Urechile naturii

Micuța Lili descoperă lumea, iar părinții ei o redescoperă alături de ea. Totul pare nou în jurul ei și trebuie explorat, cunoscut, mirosit, pipăit, gustat… Întrebările vin ca o avalanță pentru mami și tati, care au nevoie de multă inspirație pentru a o mulțumi cu răspunsuri cât mai lămuritoare. Se spune că la cinci ani, copiii sunt cei mai receptivi și curioși la tot ce-i înconjoară.

Alimentația e un subiect vast, cu care intră în contact din primele zile de viață, un domeniu în continuă schimbare chiar și pentru adulți. Lili, ca orice copil preșcolar, dorește să-și urmeze părinții peste tot și în toate, să îi imite în comportament și să mănânce aceleași feluri, în același mod. Așa s-a întâmplat și atunci când tati a vrut să-și surprindă familia cu două feluri de mâncare chinezească la pachet, de la Wu Xing. Îi plăcea mâncarea picantă și auzise numai cuvinte de apreciere de la cei care au gustat-o. Era ocazia perfectă de a-și încerca îndemâna în mânuirea bețelor. De la acest eveniment nu putea să lipsească micuța Lili, mirată și curioasă de ce se găsea în cele două cutii.

– Tati, dar astea ce sunt? Parcă ar fi furnici…

Furnici în copac (iute)

 

– Ai ghicit! Chiar așa li se spune: Furnici în copac, dar nu sunt furnici de-adevăratelea, ci mici bucățele de carne tocată, amestecate cu spaghete de soia. Nu-s prea picante pentru tine?

– Sunt foarte bune, dar cam ustură la limbă… Iar astea de dincoace cum se cheamă?

– Le zice Urechi de lemn

– Vai da’ ce urechi gustoase! Ce lemn e ăsta?

Urechi de lemn în sos chinezesc

 

– De fapt sunt ciuperci foarte delicioase, mai ales pentru copiii care vor să crească mari și sănătoși.

Apoi se adresă soției, care încă nu gustase din bunătăți:

– Sunt recomandate și adulților, deoarece reduce nivelul de colesterol și are proprietăți anticoagulante. Ia încearcă, draga mea, să vezi ce textură elastică au, doar sunt de la #wuxingstie.

A fost, într-adevăr o experiență plăcută pentru toți trei, pe care au repetat-o de câte ori au avut prilejul. Lili a devenit mare fan al ”Urechilor de lemn”, care i-au stimulat imaginația, mai ales când au ieșit la pădure, să culeagă ciuperci și au văzut un arbore invadat de ciuperci.

logo wu xing (2)

– Tati, uite un copac cu multe urechi de lemn! Să nu le culegem, ca să nu rămână surd.

Au râs ambii părinți și s-au limitat doar la „urechile” găsite la sol. Cine știe, poate Lili are dreptate, iar ciupercile pot fi mai mult decât un ingredient sănătos pentru o masă benefică, e natură vie într-un castron sau cutie. WuXing știe!, nu degeaba mâncarea chinezească e apreciată în toată lumea.

Acest articol participă la #Superblog 2016

33 thoughts on “Urechile naturii

  1. Foarte faina promovarea ta , draga Petru ….si mie imi place mult de tot mancarea chinezeasca, iar “urechile de lemn” sunt la loc de cinste. Sa ai o zi minunata si succes in tot ceea ce faci !🙂
    Pentru ca afara inca este S🙂 ARE si frumos….

    1. @ mcooper 801 Ce faci onorabile asculti la vrajeala asta de…Buftea 😀 😄 ??? Pai cine crezi ca este atat de nebun incat sa-si duca copii la restaurante chinezesti si mai ales sa le dea ciuperci ? 😡 Pai , nu realizezi ca , numai pentru asta cu ” urechile d e lemn ” , si aia de la ” Protectia Copilului ” ai decade din drepturile parintesti….INSTANTANEU ?!? Seara buna in continuare stimate mcooper 801 !

    2. Fiecare șlagăr din trecut ne amintește câte o perioadă a tinereții. Îți mulțumesc pentru cel oferit mai sus, care mă trimite cu gândul la anul în care am învățat la Gura Ocniței, cu emoții plăcute și unele mai puțin plăcute, dar de neuitat. Cele mai calde urări, dragă prietene!🙂

      1. M-ai făcut tare curios, dragă Petru! La care localitate „Gura Ocniței” faci referire în comentariu? Doar n-o fi aceea de lângă Târgoviște? Sau este și prin Maramureș vreuna cu aceeași denumire? Ce mică mai e lumea!🙂

      2. E vorba de Gura Ocniței, de lângă Moinești, jud. Dâmbovița. Pe atunci era o stațiune balneară pentru copiii și adulți, cu o bucătărie de calitate și cofetărie proprie. Acolo am gustat multe bunătăți.🙂

  2. Aoileu ce pofta mi-ai facut ,dar cand am citit furnici ,am crezut ce de-adevaratelea ,ma speriasem🙂
    O povestoara frumoasa ,merita premiata,succes pe mai departe.

    1. @anushka Da mai Anushka ca la voi la Braila …da pe-afara de carciumi chinezesti , sa tot faci comanda la Wu Xing … 😄 😄 😄 😄 😄

    1. Așa să și faci, dragă prietenă! Nu te lua după oamenii cu prejudecăți, că gastronomia e în continuă schimbare și în țara noastră. În bine! O duminică superbă îți doresc din toată inima!🙂

  3. Nea Petre…sa-ti traiasca familia matale , p’acolo prin Seini …sunt atat de multe restaurante chinezesti care sa-ti dea eventual si potol pe da’moaca , de le faci astora reclama la …. ” mancarurile ” lor ??? 😡 😡 😡 Iti doresc din toata inima sa castigi SuperBlog 2016 insa…pe ceva d e bun simt frate nu pe….chinezarii 😡 !!! Prin Septembrie am fost cu un bun amic { fireste ala a platit ca …este mai pricopsit } la ” Beijing ” { ala de la Piata Alba Iulia colt cu Nerva Traian } si…am glojdit tamam ” furnici de copac ” crezand ca-s ….spaghete cu carne tocata , spaghetti boloniesse , iar nemernicul ala de ” prieten ” , nici macar nu i-a dat prin mintea capului sa-mi spuna ce mancam d e fapt , darmite denumirea romaneasca a ” mancarii ” sau macar ingredientele din care era preparata 😡 ! Mai vroia ticalosul sa-mi comande si …. ” cuiburi d e randunica ” … prafu’ sa se-aleaga d e el , si de chinezi cu mancarea lor cu tot !!! Ce zici , daca n-aveam ” oarece cultura generala ” si n-asi fi stiut ce-s alea ” cuiburi de…” luam plasa si bagam la jgheab …. flegme d e pasare 😡 😡 😡 ??? Da-i mai frate in ma-sa cu mancarile lor cu tot , caci…parca tot mai bine este sa bagi la matze o friptuta de vaca in sange si sa dai pe ” soseaua gatului ” un vin de regiune sau d e Dragasani , decat sa-ti paradesti matzele cu….aiurelile lor caci , cine dracu-ti garanteaza daca , carnea aia este de porc si nu de pudel sau si mai rau…. de sobolan ??? Vrei colesterol mic…manaca cu ardei iute romanesc { pana si Aliosa Popovici recomanda chestia asta , mai nu stiu cand } , manaca picant sa te usture gaozul la iesire dar , manaca mancarurile alea carora le descria procesul d e fabricatie , Sanda Marin in acea vestita ” Carte d e Bucate ” de prin anii ’60 . Manaca cum s e manca in Bucurestii anilor ’50-’60-’70 la vestita carciuma ” La Calu’ Balan ” din Piata Unirii sau la ” La Cinci Lei ” de pe Cauzasi ori la ” Motanu’ Negru ” de pe Uranus asta …. ca sa nu mai amintesc de restaurantul ” Bumbesti ” d e pe Rahova { aia aveau ca vinul casei , ” Valea Calugareasca ” ….mureai si inviai dupa fiecare litru baut 😄 😄 😄 } si , daca vei mai avea fie si-n pic d e colesterol , dumneata sau indiferent cine-ti citeste postarea …sa ma luati cu huoo pe unde ma veti vedea !!!! 😄 😀 Iti urez sa ai parte de-o seara cat mai buna in continuare …iar la cina de-o paprica ” romaneasca ” 😉 si-un tzoi de palinca…de-asemeni ” romaneasca ” 101 % 😄 😄 😄 !!!!!!!!!!!!!!!!

      1. @Aliosa Acestea trebuiesc scrise cu litere de aur pe frontispiciul fiecarei carciumi : Consumati ardei iuti , scapati astfel d e grija colesterolului si maresc si …. ” placerea ” !!!

    1. Păi ce-i asta, nea Marian? Îmi faci antireclamă, să nu mai pup puncte nici de la un subiect care chiar îmi place? E drept că nu avem încă restaurant chinezesc în Seini, dar umblu și eu prin țară, iar unde văd o mâncare nouă, interesantă, care arată bine și mai e și picantă, nu pierd prilejul să o gust. Așa am făcut cu puii de baltă, cozi de raci, melci ș.a.m.d. Mai greu a fost prima înghițitură, că după aia nu m-am mai putut opri!😀 Așa e și cu mâncarea chinezească, foarte bună și sănătoasă!🙂 Gusturile nu se discută, dar dacă o faci, trebuie să guști întâi!😉

      1. Cand este vorba despre ” pui ” , d e balta , scoici sau raci , eu insumi le voi face reclama binemeritata nene Petre caci….pana si Dumnezeu a mancat asa ceva de bucurie dupa ce-a scapat de …aia doi pe care-i tinea nemeritat in gradina Lui 😉 !

      2. Despre ce fel de antireclama vorbesti onorate nordist cand eu insumi am pomenit nu doar numele unui restaurant cu specific chinezesc si pe deasupra i-am dat inclusiv adresa ?!?

      3. Asa este, Petru ! 🙂
        ” De GUSTIBUS non DISPUTANDUM ” !!! 🙂 🙂 🙂
        Si EU am MANCAT preparate din MELCI pentru prima oara in viata mea
        la prima VIZITA facuta rudelor in ITALIA ……………..

      4. Ziceam și eu că trebuie să îndemnăm oamenii să guste mai întâi, și numai după aceea să-și spună părerea. De aceea s-a inventat reclama. Dacă le tăiem pofta de la început, vor rămâne cu prejudecați și vor mânca toată viața numai porc și găini îngrășate forțat. Ciuperca e un aliment perfect, iar eu am apreciat-o toată viața!🙂

      5. @Aliosa Cu melci m-am ” delectat” la Poiana Brasov in urma cu mai putin de o luna d e zile , si-ti pot spune cu mana pe inima ca , desii stiam ce-nseamna ESCARGO …con champollion am consumat c-o reala placere acel fel d e mancare , mai ales ca printre cei ce acceptasera sa manance alaturi d e mine se afla si ” amicul ” care …. m-a ” onorat ” cu acea masa la ” Beijing ” despre care am pomenit deja 😀 😄 ! Daca nici asta nu-i o dulce razbunate atunci….inseamna ca nu mai stiu eu ce-nsemneaza razbunare , mai ales daca-i vorba despre genul asta de ” amici ” . 😉

      6. @ Aliosa Zi bodaproste onorate domn ca , nu te-au servit aia { fireste depinde in ce regiune a Italiei ai fost } cu…. RIZZOTO CON GATTO ! 😀 😄 😄

  4. Buna seara draga Petru. Tare fain articolul. Eu cinstit spun nu-mi place mancarea chinezeasca mai ales ca nu spun din ce-i facuta si tot citind pe batranul net diverse retete m-am lasat pagubasa sa incerc asemenea mancare. Mi-a placut mancarea turceasca, bulgareasca, ruseasca, tatareasca, frantuzeasca etc. am avut ocazia sa mananc in diverse imprejurari pe unde am calatorit dar cea asiatica nu m-a tentat niciodata.
    Cum niciodata nu este prea tarziu, si pentru ca am vazut ca nu ai putut trece pe la mine unde gaseai felicitarea,am trecut eu sa-ti urez LA MULTI ANI ! de ziua barbatului , la fel le urez si prietenilor tai de pe acest minunat blog. Multa sanatate si tot ce va doriti alaturi de familiile voastre.❤

    1. @Beta Pai , fara suparare dar si mancarurile turcesti , bulgaresti sau rusesti seamana cu mancarurile romanesti , fie din punct d e vedre al ingredientelor , fie dupa modalitatea de gatire . Francezii sunt mai artisti in materie d e prezentare dar , pana si aia folosesc cam ce folosim noi la prepararea mancarurilor deci…mancaruri de bun gust . In urma cu un an cand am fost in vizita la fiul meu…pan’aci la Nothingam , 😀 am mancat acolo tzipar in aspic de-ti venea sa vomiti doar la simpla lui vedere insa , mi-am luat inima in dinti { mi-era si foame si rusine ca sa nu ma creada englezii prost } si am mancat . Frate….DUMNEZEIASCA MANCARE !!! Mancarea asiatica insa , in special daca nu sti care-s ingredientele …mai bine rabzi d e foame 😡 !

    2. Am uitat că a fost ziua bărbatului, dar nici la TV nu am auzit să vorbească despre asta. Am aflat mai adineaori, când am trecut pe la tine și am citit frumoasa dedicație. Îți mulțumesc pentru urări, vizită și minunata ilustrație, dragă prietenă!❤

  5. Buna seara Petru !
    In primul rand, succes din toata inima in competitia SuperBlog2016 !🙂
    In al doilea rand, iti marturisesc ca NU am MANCAT niciodata MANCARE CHINEZEASCA ! 😦
    In al treilea rand, NU pentru TINE, ci pentru una lume virtuala care ma tot critica ca am ceva cu afaceristul si politologul america de origine ungureasca,George Soros, uite un LINK
    https://ligapeacehumanity.wordpress.com/2016/11/19/maidanul-american-incotro/
    ce nu-i opera mea ci a unui blogger despre care pana in aceasta seara cand a dat ” FOLLOWING ” postului meu, NU am stiut de existenta lui in WordPress.com/
    In al patrulea rand, iti urez La Multi Ani de Ziua BARBATULUI ,
    o noapte linistita si-o Duminica Binecuvantata !🙂
    Aliosa.

  6. Buna dimineata Petru !
    Cele ce jos voi posta,
    Nu se refera la tine,
    Ci se vor analiza,
    De toate persoanele, pe bune ! 🙂

    ” NU mor CAII cand vor CAINII ” 🙂
    spune-o vorba din popor,
    de multe ori pedelistii si basistii,
    mi-au dorit in gand sa mor !!! 😦 😦 😦
    Eu insa n-am murit ,
    iar de n-ar mai fi si basistii la BUTOANE ,
    as putea spune ca sunt fericit ,
    dar NU pot spune, Doamne,
    ca basistii s-au infiltrat ,
    in ” Guvernul si Partidul MEU ” 😦
    si fac politica unui agramat candidat,
    ce vrea si el in “Parlamentul Meu ” !!! 🙂 😦 🙂
    O Duminica placuta, Petru !🙂

    Aliosa🙂

    1. Bună să-ți fie inima, dragă prietene, și foarte plăcută duminica!🙂
      Mulțumiri pentru minunatele flori și urări, la care îți răspund cu aceleași sentimente și gânduri călduroase, Sandule!🙂
      E o vreme atât de frumoasă, încât ar fi păcat să nu profităm din plin de ea!🙂

  7. Fain articolul, dragă Petru! Nu mă omor eu cu mâncatul „chinezăriilor culinare”, căci nu am prea multe opțiuni la îndemână prin zonă. Dar recunosc că îmi place să gust, înainte de a-mi da cu părerea. Căci unde mănâncă atâția oameni, merge să încerc și eu. Binențeles că voi rămâne fan înrăit la bucatele tradiționale românești, care sunt de departe cele mai bune și pe sufletul nostru, nu?
    Sănătate și numai bucurii!🙂

    1. Desigur că organismul nostru cere alimentele cu care s-a obișnuit, iar în mintea ne poartă în vremurile bune, prin miros, aspect și gust. Fiecare nație și zonă are bunătățile ei, pe care le respectă și le promovează. Dar, trâind în vremurile de astăzi, e bine să apreciem și să preluăm și din delicatesele altor popoare, așa cum și ele le apreciază pe ale noastre.
      O săptămână cu multe bucurii, dragă prietene!🙂

Leave a Reply

