citesti la CALD
    comentariul meciului de fotbal din preliminariile CM Rusia 2018,
    ARMENIA-ROMANIA 0-5 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

    am trecut eu pe la tine sa-ti postez REZUMATUL comentat de straini, nu de romani ! 🙂
    Seara faina ,
    Aliosa.

    1. Îmi pare tare rău că nu mi-am făcut norma pe bolg, dar am avut câteva probleme despre care nici nu vreau să vorbesc aici. Sper să normalizez situația sau să-mi fac un program mai lejer.
      Meciul l-am văzut și eu în direct, bucurându-mă de fiecare gol și gândindu-mă la tine.🙂
      Îți mulțumesc pentru vizită și rezumat, Sandule!🙂

      1. Din pacate, videoclipul cu REZUMATUL meciului a fost RETRAS de producator dar,
        nu-i bai ,mai ales ca spui ca ai VAZUT in DIRECT meciul ! 🙂
        Eu merg acum in sufragerie unde voi urmari ” alternativ si simultan ” 🙂 meciurle din preliminariile CM 2018 ce se disputa la ora asta !🙂
        Noapte Buna, Petru ! 🙂

        Sandu.

      2. Buna dimineata Petru !
        Gandindu-ma ca NU se stie cand ROMANIA va mai castiga un meci de fotbal din Preliminariile Cupei Mondiale cu 5-0 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 si avand in vedere ca VIDEOCLIPUL postat de mine mai sus a fost STERS de cel care l-a publicat 😦 postez un alt VIDEOCLIP

        spre aduceri aminte in serile geroase al IERNII ce pe la tine se pare ca este foarte aproape !
        O zi de MARTI fara “cele TREI ceasuri rele ” ! 🙂
        Sandu.

      3. Bună dimineața și ție, iar ziua să ți se încheie într-o veselie, Sandule!🙂
        Am revăzut cu mare plăcere golurile jucătorilor noștri, într-un rezumat pentru care îți sunt recunoscător, dragă prietene. Să sperăm că vom mai vedea și astăzi!😉

      4. Si eu sper ca la sfarsitul partidei de fotbal dintre romani si cazaci,
        TRICOLORII va vina acasa cu toate cele 3 ( TREI ) puncte !!! 🙂 🙂 🙂
        Pana la ora de incepere a meciului ( 19.00 ora noastra ) ,
        te invit cu stima si respect,sa urmaresti un INTERVIU si mai INTERESANT decat cel postat pe
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2016/10/08/
        o adevarata LECTIE de ISTORIE a ROMANILOR sustinuta de un ISTORIC MILITAR ,
        mare PATRIOT ROMAN si IUBITOR de NEAM si TARA
        pe care JAVRELE ORDINARE din INTERIOR si din AFARA,
        nu-l vad cu ochi buni ………………..
        Colonel( r) Doctor in ISTORIE, MIRCEA DOGARU ! 🙂

        Auditie placuta !🙂
        Hai ROMANIA !!! 🙂 🙂 🙂
        Sandu.

      5. @Aliosa Popovici Stai matale linistit caci nici cei ce fac parte din SCMDR , nici macar aia nu-l mai privesc cu mare dragoste pe nea Mircea Dogaru cat despre civili…sa fim seriosi pana si copii stiu ca dl. Colonel {r} Dogaru apara ….” interesul national ” dupa cum spunea mai nu stiu cine , mai nu stiu cand >-( . Civilii cel putin , s-au saturat d e promisiunile pe care le tot face dl. Dogaru ca…” vom iesii in strada si-i vom matura ” ! Nu va suparati insa…asta-i parerea mea . Va salut respectuos !

    1. Trebuie să-ți învingi teama, Anușka! Se știe că zborul cu avionul e mai sigur decât mersul cu mașina, mai ales pe șoselele noastre. Mersi mult pentru vizită și urare!🙂

  4. O escapada foarte frumoasa ai reusit sa faci dar e nemaipomenit sa ai o sursa binecunoscuta cum reusesti sa procuri bilete de avion asa de ieftin de la Ryanair,trebuie sa fii un turist umblat prin lume sau sa ai informatii la zi.Mi-a placut foarte mult ca Grecia este locul unde visezi sa ajung! O seara superba iti doresc!:)

    1. Astăzi e suficient să ai Internet și să știi unde să cauți. Te informezi pe loc și îți faci rezervări de bilete din fața monitorului, fără alte bătăi de cap. Să ai o zi cu soare, așa cum e acum pe la mine, dragă prietenă!🙂

    1. Îmi place că ești avizată, chiar dacă nu participi la competiție. E adevărat că trebuia să afișez un screenshot cu tarifele, dar nu m-am priceput să-l descarc, așa că o să suport consecințele.😦 Tehnica asta…

      1. Pe tastatura de la calculator in zona tastei delete e un buton pe care scrie prt screen sau ceva de genul. Apesi acolo si e ca si cum face poza întregului ecran. Intri in paint, dai paste si apare acolo. Decupezi doar ce ai nevoie si gata. Daca vrei fac eu si iti trimit pe mail, doar trimite-mi un link unde se gasesc tarifele

      2. Îmi pare tare rău, dar am trimis deja copia articolului, ieri fiind termenul limită. Mulțumesc oricum pentru instruire, care îmi poate fi de ajutor în viitor.🙂

  5. Viata e pretioasa. Viata e fragila. In clipa asta esti, in clipa urmatoare te-ai dus. Fiecare clipa trebuie stoarsa de tot ce se poate da, fiindca nu stii niciodata cand va cade cortina. – Sandra Brown

  6. Eu recunosc că nu sunt un fan al advertorialelor – parcă aşa se numesc – dar tu ai un stil al tău care le duce în proză de calitate. Şi, aşa după cum am mai spus-o, dialogurile tale sunt mereu reale, au miez şi vezi/simți personajele. Țin pumnii, Petru, sper ca aceia care vor juriza să țină cont şi de astfel de aspecte. Foarte importante, de altfel. Spor pe mai departe! ☺☺☺

    1. Mă bucură aprecierea ta, Cristian, și sper , la rândul meu, ca juriul să pună un mai mare accent pe partea narativă, decât pe cea tehnică. Mai ales că eu nu am vreun nepot prin preajmă, care să mă instruiască în domeniul tehnic, ori de câte ori se ivește o provocare de acest gen. Mersi mult!🙂

  7. … si fotografiile inserate in postare sunt luate de pe Internet😉
    Chiar să nu fi avut timp nici măcar pentru o amărâtă de fotografie in Grecia, daca tot insinuezi ca ai fost acolo grație acestei companii de basm ?!?

    1. În enunțul probei nu se cere să povestim neapărat o călătorie reală, ci putem să ne folosim imaginația, iar pozele pot fi preluate de oriunde, dacă este specificată sursa. Timp am avut berechet – mi-a luat vreo șase încercând să postez un screenshot cu tarifele -, și tocmai de aceea îmi pare rău că te-am dezamăgit.

  8. Cele mai multe puncte tu le meriti daca Petru. Nici nu se putea mai fain articol pentru promovare.
    Sa ai o saptamana plina de bucurii , sa treci cu bine peste ce te apasa si sa se mai incalzeasca un pic vremea ca deja nu o mai suport, prea devreme anul acesta ne-a lovit bratul iernii (asa arata temperaturile). Nici nu ne-am dumirit bine cu toamna ca uite ce frig s-a facut…..

    1. Săru-mâna, cu mii de mulțumiri pentru complimente, Anda! Zilele acestea mă apasă și pe mine, deși am așteptat cu drag toamna. Credeam, totuși, că va fi mai blândă, mai puțin friguroasă și cu cerul mai senin. În speranța că e doar o fază trecătoare, îți doresc zile tot mai senine!🙂

  9. Cea mai frumoasa vacanta am avut-o intr-un city break, e drept de 4 zile, la Paris, dar n-am iesit ieftin, nici scump, dar totuși. Informatiile tale imi dau speranta ca voi mai vizita vreodata si altceva decat imprejurimile Brasovului, caci din motive de sosele nu ma aventurez prea departe.

    Multumesc pentru informatii!

    1. Neavând șosele și nici căi ferate, singura opțiune pentru excursii rămâne calea aerului. Până nu demult, zborul cu avionul era considerat un lux, dar astăzi e mai ieftin decât o călătorie cu trenul, cel puțin la noi în țară. Cine ar fi crezut?
      Săru-mâna pentru vizită și comentariu, Adriana!🙂

      1. …tu meriti sa vin zilnic, pui frumos in sufletul omului, din pacate ma risipesc. Eu doar din toamna in primavara stau on line, vara mi-e liber..

        Ai asa dreptate. Cine ar fi crezut?

Leave a Reply

