Protestele lui Mitică

– Mitică, tu ești? Dar ce-i cu gălăgia de-acolo? Alo?

– Salve, moroșene! Stai să mă retrag deoparte de mulțime, că m-au asurzit ăștia cu vuvuzelele…

– Vuvuzele!? Da’ ești la o petrecere?

– …acu’ m-auzi mai bine?

– Da, da, e ceva mai bine. Ce se întâmplă acolo?

– Suntem la protest, în fața Palatului Cotroceni.

– Hai că te ții de glume! De când faci tu politică?

– Nu fac, dar îmi place să protestez. Aici am ocazia să cunosc figuri din cele mai interesante, tocmai bune pentru viitoarea mea carte.

– Păi de ce nu mergi în Piața Victoriei?, doar acolo-s cei mai mulți oameni.

– Am fost și acolo de câteva ori, dar tot mai bine-i aici. În piață nu era voie să las mizerie, ba m-au pus și la deszăpezire, ultima dată. Aici se permite orice și am ocazia să apar mai des la TV, nefiind atât de mulți. Poate m-ai văzut și tu la știri, deși umblu deghizat, de cele mai multe ori.

– Nu știu… o să fiu mai atent.

Imagine similară

– Așa, așa! Uită-te după cel care strigă mai tare ”Demisia!”, ”Ieși afară, javră ordinară!”, urmate de huiduieli cât cuprinde. Mi-am pus o mustață falsă și ochelari fără dioptrii, ca să par mai bătrân și înțelept, mă! Ieri a ieșit președintele și a fost o hărmălaieee! Am fost tentat să dau mâna cu el, da’ m-am temut să nu mă linșeze cei din jurul meu, așa că am continuat cu țipetele. Zicea un tataie de lângă mine că, dacă-l lăsăm să vorbească, ne spală creierele, așa cum le-a spălat pe-a celor din Piața Victoriei.

– Hai că-i bună! Cu astfel de oameni te-ai adunat tu?

– Mă, moroșene, ți-am zis că studiez cazuri din cele mai ciudate. Plus că am pus ochii pe o ”fătucă faină”, cum ai zice tu. Ea m-a racolat, iar eu îi cânt în strună. Seara ne întâlnim la câte un restaurant, alături de alți organizatori, și petrecem de mama focului. Cred că-i activistă în vreun partid, dar ce contează dacă-i dulce. Mai am puțină muncă de convingere și o invit la mine, ce zici?

– Ce să zic? Văd că ai rămas același aventurier, ce joacă în toate taberele, fără să aibă alt ideal decât satisfacția personală.

– Asta-i viața, moroșene! Dacă avem parte de conducători compromiși îi băgăm în blender și îi amestecăm până-i amețim de cap. Așa cum încearcă să ne amețească ei pe noi, și, după cum se vede, pe unii chiar i-au amețit de-a binelea. Dovadă sunt câteva persoane din jurul meu, care încurcă adesea lozincile și strigă „Jos Grindaru!” sau „Jos ordonanța dată de Iohannis!”

– Probabil că-s amorțiți de frig, săracii. Un ceai cald le-ar prinde bine.

– Lasă că ne încălzim cu câte o țuică, la purtător. Doar nu crezi că stăm pe sec, mai ales că am refuzat ceaiul prezidențial. Avem sticluțele noastre, iar pe a mea am umplut-o cu pălincă de la tine. Ha-ha-ha…

– Mă bucur că totuși ești bine și îți doresc spor la proteste, Mitică! Totdeauna ai avut o slăbiciune pentru ele.

– Mă și pricep, este? Te salut, moroșene!

– Salut, salut!

59 thoughts on “Protestele lui Mitică

  1. Geeenial! Plin de umor dar surprinde un mare adevăr. Amar adevăr…
    Foarte, foarte bun textul! Iar aia cu dacă-l lăsăm să vorbească, ne spală creierele… e de Oscar.
    Te felicit din inimă, Petru!

      1. Usor cu multumirile nea Petre caci nu sti despre care Oscar vorbeste ! Eu cunosc un tip ce da cu sapa pe la SRI si…se numeste tot asa 😉 .

  2. Super tare esti Petru !!! 🙂 Ce m-am amuzat, mai stii ce-or mai face saracii de frig !!! In final ne ametim unii pe altii !!! Felicitari !!! 🙂

      1. Da’ ce te faceai nea Petre daca , I.L. Caragiale ar fi dat alta denumire ragatenilor , oare cum s-ar fi numit ” amicul ” dumitale din pamflet ??? 😀 😀 😀

      2. Să nu dăm vina mereu pe Caragiale. De atunci am mai avut parte de mulți Mitici, cum ar fi Mitică de la Ligă. Dar numele contează mai puțin, zic eu. Nici amicul meu n-o fi Mitică, așa cum nici eu nu-s moroșan, fiind născut dincoace de Gutîi. 😉

  3. Spumos. O fotografie în cuvinte, realitatea zugrăvită într-un mod corect . ☺☺☺ Asta e, aşa suntem, aşa sunt şi ei… Rămân semne de întrebare cu nemiluita, iar invectivele trăiesc o a doua tinerețe. E mai uşor a demola, dar în ceea ce priveşte demolările suntem pe val.

    1. @Cristian Lisandru Maestre , pana acum existau doua Romanii : a noastra si-a politicienilor . Acum ne-am pricopsit cu-a treia , Romania lui Johannis . Aproape c-am ajuns sa-l regret pe Basescu…DOAMNE IARTA-MA !!!!

      1. Exact. “Guvernul MEU”, “Românii mei”, parcă i-a câştigat la “capace”. Sau la Monopoly, tot e cu imobiliare. Iar la asta se pricepe Herr Ghinion. ☺☺☺ Seară bună!

    2. Văzând atâta desfășurare de forțe și risipă de energie, mă întreb contrariat dacă nu cumva e mai ușor a protesta zile și nopți la rând, decât a merge la vot și a pune ștampila pe cineva. Acolo nu prea s-a înghesuit lumea. Neînțelese sunt căile democrației. 😦

  4. In mod evident , inclusiv pe dumneata onorate nordist , te deranjaza aceste proteste care aduc al dracului de mult , cu ” dorinta cuiva …. de undeva ” de-a mentine o stare exploziva in Romania . Probabil se doreste o ” mediere ” , in genul aleia din urma cu ceva ani intamplata la vecinii din Ucraina . Interesanta chestia aia : ” acelasi aventurier ce joaca in ambele tabere ” si…chiar nu cred ca era adresata ” amicului ” Mitica . Sa-nteleg ca , este vorba despre concluzia dumitale , referitoare la proteste si mai ales la continuarea lor cu atat obstinatie ? Sa nu uit : mai ai cateva chestii absolut reale care mi-au mers la casa sufletului prin adevarul continut iar una { doar una dintre ele } , este aia cu : ” ea ma racolat , eu ai cant in struna …. seara ne-ntalnim la cate un restaurant alaturi de alti organizatori , si petrecem d e mama focului ” ! Mi-aduce aminte d e unii care in ’90 declarau public greva foamei iar , ” seara se-ntalneau la cate un restaurant alaturi de etc . Poate ca , daca atunci aia ar fi facut cu adevarat greva foamei , azi n-ar mai fi necesar un blender { ala despre care vorbea ” amicul ” dumitale } caci… ala ne ametzeste inclusiv pe noi , nu doar pe conducatorii compromisi . Da nea Petre si eu sant d e acord cu toti cei ce te-au felicitat pana acum { nu ma-ndoiesc de faptul ca pana maine acestia se vor dubla cel putin } , chiar a fost o postare mai mult decat excelenta , vazuta prin ochii unuia ce , taman d e la Seini incearca sa-si explice , s a traga concluzii si sa intrebe eventual retoric : QVO VADIS DOMINE eventual si PANA CAND !?!

    1. Privind și judecând starea în care am ajuns și felul în care încercăm să răzbim mai departe, e firesc că fiecare poate trage concluzii diferite. Una dintre cele care mi-au venit în minte este că țara noastră e pentru Europa, precum Ardealul pentru România. În sensul în care, chiar dacă vrem să ajungem din urmă civilizația și bunăstarea occidentală, ne trebuie multă vreme pentru asta. Precum poanta aceea din banc: ”Io vreu, și știu, și pot, dar nu-nțăleg de ce atâta grabă?!”

    1. @SufletNeinteles Interesanta idee insa , in ce sa ne deghizam : in militari rusi sau…. 😉 soldati americani ? Si mai interesant ar fi daca ne-am deghiza cu totii in militari maghiari caci sa fi sigura ca , Victor Orban si-ar da instantaneu acordul si in acest fel…mamaaa ce Ungarie MAREEEE ar mai iesii de-aci ! Oare cand vor intelege politicienii si ” organele ” ce clivaj { creeat doar d e ei } exista intre ei si romani …precum aia ce protesteaza , dumneata sau nea Petre ?

  5. Ha, ha! Tare pamfletul. Și câți sunt cei care sunt mobilizați la astfel de evenimente, doar pentru că primesc ceva de folos pentru ei. Am prin cartierul meu niște oameni care sunt, de fiecare dată, la fiecare tur de scrutin, „masă de manevră”, bine valorificată de către „cine trebuie”. Oameni abonați mereu la ajutorul social, care nu au mai avut un loc de muncă de ani buni, cu familii numeroase și datorii mari. Ca atâția alții din țara asta. Dacă mâine i-ar lua cineva să facă un protest împotriva lui Trump, n-ar avea nicio problemă, atâta vreme cât se plătește bine. Îmi vine să zâmbesc, atunci când îi văd cu „tricouri politice” (roșii, verzi, albastre, galbene), cu tot felul de sloganuri electorale, după cum le-au primit de la cei „darnici”. Poate că unii cred că sunt răutăcios sau rău intenționat, dar acesta este purul adevăr și realitatea tristă și nu inventez nimic. Un fel de „Mitică” multiplicat într-atâtea exemplare!
    Numai bine, dragă Petrule! 🙂

    1. Am ajuns, într-adevăr, o țară de protestatari și de analiști politici. Fiecare are o convingere care nu suportă contrazicere, avem prejudecăți bine înrădăcinate, teorii ale conspirației sprijinite de „dovezi incontestabile”, antipatii care ne înfierbântă și simpatii necondiționate. Toate astea se manifestă în familie, între prieteni, vecini, colegi și cunoscuți, dar răbufnesc și în stradă, că doar e democrație. Astfel, am ajuns iarăși în colimatorul presei mondiale.
      Weekend liniștit, numai cu vești plăcute, dragă prietene! 🙂

  6. Salut Petru !
    Sincer, mi-a placut PAMFLETUL ! 🙂
    Ma bucur ca MITICA nu s-a dus cu mana goala-n capitala …….
    Poanta cu ” fatuca” 🙂 , e cam fortata mai ales ca acolo-n Piata Victoriei,
    sunt ” fatuci ” puse pe capatuiala 🙂 nu pe zbenguiala !!! 🙂 🙂 🙂
    Apropo de PALINCA, ai termint programul de abstinenta la ce ti-ai propus anterior ? 🙂
    Daca DA, bea DUMINICA si in sanatatea mea un toi de PALINCA si-o carafa cu VIN !!! 🙂 🙂 🙂
    Un sfarsit de saptamana tare ca pamfletul ! 🙂
    Aliosa 🙂

    1. Mă bucur dacă ți-am răpit măcar un zâmbet cu acest pamflet! 🙂
      De 9 zile am încheiat perioada de abstinență și am degustat niște pălincă bună. 😉
      Am încercat și un pahar de vin, dar nu mi-a priit, așa că l-am înlocuit cu bere. 🙂
      Așadar, duminică seara o să închin în sănătatea ta, Sandule! :
      Sănătate și voie bună! 🙂

      1. Salut Petru !
        Asa sa faci, DUMINICA 12 februarie sa INCHINI un pahar cu ce vrei tu in el 🙂
        caci eu , NU stiu cate voi INCHINA avand in vedere ca am multe persoane invitate la un local select caci, nu-i asa , odata-n AN e ZIUA MEA de nastere ! 🙂
        Seara faina si duminica minunata ! 🙂
        Sandu 🙂

  7. Dacă aș avea nepotii aproape și dacă aș (mai) locui in București aș merge la demonstratiile politice. Fără mustata falsa…
    P.S.
    1. Sunt mândru când fiicele mele povestesc cu …mândrie (n-am gasit alt cuvânt) că le-am dus la un Pasti la intâmpinarea Regelui, că au fost la inmormântarea lui Corneliu Coposu, că au văzut in Bucuresti un papă de la Roma…
    Nici nu mai conteaza că nu-si mai amintesc care papă!
    2. Desigur, i-as intreba pe gineri la care miting e potrivit.

    1. Te felicit pentru fetele tale și mândria pe care ți-o insuflă! Îmi dau seama cât de mult contează, chiar dacă eu n-am avut plăcerea să împărtășesc valorile educației decât nepoților, în prea puținele momente în care i-am avut aproape.

  8. Pamflet cu un umor griulet daca stau sa ma gandesc cine o sa sufere din toate nebuniile astea din Bucuresti. Felicitari oricum numai un talent ca tine putea sa ne aduca rasu-plansul ❤

    1. De pierdut, pierdem cu toții, așa cum am făcut-o mereu din ’89 încoace. Și când spun „cu toții”, nu îi iau în calcul pe politicieni, care oricum câștigă, doar că nu întotdeauna cât au sperat.
      Mulțumiri efervescente pentru vizită și aprecieri, Anda! 🙂

  9. Buna dimineata! Petru si prietenilor tai ❤

    Sa ai o duminica binecuvantata si senina asa cum s-a anuntat 🙂
    Dar am sosit cu o cafeluta sa te inveselesti 🙂

Leave a Reply

