Bei doar apă îmbuteliată și crezi că e bine pentru sănătate?

Persoanele care renunță să consume apă de la robinet și beau doar apă îmbuteliată se expun, pe termen lung, unui risc major pentru sănătate: carența de magneziu. Aceasta poate provoca o gamă largă de simptome neplăcute și este adesea dificil de diagnosticat.

apa-imbuteliata

Balonare, senzație permanentă de oboseală, tulburări de somn, dureri musculare și articulare, amețeli, greață, palpitații – toate sunt simptome ce pot fi provocate de o carență cronică de magneziu. Dar, din cauză că aceste simptome sunt nespecifice, putând fi semne ale mai multor boli, medicilor le poate fi greu să identifice drept cauză a acestora o lipsă de magneziu, cu atât mai mult cu cât ele pot afecta persoane cu un regim de viață aparent foarte sănătos.

Totuși, lipsa de magneziu este destul de răspândită: în Marea Britanie, de exemplu, aproximativ o femeie din 10 suferă de această carență, unele studii indicând că ar fi vorba despre una din 7 femei.

Magneziul este virtual pentru sănătate, el intervenind într-o mulțime de procese fiziologice, de reglare a ritmului cardiac și a tensiunii arteriale, până la menținerea sănătății oaselor.

Doza recomandată este de 320 mg pentru femei și 420 mg pentru bărbați – doze care pot fi ușor obținute dintr-o alimentație variată, care conține legume cu frunze verzi, cereale integrale, fructe oleaginoase (nuci, alune) și carne.

Printre simptomele carenței se numără: agitație, tulburări de somn, greață și vomă, aritmie, spasme ale mușchilor, slăbiciune musculară, fragilizarea unghiilor, ”sindromul picioarelor neliniștite” și, în cazuri grave, chiar convulsii.

Ceea ce este și mai îngrijorător este faptul că dietele moderne de tip occidental nu numai că sunt destul de sărace în magneziu (deoarece, după cum explică specialiștii, agricultura intensivă a dus la sărăcirea în magneziu a solurilor), dar contribuie și la îndepărtarea lui activă din organism.

Consumul de cafea, alcool, cereale rafinate și zahăr stimulează îndepărtarea magneziului din organism, prin funcția rinichilor. În plus, tot mai mulți occidentali renunță la o sursă semnificativă de magneziu – apa de la robinet -, consumând doar apă îmbuteliată, care are adesea un conținut mult mai mic din acest element.

Și unele medicamente pot duce la apariția sau agravarea carenței de magneziu; printre acestea se numără unele din clasa inhibatorilor pompei de protoni, cum sunt unele medicamente folosite pentru tratarea arsurilor gastrice și a bolii de reflux gastroesofagian.

Lipsa de magneziu este destul de greu de diagnosticat, deoarece simptomele sunt adesea nespecifice, iar analizele de sânge nu sunt concludente, de vreme ce doar 1% din magneziul din corp se găsește în sânge, restul aflându-se în oase și în mușchi.

Sursa: Mail Online

27 thoughts on “Bei doar apă îmbuteliată și crezi că e bine pentru sănătate?

  1. Cel mai indicat e sa consumi alimente in functie de ceea ce iti cere organismul. De aceea totdeauna voi prefera sa imi fac singura cumparaturile. Si e recomandat sa incerci legume si fructe diverse, ca organismul sa stie mai apoi de unde sa isi ia anumite elemente. Am baut tot felul de ape, am tot schimbat apa, mai ales pentru ca sotul meu voia sa o schimbe. Eu prefer apa incarcata de saruri, ca cea de la fantana de unde am baut cand eram copila si adolescenta. Acum beau apa de la un izvor din apropiere, din fericre zona submontana asigura izvoare ce vin din munte. Si mai beau si apa imbuteliata usor carbonatata. Completez alimentatia cu pastile efervescente de magneziu, pe perioada verii, dar cum o cutie nu se termina la sfarsitul verii, mai am si acum. Am inceput numai de vreo doi ani, doar ca sa beau apa mai multa vara si sa completez sarurile pierdute prin transpiratie.

    1. Văd că ai o metodă deosebită de a te asigura că bei numai apă sănătoasă. Eu nu prea am dat importanță acestui aspect, pentru că aveam încredere în apa de la fântâna din curte, mai mult decât în cea îmbuteliată. Sora mea și unii vecini continuă să o folosească și astăzi la băut, chiar dacă se zice că trăim într-un oraș.

      1. Apa din fântână poate fi contaminată cu reziduuri din curți, mai ales de la grajduri. Trebuie făcute analize, mai ales când o beau copii sub 6 ani.
        Mie îmi place apa minerală carbogazoasă și o beau pe motiv că mă hidratez mai bine. :))

  2. Am un baiat { unul dintre romanii care-au spus pass salariului de 2500 de lei oferit de Statul Roman si-au ales tot 2500 dar de …LIRE STERLINE oferite de Guvernul Majestatii Sale Queen Elisabetha II-a pentru…cam aceleasi riscuri si aceeasi munca } , ce-i stabilit d e vreo trei ani in Marea Britanie iar ala , imi spunea cand a venit acasa in Romania cu ocazia , unui scurt concediu ca…aia din UK nici macar nu consuma apa d e la robinet chiar cu riscul de-a muri de sete ! Pai nea Petre , te-ntreb eu pe dumnneata dar , mai ales pe Aliosa Popovici care-a fost militar de cariera , ce s-ar face astia , britanicii si romanasii ce consuma DOAR APA IMBUTELIATA , daca ar nevoiti de imprejurari sa consume apa gasita intr-o urma , pe care copita unei vaci a lasat-o pe sol sau dintr-o mlastina care ar avea apa dulce , apa infestata dar , daca-ti este sete buna d e baut ??? Oare ar prefera s a moara de sete dacat sa se hidrateze ? Pe de alta parte insa , vine si lovitura de gratie si anume acele filmari facute in diferite coltzuri ale tarii in care era aratat , cum si cu ce vine apa la robinetele alora : pamant , VIERMI si…alte alea . Fireste acum , dupa citirea postarii dumitale , stau si ma-ntreb daca acele filmari , nu fac parte dintr-o campanie a alora de imbuteliaza apa chioara de-asi creste vanzarile …. Asa o fi ?

    1. Nu ne imbolnavim decat din… frica. Eu beau apa de robinet daca mi-e tare sete si n-am altceva la indemana. Si lucrez in domeniu. Dar cum am spus, prefer apele puternic mineralizate.

    2. Orice tip de apă din comerț, prezintă un grad de risc, mai mare sau mai mic. La fel e și cu apa din diferite surse naturale, mai ales în zilele noastre. Cred că e important să alternăm sursele și să avem o imunitate cât mai crescută. Dar asta se realizează în timp, obișnuind corpul cu lupta împotriva diverșilor viruși. Aproape toată viața am băut doar apă de la robinet sau de la fântână, fără să simt ceva probleme. Azi mai iau câte un flacon de apă minerală carbogazoasă, doar pentru diversitate.

  3. @Poteci de dor , ma-ndoiesc de faptul ca AZI ti-ai mai dorii sa cari apa cu galetile , nici macar pompierii nu mai fac asa ceva ! Multe lucruri nu le mai facem ca pe vremuri si ne-am pierdut increderea si-n apa care-i viata noastra a tuturor , oare cat va mai dura , pana ne vom pierde si bruma d e incredere pe care unii o mai avem …..in Dumnezeu ?

    1. Marian,
      nu am spus că aş vrea să car azi, acum, apa cu găleata. Am spus că mi-e dor de acele vremuri. Acele vremuri pentru mine înseamnă vremurile în care eu eram copil iar bunicii mei erau în putere. Şi oamenii mai blânzi unii cu alţii.
      Şi din păcate, să ştii că există încă sate în care oamenii cară apa cu găleţile…

      1. @Poteci de dor ” Si din pacate , s a sti ca exista inca sate in care oamenii cara apa cu galetile ” …. Foarte bine : lasa-i sa care ! Foarte bine , lasa-i sa-si traiasca viata asa cum o traiau si parintii lor ….inaintea lor ! Lasa-i sa-si traiasca viata asa cum vor sau…asa cum aleg ei , si nu cum le este sugerat de catre altii ! Si…am inteles din prima ce-ai dorit sa spui : ti-este dor de copilaria petrecuta la bunici cand ” bunicii mei erau in p[utere ” , ti-este dor de copilarie de fapt dar , oare cui nu-i este dor d e copilarie ??? Insa , gresesti intr-o privinta si-mi cer cu umilinta iertare ca-mi permit s a te contrazic : nici macar pe atunci oamenii nu erau ” mai blanzi unii cu altii ” ! Respect deosebit in continuare .

  4. Eu “imbuteliez ” apa de izvor… cand suntem in criza de apa, mai bem si le la chiuveta…poate de-aia trebuie bauta un min de 2 l de apa pe zi :)…ca sa mai nimerim si ceva magneziu…rau am ajuns ! Seara faina , draga Petru !

    1. Bine că ai un izvor la îndemână. Și eu mă aprovizionez cu apă de izvor (simplă sau minerală), atunci când trec pe lângă unul. Doar că o fac mai rar. O zi de toată frumusețea, dragă prietene! 🙂

  5. Eu beau apa de la robinet de ani buni si multumesc lui Dumnezeu nu am avut nimic pana acum. Am mai multa incredere in apa de la robinet decat ce imbuteliaza unii ca apa plata.
    O saptamana minunata petru si tuturor prietenilor tau ❗ ❤

    1. De ce să cari apă și să dai bani pe ea, când ai văzut că e bună cea care curge la robinet?! Bine că nu ai probleme, așa cum nici eu n-am avut din această cauză. Zile senine și sănătate multă, dragă Anda! 🙂

  6. Din pacate apa de la robinet nu este destul de bine filtrata asa ca nici nu stii ce e mai bine, noroc ca noi avem ape minerale de mai multe feluri de la izvor direct pot sa consumi fara sa platesti nimic deocamdata pana cand nu va fii privatizat si sursele de apa minerala! O seara superba iti doresc!:)

    1. La șes, se întâmplă adesea să nu se poată bea apa care vine prin conducte, așa cum am pățit-o pe litoral. Dar în zonele de munte, unde locuiești și tu, ar trebui să fie potabilă. Poate că nu e tratată așa cum ar trebui.
      Să-ți fie ziua luminată de un soare fără prea mulți dinți, dragă Gabi! 🙂

  7. Fac parte dintre cei care beau apă de la robinet. Apa plată nu-mi place, nu mă obişnuiesc cu ea. Cea minerală are dezavantajele ei. Mi-e dor de-o apă scoasă din fântână, dar nici fântânile nu mai sunt ce-au fost. Asta-i lumea în care trăim – aer, apă etc. Infestate, mai mult sau mai puțin. Periculos. Sau din ce în ce mai periculos. Gânduri limpezi precum apa de izvor, Petru! ☺

    1. Așadar, avem cam aceleași preferințe în ceea ce privește consumul de apă. Mai importantă, însă, e calitatea berii, a vinului și a țuicii. 😉 Acolo chiar că trebuie să fim foarte atenți! 🙂
      Salutări din cele mai eficiente, Cristian! 🙂

  8. Cea mai bună apă este aceea facută-n casă. Luăm doi atomi de hidrogen de viță nobilă, o gură de oxigen fără conservanți şi amestecăm bine cu 2-3 alune mărunțite (pentru magneziu) 🙂

  9. Ce facem noi cei care kiar dr. ne-a recomandat sa bem numai apa plata ❓ pe care o beau de cativa ani ,mai exact de vreo 6 ani,de multe ori apa de la robinet nu este buna are clor prea mult cateodata asa ca prefer apa plata ,ca oricum vom murii indiferent de care apa bem

  10. Eu am crescut cu apa de la robinet, de la bloc si pe copiii mei i-am crescut tot asa. Doar cand au fost sugari le-am fiert-o. Ocazional mai beau si apa plata, mai mult cand plec si nu am alta sursa de apa. Sincer, am o vorba: cu Dumnezeu inainte! Asta e! Eu n-am deloc incredere in apa imbuteliata ci mai degraba in cea de la robinet, care am inteles ca este totusi verificata si filtrata. Cine imi garanteaza ca apa imbuteliata este luata de la izvorul respectiv in conditii corecte de igiena? Nimeni! Ca doar nu ma duc toata ziua cu bidonul la verificat! 🙂
    In ceea ce priveste carenta de magneziu, cam toata lumea o are. De aceea este indicat sa mai luam si noi macar din cand in cand suplimente alimentare (pastilute) care contin Mg. Eu iau in combinatie cu Ca, mai ales in perioada rece si…cand mi-aduc aminte sa le iau!!! 🙂

    1. E adevărat că s-au văzut cazuri când apa plată vândută în anumite magazine era, de fapt, apă de la robinet, și nici măcar nu era de calitate. Magneziul se poate obține și prin consumul de produse din soia, semințe, nuci, migdale, cereale integrale, fasole, mazăre, fructe (avocado, banane, caise deshidratate), smochine, crustacee. Mă bazez pe asta. 🙂

Leave a Reply

