8 lucruri din casa ta care îți aduc ghinion

Un ceas defect: Nu doar tradiția Feng Shui spune că nu ar trebui să păstrezi obiecte stricate. Se pare că un ceas defect pe care îl păstrezi în casă poate fi o sursă de energie negativă, care atrage ghinionul asupra ta. Se spune că un ceas stricat atrage moartea.

Imagini pentru poze cu pendule

O ușă de intrare neagră: Deși poate că ți se pare o idee interesantă să alegi o ușă neagră pentru intrarea în casă, ar fi bine să te mai gândești. În tradiția chinezească Feng Shui, o ușă neagră atrage ghinionul asupra casei și asupra tuturor celor care locuiesc în ea.

Oglinzile: Nu doar oglinzile sparte aduc ghinion. Legendele spun că oglinzile îți pot fura sufletul. De aceea sunt acoperite cu o pânză atunci când cineva moare. Deși există trendul de a include cât mai multe oglinzi în design-ul interior, folosește-le cu moderație, numai acolo unde este necesar. Nu așeza o oglindă în dormitor.

Un calendar vechi: Nu păstra în casă calendare din anii trecuți și ai grijă să schimbi fila calendarului în fiecare lună, astfel încât să fie permanent actualizat. Se spune că un calendar vechi nu te lasă să te desprinzi de trecut, ceea ce îți aduce ghinion în prezent.

Vase crăpate sau ciobite: Este important să arunci vasele la primele semne de ciobire sau crăpare. În tradiția Feng Shui, vasele simbolizează bogăția și familia. Iar când mănânci din vase crăpate, inviți ghinionul și problemele în viața ta.

Plantele cu spini: Toate plantele care au spini, cu excepția trandafirilor, aduc ghinion atunci când sunt păstrate în casă. Renunță la cactuși sau alte plante de interior țepoase.

Plantele moarte: Dacă ai o plantă pe care ai uitat să o uzi și pare mai mult moartă decât vie, este cazul să renunți la ea. Plantele moarte sau chiar florile uscate nu ar trebui păstrate în interior pentru că atrag energia negativă, potrivit tradiției Feng Shui.

Balansoarele goale: Irlandezii consideră că un balansoar care este mișcat atunci când este gol invită forțele malefice să se așeze în el, ceea ce aduce ghinion în familie.

60 thoughts on “8 lucruri din casa ta care îți aduc ghinion

  1. Nu cred in asa ceva insa, chiar nu imi place usa neagra,cioburi,oglinda doar am ceva micut necesar, plante cu tepi nu, calendare vechi nu, balansoare nici atat, iar plante moarte nu am, imi sunt dragi si le ingrijesc cu atentie si mare drag !
    O zi cat placuta ! 🙂

      1. Nu-ş ce să zic Petru. Bad karma mă urmăreşte. Am “stricat” şi maşina soacră-mii, mi-a plecat un angajat, azi nu mi-am dus copilu’ la şcoală iar tu zici să aştept ghiocelu’?

  2. Am câteva ceasuri despre care nu știu dacă sunt defecte. S-ar putea să mai meargă încă. Unul e un deșteptător rusesc, care trezea și vecinii ce locuiau cu două etaje deasupra și dedesubt.

  3. Faina si foarte interesanta postarea ta , draga Petru ! Un pic de curatenie prin casa si prin preajma nu mi-ar strica nici mie, cu insistare pe “ciobituri” si pe calendare mai vechi…la aia cu cactusii nu renunt ! Sa ai o zi norocoasa din toate punctele de vedere, iar w/e sa-ti fie unul draga inimii tale ! 🙂

    1. Cactușii mi-au plăcut și mie, dintodeauna. Am renunțat la ei doar când am rămas singur și lipseam prea mult de acasă. Poate e doar o coincidență că de atunci mi-a mers mai bine. Zile cu noroc și voie bună, dragă prietene! 🙂

  4. Sigur cand vom face curatenia de primavara, vom gasi multe care le vom arunca, dar sa vezi draga Petru, imediat mi-am adus aminte sa arunc calendarul vechi, cand l-am pus pe cel nou, l-am pus peste !!! 🙂 Multam, nu le stiam pe : cea cu usa neagra, ceasul, si balansoarul !!! 🙂

    1. Nici eu nu știam o parte din ele, dar le-am aplicat fără să-mi dau seama. 🙂 Probabil că au și un efect placebo asupra psihicului, ceea ce e foarte important. Mă bucur dacă ți-am fost de ajutor și îți doresc o stare de bine, dragă Mica! 🙂

  5. Buna ziua! Petru si prietenilor acestui blog
    Draga Petru interesante lucruri ,dar nu am in casa nimic care sa-mi atraga energii negative din cele scrise in articol ,doar un mic cctus ,dar nu stiam ca nu-i bine sa-l am ,desii mie imi plac cactusii 🙂 ,dar o sa-l dau afara din casa 🙂
    Un sfarsit de saptamana implinit sa ai !

    1. Nici eu nu aș înstrăina cactusul, dar l-aș îndepărta din dormitor, locul unde suntem cel mai sensibili și expuși. Ridic paharul de mai sus și îți doresc sănătate și mult noroc, Anușka! 🙂

  6. Ok, calendarul vechi e…”out”. Acum sa vad cum conving co-locatara sa aruncam pendula :)))
    Merci, Petru! Bune sugestii.

  7. Am: balansoar gol (păi doar nu o sa stau toată ziua în balansoar 😀), am multe oglinzi pentru ca nu mai am unde sa le pun, am plante (flori uscate ), îmi plac .
    Nu am ușă negră, vase ciobite. ..😂😀
    Petru ce ma fac !

    1. După zâmbetele largi pe care le transmiți, deduc că ai un Feng Shui care-ți priește, deci n-are rost să schimbi nimic (sau aproape nimic, că întotdeauna e loc de mai bine). Oamenii sunt diferiți și se adaptează unor aranjamente pe potrivă. Ori adaptează aranjamentele după ei. 🙂

      1. Nefiind superstițios, nu cred în puterea malefică a lucrurilor neînsuflețite. Doar în influența psihică pe care o au asupra spiritului, mai ales în momentele de slăbiciune. Cum ar fi florile, care ne transmit sensibilitate și frumusețe. Pe de altă parte, culoarea neagră ne deprimă și mai mult, sau dacă ne privim în oglindă când suntem triști.

    1. O combinație inspirată între vechi și nou ar fi ideală, mai ales dacă toate lucrurile sunt plăcute vederii și, dacă se poate, utile. Zile tot mai calde, cu mireasmă de ghiocei, dragă Gabi! 🙂

  8. Mă apuc de curățenie. Arunc tot ce e stricat. Dar ce fac? Redecorez și dormitorul, că… oglinzi multe. Și arunc farfuria veche de la bunica pe care o țin pe perete și are o mică, infimă, inobservabilă crăpătură?

    1. Știu că îți place să păstrezi colecționezi amintiri, deci nu te lipsi de acesastă pasiune, mai ales dacă-ți aduce mulțumire. Asta e cel mai important, pentru că ghinionul nu poate fi de fapt controlat, orice am face.

  9. Înțeleg că stăm bine spre foarte bine, atâta vreme cât cele menționate la capitolul “ghinion” nu se află în casă. ☺☺☺ Sper ca oglinda de la baie nu se pune… ☺☺☺ Gânduri bune, Petru! Şi noroc!

    1. Bănuiesc că nu există și nici nu prea ar avea rost o baie fără oglindă. Mai ales dacă e folosită măcar de o femeie. 🙂 Totuși, sunt unele încăperi în care e mai bine să lipsească. Cum ar fi bucătăria sau/și sufrageria. Sau poate că ar fi recomandat pentru cei mai pofticioși, care s-ar jena să vadă cât și cum mănâncă. 😉 Zile minunate și baftă multă, Cristian! 🙂

  10. Interesante dar daca nu le sti …..Eu nu prea cred insa stiu de la bunica ca nu e bine sa pastrezi vase ciobite, oglinzi sparte si lucruri nefunctionale in general asa ca de fiecare data cand ceva nu se mai poate repara il arunc. Usa de la intrare nu este neagra dar a vopsit sotul dulapul lui de scule cu negru, ma intreb oare de la asta sa i se fi tras ……..

    1. Știau bunicii ce zic, chiar dacă nu auziseră de Feng Shui și alte recomandări orientale. Doar avem și noi tradiții pline de învățăminte, doar să vrem a le găsi și pune în aplicare. În ceea ce privește culoarea neagră, nu cred că poate fi fatală, dacă nu intervin și alte nepotriviri importante.
      Zile benefice și binecuvântate, Anda! 🙂

  11. Dacă ai fată de măritat şi cactus în casă, se zice că fata o să-ţi rămână fată bătrână, deşi cactusul s-ar putea chiar să înflorească!
    Cam sumbră colecţie ai făcut, Petre! Fen(g)te shuie! hehe!

    1. Eu zic că nu trebuie să adoptăm imediat aceste sfaturi, ci doar să ne orientăm atunci când avem de ales. Mi-a plăcut mult filmul „Floare de cactus”, cu Walter Matthau și Ingrid Bergman, precum și piesa de teatru cu actori români, văzută prin anii ’70 în București. Poate că de atunci am o afinitate pentru această plantă. 🙂

  12. Salut Petru !
    Departe de mine gandul a te contrazice , dar, ” GHINION” 🙂
    sfatul cu “Plantele cu SPINI ” 😦
    chiar ca NU tine ! 🙂
    Din anul 2000 am in sufragerie un ghiveci mare cu o ” Planta cu spini ” 🙂
    ce se numeste ALOE VERA 🙂 🙂 🙂
    si care, NU mi-a purtat niciodata ” GHINION” 🙂 ba, dimpotriva ! 🙂
    Din tulpinile ei, pregatesc si consum de doua ori pe an,
    un BENEFIC si TONIFIANT suc blenderuit ,gros si INDULCIT cu MIERE de ALBINE
    foarte bun pentru IMUNITATEA organismului meu !!! 🙂 🙂 🙂
    Un sfarsit de saptamana cat mai placut ! 🙂
    Aliosa 🙂
    PS !
    Stiai ca din CANADA la SEINI se poate ajunge daca se vrea ,
    trecand si prin NICOPOLE ??? 🙂 🙂 🙂

    1. Nu-mi amintesc să-mi fi povestit despre planta ta, Aloe Vera, deși știu că ești un grădinar pasionat, mai ales de când mi-ai descris ardeii iuți pe care îi îngrijești cu pricepere și rezultate bune. 🙂
      După cum am arătat mai sus, nu sunt un om superstițios, și am postat recomandările de mai sus mai mult pentru cei care au astfel de credințe, dar și pentru amuzamentul celorlalți. 🙂
      Din păcate, nu pot să-mi dau seama care e răspunsul potrivit la întrebarea ta din final. 😦

Leave a Reply

